Oud 17-09-2008, 21:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Huurtoeslag is nooit nodig, hoe kom je daar überhaupt bij?
Dat het "nodig" is heeft meer te maken met dat er te weinig verschil zit tussen de nominale belastingdruk van mensen met een laag inkomen en mensen met een hoog inkomen. Als je bijvoorbeeld een nieuwe hoge schaal invoert van 80%, en daarmee een belastingvrije voet bekostigt, heeft niemand huursubsidie nodig.

Als je goed leest dan zie je dat ik die mening met je deel.

al zou ik een maximum van 65%-70% tegenover een lage belastingschijf (i.t.t. vrije) voor lage inkomens, het moet natuurlijk wel blijven lonen om meer te verdienen.

(dit alles zonder uitkeringen mee te rekenen die moet je gewoon verminderen naar 350 euro hetzelfde bedrag wat zwervers krijgen)
Oud 17-09-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Omdat schattebout, die cijfers hoogstens wat zeggen over hoeveel criminelen er gepakt zijn.
aangezien het doel van een crimineel niet gepakt worden is kan je de cijfers verveelvoudigen.

dankzij de aziatische traditie van corruptie kan je bovendien die cijfers daar nog een veelvoud verveelvoudigen ten opzichte van de onze.
en dan nog zijn vrijwel alle delicten hier financieel of wraak.

en tot slot kan jij natuurlijk nooit weten hoeveel chinezen er zakkenrollers zijn.

kortom de cijfers zeggen wat over registratievermogen en over hoe kundig de politie is, maar verdomt weinig over wezelijke criminaliteit.
Nee die cijfers zeggen wat over hoeveel geregistreerde geweldadige misdaden er gepleegd zijn. En aangezien eerste wereld landen als japan, zuid korea en Hongkong ook prima en netje aan statistieken doen, zou je de cijfers wel degelijk met elkaar kunnen vergelijken. Daarnaast heb ik de veiligheid ook in veel van deze landen mogen observeren. Geen hangjongeren, opgefokt gedrag, provocaties of meisjes die thuis gebracht moeten worden. Men weigert gewoon te erkennen dat er veel veiligere niet-westerse landen zijn, waar wij, als samenleving, nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Er is trouwens geen "aziatische traditie", dat is bull shit, enig idee hoe groot en gevarieerd Azie is?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 22:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee die cijfers zeggen wat over hoeveel geregistreerde geweldadige misdaden er gepleegd zijn. En aangezien eerste wereld landen als japan, zuid korea en Hongkong ook prima en netje aan statistieken doen, zou je de cijfers wel degelijk met elkaar kunnen vergelijken. Daarnaast heb ik de veiligheid ook in veel van deze landen mogen observeren. Geen hangjongeren, opgefokt gedrag, provocaties of meisjes die thuis gebracht moeten worden. Men weigert gewoon te erkennen dat er veel veiligere niet-westerse landen zijn, waar wij, als samenleving, nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Er is trouwens geen "aziatische traditie", dat is bull shit, enig idee hoe groot en gevarieerd Azie is?
Mja het verkopen van kinderen wordt immers ook vaak opgenomen in misdaadstatistieken in China.

overigens geloof ik best dat de sociale veiligheid daar groter is, maar dat komt omdat de soort criminaliteit hoogstens anders is.

bovendien staan criminelen hier na 2 weken weer buiten dus dan kunnen ze in hun leven vaker crimineel gedrag vertonen per persoon
Oud 17-09-2008, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Mja het verkopen van kinderen wordt immers ook vaak opgenomen in misdaadstatistieken.

overigens geloof ik best dat de sociale veiligheid daar groter is, maar dat komt omdat de soort criminaliteit hoogstens anders is.
Ik heb het nu over veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:11
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hangt er ook maar net vanaf in welke buurt van welke stad in elk willekeurig land onder welke randvoorwaarden je je begeeft.

er valt gewoon niets zinnigs over te zeggen;

Ik herinner me een docu met een socialoge (hoe verzin je het?) die stelde dat zo'n 5% van elke bevolking crimineel gedrag vertoond (hetzij voor persoonlijk gewin, hetzij omdat ze ziek zijn, hangt er ook een beetje af van wat je precies onder crimineel rekent)

Maar vooruit de mensen daar zijn er wel wat meer voor elkaar, als wij hier ook op straat mahjong zouden spelen zou de sociale controle wat beter zijn ja.
(iets met anti-spiek gordijntjes en nederlandse kneuterigheid over privacy)
Oud 17-09-2008, 23:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh, ik snap het al. Het risico ten prooi te vallen aan economische slavernij of kinderprostitutie is natuurlijk alledaags en iets goeds, en daarom geen veiligheidsrisico.
Citaat:
Hoezo niet? Leg eens uit.
Ik zal mezelf herhalen: de omstandigheden verschillen teveel om iets zinnigs te kunnen zeggen over systematiek.

Nederland zou ook veel minder criminaliteit hebben als we zoals Hong Kong doet alle kanslozen en criminelen exporteren. In een Chinees systeem zou een draconische oplossing als alle Marrokanen deporteren omdat daar een hoger misdaadpercentage is bijvoorbeeld totaal geen probleem zijn. Wat nou Antilliaanse hangjongeren? Executie voor de bendeleiders en terug naar de Antillen met de rest! Bezwaar? Niemand mag bezwaar maken tegen de wil van de partij!

Kom jij maar eens beweren dat onder die omstandigheden lagere misdaad iets zegt in een vergelijking.
Oud 17-09-2008, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Hangt er ook maar net vanaf in welke buurt van welke stad in elk willekeurig land onder welke randvoorwaarden je je begeeft.

er valt gewoon niets zinnigs over te zeggen;

Ik herinner me een docu met een socialoge (hoe verzin je het?) die stelde dat zo'n 5% van elke bevolking crimineel gedrag vertoond (hetzij voor persoonlijk gewin, hetzij omdat ze ziek zijn)

Maar vooruit de mensen daar zijn er wel wat meer voor elkaar, als wij hier ook op straat mahjong zouden spelen zou de sociale controle wat beter zijn ja.
(iets met anti-spiek gordijntjes en nederlandse kneuterigheid over privacy)
Och, de eerder genoemde Aziatische landen zijn ontzettend individualistisch. Maar idd maatschappij structuren spelen ook een belangrijke rol, daarom zijn deze landen ook veiliger.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik snap het al. Het risico ten prooi te vallen aan economische slavernij of kinderprostitutie is natuurlijk alledaags en iets goeds, en daarom geen veiligheidsrisico.
Ook dat is in die landen niet aan de orde.

Citaat:
Ik zal mezelf herhalen: de omstandigheden verschillen teveel om iets zinnigs te kunnen zeggen over systematiek.
Welke omstandigheden? Als Nederland veel hogere geweldadige misdaadcijfers kent dan andere landen, dan is Nederland toch onveiliger?

Citaat:
Nederland zou ook veel minder criminaliteit hebben als we zoals Hong Kong doet alle kanslozen en criminelen exporteren. In een Chinees systeem zou een draconische oplossing als alle Marrokanen deporteren omdat daar een hoger misdaadpercentage is bijvoorbeeld totaal geen probleem zijn. Wat nou Antilliaanse hangjongeren? Executie voor de bendeleiders en terug naar de Antillen met de rest! Bezwaar? Niemand mag bezwaar maken tegen de wil van de partij!

Kom jij maar eens beweren dat onder die omstandigheden lagere misdaad iets zegt in een vergelijking.
In Hongkong heb je een heel ander wetssysteem dan in China. Ten tweede, Hongkong is juist heel soepel met haar immigratiebeleid, de stad zit bomvol met migranten. Aan deportatie doet men niet en daar wordt ook niet voor gepleit door de Hongkongers zelf, hoewel de misdaadscijfers onder migranten gemiddeld wél hoger zijn. Je maakt dus weer de fout door Hongkong als "communistisch" te bestempelen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Och, de eerder genoemde Aziatische landen zijn ontzettend individualistisch. Maar idd maatschappij structuren spelen ook een belangrijke rol, daarom zijn deze landen ook veiliger.
Zoals ik al zei: zonder wetten geen criminaliteit, die landen zijn allen ook een stuk corrupter.

bovendien zie ik een gemis aan veiligheid moedwillig veroorzaakt door de overheid zelf ook als crimineel, hoewel de desbetreffende overheid dat niet zal vinden.

dat geld niet voor alle landen in azië natuurlijk, maar toch wel voor een hoop.
Oud 17-09-2008, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei: zonder wetten geen criminaliteit, die landen zijn allen ook een stuk corrupter.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ook dat is in die landen niet aan de orde.
Tuuurlijk...
Citaat:
Welke omstandigheden? Als Nederland veel hogere geweldadige misdaadcijfers kent dan andere landen, dan is Nederland toch onveiliger?
Nee.

Die cijfers zijn niet vergelijkbaar. Het is prima mogelijk dat er in China veel vaker mishandelingen plaatsvinden, maar er minder mishandelingen geregistreerd worden.

Citaat:
In Hongkong heb je een heel ander wetssysteem dan in China. Ten tweede, Hongkong is juist heel soepel met haar immigratiebeleid, de stad zit bomvol met migranten. Aan deportatie doet men niet en daar wordt ook niet voor gepleit door de Hongkongers zelf, hoewel de misdaadscijfers onder migranten gemiddeld wél hoger zijn.
Ah, nu komen we dus ergens. Zouden we wellicht misdaadcijfers kunnen zien dat die minder gefilterde groep? Dat geeft al een iets beter beeld dan een kunstmatig met expats gevulde stadstaat.
Oud 17-09-2008, 23:27
Verwijderd
China =/= Hongkong, Zuid Korea, Japan, Singapore

Heb ik je al uitgelegd.

Citaat:
Nee.

Die cijfers zijn niet vergelijkbaar. Het is prima mogelijk dat er in China veel vaker mishandelingen plaatsvinden, maar er minder mishandelingen geregistreerd worden.
Ik heb het niet over China.

Citaat:
Ah, nu komen we dus ergens. Zouden we wellicht misdaadcijfers kunnen zien dat die minder gefilterde groep? Dat geeft al een iets beter beeld dan een kunstmatig met expats gevulde stadstaat.
Kunstmatig? Hongkong is internationaal, omdat het welvarend is en veel buitenlanders aantrekt, arm en rijk. En waar wil je misdaadcijfers van zien?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:29
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
misschien kan de discussie over isdaad in azie beter in en ander topic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
Bron?
Wil je een bron dat er in een wetteloze samenleving geen criminaliteit, of wil je dat ik bewijs dat je in vrijwel alle andere landen behalve de west-europese ermee wegkomt dat je politiepersoneel om kan kopen?

beiden lijken me nogal evident maar ik zou zeggen toets het eens in de praktijk.
Ik voel me nergens onveilig dus ik vind het prima, wilde alleen even banadrukken dat die cijfers op zich niets eens wat zeggen over de totale criminaliteit (slechts een deel wordt gepakt) laat staan over de vergelijking tussen 2 landen.

immers om te toetsen of Onderwerp A <, =, > Onderwerp B, moeten de toetsmethodes hetzelfde zijn.

dat zijn ze niet.

Citaat:
ach van de VS naar joden, van joden naar aziaten.
Het is ongeveer net zo zinnig als praten over de amerikaanse verkiezingen.

Maargoed; misschien wil iemand zo vrij zijn op te zoeken wat Obama en MCcain nou eigenlijk zeggen te willen en dan wil ik wel de hypothetische keuze voor een van de 2 onderbouwen
Oud 17-09-2008, 23:35
Verwijderd
Citaat:
of wil je dat ik bewijs dat je in vrijwel alle andere landen behalve de west-europese ermee wegkomt dat je politiepersoneel om kan kopen?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:46
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja.
http://www.maximizingprogress.org/20...nsparency.html
http://www.smh.com.au/articles/2002/...508088812.html
http://www.icgg.org/downloads/CPI_2006_Map_1024px.png
http://szabo.best.vwh.net/World_Map_...corruption.png

etc.
etc.

etc.

De 'transparency index'(1e) is overigens een veel gebruikte in de zakenwereld
Oud 17-09-2008, 23:49
Verwijderd
De eerder genoemde landen komen er redelijk goed vanaf Arpos, bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
De eerder genoemde landen komen er redelijk goed vanaf Arpos, bedankt
mja ergens in de middenmoot maar vergeleken met nederland een duidelijke wereld van verschil.

en dat reflecteert zich in de misdaadstatistieken.

edit: sorry ik had niet gezien dat je het setje schoolvoorbeelden van nette aziatische landen had gekozen.

waar zou singapore het vandaan hebben:
Citaat:
The legal system of Singapore is based on the English common law system. Major areas of law – particularly administrative law, contract law, equity and trust law, property law and tort law – are largely judge-made, though certain aspects have now been modified to some extent by statutes. However, other areas of law are almost completely statutory in nature. These include criminal law, company law and family law.
bron: wiki

Laatst gewijzigd op 17-09-2008 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:54
arPos
arPos is offline
deze is ook wel leuk specifiek omdat hong-kong genoemd wordt:

http://psdblog.worldbank.org/photos/...corruption.jpg
Oud 17-09-2008, 23:54
Verwijderd
Citaat:
mja ergens in de middenmoot maar vergeleken met nederland een duidelijke wereld van verschil.

en dat reflecteert zich in de misdaadstatistieken.
Een duidelijke wereld van verschil? Mwa, niet echt. Nederland is minder corrupt inderdaad, maar meer misdadig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:55
Verwijderd
Citaat:
deze is ook wel leuk specifiek omdat hong-kong genoemd wordt:

http://psdblog.worldbank.org/photos/...corruption.jpg
Ja maar wat zegt dat over de adequaatheid van de statistieken van hongkong? leg mij dat eens uit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:00
arPos
arPos is offline
en ze doen het geen van allen 'beduidend beter dan nederland'

dat was jouw bewering een pagina of wat terug

Citaat:
Een duidelijke wereld van verschil? Mwa, niet echt. Nederland is minder corrupt inderdaad, maar meer misdadig.
nederland is inderdaad nogal misdadig, logisch we zijn namelijk enorm stinkend godsonmogelijk rijk; daarom wordt hier heel wat afgejat en overvallen, echter het lijkt me sterk dat hier bv. meer moorden c.q. verkrachtingen worden gepleegd.

Citaat:
Ja maar wat zegt dat over de adequaatheid van de statistieken van hongkong? leg mij dat eens uit
Meer corruptie = minder accurate statistiek

Elke agent die omgekocht is betekent een proces verbaal minder.
Hier wordt mag je dat a4tje al vol laten kladderen als je door rood loopt.

bovendien negeer je ook compleet dat nederland erg dicht bevolkt is over het gehele land en dat er ook over het gehele land een politiemacht geplaatst is.

terwijl er in de dorpjes in noord japan niet zo veel controle is.

bewijst allemaal nog geen zak dus ik zal je maar op je mooie ogen geloven dat het daar de hemel is

Laatst gewijzigd op 18-09-2008 om 00:07.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:04
Verwijderd
Citaat:
en ze doen het geen van allen 'beduidend beter dan nederland'

dat was jouw bewering een pagina of wat terug
Op het gebied van veiligheid wel. Corruptie niet, maar Nederland is daar ook gewoon heel erg goed in.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Op het gebied van veiligheid wel. Corruptie niet, maar Nederland is daar ook gewoon heel erg goed in.
wat jij wilt, volgens mij wordt ik daar net zo goed beroofd als ik opzichtig met mijn bankbiljetten ga zwaaien terwijl er geen papa agent der partij in de buurt is.

zullen we het nu maar weer over amerika hebben, want daar is het al helemaal veilig dankzij the second amendment
Oud 18-09-2008, 00:12
Verwijderd
Citaat:
wat jij wilt, volgens mij wordt ik daar net zo goed beroofd als ik opzichtig met mijn bankbiljetten ga zwaaien terwijl er geen papa agent der partij in de buurt is.
Ik ben er geweest, ik kan je vertellen dat die kans veel kleiner is, want ik heb het vaak genoeg gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:14
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben er geweest, ik kan je vertellen dat die kans veel kleiner is, want ik heb het vaak genoeg gedaan.
misschien zijn ze wel gewoon bang voor jou
Oud 18-09-2008, 00:16
Verwijderd
Citaat:
misschien zijn ze wel gewoon bang voor jou
Nee, ze zijn daar nou eenmaal veel minder opgefokt dan hier. Hier krijg je een grote bek als je alleen al naar iemand kijkt. Ik ben weleens aangevallen door een groepje jongeren (van 15-16 dat wel ) omdat ik er iets van zei dat ze alle voorbijgangers aan het uitschelden waren. Een vriend van mij is neergestoken omdat hij bijdehand deed tegen een groep jongeren. Diezelfde messentrekker wilde bij mij een ruzie uit lokken door te claimen dat ik hem een "kanker neger" heb genoemd, en zo heeft iedereen wel dit soort verhalen. dat is in Hongkong helemaal niet aan de orde.

Maargoed laten we weer ontopic gaan
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, ze zijn daar nou eenmaal veel minder opgefokt dan hier.
Mwa met wijken op mijn kerfstok als Oud-krispijn, crabbehof, de Staart (Dordrecht) Oud-West, Charlois (rotterdam) en Noord (amsterdam) heb ik tot op heden slechts opgefokt gedrag gezien na aanleiding van iets.

in de betere buurten zie ik zelfs nog minder opgefoktheid

Citaat:
Hier krijg je een grote bek als je alleen al naar iemand kijkt.
weinig last van, maar er zijn er een paar bij die nog steeds; wat kijk je nou hanteren, maar dat kunnen we beter in het etniciteitsdebat laten waar het hoort.

Citaat:
Ik ben weleens aangevallen door een groepje jongeren (van 15-16 dat wel ) omdat ik er iets van zei dat ze alle voorbijgangers aan het uitschelden waren.
Mja heel vervelend, hoewel ik zo'n beetje met alles wat los en vast zat gevechten aanging vroeger moet ik zeggen dat ik nog nooit heb hoeven vechten omdat ik tegen iemand zei dat hij een ander liever met rust moest laten.

Citaat:
Een vriend van mij is neergestoken omdat hij bijdehand deed tegen een groep jongeren.
Jup en aziatische jongeren zijn allemaal lief en aardig, zeker in groepen.
Zou zeggen ga even in tokyo kijken.

Citaat:
Diezelfde messentrekker wilde bij mij een ruzie uit lokken door te claimen dat ik hem een "kanker neger" heb genoemd, en zo heeft iedereen wel dit soort verhalen. dat is in Hongkong helemaal niet aan de orde.
Mja het zou ook erg vreemd zijn als een aziaat in hong-kong zou beweren dat iemand hem <vul scheldwoord in>-neger noemt.

zeker gezien de diversiteit van de samenleving en het feit dat er (ondanks dat jij dat ten volle ontkent) er groepen ontstaan die voldoen aan die diversiteit.

Citaat:
Maargoed laten we weer ontopic gaan
denk dat ik maar ga slapen, je bent vermoeiend maar dat was je op DK en onzin ook al
Oud 18-09-2008, 07:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dat is in Hongkong helemaal niet aan de orde.
In Laren ook niet. Laren is dus veiliger dan Azië!
Oud 18-09-2008, 12:13
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:

ach van de VS naar joden, van joden naar aziaten.
Het is ongeveer net zo zinnig als praten over de amerikaanse verkiezingen.

Maargoed; misschien wil iemand zo vrij zijn op te zoeken wat Obama en MCcain nou eigenlijk zeggen te willen en dan wil ik wel de hypothetische keuze voor een van de 2 onderbouwen
ja wat ze willen op ieder idvidueel puntje dan ben je wel even bezig is ook niet zinnig je kan bete rpunt voor punt discussieren
ik post verdorie een analyse die zeg dat Obama kiezen oorlog met pakistan betekend en daar gaat niemand op in
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:47
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Dit is toch waarom ik van de amerikaanse verkiezingen hou alle smerigheid de we in nederland nooit hebben
Sarah Palin's private email hacked.
http://gawker.com/5051193/sarah-palins-personal-emails

Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:53
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dit is toch waarom ik van de amerikaanse verkiezingen hou alle smerigheid de we in nederland nooit hebben

Op Ruud Lubbers na dan!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 22:20
arPos
arPos is offline
Citaat:
ja wat ze willen op ieder idvidueel puntje dan ben je wel even bezig is ook niet zinnig je kan bete rpunt voor punt discussieren
ik post verdorie een analyse die zeg dat Obama kiezen oorlog met pakistan betekend en daar gaat niemand op in
Mwa, pakistan heeft vorige week volgens mij verklaard rond die grens amerikanen eraf te gaan schieten, hoe precies is me niet duidelijk aangezien ze op zich al geen effectieve controle over het gebied hebben.

maar Obama mag zijn gang gaan wat mij betreft verbeterd het de concurentiepositie van europa alleen maar.
Het zou alleen een beetje achterlijk zijn om een van de weinige semi-bondgenoten daar kwijt te raken.

maar ik zou dan ook niet op Obama stemmen.

Citaat:
Rouvoet mag zijn mails houden
Oud 18-09-2008, 23:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pff, de CU en de manier waarop ze dingen als discriminatie subtiel aan de man weten te brengen laat iemand als Palin er als een amateurtje bij afsteken.

Palin kun je zo neersabelen, recht-voor-z'n-raap fundamentalist. Rouvoet en consorten doen zich net voor alsof ze sociaal en aardig zijn, en dan...
Oud 18-09-2008, 23:13
arPos
arPos is offline
Citaat:
Pff, de CU en de manier waarop ze dingen als discriminatie subtiel aan de man weten te brengen laat iemand als Palin er als een amateurtje bij afsteken.

Palin kun je zo neersabelen, recht-voor-z'n-raap fundamentalist. Rouvoet en consorten doen zich net voor alsof ze sociaal en aardig zijn, en dan...
Yeh but thats why I love poldering!
Oud 21-09-2008, 23:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Palin kan zich die houding permitteren omdat de bevolking wiens stem zij probeert te veroveren vele malen orthodox christelijker is dan de bevolking waar Rouvoet het mee moet stellen.

Arpos:
Citaat:
Yeh but thats why I love poldering!
Ik weet nog dat mijn maatschappijleer-leraar vol trots en ongeloof vertelde dat Bill Clinton ooit uren aan de telefoon hing met de premier van toen, Kok, om te leren hoe dat poldermodel nou in elkaar stak. Zoveel goedgelovigheid kon mijn arme ziel natuurlijk niet verdragen. Plaatsvervangend schaamde ik mij. Voor hem, het Nederlandse onderwijssysteem en de media.

Gecondoleerd met je verjaardag, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 01:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik weet nog dat mijn maatschappijleer-leraar vol trots en ongeloof vertelde dat Bill Clinton ooit uren aan de telefoon hing met de premier van toen, Kok, om te leren hoe dat poldermodel nou in elkaar stak.
Ons boek had daar een spotprent over, die is gedigitaliseerd.

Beiden gebogen over een schema van het poldermodel:

Clinton: "So the wind makes the wieken turn, and then the mill pumps all the 'oude linkse ideeën' into the ringvaart?"
Kok: "Yes"
Clinton: "And who is that little man over there?"
Kok: "We call him Bolkestein"
Oud 22-09-2008, 06:32
arPos
arPos is offline
hmm kok ken ik die niet van de vakbond, achja

dnku
Oud 23-09-2008, 22:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ons boek had daar een spotprent over, die is gedigitaliseerd.

Beiden gebogen over een schema van het poldermodel:

Clinton: "So the wind makes the wieken turn, and then the mill pumps all the 'oude linkse ideeën' into the ringvaart?"
Kok: "Yes"
Clinton: "And who is that little man over there?"
Kok: "We call him Bolkestein"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 13:05
Reynaert
Reynaert is offline
Gisteren was dus het eerste presidentiële televisiedebat tussen Obama en McCain. Onder andere op youtube is het debat te bekijken. Wie heeft het gezien en wat vond men ervan?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 15:20
Carn
Carn is offline
niet bijster spectaculair.

McCain had duidelijk de taak om Obama naief over te laten komen met zn tergende verhalen over vroeger en "Senator Obama doesnt seem to realize that". Obama vond ik inhoudelijk een stuk beter maar moest vaak defensief antwoorden; zal me niet verbazen als de wat minder intelligente Amerikaan McCain sterker vond.
Oud 27-09-2008, 15:32
arPos
arPos is offline
eigenlijk kon ik bijster weinig verschil opmerken in hun benadering, McCain kwam met z'n ervaring Obama ontdeed zich daarvan door op adviezen van de rep's te wijzen.

maargoed hoe reageer je precies op de rotzooi van bush sr + junior als je tegelijkertijd stemmen wilt winnen, oorlogen 'moet' winnen en ondertussen het volk ervan moet overtuigen dat 700 mlrd dollar een schijntje is.
Oud 27-09-2008, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Teleurstellend. Ik had verwacht dat Obama over McCain heen zou walsen. Dat kan gezien de kwaliteit van argumenten en talent van Obama ook zeker, maar ik had niet echt het idee dat hij echt los kon gaan.
Oud 27-09-2008, 17:43
Verwijderd
Ik heb een gedeelte bekeken en ik vond het debat vrij absurdistisch.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 13:33
arPos
arPos is offline
Citaat:
Palin spreekt McCain tegen over Pakistan
Uitgegeven: 28 september 2008 08:06
Laatst gewijzigd: 28 september 2008 08:53

PHILADELPHIA - Wanneer al-Qaeda in Pakistan zit en de Pakistaanse regering de organisatie niet kan of wil aanpakken, dan moeten de Amerikaanse strijdkrachten dat vanuit Afghanistan doen.
ANP

Dat zei de Republikeinse vicepresidentskandidate Sarah Palin zaterdag tijdens een campagnebijeenkomst in de stad Philadelphia, meldden Amerikaanse media.

Obama

Opmerkelijk genoeg is de opmerking van Palin nagenoeg gelijk aan wat de Democratische presidentskandidaat Barack Obama vrijdag zei in het eerste presidentiële televisiedebat.

De Republikeinse kandidaat John McCain viel Obama juist aan op die woorden: "Zoiets zeg je niet in het openbaar. Als het moet, moet het en dan werk je samen met de Pakistaanse regering.''

Het Amerikaanse leger voert de laatste tijd vaker grensoverschrijdende acties uit vanuit Afghanistan in de strijd tegen radicale moslimstrijders. Door de Amerikaanse acties lopen de spanningen tussen Washington en Islamabad op.
(c) ANP
hihi
Oud 28-09-2008, 13:44
Verwijderd
Sjonge wat een draaikont!!111~
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:15
Reynaert
Reynaert is offline
Ook bijzonder:
http://www.youtube.com/watch?v=L8__aXxXPVc
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 16:00
T_ID
T_ID is offline
Mja, dat is een risico dat je loopt als je zaken doet met fundamentalisten. De hersenloosheid die hen zo geschikt maakt voor het verkondigen van hun boodschap is net zo goed een handicap.
Oud 28-09-2008, 16:36
Verwijderd
Haha, alleen een paar dogma's die ze uit haar hoofd heeft geleerd, en geen antwoord op de vraag. :')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten