Oud 12-11-2004, 21:54
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 21:49 :
Maar hoe kan dit "zintuig" dat de signalen opvangen? De bron van het magnetische veld kan niets merken van wat het magnetisch veld doet.
Klopt, maar in theorie, zou het zintuig toch ergens anders kunnen zitten dan de bron? Stel het zintuig zou ergens tussen je ogen zitten ofzo. En de bron is zon beetje het hele lichaam. Dan moet er toch wel degelijk wat waar te nemen zijn door het zintuig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2004, 02:22
Barvik
Barvik is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 16:44 :
De onzekerheidsrelatie van Heisenberg waar jij (denk ik) op doelt gaat ergens anders over, maar het is inderdaad zo dat waarnemen veranderen is. Dat neemt echter niet weg dat je aan de hand van theorieën (die weer te falsificeren zijn met behulp van waarnemingen) concrete voorspellingen kunt doen. Je kunt dus wel degelijk iets zeggen over hoe deeltjes zich gedragen, maar dan aan de hand van kansverdelingen.
Daar had ik het inderdaad over en je hebt inderdaad gelijk

Citaat:
irrelevant, emoties zijn niet noodzakelijk van een geest afkomstig, en zijn dus geen bewijs van het bestaan ervan.
Ik zeg ook niet dat het een bewijs is alleen maar dat het zo zou kunnen zijn en dat dit "waarnemingen" kunnen zijn waardoor je weer verder kunt beredeneren. Ik vraag mij gewoon af hoe wij emoties kunnen voelen en hoe ik keuzes maak en daarbij kan ik bij denken dat ik een geest heb.

Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 02:26.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
DZHAW schreef op 12-11-2004 @ 22:54 :
Klopt, maar in theorie, zou het zintuig toch ergens anders kunnen zitten dan de bron? Stel het zintuig zou ergens tussen je ogen zitten ofzo. En de bron is zon beetje het hele lichaam. Dan moet er toch wel degelijk wat waar te nemen zijn door het zintuig
Leg uit hoe.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 09:57
denker
denker is offline
Citaat:
thijsz schreef op 06-11-2004 @ 19:16 :
Denk je dat wij een geest hebben of is het gewoon een hersenactiviteit? en waarom?
Zou de hersenactiviteit, statisch energie veroorzaken?
en zou dat het zijn wat door ons omschreven wordt als de geest.
Zou dat ook het gewicht zijn wat we verliezen als we sterven?
Oud 13-11-2004, 10:07
denker
denker is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-11-2004 @ 14:10 :
als iets nooit is waargenomen kan je aannemen dat het ook niet bestaat
Wie zegt dat de geest nooit is waargenomen?
en die 22 gram die een lichaam verliest bij overlijden dan?
En het elektromagnetisch veld wat om een lichaam hangt (auro)
Deze zijn wel degelijk waar te nemen.
De geest is alleen nog niet gedefinieerd.
Oud 13-11-2004, 10:11
denker
denker is offline
De organen krijgen wel een signaal van dit zintuig wel eens van hormonen gehoorsd?
b.v cortison(streshormoon) zorgt voor lichamelijke reactie veroorzaakt door emoties.
Oud 13-11-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
denker schreef op 13-11-2004 @ 11:07 :
Wie zegt dat de geest nooit is waargenomen?
en die 22 gram die een lichaam verliest bij overlijden dan?
En het elektromagnetisch veld wat om een lichaam hangt (auro)
Deze zijn wel degelijk waar te nemen.
De geest is alleen nog niet gedefinieerd.
1. *zucht*

2. Over die 22 gram copy/paste ik maar weer de 'ontluisterende' waarheid:
Citaat:
alluman schreef op 19-10-2004 @ 19:20 :
Know your facts! Wat jij hier quote is een 'onderzoek' uit begin 20e eeuw van een 'wetenschapper'. De nogal grote problemen met de validiteit komen voort uit:
  1. "So, out of the six tests, two had to be discarded, one showed an immediate drop in weight (and nothing more), two showed an immediate drop in weight which increased with the passage of time, and one showed an immediate drop in weight which reversed itself but later recurred. And even these results cannot be accepted at face value as the potential for experimental error was extremely high, especially since MacDougall and his colleagues often had difficulty in determining the precise moment of death, one of the key factors in their experiments."
bron
[...]
3. Dat de mens een electromagnetisch veld heeft, zegt niets over het wel of niet bestaan van een geest.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:31
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2004 @ 10:20 :
Leg uit hoe.
'De bron van het magnetische veld kan niets merken van wat het magnetisch veld doet.'

Ik bedoel: waarom zou je de bron van het magnetisch veld gelijk zetten aan het zintuig?

Je zei verder nog ergens:

'Mag ik je er dan op attenderen dat het magnetische veld dat de mens uitoefent (want dat is er inderdaad, een magnetisch veld wordt namelijk geproduceerd als lading wordt getransporteerd) geen invloed kan hebben op onze zintuigen. Immers, de elektromagnetische golven zijn niet telepathisch verbonden met de plek waar ze vandaan komen.'

En ook hier weer, het is toch niet zo dat bijvooorbeeld een haartje op je hoofd niets kan merken van de elektromagnetische golven die veroorzaakt worden door het hele lichaam. Als in dat haartje nou geen lading wordt getransporteerd, en wel toevallig het zintuig zit, die em-golven kan waarnemen. En als er dan toevallig nog een terugkoppeling is van het zintuig naar de hersens, is het toch best mogelijk dat je je eigen waarnemingen beinvloed.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:16
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 21:49 :
Maar hoe kan dit "zintuig" dat de signalen opvangen? De bron van het magnetische veld kan niets merken van wat het magnetisch veld doet.
De mens is de bron van het magnetisch veld zelf. Het magnetisch veld werkt niet zozeer als een soort sonar , maar de mens merkt wel op als er iets is dat de toestand van het magnetisch veld onderbreekt. Als zich iets in je magnetisch veld bevind , dan reageert je veld hierop , en dit merk je dan (wellicht met je andere zintuigen , weet het nog niet helemaal precies , moet nog verder onderzoeken hoe het nou precies in elkaar zit.)

Oud 13-11-2004, 20:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Bij Jou is het juist een gebrek aan hersenactiviteit HAAAAAAAGH
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-11-2004 @ 21:13 :
Bij Jou is het juist een gebrek aan hersenactiviteit HAAAAAAAGH

Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
DZHAW schreef op 13-11-2004 @ 13:31 :
'De bron van het magnetische veld kan niets merken van wat het magnetisch veld doet.'

Ik bedoel: waarom zou je de bron van het magnetisch veld gelijk zetten aan het zintuig?

Je zei verder nog ergens:

'Mag ik je er dan op attenderen dat het magnetische veld dat de mens uitoefent (want dat is er inderdaad, een magnetisch veld wordt namelijk geproduceerd als lading wordt getransporteerd) geen invloed kan hebben op onze zintuigen. Immers, de elektromagnetische golven zijn niet telepathisch verbonden met de plek waar ze vandaan komen.'

En ook hier weer, het is toch niet zo dat bijvooorbeeld een haartje op je hoofd niets kan merken van de elektromagnetische golven die veroorzaakt worden door het hele lichaam. Als in dat haartje nou geen lading wordt getransporteerd, en wel toevallig het zintuig zit, die em-golven kan waarnemen. En als er dan toevallig nog een terugkoppeling is van het zintuig naar de hersens, is het toch best mogelijk dat je je eigen waarnemingen beinvloed.
Ik kan je aanraden aan natuurkundeboek open te slaan over elektromagnetische golven, dan zul je zien dat ik gelijk heb en jij hier nu een hoop lulkoek aan het uitslaan bent.

Er is geen telepathie op macro-schaal mogelijk tussen het deeltje dat wordt beïnvloed door het (uiterst geringe) magnetisch veld van de mens, en ieder punt in het menselijk lichaam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten