Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij een break-even point zijn de totale kosten gelijk aan de totale opbrengst. Winst noch verlies. Wat jouw vraag ermee te maken heeft, vraag ik me ook af.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een spaarlamp kost 7 euro en gaat 6 tot 15 keer langer mee dan een gloeilamp die 0,90 euro kost. Ik neem het gemiddelde van die spaarlamp zodat je de duur ongeveer kan berekenen. 6+15 = 21 21 / 2 = 10.5 De duur van de spaarlamp is dus 10,5 keer langer dan de duur van de geloeilamp. 1 gloeilamp kost 0,90 euro en gaat 1 keer mee. als je dus berekent hoeveel de lamp zou kosten als je hem zou vervangen (10,5 keer) kom je uit op 0,90 * 10,5 = 9.45 Een spaarlamp die je inzou zetten voor een gloeilamp zou dan als je het omrekent 9.45 euro moeten kosten. Je betaalt op dit moment 7,00 euro voor een spaarlamp. € 9.45 - € 7.00 = € 2,45 het financiële voordeel is dus € 2,45 Zoiets denk ik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
spaarlamp kost 7 euro, en gaat 6 tot 15 keer langer mee dan een gloeilamp die 0.90 euro kost. een spaarlamp van 12 watt komt overeen met een gloeilamp van 60 watt en he rendement van een gloeilamp is 10%, dat van een spaarlamp 60% Een normale gloeilamp van 60 watt verbruikt 5 keer zoveel als een spaarlamp van 12 watt, dat is dus 5 keer zo duur in stroomverbruik. Daarnaast gaat de spaarlamp 6 tot 15 keer langer mee, een spaarlamp kost 7 euro, een gloeilamp 90 cent. 0.90 x 10,5 = 9,45 9,45 - 7 = 2,45 Maar dit is dus alleen geldig als ook echt 10,5 keer de levensduur van een gloeilamp wordt gebruikt. Pas als 0,90X = 7 heb je BE. 7 / 0,90 = 7,777 Bij 7,777 keer de levensduur van een gloeilamp is er sprake van een BE-situatie. Stroomkosten hebben we niet, dus kunnen we het niet meerekenen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
shit, dit zou ik toch moeten weten
en je zit vast aan deze 2 lampen? want gloeilamp 0.10 x 60 watt= 6 watt en spaarlamp 0.60 x 12 watt = 7.2 watt maar als je dat toch moet gebruiken.. pff anders zoiets van k gl= 5x + 0.90 K SL= x + (7/10.5) nee,dat kan al helemaal niet ![]() kan je niet even de complete opgave posten.. of is dit hem al? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het rendement is hier niet van belang, gezien het hier gaat om wat de lamp verbruikt. Hoeveel daarvan ook daadwerkelijk wordt gebruikt om licht uit te stralen is niet van belang. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() toch bedankt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
voor de break-even afzet moet je de constante kosten (de kosten die niet omhoog/omlaag gaan als je productie omhoog/omlaag gaat..) delen door de prijs per stuk minus de variabele kosten per stuk
(kosten die wel met de productie varieeren..) in formule vorm: Qbep= C ______ P-V waarin Qbep het break even point is C= constante kosten P= prijs V= variabele kosten hoop dat je er wat aan hebt |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
meer mooie vrouwen dan mooie mannen Trinity | 65 | 28-11-2005 19:53 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[na] wanneer heb je voordeel uit een spaarlamp marrel | 7 | 08-03-2004 14:01 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Break even point.. Brutus | 2 | 01-02-2004 21:53 | |
Algemene schoolzaken |
ECO: kan iemand mij dit uitleggen? leon-v | 4 | 09-06-2003 21:04 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde vraag "Snijpunten oplossem" mjboeve | 9 | 05-03-2002 20:54 |