Oud 22-02-2002, 13:15
sase
sase is offline
Citaat:
kosmos schreef:
ik zelf moest vroeger altijd naar de kerk en ben gelovig opgevoed....in die tijd geloofde ik ook. Ik heb op den duur wat meer inzicht gekregen. En nu geloof in niet meer. Dus in principe is het onmogenljk om iemand met meer inzicht ervan te overtuigen dat god bestaat
Ik heb zoiets van: je gelooft of je gelooft niet. Ik ben absoluut niet gelovig opgevoed, maar ik wil theologie studeren en misschien dominee worden. Dus ik ben wel gelovig geworden, zwaar gelovig zelfs.

Bdw, ik heb trouwens zoiets van alles wat God doet is voor ons een raadsel, maar voor hem een reden. Ik bedoel: God weeft een kleed, wij zien de (mislukte) onderkant en Hij de mooie bovenkant.

Oud 22-02-2002, 19:28
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
danieldk schreefnzin: Je proeft toch ook zout terwijl er geen tegensmaak is? (Of veel andere stoffen).
Ja, wij hebben daarvoor zintuigen gekregen, het feit is, dat we geen zintuigen, of 'niet goed werkende' zintuigen (vanwege egoisme) hebben gekregen om goed en slecht te onderscheiden.
Citaat:
goed gemaakt zodat er niemand gestraft hoeft te worden
Hij wil niet alleen dat we inzien dat Zijn weg goed is, maar ook dat we Zijn weg DOEN. Als hij alles gaat verbeteren, zullen we nooit in staat Zijn om, ten eerste onze zonden te vermijden, en ten tweede om DE GEVOLGEN ervan, aan te kunnen, en inzien.
Citaat:
Vrede is zijn.
Leuk, maar hoe komt die vrede daar? Meditatie zal misschien tijdelijk vrede brengen, zodat je 'vredig bent', maar God kan voor altijd vrede op aarde brengen, zodat de mens altijd 'vredig is'.
Citaat:
Leven en dood zijn illusie.
Ik snap niet helemaal of dit een argument is en waarvoor, iig; Je hebt gelijk! Ik geloof dat we allemaal eeuwig leven hebben, alleen is het de keus op aarde die erom draait waar we de eeuwigheid gaan meemaken. (je snapt wel over welke 2 plaatsen ik het heb neem ik aan.)
Citaat:
Als je alles kunt accepteren is er ook geen voedingsbodem meer voor lijden.
Sorry, die snap ik niet, kan je het misschien nog wat beter uitleggen?

ps; nu jij weer! ;-)
Oud 24-02-2002, 12:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sase schreef:

Bdw, ik heb trouwens zoiets van alles wat God doet is voor ons een raadsel, maar voor hem een reden.
Beetje erg simpel vind je niet? We begrijpen iets niet, en daarom zeggen we maar dat het niet te begrijpen is. I.p.v. voor de logische verklaring (god bestaat niet), blijven we ons vastklampen aan een geloof waar tegenwoordig eigenlijk geen enkel fundament meer voor bestaat.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 14:44
Anybody
Anybody is offline
Ik ben wel een gelovige, maar heb wel veel vragen over het geloof. En wat ik zei over DNA dat is geen argument, dat is gewoon iets wat ik niet snap van het geloof.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten