Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
En tekenen heb ik ook maar 2 uurtjes in de week. Ik vind geschiedenis er dan ook helemaal niet tussen passen. Als ik goed had kunnen denken en veel inzicht had gehad, dan had ik wel een ander profiel gekozen. Ik vind het veel meer bij bijvoorbeeld aardrijkskunde passen. Daar moet je ook logisch kunnen nadenken en feiten aan elkaar kunnen verbinden. Citaat:
Misschien moeten ze dat maar in de onderbouw geven. Ik denk dat je dat best aan kan in de 2e en de 3e.
|
![]() |
Eigenlijk snap ik van alle vakken wel het nut. alleen de creatieve vakken zijn niet echt zo heel erg nuttig en belangrijk.
gewchiedenis is inderdaad heel saai en moeilijk, maar wel belangrijk voor je ontwikkeling denk ik. Nederlands is ok spr irri, maar daar snap ik het nut ook wel van. en wiskunde zijn sommige dingen ook best wel stom
||
Citaat:
Je doet net alsof C&M voor de stommere leerlingen is. 'Als ik goed had kunnen denken en inzicht had gehad'... Nu kan je toch ook goed denken. Alsof cultuur minder waard is dan economie. Dit is inzicht hebben in mensen, weet je. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op mijn oude school werd er in de bovenbouw vrij veel aandacht aan besteed. Je moest drie keer drie werkstukken maken bij een thema (zelf gekozen/opgegeven). Daarnaast moest je bij elk thema een beeldonderzoek maken, dat is een verslag waarin je minstens 10 kunstwerken zoekt bij het thema en beargumenteerd waarom je het wel of niet een sterk beeld vind. Ik heb er onwijs veel van geleerd, niet alleen technieken, maar vooral mijn mening en keuzes onderbouwen, creatiever zijn, doorzetten en beeldend dingen overbrengen. Vooral keuzes onderbouwen komt in mijn huidige studie, die niet zoveel met creatieve vakken te maken heeft, veel van pas. De vakken moeten alleen wel beoordeeld worden op dat beargumenteren en het proces dat je doormaakt en maar voor een deel op je techniek/ creatiteit. En dat verschilt weer per school en per docent.
||
Citaat:
ik doe zelf ook c&m en ben geen stomme leerling ![]() ik bedoelde met dat zinnetje dat ik voor c&m heb gekozen (en niet voor e&m), omdat ik geen logisch inzicht heb bij vakken als aardrijkskunde en geschiedenis. Ik kan het één niet aan het ander verbindinden, althans: daar moet iemand mij dan op wijzen. Ik doe dat soort dingen niet uit mijzelf. Dat bedoelde ik met 'als ik goed had kunnen denken', hoewel het inderdaad heel lomp uitgedrukt is ![]() en wij hebben bij c&m geen filosofie (dat wordt op onze school uberhaupt niet gegeven) en ik zie idd wel wat verschillen met het aantal uren dat jij bepaalde vakken hebt en het aantal uren dat ik die vakken heb. Daarom lijkt het bij mij puur een talenpakket. In de 4e en 5e had ik 6 uur talen in de week en nu 4 uur ![]()
|
onnodige vakken: anw, de mensen met natuur weten alles al en de mensen met maatschappij kan het volgens mij geen reet schelen.
het idee van frans1 en duits1 is wel leuk, maar in de praktijk werkt het niet echt. Bij duits1 maken we zogenaamd iedere week een tekst, met andere woorden: iedereen maakt twee vragen tijdens het praten door en gym is ook erg leuk maar sommige leraren kunnen het zó verzieken met gvd werkstukken die je voor gym moet maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij ons heeft iedereen (5VWO) Nederlands (4 uur), Engels (2), Duits1 (2) en Frans1 (2), en met de extra lessen voor het TVWO, nog 2 uur Engels erbij. Plus die uren van Duits2 wordt het dan 14 uur aan talen, in totaal. Nog niet de helft van mijn lessen, dat valt bij mij wel mee ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 |