![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() nou, ik moet zeggen dat ik het knap vind dat mensen uit bidden ofzo extra kracht halen... dat kan ik dus niet. Voor de rest is het bullshit in mijn ogen, een paar redenen: - Maria is onbevlekt ontvangen ![]() ![]() - Josef was timmerman, alleen kon ie geen karretje voor maria in elkaar timmeren toen ze naar betlehem moesten - de 3 wijzen wisten ongeveer een jaar van te voren waar ze naartoe moesten door een ster ![]() moet ik nog even doorgaan ?? over water lopen enzo ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarbij ben ik zoals ik ben door een combinatie van de genetische codes van mijn ouders en door mijn opvoeding en het milieu waarin ik ben opgegroeid. Niet alle mensen in Azië zijn verdronken omdat er veel mensen in Azië wonen en omdat sommigen daar in het rampgebied op tijd weg konden komen/geluk hebben gehad/in goede huizen woonden. En die persoon die ze na een week onder het puin hebben gehaald had een sterke wil, waarschijnlijk een bron van vocht om te drinken. Enz. Ik zou zeggen, wijs niet alle vreemde dingen gelijk toe aan 'wonderen'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is het natuurlijk een kulvergelijking en een illustratie van de verkeerde aanname in jouw beeld. Iemand die een week lang onder puin heeft overleefd was gewoon erg sterk, daar is niets goddelijks aan te pas gekomen. Het argument uit kansberekening is ook kul aangezien het geen ruk uitmaakt wie er nu geboren is, het had net zo goed een totaal ander iemand kunnen zijn, met andere ouders, etc, nogmaals: daar komt geen god aan te pas. De manier waarop jij redeneert is alles wijten aan goden, en elke onderbouwing daarvan weigeren met argument dat wie je niet gelooft verkeerd zit, omdat hij niet wil geloven. Zo kan ik ook wel redeneren: -de lucht is blauw -goden haten blauw -ze hadden de lucht dus waarschijnlijk paars gemaakt -toch is de lucht blauw -dus goden bestaan niet Ik hoop dat we het tenminste eens zijn dat zo'n manier van argumenteren tot niets leidt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) A plane crashed killing 143 passengers and crew. (2) But one child survived with only third-degree burns. (3) Therefore, God exists. ARGUMENT FROM MIRACLES (1) My aunt had cancer. (2) The doctors gave her all these horrible treatments. (3) My aunt prayed to God and now she doesn't have cancer. (4) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() heb je enig idee hoe onlogisch dat is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoewel het horen van dit soort nieuws natuurlijk in en in triest is. ![]()
||
Citaat:
En idd wat T_ID zegt, hoe dan ook, dit soort dingen zijn gewoon diep triest. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik vind alle geloven een breiwerk van toevalligheden, immers de noormannen geloofde ook in Thor god van de donder. Maar nu hebben wij Piet Paulusma ut moon
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
de Da Vinci Code Verwijderd | 124 | 21-10-2005 23:07 | |
Verhalen & Gedichten |
In een roes geschreven Larsman | 3 | 18-12-2004 17:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Liefde & Relatie |
Het bewust zoeken van onbereikbare liefdes. juliettebinoche | 15 | 23-01-2004 11:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
invloed van jezus. Márit | 88 | 20-12-2003 21:51 |