![]() |
|
Sterke groei van online haatsites
Dinsdag, 11 mei 2004 - Het aantal haatsites en pagina's waarop wordt opgeroepen tot geweld tegen bepaalde groeperingen, is in enkele jaren bijna verviervoudigd. Door Edwin Feldmann Volgens statistieken van SurfControl werden er in april bijna elfduizend haat- en gewelddadige sites geteld. Vier jaar eerder waren dat er nog 2756. Dat komt neer op een stijging van 296 procent. Vooral dit jaar ziet Surfcontrol een sterke stijging van het aantal sites dat is gericht tegen Amerikanen, moslims, Joden, homo's en niet-Europeanen. Het aantal haat- en geweldsites steeg dit jaar met 25 procent van 8667 tot 10.926. Aan deze stijging zouden vaak politieke en culturele gebeurtenissen ten grondslag liggen, aldus de onderzoekers. Voorbeelden hiervan zijn 11 september en de laatste film van Mel Gibson. "De film 'The Passion of the Christ' heeft online ware scheldkanonnades tegen niet-christelijke groeperingen veroorzaakt", aldus Susan Larson van SurfControl. "Ook sites tegen Joden, moslims en Amerikanen is groeiende." Zo is er onder de titel Jewish Mafia een site die het doden van Joden goedkeurt terwijl een andere site naar eigen zeggen antisemitische politici, onder wie de Amerikaanse president Bush, tot doelwit maakt. http://www.webwereld.nl/nieuws/beric...phtml?id=18497 --- (tis toch btw maffia met twee effen?) Wat kunnen we toch tegen al die haat doen (op o.a. het Internet) die het leven zo zwaarmoedig en triest maakt? ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mafia is het arabische woord voor vluchteling, afkomstig uit Sicilie |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Was het maar zo dat mensen naar de essentie leefden, en snapten dat geloof draait om liefde en mededogen. Maar dan moeten ze wel hun boeken loslaten, of in elk geval minder strikt uitleggen. |
![]() |
||
Citaat:
welke profeet en wie erken je als profeet? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() kijk dat het internet groeit in Sierra Leone ofzo,.. zal wel een stijging veroorzaken in het groeien van het internet, maar niet noodzakelijkerwijze in de haat jegens joden, homo's, moslims, etc.
|
Trouwens, je kunt de haat niet haten, of verafschuwen, want dan ben je zelf op dezelfde manier bezig. Wees niet hypocriet, als je de hele wereld haat, wat het dan ook is, haat haat dan ook, maar ook jezelf, en je lieve huisdiertjes, en dit forum, maar als er ook maar één ding is dat je niet haat maar liefhebt, heb dan alles evenzeer lief, ook dingen die in de ogen van veel mensen haat "genoemd" worden. Die uitingen zijn even menselijk als wat dan ook.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, ik denk dat 't een beetje komt doordat de laatste tijd allerlei mensen elkaar op allerlei manieren oproepen tot haat, en ja, dan krijg je ook dat jongen mensen elkaar op internetmanieren oproepen tot haat.
Maar hoe dat eerste zo komt, ik weet het niet. Je zou kunnen zeggen 'door de recessie' (rijke mensen die plotseling arm worden, worden vaak toch wel even chagrijnig en daardoor misschien gauwer haatdragend) maar dat lijkt mij onzin want zo erg is die recessie niet (we zijn nu terug op het economische niveau van 2000, oh jee!). |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof is gewoon een bron van ellende en zal dat altijd blijven. Dat heeft niet te maken met de kern van geloof zelf, maar met het feit dat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En hoewel alle geloven in beginsel naastenliefde prediken, komt daar dus in de praktijk weinig van terecht. Het is eigenlijk net communisme: leuk idee, maar het werkt niet met mensen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof is voor zoveel mensen juist geen bron van ellende, het zijn fanatici met politieke doeleinden die het als een bron gebruiken om ellende mee te veroorzaken. Als alle gelovigen ter wereld daadwerkelijk als religieus-politieke fanatici zouden denken zou ik nu hier niet zitten te typen, maar stond ik nu samen met een paar mede-gelovigen met een Kalasj achter jou om jou, ongelovige hond, af te schieten. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
nare man schreef op 14-05-2004 @ 21:35 :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik haat al die haat
![]() ![]() ![]() ![]() Nee serieus, ik heb geen idee wat je ertegen moet doen. Maar goed, binnen 10 jaar begint toch de Derde Wereldoorlog, en dan is deze aarde voltooid verleden tijd. Dan heeft het probleem mensheid zich wel opgelost, samen met de planeet waarop hij leeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In je tweede opmerking kan ik me wel vinden, met die aantekening dat de mens niet puur goed, noch puur slecht is. Beide kanten zijn in ieder mens aanwezig, bij de één wat overheersender dan bij anderen. Dat hangt dan waarschijnlijk weer af van de omgeving. |
![]() |
||
![]() |
Offtopic:
Citaat:
![]() Ontopic: Tsja, ik denk behoorlijk weinig. Haat is altijd geweest en zal altijd blijven. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
meisje schreef op 14-05-2004 @ 22:45 :
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd DEADLOCKED | 353 | 24-12-2004 21:22 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
samenvatting van de demonisering dutch lion | 7 | 18-07-2002 18:19 |