Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 22:35
S
S is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:

Ik ga voor het tweede...
Ik hoop eerlijk gezegd het eerste... Anders heb ik heel mijn leven (in mijzelf) ongelijk gehad ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2002, 22:37
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:

Pardon? Mag ik wat uitleg aub?
waarom zou S niet mogen vertellen dat ie vlees vreet, ok dat is niet de vraag maar de verhalen van die vegetaristen is de vraag ook niet en tege hun zeg je niks
Oud 30-08-2002, 22:39
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

waarom zou S niet mogen vertellen dat ie vlees vreet, ok dat is niet de vraag maar de verhalen van die vegetaristen is de vraag ook niet en tege hun zeg je niks
Die geven naast hun verhaal ook aan of zij vinden dat je als vegetarier vis mag eten of niet. En dat was de vraag.
Oud 30-08-2002, 22:39
S
S is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

Tja... Ze moeten me hier nu eenmaal niet .

Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 22:40
independancy wanted
Citaat:
S schreef:

Tja... Ze moeten me hier nu eenmaal niet .

Das' niet waar
Oud 30-08-2002, 22:42
S
S is offline
Citaat:

Das' niet waar
Ow...

Mooi zo .
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 22:51
Chelsea
Chelsea is offline
lijk net of vegetaristen een hekel aan vlees vreters hebben
Oud 30-08-2002, 22:54
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:

Die geven naast hun verhaal ook aan of zij vinden dat je als vegetarier vis mag eten of niet. En dat was de vraag.
ok
Oud 30-08-2002, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef:
sorry, maar dat is onzin.

Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 23:04
Roxy
Roxy is offline
ik eet ook geen vlees maar helaas wel vis, dat moet ik van mijn mam die vind het anders ongezond als ik daarmee kap dan word ik het huis uitgetrapt... ik eet het wel zo min mogelijk...
Oud 31-08-2002, 00:09
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

sorry, maar dat is onzin.

gelukkig maar dan
Oud 31-08-2002, 00:50
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
nee geen hekel ik vind het alleen jammer...
elke dag weer een holocaust elke dag pijn verdriet angst en een ongelovenlijke georganiseerde massamoord en men denkt of wil er niet over nadenken.. feit blijft er wordt een dier vermoord een heel leven ontnomen voor een hapje dat je in 5 min. op hebt...
dat en het feit dat vlees eten absoluut neit nodig is maken het mijnsinziens een zeer kwalijke zaak....

erg egoistisch oook..
Oud 31-08-2002, 02:02
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Maar zie het eens zo...

die dieren worden toch wel geslacht...of ik nou wel of geen vlees eet

ik vind het erger als mensen vlees afwijzen...dan gaat het bij het afval en is het beest voor niets geslacht

en bovendien hebben mensen vlees nodig.

ok ik snap ook wel dat het er niet goed aan toe gaat in die hele industrie maar dat is ook niet overal zo..maar ja wat kunnen we er aan doen? Als geld de rol speelt dan laat niemand ze stoppen

Rat
Oud 31-08-2002, 08:20
Verwijderd
als je vegetarisch bent omdat je geen dieren dood wil hebben, eet je ook geen vis... als je geen vlees eet wegens gezondheidsproblemen of omdat je het niet lekker vindt, dan wel... mijn moeder houdt niet van vlees maar eet wel vis en gevogelte... maar ze is dus ook niet vegetarisch...
vis is in feite ook vlees, maar als mensen 'vlees' zeggen edoelen ze eigenlijk vlees van zoogdieren... gevogelte is net zo goed vlees als vis dat is... maar iedereen vindt gevogelte wel vlees...

mijn vader vind trouwens ook dat je nog best vis kan eten als je vegetarisch bent, want, zo zegt hij, die vis heeft z'n hele leven vrij rondgezwommen... maar ja dan kun je ook scharrelvlees gaan eten, want die kip/koe/dat varken heeft z'n hele leven vrij rondgelopen.... en bovendien vind ik dat vissen in bijvoorbeeld een forellenkwekerij niet echt vrij rond kunnen zwemmen... magoed

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 09:53
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
maar ja dan kun je ook scharrelvlees gaan eten, want die kip/koe/dat varken heeft z'n hele leven vrij rondgelopen....
fout, een scharrelkip komt rottiger aan zijn eind als een legbatterijkipje. Bovendien heeft een scharrelkip een even erg kutleven als een legbatterijkip.
Als jij een gewone scharrelkip bedoelt dan (dus niet als je zoals ik in een boerendorp woont en een scharrelkip, de kip van de buurman is die daadwerkelijk zijn hele leven lekker heeft rondgewroet).

Als jij je eitjes en vlees in de winkel koopt is een voliere-kippie het best.

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
Maar zie het eens zo...

die dieren worden toch wel geslacht...of ik nou wel of geen vlees eet

ik vind het erger als mensen vlees afwijzen...dan gaat het bij het afval en is het beest voor niets geslacht
dit wordt vaker genoemd en is een zeer beroerd argument, het dier is toch al geslacht, ja inderdaad koetje in de supermarkt is al dood ja. Maar als de vraag minder wordt dan wordt er minder geproduceert, het gaat om de koetjes die nog komen gaan. Als half nederland vegetarisch word wordt er vanzelf minder geproduceert/ingevoerd want ze kunnen het dan toch niet kwijt.

Citaat:
LeRatLuciano schreef:

en bovendien hebben mensen vlees nodig.
ook dat is onzin. Ik ga er even een minder fijne meneer bij halen namelijk volkert van der graaf (ja die), hij is nu in hongerstaking en veganist, het gaat met hem een stuk beter dan de hongerstakers die eerst wel vlees aten.
Bovendien kan je zonder hongerstaking als veganist of vegetarier een perfect gezond lichaam hebben (al dan niet gezonder) ik persoonijk kreeg er last van maar dat lag meer aan mezelf, ik ben de uitzoindering die de regel bevestigt.

Citaat:
LeRatLuciano schreef:

ok ik snap ook wel dat het er niet goed aan toe gaat in die hele industrie maar dat is ook niet overal zo..maar ja wat kunnen we er aan doen? Als geld de rol speelt dan laat niemand ze stoppen
Rat
het helpt toch niet is altijd het zwakste xcuus ever dan kan je net zo goed de rest van je leven als een klootzak leven en je nix aan trekken van de puinhoop die de wereld is. Je moet het altijd proberen er wat aan te doen, iemand moet het doen en als iedereen denkt dat er nix verandert kan worden dan gebeurt er nooit wat.
Oud 31-08-2002, 10:29
Verwijderd
ik vind het niet erg dat mensen vlees eten...ik vind het ook niet erg dat er mensen zijn die geen vlees eten en wel vis...maar wat ik wel erg vind is dat er mensen zijn die zeggen dat dieren ons gegeven zijn om te eten want daar is niks van waar...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:32
S
S is offline
Citaat:
maria schreef:
ik vind het niet erg dat mensen vlees eten...ik vind het ook niet erg dat er mensen zijn die geen vlees eten en wel vis...maar wat ik wel erg vind is dat er mensen zijn die zeggen dat dieren ons gegeven zijn om te eten want daar is niks van waar...
Dat klopt.

Het is onzin dat dieren ons gegeven zijn om te eten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:54
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
bedankt ninnoc iets in die strkking wou ik ook terug schrijven ik heb echter een toevoeging... niet alleen gaat het om de vraag te doen afnemen er speelt ook gewoon een belangrijke princiepiele rol... het is gewooon FOUT , het gaan eten omdat het tochwel gebeurd is hetzelfde als samenzweren met de duitsers in de 2e wereld oorlog omdat ze toch wel zouden winnen..
bovendien maakt het id dat ik een carcass op eet me zwaar missenlijk het is gewoon een dood dier een dier dat een heel leven voorzich had.... het is haast facisme wij voelen ons superiuer en nemen daarom maar het hef in eigen hand net zoals hitler dat met de joden deed....

klein feitje, als er geen vlees meer gegeten werd zou de er geen hongersnood meer zijn

owja nog iets aan le rat jij noemt het pas erg als het vlees wordt weggegooid.. eet jij dan ook niet bij de mac? want daar worden de hamburgers etc na een bepaalde tijd weggeflikkerd elke dag een paar ton wereldwijd.....

mischien iets om eens in consideratie te nemen
Oud 31-08-2002, 10:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

klein feitje, als er geen vlees meer gegeten werd zou de er geen hongersnood meer zijn
veel mensen weten dat inderdaad niet, ik gaf altijd als antwoord als mensen vroegen waarom ik vegetarisch was 'omdat het mens- dier- en milieuvriendelijker is'
Goed dat je t ff noemt, ik namelijk erg belangrijk!
Oud 31-08-2002, 13:51
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
klein feitje, als er geen vlees meer gegeten werd zou er geen hongersnood meer zijn

ja hoe zit dat ook alweer?? de mensen in afrika of waar dan ook, iig waar ze honger lijden, staan toch een zeer groot deel van hun oogst af aan ons, zodat wij onze dieren kunnen voeren, zodat wij weer vlees kunnen eten? zoiets toch?

alweer een reden om toch echt vegetarisch te gaan worden
Oud 31-08-2002, 14:33
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

leg is uit..
Oud 31-08-2002, 14:56
Breg
Breg is offline
ik ben sinds kort (1 1/2 maand) vegetarier en ik eet ook geen vis. Eerst wilde ik nog wel vis eten, (hebben vrijheid net zoals hier al een aantal keer genoemd staat) totdat ik een artikel in het blad van de dierenbescherming las, waarin stond dat: vissen ook ´gefokt` worden, als ze vrij rondzwemmen en gevangen worden ze echt niet meteen doodgemaakt worden, en er komen ook vaak andere zeedieren in de netten van vissers, dat telt voor mij ook mee.
Mijn ouders vonden het stom dat ik ook geen vis meer wilde eten, maar ze vonden dat ik het zelf maar moest weten. En ik snap het argument van ouders: je MAG vegetarier worden, als je maar wel vis eet, ook vreemd, in quorn en soja producten zitten dezelfde voedingsstoffen als in vlees. Dus op zich heb je vlees/vis helemaal niet nodig. Maar mijn moeder was in het begin ook helemaal bezorgd, van: wat als je nou niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt enzo. Toen heeft ze me mee naar de huisarts genomen, en die heeft re kunnen overtuigen
Oud 31-08-2002, 15:04
independancy wanted
Citaat:
Chelsea schreef:

leg is uit..
Zoals 'blub ik = vis' al zei:
Van de producten waar een dier mee volgepropt wordt alvorens geslacht te worden, kunnen veel meer mensen eten dat van het uiteindelijke lijk van het dier.
Oud 31-08-2002, 15:15
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:

Zoals 'blub ik = vis' al zei:
Van de producten waar een dier mee volgepropt wordt alvorens geslacht te worden, kunnen veel meer mensen eten dat van het uiteindelijke lijk van het dier.
weer wat geleerd
Oud 31-08-2002, 15:32
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
veel vegetariers hier
Hier heb je dr nog 1!

Ik eet geen vlees en ook geen vis (koe en vis lijken me allebei behoorlijk dier dus waar haalt je moeder die onzin vandaan?), drink geen melk en consumeer verder zo weinig mogelijk zuivelproducten met kaas als uitzondering. Ik eet wel eieren omdat ze van mn eigen kippen komen en ik weet dat ze een zo fijn mogelijk leven hebben.
Verder ben ik zo allergisch als een geit voor quorn. Als ik dat tracht te verteren lig ik minimaal 1 dag kotsend in mijn bedje. *schopt quorn* Het is zo lekker, en dan moet ik er weer allergisch voor zijn, het is niet eerlijk!
Oud 31-08-2002, 15:35
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Ik eet geen vlees en ook geen vis (koe en vis lijken me allebei behoorlijk dier dus waar haalt je moeder die onzin vandaan?),
ja ik vond dat ook, maar blijkbaar vond mijn moeder een vis geen dier maar een vis
Oud 31-08-2002, 15:35
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
nog ff wat feitjes

Alles bij elkaar sparen de 350.000 Nederlanders die geen vlees
eten jaarlijks het leven van
ongeveer 6 miljoen dieren.
-
In zijn leven bespaart iemand die
geen vlees eet ongeveer 6 a 7
runderen, 45 varkens en enkele
honderden kippen.

Een normale akker met grasland produceert ongeveer 330 kilo vlees. Hetzelfde stukje grond kan ook 40.000 kilo aardappelen produceren. Bovendien kost de productie van één pond vlees ongeveer 11.250 liter water

Wereldwijd voert men jaarlijks 735 miljard kilo graan aan de totale veestapel. Vervoerd in een goederentrein zou deze hoeveelheid in 12,3 miljoen goederenwagons geladen moeten worden. Die trein zou 6 keer de evenaar kunnen omspannen.
Voor de voeding van iedere Nederlander is er in binnen- en buitenland 1,20 hectare land in gebruik, terwijl er per wereldburger slechts 0,2 hectare landbouwoppervlakte beschikbaar is.
In Nederland is ongeveer 1,3 miljoen hectare in gebruik voor de productie van gras en maïs voor het rundvee. Nederland gebruikt naast de eigen grond ook nog evenveel grond in ontwikkelingslanden als Thailand (cassave), Maleisië, Brazilië (soja) en Argentinië voor de productie van veevoer. Voor de geïmporteerde mengvoeders is in andere landen 5,4 miljoen hectare in gebruik.
De grondstoffen voor het kippen- en varkensvoer worden voor ca. 75% uit het buitenland gehaald. Ongeveer één derde daarvan is afkomstig uit derdewereldlanden.

Vleesproductie is milieuvervuiling
De grootste bron van de zure neerslag die bossen en heide ernstig aantast, zijn veehouderij (61%) en verkeer (18%).
In 1997 produceerde de Nederlandse veestapel 77.093 miljoen kilo mest. Uitgestort over de gemeente Amsterdam zou dit een laag van 25 cm stinkende gier opleveren.
Met de mest produceerde onze veehouderij in 1997 140 miljoen kilo ammoniak (NH3), een schadelijke stof die sterk bijdraagt aan de 'zure regen'. Met die hoeveelheid zou je 1,45 miljard flessen ammonia (gebruikt in het schildersbedrijf e.d.) kunnen produceren.

Bovendien kost de productie van één pond vlees ongeveer 11.250 liter water.
Er is veel minder water voor nodig om een pure vegetariër of veganist een jaar lang van voedsel te voorzien (een die geen vlees, eieren of melkproducten eet), dan dat er nodig is om één maand voedsel voor een vleeseter te produceren. Met het water dat verbruikt wordt voor de Nederlandse rundvleesconsumptie, kan een derde van de hele wereldbevolking een jaar lang in haar drinkwaterbehoefte worden voorzien.

Er is vermindering van milieubelasting door besparingen in alle schakels van de voedingsketen.

Vegetarians are healthier than people who eat meat. It's a fact. Scientific studies show conclusively that vegetarians suffer much less from illnesses like cancer, heart disease, high blood pressure and other common health problems. The most recent study of 11,000 people in Britain showed that vegetarians were 40% less likely to suffer from cancer and 30% less likely to suffer from heart disease in fact, it found they were 20% less likely to die from any particular cause. A vegetarian diet means you can obtain all the nutrition you need as well as reaping significant healthbenefits.
Oud 31-08-2002, 15:53
Hukkie
Hukkie is offline
Oud 31-08-2002, 16:12
Chelsea
Chelsea is offline
vraag: zouden jullie wel vlees eten als iedereen zelf dieren ging slachten? zoals 239079823 jaar geleden?
Oud 31-08-2002, 16:15
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
vraag: zouden jullie wel vlees eten als iedereen zelf dieren ging slachten? zoals 239079823 jaar geleden?
ik zou er iig meer respect voor hebben maar aangezien het eten van vlees ouderwets achterhaald en bovenalles niet nodig is nee...

ik weiger te moorden als het anders kan
Oud 31-08-2002, 16:23
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

ik zou er iig meer respect voor hebben maar aangezien het eten van vlees ouderwets achterhaald en bovenalles niet nodig is nee...

ik weiger te moorden als het anders kan
ok
Oud 31-08-2002, 16:25
independancy wanted
Idd. Het draait niet meer om overleven. Vlees is een overbodige luxe geworden. Je hoeft tegenwoordig toch ook geen beestenvellen meer te dragen om in de winter niet dood te vriezen?
Oud 31-08-2002, 16:31
Verwijderd
Ik las laatst ergens op het forum internet adressen van vegetarische kooksites.. kan ze nu alleen niet meer vinden..
En omdat hier zoveel vegetariërs zitten, iemand die een site weet?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:32
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik las laatst ergens op het forum internet adressen van vegetarische kooksites.. kan ze nu alleen niet meer vinden..
En omdat hier zoveel vegetariërs zitten, iemand die een site weet?
vegetarisch.pagina.nl staan er heel veel
Oud 31-08-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:

[link]vegetarisch.pagina.nl[/link] staan er heel veel
dank
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:33
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
deze vind ik persoonlijk heel erg goed http://www.vegatopia.com/
Oud 31-08-2002, 16:35
independancy wanted
Citaat:
je$u$ crust schreef:
deze vind ik persoonlijk heel erg goed http://www.vegatopia.com/
da's inderdaad een puike site
Oud 31-08-2002, 16:35
Adrenaline
Adrenaline is offline
Humz...ik heb zo'n 4 a vier maanden geleden besloten geen vlees meer te eten maar ik eet wel af en toe vis. Wat maakt dat mij dan? een Nep vegetarier? Tzal wel, maar ik heb het ook eens overwogen om gewoon met vis te stoppen.
Oud 31-08-2002, 16:38
independancy wanted
Citaat:
Adrenaline schreef:
Humz...ik heb zo'n 4 a vier maanden geleden besloten geen vlees meer te eten maar ik eet wel af en toe vis. Wat maakt dat mij dan? een Nep vegetarier? Tzal wel, maar ik heb het ook eens overwogen om gewoon met vis te stoppen.
Kijk, het maakt mij niets uit of je vis eet of niet, het is enkel iets voor je eigen gemoedsrust. Ik zou mijzelf knap hypocriet voelen als ik geen vlees, maar wel vis zou eten.
Oud 31-08-2002, 16:39
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Roxy schreef:
ik eet ook geen vlees maar helaas wel vis, dat moet ik van mijn mam die vind het anders ongezond als ik daarmee kap dan word ik het huis uitgetrapt... ik eet het wel zo min mogelijk...
Ja zie je dat vind die van mij dus ook! maar ik probeer er ook zo minmogelijk van te eten.

En vegetariers hebben helemaal geen hekel aan vleeseters. Het is gewoon de keuze die je maakt om zelf geen vlees meer te eten, dat anderen nou gewoon vlees eten is hun zaak. Ik stoor me er niet aan en dat geldt volgens mij ook voor een heleboel andere vetariers.
Oud 31-08-2002, 16:43
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Built to last schreef:

Vlees is meer goed voor je dan slecht.
dat is een oud en achterhaald id... vegetarisch leven IS gezonder en dat is een feit....
Oud 31-08-2002, 16:43
Chelsea
Chelsea is offline
nog een vraag; geven jullie je huisdieren wel vlees te eten?
Oud 31-08-2002, 16:44
independancy wanted
Citaat:
Built to last schreef:

Vlees is meer goed voor je dan slecht.
Ik ben benieuwd hoe je daar over 30 jaar nog over denkt met hart en vaatziekten en wel.
Oud 31-08-2002, 16:44
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
nog een vraag; geven jullie je huisdieren wel vlees te eten?
ja en wel om de reden dat huisdieren niet de mogenlijkheid hebben ander eten te eten daar zijn ze neit op gebouwd....
Oud 31-08-2002, 16:55
Built to last
Built to last is offline
Citaat:

Ik ben benieuwd hoe je daar over 30 jaar nog over denkt met hart en vaatziekten en wel.
zullen zien wat jij hebt over 30 jaar door gebrek aan belangrijke voedingsstoffen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:57
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Built to last schreef:

zullen zien wat jij hebt over 30 jaar door gebrek aan belangrijke voedingsstoffen.
je bent slecht geinformeerd , bovendien geloof ik dat je eigenlijk zommaar wat rondlult zonder ook maar ergens info van daan te hebben

nog 1 maal... alle stoffendie in vlees zitten zijn vervangbaar bovendien is vegetarisch eten gezonder... en dat is een feit
Oud 31-08-2002, 16:57
independancy wanted
Citaat:
Built to last schreef:

Documenteer je alstublieft, en concludeer vervolgens dat er absoluut niets ontbreekt in een vleesloos dieet.
Oud 31-08-2002, 16:59
Verwijderd
Ik vroeg me nog iets af.. is meer een vraag voor de mensen die thuis wonen..

Kookt je vader/moeder ook helemaal apart voor je? Nja, als je gewoon aardappelen en vlees krijg, gaat dat ook wel....

Maar bijvoorbeeld macaroni of spaghetti, wij hebben daar altijd gehakt doorheen..
Of als je rijst eet, en dan eet de rest van de familie dr iets met kip in een sausje bij, wat krijg jij dan?
Wordt het vlees gewoon helemaal apart gehouden? Of kook je dan wat voor je zelf?

Beetje rare vraag misschien, maar ik vroeg het me ff af..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:01
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ben geen vergetarier maar eet gewoon zo weinig mogelijk waar dieren voor hebben moeten lijden.
(scharrel vlees, scharreleieren enz, en verder gewoon zo min mogelijk vlees en vis)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten