Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2009, 13:13
Kaa
Kaa is offline
Gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan!
Oud 09-12-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat ze het doen voordat je therapie hebt geprobeerd. Bij fobische angsten werkt confrontatietherapie en gedragstherapie vaak heel goed, iets van tachtig procent heeft binnen zeven sessies geen fobie meer (maar een 'acceptabele angst'). Bij een bevallingsfobie is confrontatie natuurlijk wat lastiger, maar het is zeker het proberen waard.
Bij mn zus wilden ze het in elk geval niet doen. Ze kreeg wel gesprekken met een psychiater (weet eigenlijk neit waarom geen psycholoog, maar oke) en er werd van tevoren van alles op papier gezet over pijnbestrijding en hoe ze zouden handelen e.d. Dat gaf uiteindelijk van tevoren wel wat rust. Al vond de verloskundige eigenlijk dat er wel een indicatie voor een keizersnede was. De stress voor de bevalling (al ver van tevoren dus, nachtmerries e.d.) is ook niet echt gezond voor een kindje.

En wammus en testout: gefeliciteerd
Oud 09-12-2009, 16:08
Roosje
Roosje is offline
Gefeliciteerd! Leuk!
Oud 09-12-2009, 16:43
Verwijderd
Dankjewel voor alle reacties. Het is zeer zeker een irrationele angst, haha. Want ik zie natuurlijk om me heen allemaal vrouwen kinderen krijgen en die hebben 'nergens' last van. De afgelopen tien jaar heb ik er ook amper last van gehad, maar sinds het onderwerp ter sprake is gekomen ben ik er inderdaad heel erg mee bezig in mijn hoofd. Gelukkig gaat het sowieso nog wel even duren tot we allebei klaar zijn voor kinderen, dus ik heb nog even de tijd om er hulp voor te zoeken. Eerst maar eens langs de huisarts.

Edit: Ik had niet door dat er een volgende pagina was..

@Ave: Dat is ook waar ik vooral zo bang voor ben. Het kan gewoon niet goed zijn voor de baby als ik telkens zwaar gestresst ben, of telkens moet overgeven, niet normaal kan slapen. En dan heb ik het nog niet eens over de postnatale depressie die ik nu al in de lucht zie hangen als ik toch gedwongen word om natuurlijk te bevallen..

Bah, dat is nou hoe mijn hersenen werken. Worst case scenarios..
Oud 09-12-2009, 16:57
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
En wammus en testout: gefeliciteerd

Ik ken jullie wel niet, maar ik heb wel jullie verhaal gelezen
Veel geluk met jullie nieuwe gezinnetje!
Oud 09-12-2009, 17:25
Nonaj
Nonaj is offline
Gefelicteerd Wammus en Testout!

Citaat:
Gefeliciteerd! Leuk zeg! Wel erg vroeg toch?
Volgens mij zou ze eerst half december opgenomen worden, 2 weken voor de uitgerekende datum...dus denk dat ze ongeveer 37 weken was? Wel aan de vroege kant ja, maar aangezien je met 37 weken normaal gesproken ook thuis mag bevallen is het volgens mij niet gevaarlijk vroeg

Correct me if I'm wrong
Oud 09-12-2009, 17:42
Nona
Nona is offline
Feli Testout en Wammus!!! Vannacht kreeg ik al een sms, maar was het alweer helemaal vergeten door de slaap.

Hoe was de bevalling? Heeft het lang geduurd? En hoe lang, zwaar en mooi is ze? Ik ben heel benieuwd! Foto's van alle vingers voor bewijs?
Oud 09-12-2009, 19:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd! Veel geluk met z'n drietjes
Oud 09-12-2009, 20:21
Verwijderd
@Siorin: Wie weet valt de bevalling enorm mee en raak je daardoor juist wel van je angst af. Kan ook nog.
Oud 09-12-2009, 22:51
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gefeliciteerd Testout en Wammus! Heel veel geluk samen. Hopelijk gaat alles goed!
Oud 09-12-2009, 23:19
aarbei
aarbei is offline
Hier is ze dan, onze Maud!

En de trotse ouders (en vooral dappere Julia!!!)

Oud 09-12-2009, 23:22
Verwijderd
Lief
Oud 09-12-2009, 23:54
Neko*
Neko* is offline
Ahwww.
Oud 10-12-2009, 06:37
Verwijderd
<33!
Oud 10-12-2009, 06:51
drukknoopje
drukknoopje is offline
Mooi kindje hoor!
Oud 10-12-2009, 09:31
miekmuis
miekmuis is offline
Aaah wat lief! <3
Oud 10-12-2009, 09:33
Verwijderd
Wat een schattig snoetje!! <3
Oud 10-12-2009, 10:09
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
aah wat leuk <3
gefeliciteerd en heeeeel veel geluK!
Oud 10-12-2009, 15:36
Luna
Luna is offline
gefeliciteerd!

verder: vanavond 20 weken echo van mn beste vriendinnetje, ben zoo benieuwd. Ik geloof dat ze niet wil weten of het een jongen of meisje wordt dus dat blijft nog even afwachten maar ben zo benieuwd naar dat wezentje!
Oud 10-12-2009, 17:34
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Gefeliciteerd! Wat een pracht kindje!
Oud 10-12-2009, 22:53
Verwijderd
Awww!!1 Gefeli!!
Oud 11-12-2009, 01:15
Wammus
Wammus is offline
Ik werd afgelopen dinsdag rond kwart over elf gebeld. Er waren 's ochtends hartfilmpjes gemaakt en dat zag er niet helemaal goed uit. Na inwendig onderzoek bleek dat ze 2 centimeter ontsluiting had en dat de bevalling dus begonnen was. Rond twaalf uur kwam ik aan in het ziekenhuis en toen was er nog niet heel veel aan de hand. De hartslag van het kind werd gemeten en er werd gekeken of de weeën al op gang kwamen. Ook Julia's bloedsuikers werden goed in de gaten gehouden.

Om 3 uur waren er nog geen weeën dus werd besloten die op te wekken. Rond 4 uur begon dat te werken en kwam het langzaam op gang. Dat ging in eerste instantie allemaal goed maar naarmate de weeën heviger werden ging de hartslag van het kind omlaag. Rond 5 uur werd het steeds erger en om half 6 werd er besloten dat het het beste was om het kind met een keizersnede te halen.

Met mij ging het tot die tijd ook goed maar toen dat besloten was ging het met mij niet helemaal goed meer. Ik ben nog wel meegelopen naar de operatiekamer maar daar werd me door de artsen afgeraden om mee te gaan. Gelukkig was de moeder van Julia er ook bij dus die is uiteindelijk mee gegaan.

Ze is om 18:01 geboren en ik mocht 10 minuten later bij haar. Bij de geboorte woog ze 3265 gram wat een normaal gewicht is. Wel heeft ze een klap gehad van Julia's suikerziekte. Omdat ze een pomp heeft en daarmee zelf haar insuline inspuit krijgt het kind dat ook binnen waardoor haar bloedsuikers ook omlaag zijn gegaan.

Ze waren dus bij de geboorte te laag. Dit is goed in de gaten gehouden en met een infuus geregeld. Dat infuus is er vandaag uitgehaald en vooralsnog gaat het allemaal goed. Verder is het kind volledig gezond dus als het goed blijft gaan mag ze over een dag of 3 naar huis. Julia heeft type 1 diabetes die niet genetisch overdraagbaar is dus de kans dat het kind het ooit krijgt is net zo groot als dat een normaal mens het zou krijgen.

Met Julia gaat het vooralsnog ook goed. Ze heeft uiteraard een hoop last en vooral pijn van de operatie. Ze is gister voor het eerst haar bed uit geweest en is vandaag zelfstandig naar de wc gegaan. Langzaamaan gaat het dus steeds beter. Hoe lang ze nog in het ziekenhuis moet blijven is niet bekend.

Als ze eruit komt gaat ze in eerste instantie naar haar ouders. Ik ben deze en volgende week vrij maar moet daarna weer gewoon aan het werk. Julia kan in verband met haar suikerziekte niet alleen zijn en heeft hulp nodig om te leren hoe ze hiermee om moet gaan. Als alles goed gaat gaan we begin januari samenwonen in het huis waar ik nu al in zit.
Oud 11-12-2009, 02:39
Verwijderd
Op zich kan je weken rondlopen met 2 centimeter ontsluiting.

Maar goed dat ze in het ziekenhuis alles zo goed in de gaten hebben gehouden en fijn dat alles naar omstandigheden toch redelijk goed is gegaan en nog steeds redelijk goed gaat. Hopelijk herstelt Julia ook snel! En hopelijk komen jullie ondanks alle zorgen ook nog aan genieten toe?
Oud 11-12-2009, 06:40
snoopy
snoopy is offline
Van harte gefeliciteerd! Maar het is vandaag pas de 11e toch? Hebben ze haar toch vroeger moeten halen? (edit: oeps, zat op de vorige blz., had het hele verhaal nog niet gelezen... )

Hartstikke leuke naam zeg. En leuk, een meisje! Dat wilde je graag, toch?

Overigens zijn er dit jaar niet alleen maar meisjes geboren, Thee Muts heeft een jongetje gehad
Oud 11-12-2009, 18:22
wup
wup is offline
Kijk hier een dag niet, is er ineens een kind bij! Gefeliciteerd hoor!
Oud 11-12-2009, 18:56
Martiño
Martiño is offline
Aww, lief kindje en weerwolfspelouders. <3
Oud 11-12-2009, 20:07
Nona
Nona is offline
Mooi! Goed gemaakt.
Oud 11-12-2009, 20:09
Verwijderd
Wat een schatje
Oud 11-12-2009, 20:10
metallica
metallica is offline
Oeh, wat een leukerd! Goed om te horen dat alles goed met haar gaat, en hopelijk kan haar mama snel naar huis
Oud 12-12-2009, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Van harte gefeliciteerd! Maar het is vandaag pas de 11e toch? Hebben ze haar toch vroeger moeten halen? (edit: oeps, zat op de vorige blz., had het hele verhaal nog niet gelezen... )

Hartstikke leuke naam zeg. En leuk, een meisje! Dat wilde je graag, toch?

Overigens zijn er dit jaar niet alleen maar meisjes geboren, Thee Muts heeft een jongetje gehad
Oh, wanneer is ze bevallen? Hoe gaat het met haar, hem en de papa? En hoe heet hij?

Dankje. We krijgen ook alleen maar goede reacties op de naam! Heel leuk.
Omdat iedereen hoopte/dacht dat het een jongetje zou worden, had ik me er ook een beetje op ingesteld. Maar toen bleek dat het een meisje was, vond ik dat toch wel heel bijzonder. Terwijl ik eerst zoiets had van 'stoer meisje' en niet teveel roze, denk ik nu. Kom maar op met al dat roze

Vandaag mag Maud mee naar de kraamafdeling waar ik lig, en dus van de kinderafdeling af!
Oud 12-12-2009, 11:19
Verwijderd
In de categorie 'leuk, die pil!..': mijn neefje z'n vriendin is per ongeluk ook zwanger geworden. Ik weet niet of ze een keer een pil vergeten is of over heeft gegeven ofzo, maar het was iig niet de bedoeling en onverwacht! Maar ze zijn al wel heel lang bij elkaar. Wonen nog niet samen ofzo, en hij heeft (nog) geen werk, dus da's nog wel even spannend...
Oud 12-12-2009, 11:35
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Oh, wanneer is ze bevallen? Hoe gaat het met haar, hem en de papa? En hoe heet hij?

Dankje. We krijgen ook alleen maar goede reacties op de naam! Heel leuk.
Omdat iedereen hoopte/dacht dat het een jongetje zou worden, had ik me er ook een beetje op ingesteld. Maar toen bleek dat het een meisje was, vond ik dat toch wel heel bijzonder. Terwijl ik eerst zoiets had van 'stoer meisje' en niet teveel roze, denk ik nu. Kom maar op met al dat roze

Vandaag mag Maud mee naar de kraamafdeling waar ik lig, en dus van de kinderafdeling af!
*is hier eigenlijk niet meer actief, maar zal nu toch zelf even de vragen beantwoorden*

Allereerst: Van harte gefeliciteerd jullie! Het is best even spannend geweest de afgelopen dagen/weken als ik het zo lees, maar ben blij te horen dat alles, naar omstandigheden, goed verloopt!

Ik ben zelf op 5 december bevallen van een prachtige jongen: Lucas. De bevalling is erg voorspoedig verlopen en ook de eerste kraamweek zijn we goed doorgekomen, haha. Lucas doet het prima en ook ik knap bijzonder snel op. Lucas' vader doet het ook super goed en is erg lief voor ons allebei. Nu de onwennigheid en (visite)drukte van de eerste week er een beetje af is, proberen we een beetje een fijn ritme te vinden met z'n 3en en kunnen we op en top een burgelijk gezinnetje gaan vormen Morgen voor het eerst naar buiten met Lucas, veel zin in!
Oud 12-12-2009, 11:54
Verwijderd
Ah, dus dat maakt Maud dan de derde volledige-forumbaby, niet de tweede
Oud 12-12-2009, 12:07
Lorelei
Lorelei is offline
s.com wordt groot en volwassen.
Oud 12-12-2009, 13:51
Lilything
Lilything is offline
Gefeliciteerd wammus en testout! Heftig allemaal, maar gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met Julia en Maud Sophie. Heel veel plezier en sterkte de komende tijd!
Oud 12-12-2009, 16:17
Volk
Volk is offline
Mijn broertje belde eergister om te zeggen dat ik tante wordt. Ik vind het zo ontzettend stom van hem en zijn vriendin. Hij is 19 zijn mbo nooit afgemaakt, net 7 maanden samen met zijn vriendin en continu ruzie. Condoom was blijkbaar gescheurd. Het was nooit bij ze op gekomen om een MAP te halen. En nu is ze dus zwanger

Het kind is natuurlijk heel welkom, en ik kijk uit naar de echo volgende week, maar toch... Volgens mij zijn ze er nog helemaal niet klaar voor. Ik hoop dat het goed komt.

Hij heeft het ons mam nog niet verteld.
Oud 13-12-2009, 09:09
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Dat is lekker snel gegaan zeg! Geniet ervan. Je klinkt helemaal verliefd, hihi!
Oud 13-12-2009, 09:42
stout!
stout! is offline
Citaat:
Mijn broertje belde eergister om te zeggen dat ik tante wordt. Ik vind het zo ontzettend stom van hem en zijn vriendin. Hij is 19 zijn mbo nooit afgemaakt, net 7 maanden samen met zijn vriendin en continu ruzie. Condoom was blijkbaar gescheurd. Het was nooit bij ze op gekomen om een MAP te halen. En nu is ze dus zwanger

Het kind is natuurlijk heel welkom, en ik kijk uit naar de echo volgende week, maar toch... Volgens mij zijn ze er nog helemaal niet klaar voor. Ik hoop dat het goed komt.

Hij heeft het ons mam nog niet verteld.
Jeetje, dat is wel heftig zeg. Hoe was hij er zelf onder? En hoe oud is zijn vriendin?
Oud 13-12-2009, 16:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Volk: Oei, heftig zeg. Hopelijk komt dat allemaal goed

@TheeMuts: Gefeliciteerd! Ook al een leuke naam
Oud 13-12-2009, 16:43
Severus
Severus is offline
Op de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) kun je de top 20 bekijken van namen van kinderen geboren in Nederland in 2009, klik hier. Voor mij persoonlijk is een top 20-naam bij voorbaat al uit den boze, omdat ik niet wil dat mijn kind straks in de klas zit met 5 andere kinderen met dezelfde naam. Wanneer ik ooit zwanger mocht raken, zal ik dus meteen gaan opzoeken wat de allerpopulairste namen van dat moment zijn en die alvast van mijn lijstje afstrepen.
Oud 13-12-2009, 18:26
Nona
Nona is offline
Jup!

Ik moet altijd een beetje lachen om die lijst. Dan open je de lijst met jongensnamen (de volledige lijst dus) en dan blijkt dat iemand zijn kind A heeft genoemd.
Oud 13-12-2009, 18:30
Storm
Storm is offline
Op de site van de SVB kun je ook kijken hoe vaak namen gegeven zijn in 2008, ook leuk.

Ik vind heel veel van de top-20 namen erg leuk, maar wij hebben ook geprobeerd een minder vaak voorkomende naam te kiezen. Is, denk ik, ook wel gelukt.
Oud 13-12-2009, 19:04
stout!
stout! is offline
Ik had toch wel verwacht dat Mohamed in de top 20 zou staan..
Ik vind die top 20 echt een afwisseling van te saaie afgezaagde namen (Sanne bijvoorbeeld, no offense), maar er staan ook wel namen in die ik nog niet als heel standaard ervaar, zoals Levi of Isa.. maar dat zal de komende vijftien jaar wel komen dan .
Oud 14-12-2009, 08:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik vind die top 20 echt een afwisseling van te saaie afgezaagde namen (Sanne bijvoorbeeld, no offense), maar er staan ook wel namen in die ik nog niet als heel standaard ervaar, zoals Levi of Isa.. maar dat zal de komende vijftien jaar wel komen dan .
Ik zie die namen precies terug bij de kleuters die ik lesgeef.
Ik zou voor mijn kind ook bewust kiezen voor een naam die niet in de top 20 staat, maar ook weer niet te excentriek.
Oud 14-12-2009, 12:36
snoopy
snoopy is offline
Hee! Sarah (nou ja, Sara) staat erin. Had ik niet verwacht, ken zelf helemaal geen Sara(h)'s
Wist natuurlijk wel dat het een naam was die vaker voorkomt, maar had niet gedacht dat het echt een top 20 is... Ik vind dat eigenlijk alleen maar positief, dan kennen mensen de naam tenminste...
Oud 14-12-2009, 13:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, nummer zestien is ook nog niet al te dramatisch. Lucas nummer vier, dat had ik niet verwacht!

Mohamed staat er denk ik niet omdat er ook veel kinderen Mohammed, Mohammad, Mohamad, Muhammed enz. heten.

Overigens vind ik dat er veel leuke namen staan in die top 20. Stijn bijvoorbeeld, ik wist niet dat dat zo populair was, zo had ik geheten als ik een jongen was
Oud 14-12-2009, 17:33
Volk
Volk is offline
Citaat:
Jeetje, dat is wel heftig zeg. Hoe was hij er zelf onder? En hoe oud is zijn vriendin?
Hij is nog verbijsterd. Heeft er nog geen mening over. Zijn vriendin is 21. Ze heeft al besloten hoe het kind gaat heten, wie de peetouders worden en dat het haar achternaam krijgt. Zonder overleg met mijn broertje. Zij draagt het kind dus zij mag de naam bepalen vindt ze. Het moet een jongetje worden. En het kind moet haar achternaam omdat mijn broetje een buitenlandse achternaam heeft en volgens haar daardoor later de kans op werk voor het kind verkleind wordt.

Ze is echt niet goed in haar hoofd. Dit heeft ze allemaal al bedacht terwijl ze nog geen week weet dat ze zwanger is. Mijn broertje kan nog niet eens helemaal bevatten dat hij vader gaat worden.

Ik ben nu echt heel bang dat ze hem het kind niet eens laat erkennen. Maar misschien zijn het wel de hormonen dat ze zo doet. Ik hoop dat ze bijdraait. Want hoewel mijn broertje nog verbijsterd is weet hij wel dat hij zijn best gaat doen voor het kind.
Oud 14-12-2009, 17:55
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Hij is nog verbijsterd. Heeft er nog geen mening over. Zijn vriendin is 21. Ze heeft al besloten hoe het kind gaat heten, wie de peetouders worden en dat het haar achternaam krijgt. Zonder overleg met mijn broertje. Zij draagt het kind dus zij mag de naam bepalen vindt ze. Het moet een jongetje worden. En het kind moet haar achternaam omdat mijn broetje een buitenlandse achternaam heeft en volgens haar daardoor later de kans op werk voor het kind verkleind wordt.

Ze is echt niet goed in haar hoofd. Dit heeft ze allemaal al bedacht terwijl ze nog geen week weet dat ze zwanger is. Mijn broertje kan nog niet eens helemaal bevatten dat hij vader gaat worden.

Ik ben nu echt heel bang dat ze hem het kind niet eens laat erkennen. Maar misschien zijn het wel de hormonen dat ze zo doet. Ik hoop dat ze bijdraait. Want hoewel mijn broertje nog verbijsterd is weet hij wel dat hij zijn best gaat doen voor het kind.
jéétje zeg, ben je zeker dat ze niet per-ongeluk-expres haar pil een keer vergeten is?

edit: ohzo, condoom gescheurd zie ik.

...

dan nog!
Oud 14-12-2009, 18:04
Verwijderd
Mn schoonzus is vanaf vanochtend in het ziekenhuis, zou vandaag ingeleid worden. Maar mn nichtje is nog niet geboren en ik ben ongeduldig en nieuwsgierig
Oud 14-12-2009, 18:37
Verwijderd
@Ave: Spannend!

Ot: ben heel erg met mn ziekte bezig en vraag me af hoe erg het gaat worden. Welke medicijnen ik krijg en of ik dan nog wel kinderen kan krijgen. Het idee dat ik geen of moeilijk een kind kan gaan krijgen benauwd me een beetje. Opzich vind ik geen kind ook een optie, maar hoop dat de keuze me niet weggenomen wordt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten