Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat ik geen lichte muziek vrienden heb omdat de mensen van klassieke muziek alleen die van klassieke muziek aanspreken en die van lichte muziek alleen die van lichte muziek en we elkaar dus niet leren kennen, ben ik meteen arrogant en voel ik me beter enzo? Al waren alle lichtemuziekmensen havo-ers en alle klassieke studenten vwo-ers, dan zou ik me nog steeds niet beter voelen. Ik kan niet zo zingen als een pop/jazz-zangeres en zij kunnen dat niet zoals ik dat kan. Ik zie daar geen arrogantie in. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik wel arrogantie. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik heb wel eens gezien in een ziekenhuis waar de laboranten van de radiologie op een afdeling moesten samenwerken (of nouja, een koffiekamer moesten delen) met de laboranten van de bloedafname, en daar was lange tijd geen animo om met de andere "groep" om te gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
havo-ers - vwo-ers care-care Daar is geen wereld van verschil en al helemaal het havo-vwo gebeuren.. Ik deed vmbo-b en kan opschieten met mensen uit havo/vwo met al het gemak van de wereld. |
![]() |
|||
Citaat:
En dat is wel een beetje omdat klassieke studenten denken dat ze beter zijn en omdat lichtemuziekstudenten denken dat ze hipper zijn en omdat hun leraren dat lekker opstoken. Trouwens, niet alle muzikanten die op mijn feestje komen zitten op het conservatorium. Dus die zijn niet opgestookt en helemaal onbevooroordeeld ![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Maar inderdaad, dat is toch gewoon omdat het aparte groepen zijn? Citaat:
Achja ![]() scha-pen! Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het echt over op het conservatorium en daarna, als je je beroep ervan maakt. Vooral als je je beroep ervan maakt eigenlijk, op het conservatorium heerst het nog niet zo. Trouwens, op onze middelbare school was het ook altijd een strijd. Onze koorleraar had een groot lokaal waar hij klassieke muziekles gaf en ook mensen had die even op de vleugel kwamen spelen enzo, en in de kelder was een hokje met gitaren en een keyboard en drums enzo, dat beheerd werd door een andere leraar, en die hadden altijd ruzie over wiens muzikanten beter waren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Wat wil je? Pils, speciaalbier? IK HEB OOK EIGEN BIER!" - "Hmm, doe maar een pils." "Zeker weten dat je niet één van mijn ZELFGEMAAKTE biertjes wil proeven? Ze zijn heel lekker hoor!" - "Zometeen misschien..." |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Toen ik net bij de slager kwam werken hadden we het over schoolniveaus. Nou, er had er 1 de LTS gedaan en mijn baas was na de basisschool in de leer gegaan als slager. En ik had vwo gedaan. Maar ik weet niks over het vak van slager enzo en ik wilde dat graag horen, maar er werd meteen gedaan van OH, DAN ZAL JE WEL DENKEN DAT JE HET ALLEMAAL BETER WEET! Zo houdt het probleem zich natuurlijk in stand. Zelfde principe dus met lichte en klassieke muziek. Klassieke muzikanten en vooral zangers hebben de reputatie arrogant te zijn en daarom hebben lichte muziekmensen zoiets van 'oh maar die doet klassiek die zal wel op me neerkijken daar praat ik niet mee'. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() <3 Mijn vader heeft ook zelf mokken ontworpen, van die glazen, die je keihard tegen elkaar kan knallen bij het proosten. En die moet hij dan altijd demonstreren en dan heeft hij meteen een excuus om een krat zelfgebrouwen bier tevoorschijn te trekken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, en @Fontys Hogeschool voor de Kunsten merkte je wel echt dat conservatorium- en beeldende kunst- studenten echt einzelgängers zijn. Die zijn ook wat afstandelijker. Waar drama- en rockacademiestudenten en muziektheaterstudenten juist heel erg hun best doen om in een gemengde groep de kar te trekken en de groep bij elkaar te krijgen. En dansacademiestudenten ook wel, trouwens. In elk geval waren de mensen van de rockacademie stúkken socialer en minder arrogant dan de klassieke muziek-studenten. Misschien wist ik dus eigenlijk wél dat het not done is om met die van de lichte muziek om te gaan
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Want ik denk, als een kind zegt "meneer de boer kassa vier alstublieft meneer de boer kassa vier... dat is dan vier euro twintig" dat iedereen meteen roept "kassajuf!". Eh, beroepen. Heb je kleermaker al? Citaat:
![]() ![]() Zal ik er maar over ophouden dan ![]() Ik moet trouwens over een half uur naar het werk dus dan mogen jullie me van het forum jagen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Het helpt trouwens wel als je ook veel in ensembles speelt. Klassieke studenten die zich alleen maar op solorepetoire richten zijn natuurlijk afstandelijker en minder gewend zich in nieuwe groepen te mengen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat wordt wel lang wachten zeg. Beetje raar dat het niet gewoon een jaar duurt, die vooropleiding. Ga je dan fulltime aan het project van Uice en Para of zo? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb ook weleens te horen gekregen "huh? studeer jij klassieke zang? Maar je bent helemaal niet dik!" ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|