Oud 13-07-2005, 21:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 13-07-2005 @ 22:21 :
Ik was gister avond ook zo aan het nadenken, van wat is er mis mee, waarom wil ik het niet met hem, waarom vind ik het vies als hij geil wordt van mij,eigenlijk toch een goed teken, en dan denk ik ja, idd, ik ga t gewoon proberen zonder na te denken maar de volgende ochtend of als ik m zie dan is dat gevoel alweer weg en kijk, als ik het nu 1x doe, dan is het ook raar als ik het daarna ineens weer niet meer wil. Das wel heel verwarrend voor hem denk ik en dan weet hij helemaal niet meer waar hij aan toe is, of wel??
Gelijk heb je. Niet doen dus. Eerst moet je je problemen en nare ervaringen uit het verleden verwerken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 21:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 13-07-2005 @ 16:15 :
maar hoe zouden jullie jongens hierop reageren, op bovenstaande dingen enzo?
Ik heb een ex gehad die precies hetzelfde deed, ik werd regelmatig neukend wakker, terwijl ik voor het slapen gaan al aangaf dat ik totaal geen zin in hem had, en het begon steeds vaker plaats te vinden, 1 keer toen ik niet sliep en hij dacht van wel, toen heb ik em echt t bed uitgetrapt, en als jou vriend dat doet vind ik dat je precies hetzelfde moet doen, juist omdat jij al slechte ervaringen met seks hebt gehad en hij jou moet respecteren dat jij het er moeilijk mee hebt, en het niet nog erger maken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-07-2005 @ 22:40 :
Ik heb een ex gehad die precies hetzelfde deed, ik werd regelmatig neukend wakker,
Aaaaaah gatverdamme!

Waarom zou je als vent zijnde überhaupt iemand willen neuken die SLAAPT?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:49
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-07-2005 @ 22:42 :
Aaaaaah gatverdamme!

Waarom zou je als vent zijnde überhaupt iemand willen neuken die SLAAPT?
Dat vraag ik mij dus ook af é... Wakker worden door zijn gezoen, en dan vrijen, ja oké... Maar ik zou het ook niet willen terwijl ik slaap.

Wat ik me afvraag...
Heb je ooit genoten van de seks met je vriend? Want het berichtje waarin je zei dat hij dan al na 1min klaarkomt, voordat hij in je is, viel mij op. 'k Bedoel, als ik een vriend had die na 1 min klaar komt, zou ik seks ook allesbehalve leuk vinden. Ik ken hem natuurlijk niet, maar het lijkt me alsof hij niet echt veel moeite doet om jou een positiever beeld van seks te geven. Als hij echt telkens zo geil wordt bij de gedachte aan seks met jou, schrikt dat je misschien nog veel meer af. Misschien moet hij eens echt lief zijn, als hij dat überhaupt kan als je wakker ben

En wat die schoolpsycholoog zegt misschien eens uitproberen: jij neemt alle controle in handen. Je vriend doet niets, maar dan ook niets, zonder dat jij duidelijk aangeeft dat jij het wil.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:51
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 13-07-2005 @ 22:13 :
Wat is een regressietherapeut???
Een therapeut die een soortvan hypnose op je toepast waardoor je teruggaat in het verleden en de oorzaak van de gevoelens die je hebt bij de bron aanpakt zeg maar. Meer info: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...le+zoeken&meta

FF hierover: "Het is tussendoor n tijdje uit geweest omdat hij vreemd is gegaan toen, alleen zoenen hoor, en toen hadden we wel sex dus heeft daar denk ik niet mee te maken"

Alleen zoenen is voor mij voldoende om iemand voorgoed gedag te zeggen, daar is wat mij betreft geen excuus voor mogelijk. Met dit in het achterhoofd: Hoe groot acht je de kans dat hij nu na 1 maand geen sex meer met je te hebben gehad vreemd is gegaan? Geloof je echt dat hij er voor jou is, voor jou wilt gaan en hij de waarheid spreekt als hij zegt dat hij je begrijpt?
Oud 13-07-2005, 21:56
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 13-07-2005 @ 22:07 :
Dat doe ik ook zeker...
BTW: Wat ik zei was niet mijn mening he, ik denk dat je wel eens vanuit zijn visie moet redeneren om het een en ander te begrijpen, hoe ziek zij visie en/of de situaties die zich voordeden danook zijn. Achter elke situatie zit een oorzaak en logica van beide kanten, hoe onlogisch die ook mag zijn voor de andere partij en buitenstaanders.
Oud 13-07-2005, 21:58
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 13-07-2005 @ 22:49 :
En wat die schoolpsycholoog zegt misschien eens uitproberen: jij neemt alle controle in handen. Je vriend doet niets, maar dan ook niets, zonder dat jij duidelijk aangeeft dat jij het wil.
Hmm, dat kan soms wel werken.. Maar ik denk niet in haar situatie, want zoals het er nu voorstaat verplaatst ze het moment van sex hebben alleen maar voor zich uit, die gevoelens en twijfels blijven er toch als je daar niets aan doet.
Oud 13-07-2005, 22:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ga gewoon een goed gesprek met hem aan dat je het erg vervelend vind. Hij is immers je vriend, dus daar kun je het gerust met hem over hebben lijkt me..
Oud 13-07-2005, 23:19
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ben het er nog lang niet mee eens dat het ziek is wat hij doet.

Met mijn vriendin is het al wel vaak voorgekomen dat we midden in de nacht seks hadden. Soms geeft zij de voorzet (het kan zijn dat ik droom dat zij een voorzet geeft, het gebeurt ook dat zij die voorzet geeft als ze in principe vast ligt te slapen), soms geef ik de voorzet, maar meestal is het voor één van beiden een ongelooflijke verrassing dat we beginnen te seksen. "Jij bent toch begonnen?" "Hoe, ik ben begonnen? Ik sliep toch?" Vraag me niet wie dus echt begint.

Verkrachting en aanranding vind ik toch van een heel ander caliber. Wederzijds onbegrip en miscommunicatie lijkt me eerder van toepassing.

Het kan ook best zijn dat hij het op zijn manier wel probeert aan te geven, en dat hij dan denkt dat het ok is voor haar, omdat ze niet tegenstribbelt.

Maar verder lijkt me dit een relatie waar best zo snel mogelijk een einde aan komt. Jij vindt hem niet meer aantrekkelijk. God-weet hoe hij zich bij de hele situatie voelt. Misschien wil hij je gewoon niet verliezen, en is dat de enige reden dat hij het niet uitmaakt. Bang om iets moois (of wat daarvan overschiet) te verliezen. Maar op deze manier doorgaan, lijkt me vooral op nog meer teleurstellingen uit te gaan draaien.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 13-07-2005 @ 22:18 :
Denk je dat deze dingennog terug kunnen komen???
Citaat:
hij kan zich gewoon moeilijk inhouden als hij me ziet liggen zegtie dan, dan raakt hij opgewonden...
Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt.... Zolang hij geen rekening gaat houden met de 'problemen' die je op dit gebied hebt, gaat dit volgens mij niet over. Hij zal namelijk iedere keer weer over je grens gaan als hij er geen rekening mee houdt, waardoor die grens blijft, en misschien zelfs nog wel meer wordt....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 06:26
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-07-2005 @ 22:40 :
Ik heb een ex gehad die precies hetzelfde deed, ik werd regelmatig neukend wakker, terwijl ik voor het slapen gaan al aangaf dat ik totaal geen zin in hem had, en het begon steeds vaker plaats te vinden, 1 keer toen ik niet sliep en hij dacht van wel, toen heb ik em echt t bed uitgetrapt, en als jou vriend dat doet vind ik dat je precies hetzelfde moet doen, juist omdat jij al slechte ervaringen met seks hebt gehad en hij jou moet respecteren dat jij het er moeilijk mee hebt, en het niet nog erger maken.
Opzich wel een goeie jah.... Maar waarom deed hij dat dan, gewoon omdat HIJ wel zin had en dan persee wilde??? Is jullie relatie aan gebleven of hierom uitgegaan???
Oud 14-07-2005, 06:32
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 13-07-2005 @ 22:49 :
Dat vraag ik mij dus ook af é... Wakker worden door zijn gezoen, en dan vrijen, ja oké... Maar ik zou het ook niet willen terwijl ik slaap.

Wat ik me afvraag...
Heb je ooit genoten van de seks met je vriend? Want het berichtje waarin je zei dat hij dan al na 1min klaarkomt, voordat hij in je is, viel mij op. 'k Bedoel, als ik een vriend had die na 1 min klaar komt, zou ik seks ook allesbehalve leuk vinden. Ik ken hem natuurlijk niet, maar het lijkt me alsof hij niet echt veel moeite doet om jou een positiever beeld van seks te geven. Als hij echt telkens zo geil wordt bij de gedachte aan seks met jou, schrikt dat je misschien nog veel meer af. Misschien moet hij eens echt lief zijn, als hij dat überhaupt kan als je wakker ben

Echt genoten...nee....maar ook niet dat ik het zo walgelijk vond als nu. MEt "handenwerk" is het best eens leuk geweest, maar echt sex, nee daar heb ik me nooit echt goed bij gevoeld... En tsjah...dat zo snel klaarkomen kan hij denk ik niet zo veel aan doen, maar ook toen voelde ik me echt zeer onprettig, aangezien ik vet pijn had en hij ervan klaarkwam... Naja, niet daarvan maar tijdens dat het bij mij vet pijn deed kwam hij klaar, misschien niet express maar toch voelde dat wel heel naar.

En wat die psych zei waren we ook aan het uitproberen, maja....hij houdt zich er dus wel heeeeel moeilijk aan... Die psych heeft ook met hem gepraat en toen begreep hij alles en was het er helemaal mee eens en wilde er alles aan doen, maar zoals al eerder gezegd...woorden zijn geen daden.... En toen ik zei dat ik niet snapte dat hij weer zo deed toen zei hij dat hij het niet begreep en toen ik zei toen Marco (psych) het er met je over had begreep je alles en toen zei hij boos JIJ ALTIJD MET JE MARCO... terwijl ik het er nooit over had...
Oud 14-07-2005, 06:34
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 13-07-2005 @ 22:51 :
Een therapeut die een soortvan hypnose op je toepast waardoor je teruggaat in het verleden en de oorzaak van de gevoelens die je hebt bij de bron aanpakt zeg maar. Meer info: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...le+zoeken&meta

FF hierover: "Het is tussendoor n tijdje uit geweest omdat hij vreemd is gegaan toen, alleen zoenen hoor, en toen hadden we wel sex dus heeft daar denk ik niet mee te maken"

Alleen zoenen is voor mij voldoende om iemand voorgoed gedag te zeggen, daar is wat mij betreft geen excuus voor mogelijk. Met dit in het achterhoofd: Hoe groot acht je de kans dat hij nu na 1 maand geen sex meer met je te hebben gehad vreemd is gegaan? Geloof je echt dat hij er voor jou is, voor jou wilt gaan en hij de waarheid spreekt als hij zegt dat hij je begrijpt?
Ik weet zeker dat hij nu niet is vreemd gegaan. En ja, het is niet voor nix 4 mnd uit geweest omdat ik ook dacht, een vent die vreemd gaat kan voor altijd oprotten, maar toch niet... En hij is echt verandert, nu haast te klef, jalours, aanhankelijk enz. opmdat hij voor zn gevoel nog wat goed te maken heeft... Ik ben het wel "vergeten" opzich, maar mn vertrouwen is wel beschadigd en die zal hij terug moeten winnen maar telkens als we aan het opbouwen zijn gebeurd er weer "zoiets" en dat maakt het zeker niet beter !!!
Oud 14-07-2005, 07:35
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-07-2005 @ 00:19 :
Ik ben het er nog lang niet mee eens dat het ziek is wat hij doet.

Met mijn vriendin is het al wel vaak voorgekomen dat we midden in de nacht seks hadden. Soms geeft zij de voorzet (het kan zijn dat ik droom dat zij een voorzet geeft, het gebeurt ook dat zij die voorzet geeft als ze in principe vast ligt te slapen), soms geef ik de voorzet, maar meestal is het voor één van beiden een ongelooflijke verrassing dat we beginnen te seksen. "Jij bent toch begonnen?" "Hoe, ik ben begonnen? Ik sliep toch?" Vraag me niet wie dus echt begint.

Verkrachting en aanranding vind ik toch van een heel ander caliber. Wederzijds onbegrip en miscommunicatie lijkt me eerder van toepassing.

Het kan ook best zijn dat hij het op zijn manier wel probeert aan te geven, en dat hij dan denkt dat het ok is voor haar, omdat ze niet tegenstribbelt.

Maar verder lijkt me dit een relatie waar best zo snel mogelijk een einde aan komt. Jij vindt hem niet meer aantrekkelijk. God-weet hoe hij zich bij de hele situatie voelt. Misschien wil hij je gewoon niet verliezen, en is dat de enige reden dat hij het niet uitmaakt. Bang om iets moois (of wat daarvan overschiet) te verliezen. Maar op deze manier doorgaan, lijkt me vooral op nog meer teleurstellingen uit te gaan draaien.
Ik vind ook zeker niet dat hij me verkracht hoor!!! En aanrandt ook niet.... En miss denkt hij idd dat ik soms aangeef het "öke" te vinden maar ik heb hem nu gezegd dat dat eigenlijk nooit zo is dus dat hij het dan nog beter kan vragen dan "gewoon doordoen". Maar ik wil dit wknd dus ook liever niet dat hij bij me slaapt, hoop dat hij dat begrijpt...

Hij wil het idd niet uit maken, en ik liever ook niet, al kom ik mede door de berichten hier steeds meer tot inzien dat t echt niet lang nog zo kan gaan...
Oud 14-07-2005, 07:37
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 14-07-2005 @ 00:30 :
Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt.... Zolang hij geen rekening gaat houden met de 'problemen' die je op dit gebied hebt, gaat dit volgens mij niet over. Hij zal namelijk iedere keer weer over je grens gaan als hij er geen rekening mee houdt, waardoor die grens blijft, en misschien zelfs nog wel meer wordt....
nou ik heb voor mezelf iig al wel besloten dat als er (binnenkort) nog zo'n voorval komt, dat t dan gewoon direct uit is... maar nu wil ik het ergens nog wel proberen te redden...
Oud 14-07-2005, 10:41
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 14-07-2005 @ 07:34 :
Ik weet zeker dat hij nu niet is vreemd gegaan. En ja, het is niet voor nix 4 mnd uit geweest omdat ik ook dacht, een vent die vreemd gaat kan voor altijd oprotten, maar toch niet... En hij is echt verandert, nu haast te klef, jalours, aanhankelijk enz. opmdat hij voor zn gevoel nog wat goed te maken heeft... Ik ben het wel "vergeten" opzich, maar mn vertrouwen is wel beschadigd en die zal hij terug moeten winnen maar telkens als we aan het opbouwen zijn gebeurd er weer "zoiets" en dat maakt het zeker niet beter !!!
Hmm. Ik heb de ervaring dat iemand die vreemd is gegaan wel wel vreemd gaat of er zich vast wel weer iets anders zal voordoen waardoor het toch zal blijken dat een relatie niet werkt tussen jou en diegene. Als mijn vriendin zou vreemdgaan, flikker ik de deur dicht en kan ze oprotten, no matter what. Ze is me dan gewoon niet waard.

Het verhaal over wat hij zei over Marco zegt mij eigenlijk al voldoende "Jij altijd met je Marco" geeft wat mij betreft duidelijk aan dat hij niet begrijpt hoe erg jij ermee zit en waarom dat jij bij hem in therapie zit. Is het erg overdreven als ik de indruk krijg dat hij een beetje egoistisch is en hij wat meer begrip voor je zou mogen opbrengen?
Oud 14-07-2005, 11:02
saartjeh
saartjeh is offline
meisje meisje wat heb jij een verkeerd beeld van jongens
je bent als meisje/vrouw niet hier op aarde om jongens sex te geven ofzow
je het sámen een relatie, en die moet je ook sámen onderhouden waarbij je kijkt naar elkaars behoeftes enzow.

ik dacht eerst ook dat het zo was hoor, daar niet van. mijn vriend had
dit 1 x gedaan maar ik had er verder niet bij stil gestaan. hij deed zoiezo wel vaag maar op dat moment denk je gewoon dat hij van je houd en jij houd ook van hem. pas later, nu ik met een vriend van mijn ex heb (ze zijn ondertussen geen vrienden meer door het rare gedrag van mijn ex) kom ik er pas achter wat hij eigenlijk altijd deed. Hij zeurde altijd om sex en ik deed dat dan maar, maar ik zag het nooit als dwingen omdat hij mij de keuze gaf (tussen pijpen of anaal) Ik had toen nog niet eens slechte ervaringen ofzow die jij wel hebt.

Ik denk dat je zoiezo wel hulp moet zoeken trouwens. Maar ik denk ook dat je die vriend van je moet laten schieten. Echt niet alle mannen zijn zo!!!
Mijn ex was eerst juist zo van: pas sex wanneer jij dat wil. Toen een vriendin van mij (die met mijn ex heeft gehad, en nu alweer heeft) dat vertelde toen ze 14 was, dacht ik: jezus, wat een verkrachter, die gast van 18 verkracht een meisje van net 15 en laat haar daarbij denken dat hij wil wachten.
Toen kreeg ik dus wat met hem en toen dacht ik dat het dus verdraaid was door mijn vriendin.

Nu heb ik een super lieve vriend die noooit zoiets zou doen. hij heeft ook minder vaak zin in sex dan mijn ex, of minder dwingend. soms heeft hij zin en dan geeft ie dat aan zeg maar als t wat itiemer word (lees: hij heeft zin en als we toevallig wat liggen te zoenen dan geeft ie aan zeg maar, maar anders niet). maar meestal 'vraagt' hij niet, maar als ik zin heb heeft hij ook wel en andersom.
Bij mijn vriend zitten we meer op 1 lijn zeg maar en ik denk dat je dat gewoon moet vinden, iemand die én respect heeft voor je geschiedenis, én evenveel of even weinig zin heeft. Mijn vriend is iets meer knuffelig dan mij en iets minder dattie-zelf-aangeeft-dattie-zin-heeft-in-sex dan mij. Maar dat vind ik wel prettig, te veel sex is ook niet goed voor mij

Maar echt waar hoor meis, er zijn leukere jongens. misschien nu even moeilijk maar je zet je er wel overheen.
mogt je wel verder willen met je huidige vriend dan moet je maar eens goed praten, want (zoals thegoodlife al zei) hij heeft het niet door

*beetje lange reactie, sorry*

heel veel suc6,
kus, saar
Oud 14-07-2005, 11:28
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 14-07-2005 @ 08:37 :
nou ik heb voor mezelf iig al wel besloten dat als er (binnenkort) nog zo'n voorval komt, dat t dan gewoon direct uit is... maar nu wil ik het ergens nog wel proberen te redden...
Ik vind het ongelooflijk als ik het zo lees, dat jij hem nog een kans wil geven . Ik kan daar verder natuurlijk niet goed over oordelen. Maar het lijkt me duidelijk dat hij zeer verkeerd bezig is. Zo wie zo als ik het topic zo lees, over jongens die bij hun vriendin in der slaap dingen doen die je dan niet hoort te doen. Ik vind het ronduit smerig . Als je met elkaar slaapt, hoor je lekker tegen elkaar aan te liggen en elkaar vast te houden of iets dergelijks (lief te zijn). En al helemaal als je een onplezierige seksuele ervaring hebt gehad hoort je vriend daar REKENING mee te houden. Ik kan me het ECHT NIET voorstellen, in der slaap
Oud 14-07-2005, 11:35
Billy_bob
Billy_bob is offline
En nog iets; als ik het zo lees, valt hij steeds weer in herhaling. Hij probeert het wel, maar er komt niks van. Woorden maar geen daden zoals je dat zo zei. Dat kan natuurlijk niet zo doorgaan. Stel je grens, wat je volgens mij al gedaan hebt?( nog 1 keer en dan basta). Doe in iedergeval jezelf niet te veel aan. Er zijn zat jongens die dat NIET doen, en goed met je verleden en alles om kunnnen gaan. Deze jongen lijkt mij geen leuke knul, tenminste niet meer....
Oud 14-07-2005, 11:50
juno
juno is offline
Wat doe je ook in een relatie als je allemaal onverwerkte trauma's op sexgebied hebt. Dan weet je toch dat je nooit een normaal sexleven kunt hebben, en waarom doe je hem dat aan?

Laat hem vrij, of ga iets doen aan je probleem. Alleen maar klagen dat hij niet op je wil wachten is geen oplossing. Natuurlijk is dat fout van hem, maar hij ziet absoluut gen vooruitgang, en quite frankly my dear: je stelt je nu een beetje aan.

Je wilt niet eens meer dat hijje een kus geeft want dan MOET je weer. En je durft het niet eens een keertje, want anders MOET je alle keren daarna ook.

Ohja? Waar staat dat? Als je nu een keer knuffelt wil dat niet zeggen dat je dan ook meteen all the way wilt. En als je straks eenkeer all the way wilt, betekent dat niet dat je voortaan alle keren all the way moet.

Je hebt een probleem, en dat moet je stapje voor stapje oplossen. Waarom zou je meteen in het diepe springen als je eerst nog een tijdje in het ondiepe kunt poedelen? En waarom meteen zonder kurkjes en plankje in het diepe als het ook met kan?

Jij wilt je probleem in een keer helemaal opgelost zien. hij natuurlijk het liefst ook. Maar zo zal dat niet gaan. Wat jij nu echt fout doet is de contacten op nul zetten. Zijn logische reactie als je wel naar stap 1 wilt, is meteen proberen of je 2 tot en met 10 nu ook wilt, Hoera! een kans! Dan word jij weer bang om zelfs maar stap 1 te zetten en je gaat weer veilig op 0 hangen.

Dit patroon moet je doorbreken, want dit kost je gegarandeerd je relatie. Wil je je relatie redden?

Dan spreken jullie af dat jij het tempo aangeeft en bepalen mag of en tot welke stap jullie per keer gaan. Een keer blijven nahgen op, ik noem maar wat, stap 6 wil niet zeggen dat hij de volgende keer ook recht heeft op stap 6, misschien wil jij dan alleen stap 3.Dat zal hij moeten accepteren.

Precies wat de psych aanraadde, maar jullie namen dat veel te zwart wit. Meteen van niets naar alles en dan meteen ook maar altijd. Alsof jouw trauma in een keer "over" zou moeten zijn. Nee, ga van niets naar een beetje, en naar nog een beetje meer. en dan weer eens niets, dan weer meer, dan weer een beetje. In dat patroon mag je jezelf best eens een trap onder je kont geven, en eens wat durven, want het hoeft namelijk de volgende keer niet nog en keer als het tegenvalt. Maar probeer het.

Van lieverlede zul je dan merken dat jij weer het vertrouwen terugkrijgt, en hij zal merken dat hij, als hij rustig afwacht wat hij krijgt, uiteindelijk meer krijgt dan wanneer hij het gaat afdwingen.

Oh, nog wat. Spreek af dat alle sexdingen bij HEM gebeuren, voorlopig. Aan jouw lijf geen polonaise. Knuffelen, zoenen, prima, maar jij trekt hem af of pijpt hem, maar hij doet met jou nog even niks. Dat is een belangrijke tussenstap, maakt het voor jou makkelijker om weer aan zijn opgewonden toestand te wennen zonder dat als bedreigend te ervaren. Hij mag bloedgeil worden, en hij mag bij jou klaarkomen, door jouw hand of die van hem, om mee te beginnen. Maar jij bent degene die het doet, die de actieve rol speelt in bed. Jij hebt dan de touwtjes in handen, en hoeft niet bang te zijn dat hij opeens in je komt of zijn vinger in je laat glijden. Hij mag je natuurlijk best strelen en masseren en van je lichaam genieten, lekker jou vasthouden, je billen strelen en je borsten, desnoods is dat pas in een later stadium, maar spreek af dat jouw geslachtsdelen voorlopig verboden gebied zijn. De zijne daarentegen mogen volop bepoteld worden, en dat zul je ook echt moeten doen. Wen maar weer eens aan het feit dat een opgewonden man een prachtig gezicht is, en niet ranzig. Kom op, dit is het vriendje dat van je houdt, niet de viezerik die vroeger aan je zat.

Spreek grenzen af. Lieverd, ik wil deze keer niet dat je aan mijn borsten zit. Billen mag dan wel, zoenen mag ook, hij mag klaarkomen, maar borsten of jouw geslachtsdelen mag niet. Volgende keer: lieverd, ik wil alleen maar knuffelen, en je mag je best bij me aftrekken, maar meer wil ik niet. Okee, hou je daar dan aan. Het klinkt heel gewrongen, maar per keer zul je moeten aangeven wat je wel en niet wilt. Dat geeft jou rust, en hem duidelijkheid. Want hij weet nu echt niet meer waar hij aan toe is.

Dwing hem niet tot een sexloos en intimiteitsloos leven omdat jij met een trauma zit, want je ontzegt jezelf ook zo vreselijk veel. Dit patroon word alleen maar sterker en moeilijker te doorbreken naarmate het langer duurt. Sexloze relaties zijn gedoemd te mislukken. Hoe wilde jij later dan kinderen gaan krijgen? Of doe je dat maar niet omdat je sex moet hebben om bevrucht te kunnen worden?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:09
Shitonya
Shitonya is offline
Hij vingert je in je slaap en wil je neuken in je slaap tegen je zin in. Als hij je zoent of andersom heeft hij al meteen zin om je te neuken...

Praat met hem over dit probleem en als dat nog niks uithaalt zou ik het uitmaken, want hier wordt je nooit gelukkig mee en je verdient wel beter dan dit konijn
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:10
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 12:50 :
Wat doe je ook in een relatie als je allemaal onverwerkte trauma's op sexgebied hebt. Dan weet je toch dat je nooit een normaal sexleven kunt hebben, en waarom doe je hem dat aan?

Laat hem vrij, of ga iets doen aan je probleem. Alleen maar klagen dat hij niet op je wil wachten is geen oplossing. Natuurlijk is dat fout van hem, maar hij ziet absoluut gen vooruitgang, en quite frankly my dear: je stelt je nu een beetje aan.

Je wilt niet eens meer dat hijje een kus geeft want dan MOET je weer. En je durft het niet eens een keertje, want anders MOET je alle keren daarna ook.

Ohja? Waar staat dat? Als je nu een keer knuffelt wil dat niet zeggen dat je dan ook meteen all the way wilt. En als je straks eenkeer all the way wilt, betekent dat niet dat je voortaan alle keren all the way moet.

Je hebt een probleem, en dat moet je stapje voor stapje oplossen. Waarom zou je meteen in het diepe springen als je eerst nog een tijdje in het ondiepe kunt poedelen? En waarom meteen zonder kurkjes en plankje in het diepe als het ook met kan?

Jij wilt je probleem in een keer helemaal opgelost zien. hij natuurlijk het liefst ook. Maar zo zal dat niet gaan. Wat jij nu echt fout doet is de contacten op nul zetten. Zijn logische reactie als je wel naar stap 1 wilt, is meteen proberen of je 2 tot en met 10 nu ook wilt, Hoera! een kans! Dan word jij weer bang om zelfs maar stap 1 te zetten en je gaat weer veilig op 0 hangen.

Dit patroon moet je doorbreken, want dit kost je gegarandeerd je relatie. Wil je je relatie redden?

Dan spreken jullie af dat jij het tempo aangeeft en bepalen mag of en tot welke stap jullie per keer gaan. Een keer blijven nahgen op, ik noem maar wat, stap 6 wil niet zeggen dat hij de volgende keer ook recht heeft op stap 6, misschien wil jij dan alleen stap 3.Dat zal hij moeten accepteren.

Precies wat de psych aanraadde, maar jullie namen dat veel te zwart wit. Meteen van niets naar alles en dan meteen ook maar altijd. Alsof jouw trauma in een keer "over" zou moeten zijn. Nee, ga van niets naar een beetje, en naar nog een beetje meer. en dan weer eens niets, dan weer meer, dan weer een beetje. In dat patroon mag je jezelf best eens een trap onder je kont geven, en eens wat durven, want het hoeft namelijk de volgende keer niet nog en keer als het tegenvalt. Maar probeer het.

Van lieverlede zul je dan merken dat jij weer het vertrouwen terugkrijgt, en hij zal merken dat hij, als hij rustig afwacht wat hij krijgt, uiteindelijk meer krijgt dan wanneer hij het gaat afdwingen.

Oh, nog wat. Spreek af dat alle sexdingen bij HEM gebeuren, voorlopig. Aan jouw lijf geen polonaise. Knuffelen, zoenen, prima, maar jij trekt hem af of pijpt hem, maar hij doet met jou nog even niks. Dat is een belangrijke tussenstap, maakt het voor jou makkelijker om weer aan zijn opgewonden toestand te wennen zonder dat als bedreigend te ervaren. Hij mag bloedgeil worden, en hij mag bij jou klaarkomen, door jouw hand of die van hem, om mee te beginnen. Maar jij bent degene die het doet, die de actieve rol speelt in bed. Jij hebt dan de touwtjes in handen, en hoeft niet bang te zijn dat hij opeens in je komt of zijn vinger in je laat glijden. Hij mag je natuurlijk best strelen en masseren en van je lichaam genieten, lekker jou vasthouden, je billen strelen en je borsten, desnoods is dat pas in een later stadium, maar spreek af dat jouw geslachtsdelen voorlopig verboden gebied zijn. De zijne daarentegen mogen volop bepoteld worden, en dat zul je ook echt moeten doen. Wen maar weer eens aan het feit dat een opgewonden man een prachtig gezicht is, en niet ranzig. Kom op, dit is het vriendje dat van je houdt, niet de viezerik die vroeger aan je zat.

Spreek grenzen af. Lieverd, ik wil deze keer niet dat je aan mijn borsten zit. Billen mag dan wel, zoenen mag ook, hij mag klaarkomen, maar borsten of jouw geslachtsdelen mag niet. Volgende keer: lieverd, ik wil alleen maar knuffelen, en je mag je best bij me aftrekken, maar meer wil ik niet. Okee, hou je daar dan aan. Het klinkt heel gewrongen, maar per keer zul je moeten aangeven wat je wel en niet wilt. Dat geeft jou rust, en hem duidelijkheid. Want hij weet nu echt niet meer waar hij aan toe is.

Dwing hem niet tot een sexloos en intimiteitsloos leven omdat jij met een trauma zit, want je ontzegt jezelf ook zo vreselijk veel. Dit patroon word alleen maar sterker en moeilijker te doorbreken naarmate het langer duurt. Sexloze relaties zijn gedoemd te mislukken. Hoe wilde jij later dan kinderen gaan krijgen? Of doe je dat maar niet omdat je sex moet hebben om bevrucht te kunnen worden?
Ik wil niet alleen klagen, want ik weet ontzettend goed hoe moeilijk ik het hem op het moment maak... En ik heb hem vrij willen laten, maar dat wilde hij absoluut niet... Dat je zegt dat ik me aanstel vind ik jammer, al mag je dat natuurlijk vinden. ik wist zelf ook niet dat het zo'n impact op me heeft gemaakt, tot n maand geleden. Het gebeurd onbewust en ongewild dat ik me zo tegen hem blokkeer. Ik voel me er ook echt niet happy door, als ik hem zo moet afstaan. Maar hij is te ver gegaan en dat heeft mn vertrouwen een heel stuk naar beneden gehaald. Ik wil echt heel graag dat ik hem meer kan geven dan nu, en ben ook bereid daarvoor te knokken...anders zou ik het allang uit hebben gemaakt, wat...al wel 80x!!!!

En idd als ik straks n keer all the way wil, hoeft t niet altijd, maar dan weet hij ook niet meer waar hij aantoe is...dat is wel gebleken... En dat wil ik voorkomen, dat we weer zoiets krijgen als afgelopen weekend... En je hebt zeker gelijk dat ik niet meteen in het diepe moet willen springen, en misschien wil ik dat wel en moet ik daar vanaf stappen... En dat zal ik dan ook met hem moeten bespreken denk ik... En het is ook heel fout om het contact op 0 te zetten en daar ben ik me ook goed van bewust. Maar ik kan het op het moment echt niet anders, van te voren spreek ik dat dan zeg maar wel met mezelf af, om hem een intieme zoen te geven of wat dan ook, maar op het moment zelf heb ik mezelf gewoon niet meer in de hand en blokkeer ik al mn gevoelens ofzo, weet ik veel...

Misschien is het een goede, dat ik hem doe maar hij van mij afblijft... Al zal ik daarvoor eerst een keer flink moeten slikken, als hij me aankijkt als hij klaarkomt of hij ontiechelijk geil wordt, maar misschien moet ik daar gewoon even overheen en weer mee om leren gaan... Is het te erg als ik hem vraag mij niet zo indringend aan te kijken als hij klaarkomt en hij hoeft dan dus ook niet aan me te zitten als ik hem doe... Er zal dan weinig gevoel bij komen, maar oke, misschien beter iets dan niets...
Oud 14-07-2005, 12:12
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-07-2005 @ 13:09 :
Hij vingert je in je slaap en wil je neuken in je slaap tegen je zin in. Als hij je zoent of andersom heeft hij al meteen zin om je te neuken...

Praat met hem over dit probleem en als dat nog niks uithaalt zou ik het uitmaken, want hier wordt je nooit gelukkig mee en je verdient wel beter dan dit konijn
Idd. Dat ze geen zin meer heeft in lichamelijk contact hem hem is niet zo verwonderlijk. Hoe de **** kom je erbij om iemand te gaan zitten vingeren in haar slaap?
Oud 14-07-2005, 12:14
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-07-2005 @ 13:09 :

Hij heeft idd meteen zin dan... Maar miss denkt hij wel dat ik dan de aanleiding geef als ik hem zoen, omdat we niet heel erg vaak echt intiem zoenen... Maar ik heb hem vorige week verteld dat ik met zoenen geen aanleiding geef en het wel met woorden zal zeggen als ik aanleiding wil geven.... Maarja, hij staat gewoon op springen denk ik, want die paal is er meteen... EN hij pakt me dan ook meteen zo vast enzo en dan is het voor mij alweer gebeurd... Ja idd, te snel en dat is fout van mij maar zo is het wel.

Ik ga er van t weekend nog even goed over praten en de knoop door hakken. ik word nu gek van mezelf, gek van hem en hij wordt gek van mij...hmmm...dan is er dus niet zoveel he....
Oud 14-07-2005, 12:16
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 14-07-2005 @ 13:14 :
Ik ga er van t weekend nog even goed over praten en de knoop door hakken. ik word nu gek van mezelf, gek van hem en hij wordt gek van mij...hmmm...dan is er dus niet zoveel he....
Dan pas? Ga je eerst nog 2 nachten wakker liggen? Kan je niet eerder bij hem langsgaan?
Oud 14-07-2005, 12:18
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 14-07-2005 @ 13:16 :
Dan pas? Ga je eerst nog 2 nachten wakker liggen? Kan je niet eerder bij hem langsgaan?
nee want we hebben afgesproken elkaar 2 dagen niet te zien nu en daar sta ik ook voor 100% achter, kan ik er zelf ook nog even over nadenken... en heb op t moment ook niet echt behoefte om m te zien...
Oud 14-07-2005, 12:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 14-07-2005 @ 13:16 :
Jup, ik zou zo snel mogelijk als je de kans/tijd hebt naar hem toe gaan en precies uitleggen hoe je erover denkt en bepaalde afspraken maken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:21
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-07-2005 @ 13:20 :
Jup, ik zou zo snel mogelijk als je de kans/tijd hebt naar hem toe gaan en precies uitleggen hoe je erover denkt en bepaalde afspraken maken.
morgen kan t niet...dan zou het vanavond laat moeten... hmmm... moet er nog ff over nadenken...
Oud 14-07-2005, 12:39
juno
juno is offline
Dingen met jezelf afspreken heeft niet zoveel zin. je moet per keer met hem afspreken wat je wel en niet wilt, die keer. Dan weet hij waar hij aan toe is. als hij zich daar dan aan houdt, dan kun je hem weer leren vertrouwen.

En dat je het naar vindt als hij opgewonden van je wordt, daar moet je je dan maar overheen zetten. Het zal voor jullie allebei een hele tijd heel moeilijk worden. Jij zult steeds een beetje meer moeten gaan geven dan je eigenlijk wilt, en hij zal altijd nog met minder genoegen moeten nemen dan wat hij eigenlijk wil. Maar jullie zullen op de langere termijn zeker vooruitgang boeken.

Maar hou je aan dat stappenplan, en dan komen jullie er wel uit. En nogmaals: praat met hem! Maak afspraken, en hou je eraan. Die keer dus. Want als je een keer verder gaat dan de afspraak, gaat hij daar de volgende keer ook op hopen en dat wil je dus juist niet, want dat schept verwachtingen en verplichtingen.

dat de boel op nul zetten fout is, okee, daar ben je achter. Je gaat dus naar stap 1. Niet met jezelf afspreken, maar met hem. Stap 1 is een beetje lief zijn voor elkaar, intimiteit. Een kus, een knuffel. Stap 2 is lekker zoenen, en daar opgewonden van mogen worden. Stap 3 is hetzelfde, maar ook nog elkaar strelen, maar niet over jouw billen, borsten of tussen je benen. Hij mag dan best iets met zichzelf doen, want al die opwinding moet hij wel kwijtkunnen. Je hebt zo stap 3waar je billen mee mogen doen, en stap 3 je borsten ook. Stap 4 is hetzelfde, maar dan met actieve stimulatie door jou tussen zijn benen. Het is niet de bedoeling dat je dit gevoeloos of intimiteitsloos gaat doen, je moet het met hem doen en niet met dat ding tussen zijn benen, je bent zijn vriendin en geen hoer. Stap 5 is droogneuken. Hij zit niet in je, maar mag wel tegen je aanrijden. Eerst niet tegen je kruis, maar tegen je benen of je buik of je billen, later wel tegen je kruis. (noem dat stap 5 tegen mijn buik, ofzo) Doe dat desnoods met een slipje aan, want hij mag niet in je. Doe voor mijn part alles met je slipje aan, (noem dat stap 3 met billen met slipje) als je je daardoor veiliger voelt. Door droogneuken wen je weer aan de handelingen, aan de houdingen, aan het feit dat hij actief bezig is. Belangrijke stap!

Het kan zijn dat je ergens in het schema ook nog handelingen bij jezlef wilt inpassen, door jouzelf of door hem. Jij vingert je, of hij doet het. Of hij beft je. Noem dat dan stap 3 of plus beffen ofzo. (dat kan ook met slipje, die moet hij dan even opzijschuiven) Of stap 4 met of zonder slipje plus mezelf vingeren. Je zult namelijk ook moeten wennen aan je eigen opwinding. Het is niet de bedoeling dat je sex ziet als iets wat je moet leren verdragen, je mag er best actief zelf van genieten.

Pas als je je weer op je gemak voelt en jullie bij elkaar kunnen klaarkomen, kun je eens aan neuken gaan denken. Ook dat weer volgens afspraken. Welke houding, (meisje boven is voor jou minder bedreigend) mag het hard of moet het zachtjes en rustig. Mag hij er wel of niet van klaarkomen, want dat is ook nog een stap. Als een jongen klaarkomt, is hij even zijn zelfbeheersing kwijt, en het kan zijn dat je dat nog eng vindt. Dus stap 6, neuken, kan met en zonder klaarkomen.

Hmm, ik kwam niet eens tot stap 10, maar volgens mij moet je je daar niet zo om beknorren. Het moet een logische opbouw hebben en niet te ingewikkeld zijn. Ik gaf maar een voorbeeld, je maakt je eigen schema, en jullie wennen er snel genoeg aan.

Zo maak je dus voor jezelf een heel stappenplan in opvolgende moeilijkheidsgraad voor jou. Als je hem ziet, kun je hem vertellen tot waar je wilt gaan. Hij kent dat schema ook, weet waar hij aan toe is en geniet van wat hij wel krijgt zonder frustratie.

Als hij de ene keer stap 5 kreeg, wil dat niet zeggen dat hij dat de volgende keer ook krijgt. Maar je zult merken dat je langzaam verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:51
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 13:39 :
Dingen met jezelf afspreken heeft niet zoveel zin. je moet per keer met hem afspreken wat je wel en niet wilt, die keer. Dan weet hij waar hij aan toe is. als hij zich daar dan aan houdt, dan kun je hem weer leren vertrouwen.

En dat je het naar vindt als hij opgewonden van je wordt, daar moet je je dan maar overheen zetten. Het zal voor jullie allebei een hele tijd heel moeilijk worden. Jij zult steeds een beetje meer moeten gaan geven dan je eigenlijk wilt, en hij zal altijd nog met minder genoegen moeten nemen dan wat hij eigenlijk wil. Maar jullie zullen op de langere termijn zeker vooruitgang boeken.

Maar hou je aan dat stappenplan, en dan komen jullie er wel uit. En nogmaals: praat met hem! Maak afspraken, en hou je eraan. Die keer dus. Want als je een keer verder gaat dan de afspraak, gaat hij daar de volgende keer ook op hopen en dat wil je dus juist niet, want dat schept verwachtingen en verplichtingen.

dat de boel op nul zetten fout is, okee, daar ben je achter. Je gaat dus naar stap 1. Niet met jezelf afspreken, maar met hem. Stap 1 is een beetje lief zijn voor elkaar, intimiteit. Een kus, een knuffel. Stap 2 is lekker zoenen, en daar opgewonden van mogen worden. Stap 3 is hetzelfde, maar ook nog elkaar strelen, maar niet over jouw billen, borsten of tussen je benen. Hij mag dan best iets met zichzelf doen, want al die opwinding moet hij wel kwijtkunnen. Je hebt zo stap 3waar je billen mee mogen doen, en stap 3 je borsten ook. Stap 4 is hetzelfde, maar dan met actieve stimulatie door jou tussen zijn benen. Het is niet de bedoeling dat je dit gevoeloos of intimiteitsloos gaat doen, je moet het met hem doen en niet met dat ding tussen zijn benen, je bent zijn vriendin en geen hoer. Stap 5 is droogneuken. Hij zit niet in je, maar mag wel tegen je aanrijden. Eerst niet tegen je kruis, maar tegen je benen of je buik of je billen, later wel tegen je kruis. (noem dat stap 5 tegen mijn buik, ofzo) Doe dat desnoods met een slipje aan, want hij mag niet in je. Doe voor mijn part alles met je slipje aan, (noem dat stap 3 met billen met slipje) als je je daardoor veiliger voelt. Door droogneuken wen je weer aan de handelingen, aan de houdingen, aan het feit dat hij actief bezig is. Belangrijke stap!

Het kan zijn dat je ergens in het schema ook nog handelingen bij jezlef wilt inpassen, door jouzelf of door hem. Jij vingert je, of hij doet het. Of hij beft je. Noem dat dan stap 3 of plus beffen ofzo. (dat kan ook met slipje, die moet hij dan even opzijschuiven) Of stap 4 met of zonder slipje plus mezelf vingeren. Je zult namelijk ook moeten wennen aan je eigen opwinding. Het is niet de bedoeling dat je sex ziet als iets wat je moet leren verdragen, je mag er best actief zelf van genieten.

Pas als je je weer op je gemak voelt en jullie bij elkaar kunnen klaarkomen, kun je eens aan neuken gaan denken. Ook dat weer volgens afspraken. Welke houding, (meisje boven is voor jou minder bedreigend) mag het hard of moet het zachtjes en rustig. Mag hij er wel of niet van klaarkomen, want dat is ook nog een stap. Als een jongen klaarkomt, is hij even zijn zelfbeheersing kwijt, en het kan zijn dat je dat nog eng vindt. Dus stap 6, neuken, kan met en zonder klaarkomen.

Hmm, ik kwam niet eens tot stap 10, maar volgens mij moet je je daar niet zo om beknorren. Het moet een logische opbouw hebben en niet te ingewikkeld zijn. Ik gaf maar een voorbeeld, je maakt je eigen schema, en jullie wennen er snel genoeg aan.

Zo maak je dus voor jezelf een heel stappenplan in opvolgende moeilijkheidsgraad voor jou. Als je hem ziet, kun je hem vertellen tot waar je wilt gaan. Hij kent dat schema ook, weet waar hij aan toe is en geniet van wat hij wel krijgt zonder frustratie.

Als hij de ene keer stap 5 kreeg, wil dat niet zeggen dat hij dat de volgende keer ook krijgt. Maar je zult merken dat je langzaam verder gaat.
Thnx, ik ga er zeker wat mee doen...
Oud 14-07-2005, 12:56
juno
juno is offline
Wij willen graag op de hoogte gehouden worden , dat begrijp je.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:59
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 13:56 :
Wij willen graag op de hoogte gehouden worden , dat begrijp je.
Dat begrijp ik en dat zal ik ook doen... Ik ga eerst zelf maar eens zo'n soort schema maken en zaterdag met hem praten... Geef er denk ik ook maar een brief bij. Het schema maken gaat nog wel, zijn reactie en de uitvoering is minder makkelijk...vooral de 1e x intiem worden zit ik tegenop, maar die drempel moet ik denk ik toch n keer over wil ik er nog iets van proberen te maken...
Oud 14-07-2005, 13:03
juno
juno is offline
De interne weerstand tegen intiem worden, tegen je boosheid en wantrouwen laten varen, is moeilijker dan intiem zijn. Als je het eenmaal opgeeft, die strijd, en hem weer lekker vasthoudt zul je wel zien hoe vreselijk het oplucht en hoe erg je hem gemist hebt.

Ik zou die eerste keer niet verder gaan dan alleen knuffelen, als ik jou was. Krijg eerst die emotionele band maar weer eens terug, anders gaat het met de sex stappen niet lukken..

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 12:50 :
Dan weet je toch dat je nooit een normaal sexleven kunt hebben, en waarom doe je hem dat aan?

en quite frankly my dear: je stelt je nu een beetje aan.

en dat zul je ook echt moeten doen. Wen maar weer eens aan het feit dat een opgewonden man een prachtig gezicht is, en niet ranzig.

Dwing hem niet tot een sexloos en intimiteitsloos leven omdat jij met een trauma zit, want je ontzegt jezelf ook zo vreselijk veel.
Dit vind ik nou echt ronduit stuitende uitspraken tegen een meisje met een sexueel trauma.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:22
dragonstorm
dragonstorm is offline
hmm, flamesuit on

Ach, en ze is zo zielig met dr trauma. En ze kan er niets aan doen. En zeker niet iets dat 'r helpt.

Hoewel ik, in alle eerlijkheid, een opgewonden man geen prachtig gezicht vind, maar never mind
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 14-07-2005 @ 16:22 :
hmm, flamesuit on

Ach, en ze is zo zielig met dr trauma. En ze kan er niets aan doen. En zeker niet iets dat 'r helpt.

Hoewel ik, in alle eerlijkheid, een opgewonden man geen prachtig gezicht vind, maar never mind
Oh, maar dat kan het zeer zeker wel zijn Vooral als je weet dat jíj dat hebt gedaan. Vergelijk het maar met een opgewonden meisje zien, met van die halfdichte ogen en een halfopen mond...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:32
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-07-2005 @ 16:19 :
Dit vind ik nou echt ronduit stuitende uitspraken tegen een meisje met een sexueel trauma.
Het is leuk dat je haar nu voortdurend voorhoudt dat ze zo zielig is, maar daar HEEFT ze niet zo veel aan. Troosten is fijn, maar dat trauma gaat niet vanzelf weg, zeker niet als zij gesterkt wordt in haar opvatting dat ze er zelf niets aan hoeft te doen want dat hij degene is die zo stout is.

Ik ben de enige die de moeite nam om mee te denken hoe ze over die barriere heen kan komen, hele praktische tips,en ze zei dat ze daar wel wat aan had. Logisch, het is een bekende therapie voor dergelijke problemen, die haar schoolpsych ook al toepaste, maar ze had er nog een paar misvattingen bij, namelijk dat ze er in een klap overheen moest raken. Toen durfde ze niet meer. Nu durft ze die eerste moeilijke stapjes in ieder geval wel te zetten.

Dus stap even uit de juno-bashing modus, en denk even logisch na. Rogeriaanse therapie helpt niet altijd, soms moet je aan de gedragstherapie. Gedragstherapie is niet makkelijk, en je moet er echt van doordrongen zijn dat het echt echt nodig is. Dat ze nu inziet dat ze fout bezig is, is een belangrijke stap op weg naar verbetering van de situatie. Soms heb je daar iemand voor nodig die je confronteert met je foute handelwijze. In dit geval was ik dat, maar ik bood ook een oplossing.

Wat bied jij?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:33
juno
juno is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-07-2005 @ 16:28 :
Oh, maar dat kan het zeer zeker wel zijn Vooral als je weet dat jíj dat hebt gedaan. Vergelijk het maar met een opgewonden meisje zien, met van die halfdichte ogen en een halfopen mond...
Ja dank je, nou heb ik al geen trek meer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:36
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het in deze wel met Juno eens. Met het stappenplan. Maar het kan alleen werken (!) als je je aan je grenzen houdt, san. Je moet willen.. en durven.. je moet niet blijven hangen op stap 1.. maar je moet ook niet te ver doorschieten uit een soort van schuldgevoel. En hij moet jou niet zomaar meer gaan vingeren. Dit stappenplan werkt denk ik wel, maar alleen als jullie je er strikt aan houden.
Oud 14-07-2005, 15:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 16:32 :
Het is leuk dat je haar nu voortdurend voorhoudt dat ze zo zielig is, maar daar HEEFT ze niet zo veel aan. Troosten is fijn, maar dat trauma gaat niet vanzelf weg, zeker niet als zij gesterkt wordt in haar opvatting dat ze er zelf niets aan hoeft te doen want dat hij degene is die zo stout is.

Ik ben de enige die de moeite nam om mee te denken hoe ze over die barriere heen kan komen, hele praktische tips,en ze zei dat ze daar wel wat aan had. Logisch, het is een bekende therapie voor dergelijke problemen, die haar schoolpsych ook al toepaste, maar ze had er nog een paar misvattingen bij, namelijk dat ze er in een klap overheen moest raken. Toen durfde ze niet meer. Nu durft ze die eerste moeilijke stapjes in ieder geval wel te zetten.

Dus stap even uit de juno-bashing modus, en denk even logisch na. Rogeriaanse therapie helpt niet altijd, soms moet je aan de gedragstherapie. Gedragstherapie is niet makkelijk, en je moet er echt van doordrongen zijn dat het echt echt nodig is. Dat ze nu inziet dat ze fout bezig is, is een belangrijke stap op weg naar verbetering van de situatie. Soms heb je daar iemand voor nodig die je confronteert met je foute handelwijze. In dit geval was ik dat, maar ik bood ook een oplossing.

Wat bied jij?
Dit heeft niets met Juno-bashen te maken. Je acht jezelf iets te belangrijk, lijkt me.

Nee, ik vind het heel fout dat jij de schuld bij haar legt. Jij praat haar een schuldgevoel aan, terwijl haar vriendje degene is die zich niét aan de afspraken houdt. Hij vingert haar in haar slaap, zij geeft aan daar absoluut niet van gediend te zijn, en hij doet het weer. Sterker nog: ze wordt wakker met zijn paal tussen haar benen. Terwijl hij wéét waar zij mee zit op seksueel gebied. Nu voelt zij zich al schuldig, omdat ze denkt dat ze die jongen iets verplicht is, en proberen wij met z'n allen haar aan d'r verstand te krijgen dat het niet haar schuld is en dat die jongen haar grenzen moet respecteren, en dan komt Juno wel even vertellen dat het meisje zelf fout zit.

Ook heb je het de hele tijd over 'moeten'. Ze moet dit, ze moet dat... Ik dacht dat het juist zo was dat een meisje in bed helemaal niets moét. Ze wíl iets, of ze wíl iets niet. Jij probeert haar wijs te maken dat ze iets moet, en dat ze haar vriend iets verplicht is. Een meisje is een jongen nóóit iets 'verplicht'.

En van iemand met een sexueel trauma te zeggen dat ze zich aanstelt, getuigt van het inlevingsvermogen van een bureaustoel.

Ja, ze moet iets doen aan haar trauma, maar niet op de Juno-manier.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 16:33 :
Ja dank je, nou heb ik al geen trek meer.
Pf, geen inlevingsvermogen, jij Zo, of zo, maar dan erger. Van die pornoblikken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:47
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 14-07-2005 @ 16:22 :
hmm, flamesuit on

Ik ben niet zielig en het is ook echt niet mn bedoeling zielig gevonden te worden en dat te willen horen, ik heb het er nu gewoon even heel moeilijk mee....en dat is k*t...that's all...
Oud 14-07-2005, 15:49
juno
juno is offline
het punt is dat dit meisje al sinds het begin van hun relatie eigenlijk liever helemaal niks wil. Ze ging wel eens all the way, maar tegen haar zin. En nu het vertrouwen geschonden is, staan ze weer helemaal op nul en het dreigt hun relatie te vernielen, wat ze geen van beiden willen, maar ze weten niet hoe ze eruit kunnen komen, omdat ze allebei van een alles of niets standpunt uitgaan.

Ik probeer haar juist duidelijk te maken dat ze niets meer moet doen dan ze op een bepaald moment wil, en dat ze dat met hem moet afspreken ja. Dat moet ze, ze moet het stapje voor stapje proberen.

Maar ze moet het wel proberen ja, want helemaal niets...is helemaal niets. Als het aan jou lag deed ze over 3 jaar nog steeds helemaal niets, want ze hoeft immers niets, maar dan ligt haar relatie al op de klippen, en een andere relatie zal ze dan helemaal niet meer durven.

In het zelfs geen intimiteit of een knuffel meer kunnen, stelt ze zich aan: dat is overreageren op wat er gebeurd is, en daar moet ze zo snel mogelijk overheen zien te komen voordat dat een ingesleten gedragspatroon word.

Soms ben jij te politiek correct.

En if not op de juno manier, welke manier stel jij dan voor? Wachten tot het vanzelf overgaat?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 16:49 :
Dat moet ze, ze moet het stapje voor stapje proberen. Maar ze moet het wel proberen ja
'Moeten' is dwang en dwang is uit den boze.

Citaat:
Als het aan jou lag deed ze over 3 jaar nog steeds helemaal niets, want ze hoeft immers niets
Ze hoéft inderdaad niets. Ik had van een vrouw toch een ander standpunt verwacht, maar goed... Er zijn andere manieren. Een vriendin van me met een sexueel trauma heeft het heel erg geholpen door een paar jaar bij her RIAGG te lopen.

Citaat:
In het zelfs geen intimiteit of een knuffel meer kunnen, stelt ze zich aan: dat is overreageren op wat er gebeurd is, en daar moet ze zo snel mogelijk overheen zien te komen voordat dat een ingesleten gedragspatroon word.
Je doet ook niet erg veel moeite je in te leven in iemand met zo'n groot probleem in haar verleden. Ik heb zo iemand van dichtbij meegemaakt en ik weet dat het allesbehalve aanstellen is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:16
juno
juno is offline
Therapie was ook het eerste wat ik voorstelde, weet je nog. Ze vertelde toen dat ze naar de schoolpsycholoog was gegaan, maar daarmee gestopt was, omdat het te moeilijk was. Ik stelde vervolgens een variatie voor op die voorgeschreven therapie, waarbij ze in kleine gestructureerde stappen kan werken.

En jarenlang bij een RIAGG lopen is ook niet bepaald wat je iemand gunt.
Ik weet wel dat jij zo iemand bent die het desnoods drie jaar volhoudt om een vriendin te hebben die zelfs geen gevoel voor je durft te hebben uit angst dat ze dan meteen met je naar bed moet Maar die vriend gaat dat niet volhouden. Dit kost ze hun relatie, en daarom moet ze nu wat doen.

Ze komt hier zelf voor hulp, dus blijkbaar is ze er nu zelf van doordrongen dat het fout gaat en dat ze nu iets moet doen.

Maar wat stel jij voor dat ze kan doen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:31
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
grl schreef op 14-07-2005 @ 16:36 :
Ik ben het in deze wel met Juno eens. Met het stappenplan. Maar het kan alleen werken (!) als je je aan je grenzen houdt, san. Je moet willen.. en durven.. je moet niet blijven hangen op stap 1.. maar je moet ook niet te ver doorschieten uit een soort van schuldgevoel. En hij moet jou niet zomaar meer gaan vingeren. Dit stappenplan werkt denk ik wel, maar alleen als jullie je er strikt aan houden.
Ik wil het wel, heel graag, en ik hoop dat ik het ook durf. Het zal idd lastig zijn het echt aan te geven dat ik niet meer wil, omdat ik dan de confrontatie aan moet gaan. Het zou makkelijker zijn gewoon toe te geven zeg maar, zodat je het er ook niet over hoeft te hebben maar daar ben ik nu me egestopt want dan kom ik nooit verder... En ik heb idd wel n btje een schuldgevoel maar daar ga ik niet aan toe proberen te geven anders zou het weer uitdraaien op alles doen voor hem terwijl ik me er heel rot/vies door voel. En ik denk dat je gelijk hebt dat het alleen werkt als we er ons beide heel strikt aan houden... Ben benieuwd hoe hij reageerd...
Oud 14-07-2005, 16:36
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 17:16 :
Therapie was ook het eerste wat ik voorstelde, weet je nog. Ze vertelde toen dat ze naar de schoolpsycholoog was gegaan, maar daarmee gestopt was, omdat het te moeilijk was. Ik stelde vervolgens een variatie voor op die voorgeschreven therapie, waarbij ze in kleine gestructureerde stappen kan werken.

En jarenlang bij een RIAGG lopen is ook niet bepaald wat je iemand gunt.
Ik weet wel dat jij zo iemand bent die het desnoods drie jaar volhoudt om een vriendin te hebben die zelfs geen gevoel voor je durft te hebben uit angst dat ze dan meteen met je naar bed moet Maar die vriend gaat dat niet volhouden. Dit kost ze hun relatie, en daarom moet ze nu wat doen.

Ze komt hier zelf voor hulp, dus blijkbaar is ze er nu zelf van doordrongen dat het fout gaat en dat ze nu iets moet doen.

Maar wat stel jij voor dat ze kan doen?
Even tussendoor...ik ben niet gestopt bij die schoolpsych omdat het te moeilijk was.... Ik ben bijna 2 jaar bij hem geweest maar nu ben ik van school af. Pas de laatste maand hadden we het over dit onderwerp en dus niet genoeg tijd om het uitgebreid genoeg te behandelen. Vandaar dat ik gestopt ben, omdat ik geslaagd ben maar mocht altijd terug komen...
Oud 14-07-2005, 17:58
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Arr! (waar is de piratensmiley? )
Ik heb geen grafische geest dus zie het nu niet voor me. Maar ik neem aan dat dit alleen echt geldig is als je zelf ook enigzins opgewonden bent?

Citaat:
Nee, ik vind het heel fout dat jij de schuld bij haar legt. Jij praat haar een schuldgevoel aan, terwijl haar vriendje degene is die zich niét aan de afspraken houdt. Hij vingert haar in haar slaap, zij geeft aan daar absoluut niet van gediend te zijn, en hij doet het weer. Sterker nog: ze wordt wakker met zijn paal tussen haar benen. Terwijl hij wéét waar zij mee zit op seksueel gebied. Nu voelt zij zich al schuldig, omdat ze denkt dat ze die jongen iets verplicht is, en proberen wij met z'n allen haar aan d'r verstand te krijgen dat het niet haar schuld is en dat die jongen haar grenzen moet respecteren, en dan komt Juno wel even vertellen dat het meisje zelf fout zit.

Ehm, ik heb nergens gelezen dat het meisje in kwestie fout was, integendeel. Ik nam het voor aangenomen dat dit niet zo was; als een meisje geen seks wil dan moet een jongen dat ook niet doen, (en vice versa) dammit!

Maar daar waren we al overheen en het heeft geen zin om dat te benadrukken till kingdom comes. Dit meisje heeft al aangegeven deze relatie nog kans te willen geven, dus dan moeten we naar de volgende stap. En die is om die intimiteit weer op te bouwen. Dat is belangrijk, want anders heeft die relatie geen toekomst.

@ San:
Dat 'zielig' was echt niet tegen jou gericht, eerder tegen almachtige mark die jou op die manier lijkt te zien, maar whatevernevermind
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:11
juno
juno is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 14-07-2005 @ 17:31 :
Ik wil het wel, heel graag, en ik hoop dat ik het ook durf. Het zal idd lastig zijn het echt aan te geven dat ik niet meer wil, omdat ik dan de confrontatie aan moet gaan. Het zou makkelijker zijn gewoon toe te geven zeg maar, zodat je het er ook niet over hoeft te hebben maar daar ben ik nu me egestopt want dan kom ik nooit verder... En ik heb idd wel n btje een schuldgevoel maar daar ga ik niet aan toe proberen te geven anders zou het weer uitdraaien op alles doen voor hem terwijl ik me er heel rot/vies door voel. En ik denk dat je gelijk hebt dat het alleen werkt als we er ons beide heel strikt aan houden... Ben benieuwd hoe hij reageerd...
De confrontatie aangaan...nou kijk, daarom moet je ook van te vorenaangeven tot hoever je wilt gaan, dan hoef je je tijdens het zoenen geen zorgen te maken dat hij meer wil. En geloof me, hij gaat al uit zijn dak van het feit dat hij je nu eindelijk mag zoenen en knuffelen zonder dat jij op tilt slaat en hem je bed uit smijt. Dit is al zoveel meer dan wat jullie de afgelopen maand hebben doorstaan.

Schuldgevoel hoeft toch niet, nu je eraan werkt? Jij doet wat je kan op dit moment, en dat is alles wat hij van jou kan verlangen. Dat werken zal van twee kanten moeten komen. Jij moet jezelf af en toe een schop geven, hij moet maar geduld hebben. En dan gaan jullie er echt wel uitkomen.

Je hebt nu al twee jaar bij de psycholoog gelopen, en dat hielp niet. Je hebt hem in vredesnaam zijn zin maar gegeven en dat hielp niet. Je hebt hem helemaal in de ijskast gezet en dat helpt ook niet. Misschien helpt dit wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:42
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-07-2005 @ 16:20 :
Ik ben met Morgan.
En oh mijn god, ik ook!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken