Oud 07-03-2002, 19:31
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
waarom ontwijk je mijn reply, abt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Mine too...

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Offtopic:
Hij ontwijkt de reactie op jou reply...
Niet jou reply, want die heeft hij al gelezen

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee. Is dat dan zo?
Ja. Relaties werken motiverend. 'There's always the other side of the story, you know'.
Ik word 1. vrolijk, 2. blij, 3. energiek, 4. gemotiveerd, 5. enthousiast en 6. zelfverzekerder van mijn vriend. En mijn studieresultaten lijden eigenlijk niet echt ergens onder, haalde laatst nog een 9,7 op Management en organisatie. Dús.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 05:53
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Vanwege de scheiding tussen kerk en staat. Een eenvoudige abt moet nu eenmaal buigen voor een koningin.
daar heb je je weer mooi uit gered
voor deze eker neem ik er genoegen mee...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 09:24
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een relatie is pas dan niet prematuur, wanneer je in alle rust je volledige tijd in je relatie kunt investeren. Dat kan in feite nooit, maar wanneer je binnen je werksituatie tot een zekere balans bent gekomen, kun je het benaderen. Tijdens je opleiding, in de ruimste zin van het woord, kan dit eenvoudigweg niet.
Kortzichtig? Als je antwoord hierop "ja" is, ben je zelf kortzichtig. Uit hedonistische overwegingen waarschijnlijk.
Je kunt inderaad nooit je volledige tijd in een relatie steken, en hoe verder je vorderd in je leven, hoe minder tijd je erin kunt steken. Ik loop bijvoorbeeld op dit moment stage, dat gelijk staat aan werken. (van 8 tot 5 dus) en dit bevalt me niet helemaal omdat ik juist te weinig tijd over houd voor andere dingen. Tijd, die ik dus wel had met alleen de studie. Jij bent blijkbaar iemand die perse je gelijk wilt behalen, kosten wat het kost, want geef nou toe, hoe je het ook draait of keert, je opmerking was kortzichtig (en nee, ik ben hiermee niet kortzichtig, laat staan hedonistisch, wat overigens ook nergens op slaat)

Tevens heb je nog steeds niet al mijn opgesomde feiten omver gehaald, hiermee dus aangevend dat ik wel degelijk gelijk heb in mijn standpunt.

Dus mijn opmerking hierop: Begin een relatie tijdens je scholing, zodat je meer tijd aan elkaar kunt besteden om elkaar te leren kennen, als je daarna gaat werken ken je elkaar tenminste al, of heb je in ieder geval de tijd gehad kennis te maken met relaties, zodat problemen later voorkomen kunnen worden.Problemen zoals het niet goed om kunnen gaan met een relatie. Immers, aangezien de mens steeds minder tijd krijgt voor zijn eigen leven, zal de mens ook steeds minder tijd en moeite kunnen steken in het ontwikkelen van een serieuse relatie.
Of zoals het spreekwoord ook luid: Jong geleerd is oud gedaan. wat ook duid op de betere leercapaciteiten van de kinderen. Hoe jonger je bent, hoe verser je gedachten en hoe meer je kunt leren. Een relatie is een leertraject, daarom zal een relatie beter plaats kunnen vinden in het jongere deel van je leven, dus zo'n premature relatie heeft wel degelijk nut.
Oud 09-03-2002, 18:41
E-quesss
E-quesss is offline
Bij dit stukje heb ik aan 1 woord genoeg:

!!!!!!!!!!!!!!GEWELDIG!!!!!!!!!!!!

groetjes van mij

P.S: Je hebt ook wel gelijk, een idee om aan onze minister van onderwijs voor te leggen?!
Oud 11-03-2002, 10:18
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Nee, dat wil ik niet. Maar op dit moment heb ik nog steed gelijk. Mijn gelijk is nog niet afdoende ontkracht. Mijn opmerking was niet kortzichtig.
2) Een relatie is inderdaad een leertraject, om dat afschuwelijke jargon maar over te nemen, maar dan wel een sterk ingekaderd leertraject, waarbij een schild omhoog moet worden gehouden tegen allerlei giftige pijlen.
Kortzichtig? Ik vind van niet. In mijn ogen heeft een relatie een specifieke affectieve waarde. Misschien wordt dat voor jou ook nog wel eens zo. Maar dan moet je wel een forse mentaliteitsverandering ondergaan.
Succes!
Blijkbaar is kortzichtigheid een mening en geen feit, aangezien ik wel degelijk vind dat je mening kortzichtig was. En dan de bewering die je er zelf aan gaf, dat mensen die die opmerking kortzichtig vonden zelf kortzichtig waren. Dit duid zeer duidelijk op een behoefte om jezelf gelijk te geven, niet uitmakend wat een ander hierop antwoord.
Maar even terug naar het kortzichtige, als je aankomt met dat soort beweringen, dan denk ik toch dat je volgens je eigen standpunt verkeerd bezig bent, aangezien het jou op viel, dat veel mensen hier emotioneel antwoorden. En is een mening niet hetzelfde als een uiting uit geloofsovertuiging en/of emotioneel standpunt? (in jouw geval zal dit standpunt berusten uit haat jegens anderen, omdat het ze lukt je standpunt falicant onderuit te halen)

Affectie is wederom een toning van emotie, wederom een standpunt van jou uit, dat met emotie te maken heeft. Slecht van je, ik had beter van je verwacht. Uiteraard heeft een relatie heel veel te maken met affectiviteit, als mede met de andere 3 factoren van relaties... dat maakt het ook een relatie. Maar emotie en affectiviteitstoning zijn ook aspecten die je moet leren beheersen. Tevens geeft een relatie je de leermogelijkheid om te kunnen gaan met verschillende partijen en verschillende tijd innemende bezigheden, zodat de planning moet worden aangeleerd. Jij noemt dit een sterk ingekaderd leertraject? Weet je dan niet dat alles met elkaar in verband staat? Jij wordt beinvloed door de omgeving, terwijl je zelf ook de nodige invloed op je omgeving kunt uitoefenen. Net als dat een relatie niet af te kaderen valt met alleen 2 mensen die van elkaar houden. Hier komt dan nog de omgang met de tijd bij, de omgang met de mede belanghebbenden (ouders, ex-vriendjes, e.d.) en uiteraard de scholing, bijbaantjes, vriendenkring en weet ik wat allemaal nog meer. Durf dus niet te beweren dat dit een sterk ingekaderd leertraject is, als dit zekerste weten niet zo is. Als je iets niet zeker weet, zeg het dan niet, abje.

En okee, jou zal ik waarschijnlijk nooit kunnen overtuigen, of tenminste nooit zover krijgen, dat je je overtuiging durft te tonen aan ons. Daarentegen weet ik wel zeker, dat na het lezen van de verschillende opmerkingen, conclusies en tegenstellingen, de mensen eerder tegen jouw stelling zullen zijn dan voor. Denk hier maar eens over na, want is het bij een debat/ discussie meestal niet zo, dat je moet proberen zoveel mogelijk mensen aan jouw kant te scharen?

Tevens nogmaals de opmerking, dat je mijn andere lijst met opmerkingen tegen de stelling nog verre van omver hebt gehaald, deze blijven dus staan, hiermee nog steeds je stelling omver werpend.
Oud 11-03-2002, 22:50
Marcel_L
Marcel_L is offline
Dat zou dan ook moeten gelden bij werken. Relatie zorgt voor minder concentratie.
Volgende stelling; Mensen met een relatie zouden minder salaris moeten krijgen? Mmmmm....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:56
moenbase
moenbase is offline
wel, er even vanuitgaan dat zij volgens het 'ideaal-punt' een relatie hebben. 21 of hoger...
Zij weten hier beter mee om te gaan dan de jongeren dit doen bij testrelaties. Dus voor werkende mensen zou het salaris niet minder hoeven te worden. lijkt mij.
Oud 12-03-2002, 11:45
appelke
appelke is offline
zit nie zo dom te lullen man!
Oud 15-03-2002, 19:05
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
moenbase schreef:
hmz, ik ga toch écht niet naar school om daar eventueel verliefd te kunnen worden. Dat zou wel een heel rare instelling zijn.
Ik ga naar school/college, om later een goed betaalde baan te krijgen. Én dat ik misschien verliefd zou kunnen worden, en een relatie zou kunnen krijgen met iemand op school, dat neem ik er voor zoete koek bij.
Yeah Moen, zoete koek hahaha!! idd, voor mij dan wel glutenvrije zoete koek maar t is om er nog extra van te genieten

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (15-03-2002).]
Oud 15-03-2002, 19:13
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
appelke schreef:
zit nie zo dom te lullen man!
HEEJHEEJ, niet dom lullen

SLAP LULLEN

maar jah, zow te zien weet ie niet hoe de wereld is om hem heen.
Oud 15-03-2002, 19:15
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dit is een héle banale reactie.
Ik zou zeggen: schijt eraan, dan kan je dit zeggen over mij:

Citaat:
de abt van sion schrijft:
Dit is een héle anale reactie.
Oud 15-03-2002, 19:21
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
ik schrijf meestal wel serieuze reacties maar jah, wat kan ik zeggen??
ik hou nou eenmaal van leuke grappies
Oud 16-03-2002, 12:04
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
he maar abt, ik heb geen idee hoe oud je bent, maar je zou zelf dus ook betalen in het geval van de topic?

hoe zit het met jou liefdesleven anyway?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten