Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dankjewel voor alle reacties.
![]() ![]() Edit: Ik had niet door dat er een volgende pagina was.. @Ave: Dat is ook waar ik vooral zo bang voor ben. Het kan gewoon niet goed zijn voor de baby als ik telkens zwaar gestresst ben, of telkens moet overgeven, niet normaal kan slapen. En dan heb ik het nog niet eens over de postnatale depressie die ik nu al in de lucht zie hangen als ik toch gedwongen word om natuurlijk te bevallen.. Bah, dat is nou hoe mijn hersenen werken. Worst case scenarios.. |
![]() |
||
Gefelicteerd Wammus en Testout!
Citaat:
![]() Correct me if I'm wrong ![]() |
![]() |
|
Feli Testout en Wammus!!! Vannacht kreeg ik al een sms, maar was het alweer helemaal vergeten door de slaap.
![]() Hoe was de bevalling? Heeft het lang geduurd? En hoe lang, zwaar en mooi is ze? Ik ben heel benieuwd! Foto's van alle vingers voor bewijs? ![]()
|
gefeliciteerd!
verder: vanavond 20 weken echo van mn beste vriendinnetje, ben zoo benieuwd. Ik geloof dat ze niet wil weten of het een jongen of meisje wordt dus dat blijft nog even afwachten maar ben zo benieuwd naar dat wezentje!
|
Ik werd afgelopen dinsdag rond kwart over elf gebeld. Er waren 's ochtends hartfilmpjes gemaakt en dat zag er niet helemaal goed uit. Na inwendig onderzoek bleek dat ze 2 centimeter ontsluiting had en dat de bevalling dus begonnen was.
![]() Om 3 uur waren er nog geen weeën dus werd besloten die op te wekken. Rond 4 uur begon dat te werken en kwam het langzaam op gang. Dat ging in eerste instantie allemaal goed maar naarmate de weeën heviger werden ging de hartslag van het kind omlaag. Rond 5 uur werd het steeds erger en om half 6 werd er besloten dat het het beste was om het kind met een keizersnede te halen. Met mij ging het tot die tijd ook goed maar toen dat besloten was ging het met mij niet helemaal goed meer. Ik ben nog wel meegelopen naar de operatiekamer maar daar werd me door de artsen afgeraden om mee te gaan. Gelukkig was de moeder van Julia er ook bij dus die is uiteindelijk mee gegaan. Ze is om 18:01 geboren en ik mocht 10 minuten later bij haar. ![]() Ze waren dus bij de geboorte te laag. Dit is goed in de gaten gehouden en met een infuus geregeld. Dat infuus is er vandaag uitgehaald en vooralsnog gaat het allemaal goed. Verder is het kind volledig gezond dus als het goed blijft gaan mag ze over een dag of 3 naar huis. Julia heeft type 1 diabetes die niet genetisch overdraagbaar is dus de kans dat het kind het ooit krijgt is net zo groot als dat een normaal mens het zou krijgen. Met Julia gaat het vooralsnog ook goed. Ze heeft uiteraard een hoop last en vooral pijn van de operatie. Ze is gister voor het eerst haar bed uit geweest en is vandaag zelfstandig naar de wc gegaan. Langzaamaan gaat het dus steeds beter. Hoe lang ze nog in het ziekenhuis moet blijven is niet bekend. Als ze eruit komt gaat ze in eerste instantie naar haar ouders. Ik ben deze en volgende week vrij maar moet daarna weer gewoon aan het werk. Julia kan in verband met haar suikerziekte niet alleen zijn en heeft hulp nodig om te leren hoe ze hiermee om moet gaan. Als alles goed gaat gaan we begin januari samenwonen in het huis waar ik nu al in zit. ![]()
|
Verwijderd
|
Op zich kan je weken rondlopen met 2 centimeter ontsluiting.
![]() Maar goed dat ze in het ziekenhuis alles zo goed in de gaten hebben gehouden en fijn dat alles naar omstandigheden toch redelijk goed is gegaan en nog steeds redelijk goed gaat. ![]() |
![]() |
|
Van harte gefeliciteerd!
![]() ![]() Hartstikke leuke naam zeg. En leuk, een meisje! ![]() Overigens zijn er dit jaar niet alleen maar meisjes geboren, Thee Muts heeft een jongetje gehad ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dankje. We krijgen ook alleen maar goede reacties op de naam! Heel leuk. Omdat iedereen hoopte/dacht dat het een jongetje zou worden, had ik me er ook een beetje op ingesteld. Maar toen bleek dat het een meisje was, vond ik dat toch wel heel bijzonder. Terwijl ik eerst zoiets had van 'stoer meisje' en niet teveel roze, denk ik nu. Kom maar op met al dat roze ![]() Vandaag mag Maud mee naar de kraamafdeling waar ik lig, en dus van de kinderafdeling af! |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de categorie 'leuk, die pil!..': mijn neefje z'n vriendin is per ongeluk ook zwanger geworden. Ik weet niet of ze een keer een pil vergeten is of over heeft gegeven ofzo, maar het was iig niet de bedoeling en onverwacht! Maar ze zijn al wel heel lang bij elkaar. Wonen nog niet samen ofzo, en hij heeft (nog) geen werk, dus da's nog wel even spannend...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Allereerst: Van harte gefeliciteerd jullie! Het is best even spannend geweest de afgelopen dagen/weken als ik het zo lees, maar ben blij te horen dat alles, naar omstandigheden, goed verloopt! Ik ben zelf op 5 december bevallen van een prachtige jongen: Lucas. De bevalling is erg voorspoedig verlopen en ook de eerste kraamweek zijn we goed doorgekomen, haha. Lucas doet het prima en ook ik knap bijzonder snel op. Lucas' vader doet het ook super goed en is erg lief voor ons allebei. Nu de onwennigheid en (visite)drukte van de eerste week er een beetje af is, proberen we een beetje een fijn ritme te vinden met z'n 3en en kunnen we op en top een burgelijk gezinnetje gaan vormen ![]()
|
Gefeliciteerd wammus en testout! Heftig allemaal, maar gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met Julia en Maud Sophie. Heel veel plezier en sterkte de komende tijd!
|
Mijn broertje belde eergister om te zeggen dat ik tante wordt. Ik vind het zo ontzettend stom van hem en zijn vriendin. Hij is 19 zijn mbo nooit afgemaakt, net 7 maanden samen met zijn vriendin en continu ruzie. Condoom was blijkbaar gescheurd. Het was nooit bij ze op gekomen om een MAP te halen. En nu is ze dus zwanger
![]() Het kind is natuurlijk heel welkom, en ik kijk uit naar de echo volgende week, maar toch... Volgens mij zijn ze er nog helemaal niet klaar voor. Ik hoop dat het goed komt. Hij heeft het ons mam nog niet verteld. |
![]() |
||
Citaat:
|
Op de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) kun je de top 20 bekijken van namen van kinderen geboren in Nederland in 2009, klik hier. Voor mij persoonlijk is een top 20-naam bij voorbaat al uit den boze, omdat ik niet wil dat mijn kind straks in de klas zit met 5 andere kinderen met dezelfde naam.
![]() ![]() ![]()
|
Ik had toch wel verwacht dat Mohamed in de top 20 zou staan..
![]() Ik vind die top 20 echt een afwisseling van te saaie afgezaagde namen (Sanne bijvoorbeeld, no offense), maar er staan ook wel namen in die ik nog niet als heel standaard ervaar, zoals Levi of Isa.. maar dat zal de komende vijftien jaar wel komen dan ![]()
||
Citaat:
Ik zou voor mijn kind ook bewust kiezen voor een naam die niet in de top 20 staat, maar ook weer niet te excentriek. |
![]() |
|
Hee! Sarah (nou ja, Sara) staat erin. Had ik niet verwacht, ken zelf helemaal geen Sara(h)'s
![]() Wist natuurlijk wel dat het een naam was die vaker voorkomt, maar had niet gedacht dat het echt een top 20 is... ![]()
|
Nou ja, nummer zestien is ook nog niet al te dramatisch. Lucas nummer vier, dat had ik niet verwacht!
Mohamed staat er denk ik niet omdat er ook veel kinderen Mohammed, Mohammad, Mohamad, Muhammed enz. heten. Overigens vind ik dat er veel leuke namen staan in die top 20. Stijn bijvoorbeeld, ik wist niet dat dat zo populair was, zo had ik geheten als ik een jongen was ![]()
||
Citaat:
Ze is echt niet goed in haar hoofd. Dit heeft ze allemaal al bedacht terwijl ze nog geen week weet dat ze zwanger is. Mijn broertje kan nog niet eens helemaal bevatten dat hij vader gaat worden. Ik ben nu echt heel bang dat ze hem het kind niet eens laat erkennen. Maar misschien zijn het wel de hormonen dat ze zo doet. Ik hoop dat ze bijdraait. Want hoewel mijn broertje nog verbijsterd is weet hij wel dat hij zijn best gaat doen voor het kind. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() edit: ohzo, condoom gescheurd zie ik. ... dan nog! ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Ave: Spannend!
Ot: ben heel erg met mn ziekte bezig en vraag me af hoe erg het gaat worden. Welke medicijnen ik krijg en of ik dan nog wel kinderen kan krijgen. Het idee dat ik geen of moeilijk een kind kan gaan krijgen benauwd me een beetje. Opzich vind ik geen kind ook een optie, maar hoop dat de keuze me niet weggenomen wordt. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15 Verwijderd | 500 | 09-03-2012 17:04 | |
De Kantine |
Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824 Martiño | 500 | 19-01-2010 19:11 |