Oud 03-09-2009, 12:15
Allure
Allure is offline
Citaat:
Sta mij toe te citeren:

< Ik ga van de zomer naar Beijing.
> Wat moet je nou in Peking?
< Ik ga niet naar Peking, ik ga naar Beijing!

Het kind haalt tienen met twee vingers in haar neus maar vroeg me laatst ook of Deventer niet in het westen lag (vanaf Utrecht gezien). Slim, ja. Geografische kennis, nog niet op basisschoolniveau.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar de gemiddelde WO-student zal hoogstwaarschijnlijk meer topografische kennis hebben dan iemand die niet of lager opgeleid is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2009, 12:22
Verwijderd
Het is natuurlijk ook wel relevant in deze discussie waarvoor er tienen gehaald zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 12:24
Allure
Allure is offline
Tecnhische natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:08
PatoLoco
PatoLoco is offline
Dieren die albino's zijn, hebben een witte kleur.

Het klopt wel voor sommige diersoorten maar albino's kunnen ook perfect andere kleuren hebben en meestal is dat ook zo. Dieren die helemaal wit zijn, zijn meestal leucistische dieren. Ze kunnen geen pigment aanmaken waardoor ze een witte kleur hebben. Bij sommige diersoorten (bijvoorbeeld alligators) is het verschil tussen albino's en leucistische dieren soms moeilijk te zien. Doorslaggevende factor zijn dan de ogen, bij albinisme zijn die rood en bij leucisme zijn ze donker. Dieren kunnen ook gedeeltelijk leucistisch zijn waardoor ze dus witte vlekken hebben tussen hun normale patroon.

Zwarte panters zijn een aparte soort katachtigen

Zwarte panters zijn gewoon een genetische mutatie (melanisme) van een bepaalde soort van katachtigen. Vaak is het oorspronkelijk patroon nog vaag te zien. Het zijn dus geen aparte soorten maar wel bijvoorbeeld luipaarden, jaguars, etc die melanistisch zijn. Net zoals een albino mens geen apart ras is, is ook een zwarte panter geen aparte soort.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:42
Verwijderd
sin-1(x) is hetzelfde als 1/sin(x)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 16:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, 1/sin(x) is hetzelfde als sin(x)-1
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 17:15
Hanneke
Hanneke is offline
sin-1(x)=sin(x)-1, dacht ik

Vertel LL, waarom is 1/sin(x) niet hetzelfde als sin(x)-1?
Oud 03-09-2009, 18:11
Verwijderd
sin-1x is een alternatieve schrijfwijze voor arcsin x (!= 1/sin x)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 19:32
Verwijderd
hommels kunnen niet steken
jawel, maar alleen de vrouwtjes!
en als je aan de beestjes zit als ze al dood zijn kun je óók nog een prik oplopen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:06
Allure
Allure is offline
Als je haar te lang is, stopt het met groeien.

Je haar groeit natuurlijk wel door, maar het kan zijn dat het niet meer langer wordt, omdat een gemiddelde haar na drie tot zeven jaar uitvalt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:10
Verwijderd
zo lang?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:15
Allure
Allure is offline
Ja nou ja anders zou het nooit echt lang kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:18
Verwijderd
oja
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:41
Verwijderd
Haar groeit wel degelijk minder, allure, omdat er een hoop vocht al in het bestaande haar gaat zitten zodat het niet meer groeit.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:50
Allure
Allure is offline
Je haar groeit toch uit je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:51
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Je haar groeit toch uit je hoofd.
Scherp.
Oud 03-09-2009, 22:53
Verwijderd
:confused Ik snap je punt serieus niet?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 08:54
Allure
Allure is offline
Ik jouw punt eerlijk gezegd ook niet. Bedoel je dat er vocht in de haarwortels gaat zitten?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 09:50
Verwijderd
Als haar lang is breekt het ook sneller af onderaan, omdat het daar niet soepel gehouden wordt door talg van je hoofdhuid - dat is voor sommige mensen ook een reden waardoor hun haar niet langer wordt dan een bepaald punt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 10:03
Allure
Allure is offline
True, maar dan geldt mijn punt nog steeds. Het blijft doorgroeien, maar het wordt niet meer langer, doordat het afbreekt. Iemand die haar haar blond verft en van zichzelf grijs haar heeft kan niet denken: zo, ik laat mijn haar lekker lang worden, dan stopt het op een gegeven moment met groeien en heb ik geen uitgroei meer.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 10:13
Verwijderd
Ja, het blijft wel doorgroeien inderdaad
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 10:20
Verwijderd
Stress veroorzaakt maagzweren
Dit werd lang gedacht doordat er geen andere oorzaak voor maagzweren bekend was ("dan zal het wel stress zijn"). Maar in 2003 werd ontdekt dat een bijna alle maagzweren worden veroorzaakt door de heliobacter pylori bacterie.

Stress veroorzaakt kanker
Dit denkt maarliefst eenderde van de Nederlanders las ik laatst in de metro of spits; daarbij bracht BNN het in een filmpje in VOC als een feit. Maar er zijn meerdere onderzoeken naar gedaan en er is geen correlatie (laat staan een biologische verklaring voor een eventueel causaal verband).

Hoogspanningsmasten verhogen de kans op leukemie
Dit kwam als schokkend feit overduidelijk uit een onderzoek in 1972. Zo schokkend dat het onderzoek daarna nog tientallen malen is overgedaan. Er werd nooit meer een significant verband aangetoond. Wel werd 1 keer "aangetoond" dat hoogspanningsmasten de kans op leukemie iets zouden verkleinen. Tja, statistiek is nooit 100% betrouwbaar.

Als iemand een hartstilstand heeft, krijgt hij zo'n elektroshock met van die strijkijzers
Nee, dit wordt toegepast als het hart fibrilleert, dat houdt in dat het zomaar wat aan het samentrekken is, op hoog tempo, zonder effectief bloed rond te pompen. Als het hart helemaal niets meer doet helpt een schok niet meer.

Als je scheert, komen de haren dikker en donkerder terug
Als je scheert, zijn de haren niet weg, ze zijn alleen vlak boven de huid afgesneden. Op een punt waar ze nog niet door slijtage dun en licht zijn geworden. Dus dan zie je ineens de dikke donkere basis van de haar. Als de haar daarna echter weer verder mag groeien, zul je zien dat hij gewoon weer opnieuw afslijt en eruit komt te zien als voorheen. De reden dat je beenharen of baardharen nu dikker en donkerder zijn dan voordat je ze afschoor, is dat er een puberteit overheen is gegaan - zonder scheren zou dat ook zijn gebeurd.

Als je een haar epileert uit een moedervlek, kan die kwaadaardig worden.
Een moedervlek kan in theorie altijd kwaadaardig worden, maar de kans hierop wordt niet groter als je er een haar uit epileert. Het haarzakje muteert namelijk niet als gevolg van het epileren.

Als je muteert door radioactieve straling, krijg je superkrachten
Als je muteert door radioactieve straling krijg je dan weer wel kanker. Als je al een cel zou hebben die toevallig richting superkracht muteert, dan zou die waarschijnlijk de enige zijn en daar zou je niet zo veel aan hebben.

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 10:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ouch, lekker hete strijkijzers op je tepels, lekker Sarah heel beeldend.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 10:51
Verwijderd
Ja het heet defibrillatie maar ik ging ervan uit dat mensen die denken dat defibrillatie helpt als je niet fibrilleert, het woord defibrillatie wel niet zullen kennen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 11:06
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Als je muteert door radioactieve straling, krijg je superkrachten
Als je muteert door radioactieve straling krijg je dan weer wel kanker. Als je al een cel zou hebben die toevallig richting superkracht muteert, dan zou die waarschijnlijk de enige zijn en daar zou je niet zo veel aan hebben.
als deze gebaseerd is op de opvattingen van mensen uit jouw omgeving, dan is jouw omgeving nog gekker dan die van kenjirro

of je moet eens meer met volwassenen omgaan
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 11:10
Verwijderd
Deze is gebaseerd op het beeld dat de media schept .
Maar het is inderdaad meer gebaseerd op wat mijn omgeving van ruim tien jaar geleden dacht, want 10-15jarigen (niet die op dit forum natuurlijk) denken 'oeh als ik muteer dan is dat vet gaaf want dan word ik Mr. Fantastic!!'.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 11:11
Rationeel
Rationeel is offline
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 13:32
Verwijderd
Citaat:
als deze gebaseerd is op de opvattingen van mensen uit jouw omgeving, dan is jouw omgeving nog gekker dan die van kenjirro

of je moet eens meer met volwassenen omgaan
Pff, ben ik nu ineens de forummer met een "rare sociale omgeving" , terwijl ik zeker weet dat ik heel veel forummers heb onderwezen over het feit dat Hongkong geen japanse stad is?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 13:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou dat lijkt me nogal met elkaar verbonden, op het moment dat je iets accepteert als medicijn ga je ervanuit dat er bestandsdelen inzitten die jou beter maken. (Kinderen van 4 uitgezonderd)
Nee hoor. Je hebt heel veel mensen die denken 'nou, het zal wel onzin zijn, maar het is te proberen', en ook daarop kan een placebo werken.
Oud 04-09-2009, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Je hebt heel veel mensen die denken 'nou, het zal wel onzin zijn, maar het is te proberen', en ook daarop kan een placebo werken.
Dan weten ze dus niet zeker dat het niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 14:33
Evil creature
Evil creature is offline
Als je te veel in de kou komt of snel van kou naar warm gaat, word je verkouden

het virus dat verkoudheid veroorzaakt doet het erg slecht in kou. 's winters leven de mensen meer binnen dan buiten, en het virus (dat juist van warmte houdt) verspreid zich zo makkelijk in de winter daarom denken mensen dat je van kou verkouden wordt.
Oud 04-09-2009, 14:46
Verwijderd
Alle vogels hebben cloaca's

Maar er is 1 arend soort dat een piemeltje heeft hihi
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 14:48
Verwijderd
Wat me ook verbaast is dat mensen denken dat haaien geen eieren leggen.
Jawel, maar dat is toch best wel bekend en absoluut niet raar?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Ik ken dat wel met homeopathische middelen. Ik weet dat er geen bestanddelen in zitten waarvan wetenschappelijk is bewezen dat ze een bepaalde werking hebben, maar ergens geloof ik er toch in en vaak genoeg helpt het dan ook.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:31
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoogspanningsmasten verhogen de kans op leukemie
Dit kwam als schokkend feit overduidelijk uit een onderzoek in 1972. Zo schokkend dat het onderzoek daarna nog tientallen malen is overgedaan. Er werd nooit meer een significant verband aangetoond. Wel werd 1 keer "aangetoond" dat hoogspanningsmasten de kans op leukemie iets zouden verkleinen. Tja, statistiek is nooit 100% betrouwbaar.

De ijsjes van Ola zijn gezonder dan andere tussendoortjes.

Je kan echt beter een soepstengel eten dan een Ola Rakket ijsje. Hoor.
Oud 04-09-2009, 16:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan weten ze dus niet zeker dat het niet werkt.
Het punt is dat sommige mensen denken dat placebo's alleen werken als je er heel sterk in gelooft, maar dat is dus niet zo. Het feit dat je bereid bent het een kans te geven is genoeg.
Oud 04-09-2009, 16:35
Geel
Geel is offline
^ Wat ongeveer, een klein beetje, gelijk staat aan geloven in een placebo.

Want het is tegenstrijdig als je zegt: Ik geef het een kans, maar ik geloof er niet in (lees: ik denk niet dat het gaat werken).
Oud 04-09-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:

De ijsjes van Ola zijn gezonder dan andere tussendoortjes.

Je kan echt beter een soepstengel eten dan een Ola Rakket ijsje. Hoor.
Eh ja, maar als je gaat vergelijken met een Mars of een gevulde koek of weet ik wat dan kun je toch echt beter een raketje nemen. En bij tussendoortje denken niet veel mensen direct aan een soepstengel of 1 droge cream cracker.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:37
Uice
Uice is offline
Parmaham wordt gemaakt in Parma

Vaak wordt het gemaakt in het land waar het verkocht gaat worden, en dan naar Parma gestuurd om de naam Parmaham te rechtvaardigen, om vervolgens weer terug te gaan.
Oud 04-09-2009, 16:38
Geel
Geel is offline
Citaat:
Eh ja, maar als je gaat vergelijken met een Mars of een gevulde koek of weet ik wat dan kun je toch echt beter een raketje nemen. En bij tussendoortje denken niet veel mensen direct aan een soepstengel of 1 droge cream cracker.
Very true. Maar ik vind het gewoon stom om tussendoortjes te gaan vergelijken. Want er is altijd wel iets dat gezonder is dan het tussendoortje dat je wil eten.
Oud 04-09-2009, 16:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
^ Wat ongeveer, een klein beetje, gelijk staat aan geloven in een placebo.

Want het is tegenstrijdig als je zegt: Ik geef het een kans, maar ik geloof er niet in (lees: ik denk niet dat het gaat werken).
Dat kan toch prima. Al was het alleen maar om het gezeur van je homeopathische kennissen tot een einde te brengen.
Oud 04-09-2009, 16:42
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Parmaham wordt gemaakt in Parma

Vaak wordt het gemaakt in het land waar het verkocht gaat worden, en dan naar Parma gestuurd om de naam Parmaham te rechtvaardigen, om vervolgens weer terug te gaan.
dat zal vast ook gebeuren, maar officieel moet parmaham aan een aantal strikte voorwaarden voldoen, voor het deze naam mag dragen. één daarvan is dat het alleen in de regio parma gemaakt mag worden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
dat zal vast ook gebeuren, maar officieel moet parmaham aan een aantal strikte voorwaarden voldoen, voor het deze naam mag dragen. één daarvan is dat het alleen in de regio parma gemaakt mag worden.
Ik zeg ook niet dat het altijd zo gaat.
Oud 04-09-2009, 17:53
Verwijderd
Past wel in dit topic:

Ik dacht jaren dat de naam van mijn vader "Ad" was maar het is eigenlijk Gerad.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 19:49
Allure
Allure is offline
Citaat:
Very true. Maar ik vind het gewoon stom om tussendoortjes te gaan vergelijken. Want er is altijd wel iets dat gezonder is dan het tussendoortje dat je wil eten.
In een raket zitten minder calorieën dan in een gemiddeld biskwietje hoor. En ook minder dan in een appel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 20:19
Verwijderd
Citaat:

Als iemand een hartstilstand heeft, krijgt hij zo'n elektroshock met van die strijkijzers
Nee, dit wordt toegepast als het hart fibrilleert, dat houdt in dat het zomaar wat aan het samentrekken is, op hoog tempo, zonder effectief bloed rond te pompen. Als het hart helemaal niets meer doet helpt een schok niet meer.
Huh, ik dacht dat het ook werd gebruikt als het hart ophield...Of moet ik dat zien als een hartritmestoornis waarbij het LIJKT stil te staan?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 21:14
Verwijderd
Zwaardere mensen vallen harder
Nee de massa is niet van belang voor de snelheid waarmee je valt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 21:19
Verwijderd
Zwaardere mensen vallen niet harder

In het algemeen hebben zwaardere mensen minder weerstand per kilo, waardoor ze sneller vallen in lucht. In vacuüm maakt het niet uit.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Zwaardere mensen vallen niet harder

In het algemeen hebben zwaardere mensen minder weerstand per kilo, waardoor ze sneller vallen in lucht. In vacuüm maakt het niet uit.
Bij vallen bedoel ik struikelen/vallen, niet vallen uit een vliegtuig. Hoewel ze dan waarschijnlijk ook zachter vallen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Huh, ik dacht dat het ook werd gebruikt als het hart ophield...Of moet ik dat zien als een hartritmestoornis waarbij het LIJKT stil te staan?
Ja dat zeg ik, dat denken dus heel veel mensen inclusief regisseurs van ziekenhuisseries.
Als iemand fibrilleert heeft diegene geen polsslag omdat er dus niet effectief bloed wordt rondgepompt, maar op een hartfilmpje (ECG) zie je wel activiteit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten