Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het antwoord waarschijnlijk hebben we geeng eest we kunnen niet bewijzen dat het niet bestaat dus weten we eht niet zeker. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met de geest ligt het wat moeilijker omdat we naar verwachting deze in toekomst nooit aan kunnen tonen. Maar ook hier, het is niet aangetoond dat het bestaat, en het is niet aangetoond dat het niet bestaat. Het is dus niet meer dan een geloof, totdat het een of ander aangetoond wordt. En zelf het aantonen, kan je filosofisch vast nog in twijfel trekken. Maar we moeten ook niet overdrijven ![]() Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 13:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De geest is bedacht in een tijd waarin mensen nog niet wisten dat de hersenen verantwoordelijk waren voor ons denkproces en niet bijvoorbeeld ons hart. Over de werking van hersenen was toen dus nog bijna niets bekend. Omdat we nou eenmaal niet kunnen bewijzen dat iets niet bestaat kan je nooit zoiets met complete zekerheid zeggen. Neemt niet weg dat de ziel nooit is waargenomen en ook niet nodig is om waarnemingen te verklaren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @DNMB: chemische processen is het wonderwoord.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als iemand me zegt dat we geen geest hebben omdat niemand het ooit kon aantonen, dan moet hij bewijs kunnen geven dat zijn stelling wel werd aangetoond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat voorbeeld wat je geeft klopt ook inderdaad, dat is de reden dat we niet in rode zwanen geloven. |
![]() |
||
Citaat:
Anders weet ik het ook niet direct. We geloven er misschien niet in, maar dit wil niet zeggen dat ze niet bestaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meteen maar afwijzen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, 'k begrijp het wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verdiep je in theoretische fysica alvorens conclusies te trekken over filosofie. Wat dat betreft ben ik het met Hawking eens: een filosoof kan pas zinnige filosofieën bedenken als hij een brede kennis van de theoretische fysica heeft. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Uitwendige/hogere" krachten zijn het gebied van de metafysica en dus zinloos. |
![]() |
||
Citaat:
2) Ik heb ook nooit gezegd dat ik filosoof ben. Ik filosofeer wel vanuit mijn kennis en perspectief. Dat ik niet alles correct weet en toch een beeld vorm is gelukkig mijn goed recht. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En sowieso kun je niet weten of je met menselijke waarneming(smethoden) echt iets over de werkelijkheid zoals ie is kunt zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |