Oud 03-10-2009, 14:14
Verwijderd
Sorry Lies, maar ik ga geen hele rollenspelen met je doen, dan zeg ik 'mn kaartje tript'. Je bent gewoon traceerbaar. Ze weten waar je incheckt. Dus check je telkens in in alleen Maastricht en Groningen, zul je toch vast een keer een rekening ontvangen.

En betreffende de algemeniteit. Lijkt mij dat je net zoveel anonieme kaarten kan kopen als je wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2009, 14:25
Verwijderd
Ik hoef ook geen rollenspel te doen Ik heb een vraag of het echt zo simpel is minder te betalen en jij kan die niet beantwoorden. Of snapt het gewoon niet. En ziet niet in dat iedereen die meer moet betalen dat dus niet zal doen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Die laatste zin is wel dubieus, maar bij elk vervoersbedrijf hoef je het er niet op te hebben, dus zou wel raar zijn als dat nu ineens wel moet.
Bij de NS wel dus.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Ik hoef ook geen rollenspel te doen Ik heb een vraag of het echt zo simpel is minder te betalen en jij kan die niet beantwoorden. Of snapt het gewoon niet. En ziet niet in dat iedereen die meer moet betalen dat dus niet zal doen.
Lieve schat, wat snap je niet aan mijn post dat jij er geen antwoorden in ziet? Hoeveel duidelijker moet ik zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is die borg toch echt 20 euro voor reizen met de trein en moet je dat op een anonieme kaart hebben staan, hoor. Wel kun je zonder borg een product kopen.
anoniem kaartje ns €7.50
borg €20

heenreis naar een goeie vriendin in DenHaag:

en ik houd €1,70 over, hoppa op naar de terugreis-in-de-min

voor Amsterdam werkt dit dan weer niet vanuit groningen, maar daar gaat het nu even niet om.

Laatst gewijzigd op 03-10-2009 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 16:30
Verwijderd
Citaat:
ja, zo simpel is het gewoon. maar met een anonieme pas loop je nóg minder risico 'betrapt' te worden.

ze kunnen de anonieme pasjes ook niet afschaffen, want toeristen moeten ook kunnen reizen.
hihi
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 16:46
Verwijderd
Ok dan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 17:31
Verwijderd
ze zullen er vast wel iets aan doen, maar dat kan lang duren omdat dit ovgedoe al helemaal zo uitgedacht is
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 21:15
Giles
Giles is offline
Tsja, ik ben voor meer poortjes, dan weet je zeker dat je het uitchecken niet vergeet.
Oud 03-10-2009, 21:43
Verwijderd
Maar kan je met die kaart nog wel met korting met iemand meereizen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Ah!

Trein
Als u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van € 20,- afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief. Als er op uw kaart onvoldoende saldo staat voor het instaptarief, is het niet mogelijk om te reizen.
Had ik dus toch gelijk! Wat een stomme regel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 10:40
NathalieGerrit
NathalieGerrit is offline
Ik las zojuist de discussies die op gang komt over de OV-chipkaart. Graag jullie aandacht voor het volgende.

Als je een klacht hebt over het openbaar vervoer in zijn algemeenheid en over de OV-chipkaart in het bijzonder dan moet je die neerleggen bij je vervoerder. Helpen ze je daar niet naar tevredenheid dan kun je je onopgelost klacht neerleggen bij het OV Loket. Kijk ook voor informatie op www.ovloket.nl
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 10:48
Uice
Uice is offline
Wat debiel. Alsof iedereen altijd twintig euro hééft.
Oud 05-10-2009, 10:55
Verwijderd
Ja, dan wil je gewoon een retourtje Hengelo-Borne of Amsterdam-Amersfoort ofzo, wat dan gewoonlijk een paar euro kost, moet je opeens twintig euro extra neerleggen.

Ik vind het ook raar dat je dat geld in principe nooit terugkrijgt. (Je moet het er immers altijd op hebben staan als je met de trein wil. Je kan het in theorie wel opmaken door een keer naar Maastricht te reizen en dan nooit meer met de trein te gaan, maar dat slaat ook nergens op. Dit is gewoon gratis geld geven aan de NS. Ook lekker genaaid voor de toeristen trouwens, die dan tijdens hun verblijf misschien één of twee keer korte afstanden met de trein willen doen.)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 11:04
Verwijderd
De NS boycotten. Voortaan met de RR naar den haag.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 08:03
Verwijderd
volgensmij houden ze dat €20-op-anonieme-kaart niet lang vol, het zou echt funest zijn voor het toerisme, en daarmee hun inkomsten...
..wat dan weer goed nieuws zou zijn voor mijn theorie
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 10:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik hoop echt zo hard dat dit hele systeem finaal de mist in gaat....
Oud 06-10-2009, 10:23
Verwijderd
Citaat:
volgensmij houden ze dat €20-op-anonieme-kaart niet lang vol, het zou echt funest zijn voor het toerisme, en daarmee hun inkomsten...
..wat dan weer goed nieuws zou zijn voor mijn theorie
Dat valt wel mee. Je moet als je een anonieme kaart hebt gewoon niet op saldo reizen tenzij je heel vaak reist en die 20 euro niet uitmaakt. Je kan ook gewoon een reis laden en dan hoef je volgens mij geen 20 euro borg op de kaart hebben staan. Dat maakt het hele op saldo reizen wel een beetje nutteloos, ik vermoed ook dat ze de borg op persoonlijke kaarten nog wel zullen verlagen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 13:47
Verwijderd
Ik snap niet waarom ze mensen die met een anoniem kaartje willen reizen niet gewoon verplichten een product op de kaart te zetten? Dan heb je dat hele gedoe met borg niet meer...Lijkt me persoonlijk ook fijner, als ik voor 5 euro wil reizen heb ik echt geen zin om 20 euro op die kaart te zetten en later 't saldo weer aan te vullen tot 20 euro etc, veel te veel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ook inmiddels.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 15:49
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
veel te veel gedoe.
papieren kaartjes plz.
Oud 06-10-2009, 16:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik ook, maar dan bij de NS. Dat 20 euro gedoe vind ik echt ronduit belachelijk. Bij de bus vind ik de OV-chipkaart echter heel handig, dus daar mag ie van mij gewoon blijven.
Oud 06-10-2009, 16:22
Verwijderd
Is het eigenlijk ooit de bedoeling dat alle NS-stations poortjes krijgen? Ik dacht namelijk dat dat onderdeel was van het hele nieuwe systeem, poortjes tegen zwartrijden, maar ik zie overal suffe paaltjes....

Bij de bus/tram/metro lijkt de OV-chipkaart me wel handig, nu kom ik er in het weekend wel eens achter dat ik geen strippen meer heb en ook geen contant geld om een kaartje mee te kopen in de bus, met een chipkaart heb je dat probleem niet (tenzij er geen geld meer op staat natuurlijk).
Bij de trein moet ik het nog even zien, geloof ik, ik vind het nu allemaal onnodig ingewikkeld klinken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is het eigenlijk ooit de bedoeling dat alle NS-stations poortjes krijgen? Ik dacht namelijk dat dat onderdeel was van het hele nieuwe systeem, poortjes tegen zwartrijden, maar ik zie overal suffe paaltjes....
Laten we het hopen van niet... Het duurt nu al een eeuwigheid om 's ochtends door die mensenmassa heen te komen als ik van het perron af wil lopen, ik wil niet weten hoe lang het gaat duren als iedereen door zo'n poortje heen moet.

Overigens vind ik het wel erg naïef dat er in Eindhoven maar 1 poortje per 2 perrons is geplaatst... Erg handig als er twee intercity's tegelijkertijd aankomen en er vijfhonderd mensen het perron op- en aflopen.
Oud 06-10-2009, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Laten we het hopen van niet... Het duurt nu al een eeuwigheid om 's ochtends door die mensenmassa heen te komen als ik van het perron af wil lopen, ik wil niet weten hoe lang het gaat duren als iedereen door zo'n poortje heen moet.

Overigens vind ik het wel erg naïef dat er in Eindhoven maar 1 poortje per 2 perrons is geplaatst... Erg handig als er twee intercity's tegelijkertijd aankomen en er vijfhonderd mensen het perron op- en aflopen.
Mja, rondom die paaltjes zal het straks ook wel druk zijn, dan heb ik liever poortjes, dan heb je nog een beetje een geleide stroom mensen ipv een menigte rondom zo'n paaltje. (Maar dan moeten er natuurlijk wel genoeg poortjes zijn.)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Is het eigenlijk ooit de bedoeling dat alle NS-stations poortjes krijgen?
Nee, want niet elk station is geschikt voor poortjes. Daar blijft idd zo'n eenvoudige zuil staan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Nee, want niet elk station is geschikt voor poortjes. Daar blijft idd zo'n eenvoudige zuil staan.
Ik denk dat die poortje dan nog wel moeten komen. Kunnen conducteurs nu eigenlijk die OV-chip uitlezen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat die poortje dan nog wel moeten komen. Kunnen conducteurs nu eigenlijk die OV-chip uitlezen?
Ja, dat kunnen ze. Met de Railpocket, dat is de pda die ze bij zich hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Nee, op de site staat dat er op sommige stations geen poortjes komen, slechts zuilen waar je kan in-/uitchecken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 23:59
TopDrop
TopDrop is offline
In de Sp!ts vandaag:
Citaat:
Metro vijandig tegen ov-kaart

Amsterdam - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond gisteren. Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart. De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten. (ANP)
Oud 08-10-2009, 02:59
Verwijderd
'In administratieve bochten wringen' klinkt wat sensatiezuchtig, maar ik vind dit wel een dikke fail.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 08:12
Verwijderd
De titel van dat berichtje is ook een beetje misleidend.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 10:07
TopDrop
TopDrop is offline
t ging mij er meer om dat een foutje in het systeem er zo in zit en je geld dus zo weg is.
Oud 08-10-2009, 11:12
Verwijderd
Mijn eerste ov-chipkaartmisser. Kwam van Lombardije en moest naar Delfshaven, dus ik nam een kaart van twee zones in de tram. En pas toen ik wilde overstappen op de metro bedacht ik me dat ik helemaal niks aan dat kaartje heb. Ben ook al eeuwen niet naar Lombardije geweest en was dat gewend te doen. En om nou over te gaan stappen op een bus. :')
Volgende keer de trein nemen naar Schiedam.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 17:35
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom ze mensen die met een anoniem kaartje willen reizen niet gewoon verplichten een product op de kaart te zetten? Dan heb je dat hele gedoe met borg niet meer...Lijkt me persoonlijk ook fijner, als ik voor 5 euro wil reizen heb ik echt geen zin om 20 euro op die kaart te zetten en later 't saldo weer aan te vullen tot 20 euro etc, veel te veel gedoe.
Omdat als je een anoniem kaartje van 5 euro neemt, je door het hele land kunt reizen zonder problemen voor slechts 5 euro.

Je checkt in, je reist waar je maar heen wilt, en checkt gewoon nooit uit. Het is anoniem, dus er valt niet te retracen (in principe) wie het gekocht heeft, en ze kunnen je tijdens het reizen er niet op pakken omdat je ingecheckt staat.

Dat zou een beetje misbruikbaar worden.
Oud 08-10-2009, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Omdat als je een anoniem kaartje van 5 euro neemt, je door het hele land kunt reizen zonder problemen voor slechts 5 euro.

Je checkt in, je reist waar je maar heen wilt, en checkt gewoon nooit uit. Het is anoniem, dus er valt niet te retracen (in principe) wie het gekocht heeft, en ze kunnen je tijdens het reizen er niet op pakken omdat je ingecheckt staat.

Voor zover ik het systeem begrijp zou je dan een reis kunnen kopen van tevoren zoals dat nu ook kan, en als jij zegt ik ga van amsterdam naar utrecht en je zit bij eindhoven nog steeds in de trein dan heb je dus alleen het probleem wanneer een conducteur langskomt. Maar weet iemand of die dan nog in dezelfde hoeveelheden werkzaam blijven?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 02:11
TommY_
TommY_ is offline
Handig, geen gedoe met strippenkaarten, en je kan hem gewoon in je tas laten zitten en je tas langs de scanner halen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 09:19
jeweetzelluf13
jeweetzelluf13 is offline
pfff ov chipkaart ik en me bois lopen gewoon door die poortjes wat gaan ze je tegenhouden zijn toch maar vna ov mensen kan hun echt niet schelen wat jij doet ofzo enige probleem is bij controle in de metro maar dan kan je gelukkig boeken
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 14:04
Verwijderd
Citaat:

Precies, daarom juist bij die anonieme kaartjes verplichten er van te voren een reis op te zetten en geen vrij reizen, want anders is misbruik wel erg makkelijk, helemaal met die suffe zuilen waardoor je dus helemaal niet verplicht wordt tot uitchecken. In veel gevallen zal zo'n anoniem kaartje goedkoper zijn dan de reis zelf en dan falen die anonieme kaartjes natuurlijk keihard.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
pfff ov chipkaart ik en me bois lopen gewoon door die poortjes wat gaan ze je tegenhouden zijn toch maar vna ov mensen kan hun echt niet schelen wat jij doet ofzo enige probleem is bij controle in de metro maar dan kan je gelukkig boeken
Eh, zometeen gaan die poortjes ook dicht he. En doe even je grammatica-knop aan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 00:30
Verwijderd
Wat is dat trouwens met een loket midden in de amsterdamse trams?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 14:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
:')
Oud 14-10-2009, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat trouwens met een loket midden in de amsterdamse trams?
Met strippenkaarten vond ik dat altijd wel handig want ik wist nooit hoeveel ik moest stempelen en stapte altijd in het midden in
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb niet het hele topic door gelezen maar ik vraag me af hoe het met deze 2 dingen zit:

1) Nu kan je een zone stempelen, ergens heen gaan en op dezelfde strippen weer terug mits je het binnen een bepaalde tijd doet. Vervalt dat helemaal?
2) Kan je nog met korting met mensen meereizen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 21:27
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Ja, dan wil je gewoon een retourtje Hengelo-Borne of Amsterdam-Amersfoort ofzo, wat dan gewoonlijk een paar euro kost, moet je opeens twintig euro extra neerleggen.

Ik vind het ook raar dat je dat geld in principe nooit terugkrijgt. (Je moet het er immers altijd op hebben staan als je met de trein wil. Je kan het in theorie wel opmaken door een keer naar Maastricht te reizen en dan nooit meer met de trein te gaan, maar dat slaat ook nergens op. Dit is gewoon gratis geld geven aan de NS. Ook lekker genaaid voor de toeristen trouwens, die dan tijdens hun verblijf misschien één of twee keer korte afstanden met de trein willen doen.)
Je kan het wel terug krijgen als je kaart verlopen is bijvoorbeeld, en die 20 euro staat er nog op. Maar er wordt dan wel 2.50 administratiekosten in rekening gebracht.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten