Oud 06-01-2005, 19:46
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Selien schreef op 06-01-2005 @ 00:47 :
Overigens is het ook ziekelijk , op z'n minst, dat men bijvoorbeeld bij het zien van een dergelijke ramp als de ramp in Azië, nog dúrft te beweren dat er een God zou bestaan. &Dan nog, al zou hij bestaan, en hij laat dat gebeuren, dan geloof je er nog in? Fijne kerel dan Echt iemand om.. je hart bij kwijt te kunnen. Of was dat nou weer de schuld van de Duivel? (Ook makkelijk trouwens)

Nee, ik blijf stug geloven in mijn gele olifant.
Hmm, dank je. Ondanks de ramp geloof ik dat nog steeds. Waar jij tegenaan loopt is het (hoera ) lijden op deze wereld wat je niet kunt verklaren als God liefde is. Er zijn honderden boeken geschreven hierover door theologen, zowel Joodse als christelijke. De vraag is alleen of je, als je ze al wilt lezen, ook aanneemt dat het waar is wat er staat. Kijk, ik geloof dat wel, maar daar heb jij niks aan. Als christen hoop ik dat God je dat geloof wel geeft. Maar om nog even op je vragen in te gaan: Ik vind God een fijne kerel. En die tsunami was mijn schuld.
Oud 06-01-2005, 20:34
Greed
Greed is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 06-01-2005 @ 20:46 :
Ik vind God een fijne kerel. En die tsunami was mijn schuld.
nobel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:02
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Greed schreef op 06-01-2005 @ 21:34 :
nobel.
dank
Oud 07-01-2005, 09:01
TheDoed
TheDoed is offline
Bovendien bestaat er ook nog zoiets als een kwade kracht in deze wereld (ik denk hierbij aan de duivel b.v.), onze heer probeert het kereltje wel in bedwang te houden maar af en toe glipt het kwaad ff weg en veroorzaakt dan een tsunami ofz.
Oud 07-01-2005, 09:07
mrsjones
mrsjones is offline
Ik laat hun in hun waarde. Nou hun geloven so what? Liever dat je naar de kerk gaat dan dat je een serie moordenaar bent
Oud 07-01-2005, 09:19
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 07-01-2005 @ 10:07 :
Ik laat hun in hun waarde. Nou hun geloven so what? Liever dat je naar de kerk gaat dan dat je een serie moordenaar bent
dat is nou nog eens een vergelijking ...

nou, ik moet zeggen dat ik het knap vind dat mensen uit bidden ofzo extra kracht halen... dat kan ik dus niet.

Voor de rest is het bullshit in mijn ogen, een paar redenen:
- Maria is onbevlekt ontvangen , dat is onmogelijk
- Josef was timmerman, alleen kon ie geen karretje voor maria in elkaar timmeren toen ze naar betlehem moesten
- de 3 wijzen wisten ongeveer een jaar van te voren waar ze naartoe moesten door een ster das pas freaky.

moet ik nog even doorgaan ?? over water lopen enzo
Oud 07-01-2005, 09:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 07-01-2005 @ 10:07 :
wat een ongelofelijke non-vergelijking
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-01-2005 @ 10:19 :
wat een ongelofelijke non-vergelijking
Ik ben wel een fan van seriemoordenaar-analogieën, maar deze slaat inderdaad als een lul op een drumstel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:06
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 07-01-2005 @ 10:19 :
dat is nou nog eens een vergelijking ...

nou, ik moet zeggen dat ik het knap vind dat mensen uit bidden ofzo extra kracht halen... dat kan ik dus niet.

Voor de rest is het bullshit in mijn ogen, een paar redenen:
- Maria is onbevlekt ontvangen , dat is onmogelijk
- Josef was timmerman, alleen kon ie geen karretje voor maria in elkaar timmeren toen ze naar betlehem moesten
- de 3 wijzen wisten ongeveer een jaar van te voren waar ze naartoe moesten door een ster das pas freaky.

moet ik nog even doorgaan ?? over water lopen enzo
De wonderen zijn de wereld niet uit...
Oud 07-01-2005, 12:06
RanC
RanC is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 07-01-2005 @ 13:06 :
De wonderen zijn de wereld niet uit...
Wonderen bestaan niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:11
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
RanC schreef op 07-01-2005 @ 13:06 :
Wonderen bestaan niet.
En biggen kunnen vliegen. Ik zou zeggen: jij wilt ze niet zien. Ik kan er zo een paar voor je opnoemen: jij bent er en je hebt precies de ouders die je hebt. Niet alle mensen in Azië zijn verdronken, maar er wordt na een week nog iemand levedn onder het puin vandaan gehaald. Enz.
Oud 07-01-2005, 12:18
RanC
RanC is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 07-01-2005 @ 13:11 :
En biggen kunnen vliegen. Ik zou zeggen: jij wilt ze niet zien. Ik kan er zo een paar voor je opnoemen: jij bent er en je hebt precies de ouders die je hebt. Niet alle mensen in Azië zijn verdronken, maar er wordt na een week nog iemand levedn onder het puin vandaan gehaald. Enz.
Ik ben er doordat de vorige partners van mijn ouders om het leven zijn gekomen, en ze elkaar op een feestje van vrienden zo'n 18 jaar geleden hebben ontmoet.
Daarbij ben ik zoals ik ben door een combinatie van de genetische codes van mijn ouders en door mijn opvoeding en het milieu waarin ik ben opgegroeid.

Niet alle mensen in Azië zijn verdronken omdat er veel mensen in Azië wonen en omdat sommigen daar in het rampgebied op tijd weg konden komen/geluk hebben gehad/in goede huizen woonden. En die persoon die ze na een week onder het puin hebben gehaald had een sterke wil, waarschijnlijk een bron van vocht om te drinken. Enz.

Ik zou zeggen, wijs niet alle vreemde dingen gelijk toe aan 'wonderen'.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:19
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
ik zie je nog geen wonder opnoemen hierzo hoor... vind het wel tof dat je van bidden meer kracht krijgt
Oud 07-01-2005, 12:25
Verwijderd
Het ligt er aan wat voor gelovigen voor je hebt. Als het nou moslim, joods of christen is. Ik kijk niet anders naar niet gelovigen.

Alleen hier blijkt wel dat sommige niet gelovige denken dat gelovigen een groote bek hebben tegen niet gelovige. Terwijl het andersom ook zo is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:27
RanC
RanC is offline
Citaat:
motormuis schreef op 07-01-2005 @ 13:25 :
Het ligt er aan wat voor gelovigen voor je hebt. Als het nou moslim, joods of christen is. Ik kijk niet anders naar niet gelovigen.

Alleen hier blijkt wel dat sommige niet gelovige denken dat gelovigen een groote bek hebben tegen niet gelovige. Terwijl het andersom ook zo is.
Hmmm, wat bedoel je met die laatste alinea?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:31
Verwijderd
Sommige niet gelovigen denken dat gelovigen een verkeerd beeld hebben van niet gelovigen. Dat wij ze verafschuwen. Terwijl sommige niet gelovigen zelf ook een vooroordeel vellen over gelovigen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En biggen kunnen vliegen.
als je ze hard genoeg weggooit wel ja.

Verder is het natuurlijk een kulvergelijking en een illustratie van de verkeerde aanname in jouw beeld.

Iemand die een week lang onder puin heeft overleefd was gewoon erg sterk, daar is niets goddelijks aan te pas gekomen.

Het argument uit kansberekening is ook kul aangezien het geen ruk uitmaakt wie er nu geboren is, het had net zo goed een totaal ander iemand kunnen zijn, met andere ouders, etc, nogmaals: daar komt geen god aan te pas.

De manier waarop jij redeneert is alles wijten aan goden, en elke onderbouwing daarvan weigeren met argument dat wie je niet gelooft verkeerd zit, omdat hij niet wil geloven.

Zo kan ik ook wel redeneren:

-de lucht is blauw
-goden haten blauw
-ze hadden de lucht dus waarschijnlijk paars gemaakt
-toch is de lucht blauw
-dus goden bestaan niet

Ik hoop dat we het tenminste eens zijn dat zo'n manier van argumenteren tot niets leidt.
Oud 07-01-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
ARGUMENT FROM INCOMPLETE DEVASTATION
(1) A plane crashed killing 143 passengers and crew.
(2) But one child survived with only third-degree burns.
(3) Therefore, God exists.

ARGUMENT FROM MIRACLES
(1) My aunt had cancer.
(2) The doctors gave her all these horrible treatments.
(3) My aunt prayed to God and now she doesn't have cancer.
(4) Therefore, God exists.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:50
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2005 @ 13:32 :

De manier waarop jij redeneert is alles wijten aan goden, en elke onderbouwing daarvan weigeren met argument dat wie je niet gelooft verkeerd zit, omdat hij niet wil geloven.

Dat klopt. Ik geloof dat. En dat is een prachtig voorbeeld van een drogreden, wat maar weer bewijst dat een christen niet moet proberen ongelovigen tot bekering te brengen met logica
Oud 07-01-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Pff. Uitgemolken argument zeg. Niet alle mensen in Azië zijn verdronken. God's wonderen heeft er een paar gered. Maar God heeft die zeebeving zelf niet veroorzaakt! Hij heeft gedaan wat hij kon

heb je enig idee hoe onlogisch dat is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:53
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb niets tegen religie, heb er zelf wel respect voor. Maar sommige gelovigen kunnen het ook wel een beetje overdrijven, die zijn hun eigen nuchtere verstand verloren en volgen alleen nog maar het boek welke ze vaak ook nog verkeerd interpreteren, en vanaf daar heb ik er geen respect meer voor.

Voorbeeldje van een manier van geloven waar ik geen respect voor op kan brengen:

Afgelopen vrijdag, werd een maat van mij gebeld door zijn opleiding. Een klasgenoot van hem was vermoord. Hij kwam uit een strenge moslim familie. Niets mis mee, daar heb ik ook respect voor. Die jongen die had het zelf alleen niet zo op die religie of iig niet op alle aspecten ervan, wou graag blijven handelen volgens zijn eigen nuchtere verstand en begon een relatie met een Nederlands meisje. Nou kerel, werkelijk, respect! Maar zijn broer was het niet zo met hem eens, die was zijn verstand verloren aan het boek en je gelooft het niet, die jongen is vermoord door zijn BLOEDEIGEN BROER en de KINDEREN van zijn broer!!!

Spijt me zeer, maar daar kan ik dan absoluut geen respect voor opbrengen.
Oud 10-01-2005, 18:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-01-2005 @ 18:53 :
(..)
doel je nou op radicaliteit of zweverigheid?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-01-2005 @ 19:06 :
doel je nou op radicaliteit of zweverigheid?
Radicaliteit natuurlijk, zelf is ze zo zweverig als een veertje in een kamer met 1000 ventilatoren.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-01-2005 @ 19:10 :
Radicaliteit natuurlijk, zelf is ze zo zweverig als een veertje in een kamer met 1000 ventilatoren.
ze spreekt anders wel over 'nuchter verstand verliezen', er van uitgaand dat ze die wel zelf nog wel hebben mag.

.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lekkere vergelijking.

Hoewel het horen van dit soort nieuws natuurlijk in en in triest is.
Oud 10-01-2005, 18:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ik zal hier maar niet over met je in discussie gaan, is het niet de juiste plek voor.
En idd wat T_ID zegt, hoe dan ook, dit soort dingen zijn gewoon diep triest.
Oud 10-01-2005, 18:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-01-2005 @ 19:32 :
Ik zal hier maar niet over met je in discussie gaan, is het niet de juiste plek voor.
En idd wat T_ID zegt, hoe dan ook, dit soort dingen zijn gewoon diep triest.
ik vraag me af hoe mensen dan sowieso in gezinnen staan. je broer niet meer aan willen kijken, had mij ook kunnen gebeuren (niet om zo'n reden, maar toch). maar vermoorden .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-01-2005 @ 19:35 :
ik vraag me af hoe mensen dan sowieso in gezinnen staan. je broer niet meer aan willen kijken, had mij ook kunnen gebeuren (niet om zo'n reden, maar toch). maar vermoorden .
Dat bedoel ik dus met je verstand verloren zijn aan een boekje. Dan ga je zo op in je religie dat die zelfs boven je medemens staat, zelfs boven je eigen familie. En dan ook nog eens je kinderen erin betrekken...*zucht* Echt triest, meer kan ik er niet over zeggen.
Oud 11-01-2005, 22:11
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Selien schreef op 06-01-2005 @ 00:47 :
Overigens is het ook ziekelijk , op z'n minst, dat men bijvoorbeeld bij het zien van een dergelijke ramp als de ramp in Azië, nog dúrft te beweren dat er een God zou bestaan. &Dan nog, al zou hij bestaan, en hij laat dat gebeuren, dan geloof je er nog in? Fijne kerel dan Echt iemand om.. je hart bij kwijt te kunnen. Of was dat nou weer de schuld van de Duivel? (Ook makkelijk trouwens)

Nee, ik blijf stug geloven in mijn gele olifant.
Misschien bestaat er wel een God maar vindt Hij het leuk om mensen te kwellen.
Oud 21-01-2005, 13:28
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-12-2004 @ 11:47 :
Gelovigen zijn bang voor de waarheid.
Mee eens.

Ik vind alle geloven een breiwerk van toevalligheden, immers de noormannen geloofde ook in Thor god van de donder. Maar nu hebben wij Piet Paulusma

ut moon
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten