Oud 06-12-2008, 19:05
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
De nieuwste bedoel ik
Dat zou dan een BMW E90 zijn (Of E92 als het een coupé was) - mits een 3-serie. Bij een 5-serie zou het een E60 zijn. Overigens moet die bestuurder dan wel heel beroerd zijn als je kon inlopen...
Advertentie
Oud 06-12-2008, 19:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat zou dan een BMW E90 zijn (Of E92 als het een coupé was) - mits een 3-serie. Bij een 5-serie zou het een E60 zijn. Overigens moet die bestuurder dan wel heel beroerd zijn als je kon inlopen...
Dat was ie ook, alleen op het rechte stuk liep ie uit
Met een gelijkwaardige auto had ik hem zo hard weggereden
Oud 07-12-2008, 02:59
KIET
KIET is offline
Citaat:
Dat heb je goed onthouden van die hele discussie destijds

Aha, ik kan me wel voorstellen dat je daar geen zin in hebt idd. Zelf rij ik meestal in een hatchback, dus de achterruit is gewoon vrij toegankelijk
Ik ben vandaag bij een Saab 95 wezen kijken (ik denk verder niet hem te kopen, maar dat terzijde), de stationversie van de 96. Die heeft, ondanks een rechte klep maar vanwege de leeftijd ook geen ruitenwisser achterop. De oplossing van Saab? Een spoilerachtige plaat achterop monteren op het dak met een smalle opening die naar beneden staat gericht (op dit schaalmodel enigszins zichtbaar). Dat zou wind moeten opvangen en dat zo naar de achterruit moeten tunnelen, om zo de ruit schoon te blazen als het ware. Je moet er maar opkomen
Oud 07-12-2008, 14:31
Balance
Balance is offline
Overdag niet, denk ik. Mijn moeder zat achterin de auto te geinen en ik keek even via de achteruitkijkspiegel naar haar. Ging ik gelijk op een tussenberg af
Ik kon wel ruim op tijd weer terug sturen, maar een examinator vindt het (terecht) niet leuk als je je zo makkelijk laat afleiden en daarmee gevaarlijk wordt.

's avonds wel keurig gereden en nog gestopt voor dronken fietsers die voorrang namen
Oud 07-12-2008, 23:14
Verwijderd
Nope

deze keer niet. Door het rood gereden. Flevoland, provinciale weg, geen kip te bekennen.
Oud 08-12-2008, 09:46
Qimm
Qimm is offline
Vandaag wel, gister niet. Iets te, uh, progressief greden.
Oud 08-12-2008, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Iets te, uh, progressief greden.
Die ga ik gebruiken als ik langs de kant word gezet.

"jamaar agent, dat is het nieuwe progressieve rijden"

Oud 08-12-2008, 23:41
KIET
KIET is offline
Donderdag nog een keertje op en neer naar Parijs
Alleen waarschijnlijk dan wel met die Berlingo, hopelijk valt dat ook goed vol te houden (maar als het meezit gaat er een kennis mee). Te snel rijden zal in ieder geval niet echt lukken dan
Oud 09-12-2008, 10:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Die ga ik gebruiken als ik langs de kant word gezet.

"jamaar agent, dat is het nieuwe progressieve rijden"

Oud 09-12-2008, 10:48
Verwijderd
heb vandaag volgens mij alles netjes gedaan ja, op de paar keer 60 @ 50ways na
edit: nee dus
Oud 09-12-2008, 14:30
Verwijderd
Mja, ik ben ook geslaagd met 60 op een 50 weg, omdat ik met het verkeer mee reed, dat vond ie belangrijker

Verder weinig te melden want de auto staat in Geldrop en ik zit in Utrecht
Oud 09-12-2008, 17:08
MTpower
MTpower is offline
Gisteren wel, moest een nieuwe tv vervoeren, dus niet slippend door bochtjes e.d.
Vandaag ook wel, gewoon een beetje vlot gereden, maar wel netjes
Oud 09-12-2008, 18:19
Dysmorphofobist
Citaat:
Gisteren wel, moest een nieuwe tv vervoeren, dus niet slippend door bochtjes e.d.
Vandaag ook wel, gewoon een beetje vlot gereden, maar wel netjes
Sowieso, als je slippend door de bochten gaat doe je sowieso iets fout. Misschien even een cursus circuit rijden nemen?
Oud 09-12-2008, 22:34
Qimm
Qimm is offline
en als je nou wíl slippen in de bochten?
Oud 09-12-2008, 22:35
Verwijderd
Dan ben je uiteraard wel goed bezig als je dan ook daadwerkelijk slipt in de bochten
Oud 10-12-2008, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik ben ook geslaagd met 60 op een 50 weg, omdat ik met het verkeer mee reed, dat vond ie belangrijker

Verder weinig te melden want de auto staat in Geldrop en ik zit in Utrecht
mjah, dan deed de in zn 3 over de rotonde 3/4e rammen met 40-50/u me misschien de das om
Oud 10-12-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
mjah, dan deed de in zn 3 over de rotonde 3/4e rammen met 40-50/u me misschien de das om
Ja, meestal houden examinatoren daar niet zo heel erg van, alhoewel het Nieuwe Rijden wel het nemen van rotondes e.d. in z'n 3 promoot...
Oud 10-12-2008, 19:06
Dysmorphofobist
Citaat:
en als je nou wíl slippen in de bochten?
Doe je het nog niet goed, wan als je ervaren 'slipper' bent doe/ga je gewoon driften.
Oud 11-12-2008, 19:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sowieso, als je slippend door de bochten gaat doe je sowieso iets fout. Misschien even een cursus circuit rijden nemen?
Ik rij op semi-slicks, door slijtage, dat wel
Oud 11-12-2008, 19:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Doe je het nog niet goed, wan als je ervaren 'slipper' bent doe/ga je gewoon driften.
Met fwd?
Oud 11-12-2008, 23:55
KIET
KIET is offline
Ik vandaag niet. Ik wilde bij Zwolle de oprit naar de A50 op, maar dat bleek nog de uitrit vanuit Zwolle te zijn. Gelukkig kon ik nog weer snel terug voordat de invoegstrook ophield. Die mensen achter mij zaten al zo vreemd te kijken Mijn verweer is: het was nog vroeg

Volgens mij heb ik verder wel netjes gereden. Het was 1400 km, dus ik kan me niet zo snel alles nog herinneren. Alleen dat de binnenring van Parijs niet zo leuk is
Oud 12-12-2008, 09:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik vandaag niet. Ik wilde bij Zwolle de oprit naar de A50 op, maar dat bleek nog de uitrit vanuit Zwolle te zijn. Gelukkig kon ik nog weer snel terug voordat de invoegstrook ophield. Die mensen achter mij zaten al zo vreemd te kijken Mijn verweer is: het was nog vroeg
Dat overkomt mij ook wel eens als ik niet genoeg op de borden kijk en op mijn gevoel rijdt 'oh hier is ergens die afrit, ah daar istie al. Oh nee shit dit is de oprit, de afrit is nog wat verder '
Oud 12-12-2008, 09:49
Verwijderd
Wát?! Dat gaat wel echt te ver
Oud 12-12-2008, 14:11
Qimm
Qimm is offline
vrouwen achter het stuur he

vandaag niet nee. Ingehaald over de doorgetrokken streep, maar ik vond het rechtvaardig. 45km hokkies horen niet op de openbare weg hoor
Oud 12-12-2008, 18:28
Dysmorphofobist
Citaat:
Met fwd?
Mja, echt driften kun je niet. Maar met de juiste ervaring kom je wel een eind: powersliden met rokende (gas gevende) banden.
Oud 12-12-2008, 20:18
Verwijderd
ik ben gister geslaagd (: ondanks dat ik op een fietspad stilstond en te dicht langs andere auto's reed.
Oud 13-12-2008, 00:11
Verwijderd
Ik had wat moeite om geen flauwe geintjes uit te halen met bumperklevende en seinende idioten in Volvo's en Renaults. Maar omdat ik me beheerste ben ik wel geslaagd.
Oud 13-12-2008, 00:47
Verwijderd
De examinator zou allang in een strafproces gezeten hebben als ik vandaag geslaagd zou zijn.
Oud 13-12-2008, 15:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
De examinator zou allang in een strafproces gezeten hebben als ik vandaag geslaagd zou zijn.
en terecht!
Oud 13-12-2008, 18:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja, echt driften kun je niet. Maar met de juiste ervaring kom je wel een eind: powersliden met rokende (gas gevende) banden.
Dat doe ik ook vaak genoeg
Oud 14-12-2008, 07:47
Verwijderd
Als ze zouden controleren op vermoeidheid: absoluut niet. Ik moet nog steeds heel erg wennen aan het feit dat ik na mijn werk ( een vermoeiende voorstelling, of een lange dag lesgeven of repetitie ) meestal nog zeker een uur of langer achter het stuur moet.

Vaak gaat dat goed, soms zit ik echt mezelf wakker te houden... Enerzijds is het in de nacht vaak zo rustig dat ik hooguit mezelf tegen een boom zou parkeren ( ook reden om te zakken, geloof ik ) anderzijds drink ik dan echt een paar blikjes Red Bull ( waardoor ik bij thuiskomst ook weer niet direct kan slapen )....

Moet er nog een beetje een ritme in vinden...
Oud 14-12-2008, 10:33
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Als ze zouden controleren op vermoeidheid: absoluut niet. Ik moet nog steeds heel erg wennen aan het feit dat ik na mijn werk ( een vermoeiende voorstelling, of een lange dag lesgeven of repetitie ) meestal nog zeker een uur of langer achter het stuur moet.

Vaak gaat dat goed, soms zit ik echt mezelf wakker te houden... Enerzijds is het in de nacht vaak zo rustig dat ik hooguit mezelf tegen een boom zou parkeren ( ook reden om te zakken, geloof ik ) anderzijds drink ik dan echt een paar blikjes Red Bull ( waardoor ik bij thuiskomst ook weer niet direct kan slapen )....

Moet er nog een beetje een ritme in vinden...
ik had dat heel erg toen ik wekelijks naar eindhoven (ruwe 180km) ging voor een (avond)opleiding. Dan was ik wel al vroeg op, van half 3 tot half 8 les (best intensief) en dan nog weer naar huis, meestal in het donker want het was die tijd van het jaar. Lange best vermoeiende dag. Ik stopte dan meerdere malen onderweg voor mini-powernaps anders trok ik het echt niet. Ik kon red bull drinken wat ik wou maar daar bleef ik echt niet wakker van
Maar powernaps van 5 minuten FTW
Oud 14-12-2008, 13:50
Verwijderd
Dat heb ik wel eens geprobeert. Een powernap van 15 minuten. 2 uur later schrok ik wakker

Vandaag niet geslaagd. Ik werd een beetje pissig op een volvo rijder die heel veel interesse had in mijn achterbank. Toen heb ik mijn alarmlichten aangezet. Het effect was dat hij in no-time 150 meter achter me zat. Maar iig niet meer in mijn auto kon kijken. Ik denk niet dat ze dat bij het CBR om te lachen vinden
Oud 14-12-2008, 20:14
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat heb ik wel eens geprobeert. Een powernap van 15 minuten. 2 uur later schrok ik wakker

Vandaag niet geslaagd. Ik werd een beetje pissig op een volvo rijder die heel veel interesse had in mijn achterbank. Toen heb ik mijn alarmlichten aangezet. Het effect was dat hij in no-time 150 meter achter me zat. Maar iig niet meer in mijn auto kon kijken. Ik denk niet dat ze dat bij het CBR om te lachen vinden

haha 15 minuten is ook te lang. Even 5 minuten met je ogen dicht zitten, niet écht slapen natuurlijk Was voor mij precies genoeg om weer een dik half uur prettig te kunnen rijden zonder dat mijn ogen dichtvielen. Maar goed. ieder heeft z'n eigen ritme.

Behalve dat ik te hard heb gereden (heeeeel saaie, rechte weg, zonder zijwegen, met een 60km max, kom er elke dag, duurt te lang, ik rij daar meestal 90 Met een dikke vette MAAR dat doe ik alleen als er totaal geen andere weggebruikers zijn) verder wel netjes, geen gekke dingen.
Oud 14-12-2008, 22:15
Balance
Balance is offline
Citaat:

Die snap ik niet, waarom zou je als klever ineens 150 meter afstand nemen vanwege alarmlichten?

Ontopic: ja, keurig gereden.
Ik vind het met dit weer ook wel lastig trouwens, om niet moe te worden. Ik ben geneigd de verwarming lekker warm te zetten, maar dat is niet best voor vermoeide ogen.
Oud 14-12-2008, 22:20
Verwijderd
Mjawel... als de examinator het aan/uitzetten van m'n mistverlichting bij een bumperklever door de vingers zou hebben gezien, zou ik wel zijn geslaagd. Dat werkte trouwens verbazingwekkend goed
Oud 14-12-2008, 22:46
PV
PV is offline
meer dan 200 km in de auto van mn vader gereden, wel geslaagd enige 'foutje' was een doodlopende weg in slaan maar netjes gekeerd zonder tegen paaltjes aan te botsen
Oud 14-12-2008, 22:52
MTpower
MTpower is offline
Sowieso niet volgens het nieuwe rijden, overschakelen bij 5500rpm
Ohja, en te hard gereden...
Oud 15-12-2008, 04:06
Dysmorphofobist
Citaat:
Dat doe ik ook vaak genoeg
Waarom betwijfel ik dit ten zeerste? Ohja, je hebt niet genoeg vermogen...

Mwoah, ik ben wel geslaagd. Tijdens de spits op een éénbaans rijden zorgt er nou eenmaal voor dat je wel netjes moet gaan rijden en je dus niet met hoge snelheden kan gaan rijden.
Oud 15-12-2008, 17:30
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Waarom betwijfel ik dit ten zeerste? Ohja, je hebt niet genoeg vermogen...
85pk is daar ruim voldoende voor op een auto van 900 kilo en op bandjes net zo breed als een pakje peuken
Oud 15-12-2008, 18:10
Dysmorphofobist
Citaat:
85pk is daar ruim voldoende voor op een auto van 900 kilo en op bandjes net zo breed als een pakje peuken
Jij snapt overduidelijk niet wat ik bedoel. Want het kan gewoon niet, is gewoon een feit. Je kunt waarschijnlijk wel powersliden (d.m.v. handrem) maar niet ondertussen je banden oproken en in die powerslide blijven.

Maar goed, als je denkt dat je werkelijk waar prof. aan het powersliden bent: dream on - het zegt eigenlijk al genoeg.
Oud 15-12-2008, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Die snap ik niet, waarom zou je als klever ineens 150 meter afstand nemen vanwege alarmlichten?

Bij déze klever werkte het
Naja alarmlichten geven aan dat er vlak voor je een file ontstaat, dus dat je zou kunnen remmen. Of dat je opeens in grote problemen zit dus dat je zou kunnen remmen. Dus ging meneer de klever maar uit voorzorg in de remmen, terwijl ik doorreed.

Wel geslaagd vandaag. Fietsers moeten ze echter wel allemaal een nieuwe cursus verkeersgedrag geven. Krijg echt grijze haren van die lui...
Oud 15-12-2008, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Bij déze klever werkte het
Naja alarmlichten geven aan dat er vlak voor je een file ontstaat, dus dat je zou kunnen remmen. Of dat je opeens in grote problemen zit dus dat je zou kunnen remmen. Dus ging meneer de klever maar uit voorzorg in de remmen, terwijl ik doorreed.

Wel geslaagd vandaag. Fietsers moeten ze echter wel allemaal een nieuwe cursus verkeersgedrag geven. Krijg echt grijze haren van die lui...
Haha, herinnert me aan de keer dat we (buurjongen en ik) zijn cabrio even uit gingen laten. Ergens halverwege was de V-snaar er afgeknapt, maar het ding bleef wel rijden omdat we nog niet hadden hoeven stoppen (en die Golf I Cabrio is zo oud, dat merkte je toch niet ). Bijna thuisgekomen, kwam er een trein aan en jawel, ding slaat dood. Bij de garagist die daar zit startkit gehaald, werkte even (uiteraard) en toen sloeg ie weer dood (goh, wat raar ), 2e keer zagen we dat de V-snaar er af lag, dus tja... naar huis gelopen en met zijn dagelijkse auto die cabrio gaan halen. Aangezien niks het deed hadden we op de achterruit een tweetal a4'tjes geplakt met "LET OP! DEZE AUTO WORDT GESLEEPT! REMLICHTEN WERKEN NIET!". Ineens hield iedereen braaf 3 seconden afstand
Oud 16-12-2008, 10:00
KIET
KIET is offline
Misschien dat ik dergelijke tekst vannacht ook maar op de auto plak... Ik mag eindelijk de Saab ophalen - - maar misschien dat ik maar even moet overnachten. Als de mist straks echt zo dicht wordt lijkt het mij niet verstandig om met zo'n oude bak terug te rijden; het gaat ook nog vriezen en een mistlicht heeft-ie niet
Oud 16-12-2008, 13:44
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jij snapt overduidelijk niet wat ik bedoel. Want het kan gewoon niet, is gewoon een feit. Je kunt waarschijnlijk wel powersliden (d.m.v. handrem) maar niet ondertussen je banden oproken en in die powerslide blijven.

Maar goed, als je denkt dat je werkelijk waar prof. aan het powersliden bent: dream on - het zegt eigenlijk al genoeg.
Tuurlijk, oh grote meester. Wat ben ik blij dat er iemand van het internet constant over m'n schouder meekijkt als ik aan het rijden ben en daardoor dergelijke dingen kan concluderen.

Zó moeilijk is het niet hoor, als je denkt de enige te zijn die bandjes kan laten spinnen ben je best zielig

Maargoed, whatever, ik ben hier ook niet om iemand te overtuigen ofzo. Ik dream wel lekker on
Oud 16-12-2008, 17:09
Verwijderd
Mensen moeten eens leren eerst richting aan te gaan geven, en dan pas stil te gaan staan voor een afslag. En niet andersom.
Oud 16-12-2008, 18:14
Balance
Balance is offline
Nee, niet geslaagd. Parkeerbon (ik was er echt van overtuigd dat ik het goed deed.. bleek het een gebied voor vergunninghouders te zijn en het bord 'einde betaald parkeren' betekende dus niet dat ik er niet hoefde te betalen.. ) en ook iets heel raars op de snelweg. Een vent besloot al vóór de (lange, lege) afslag te gaan remmen, waardoor ik met hoge snelheid hem naderde. Ik moest ook remmen en kwam toen dicht op hem te zitten. Daardoor kon ik in het donker het verloop van de weg niet goed zien en reed ik maar achter hem aan toen hij naar rechts ging. Ik wist namelijk dat er op een gegeven moment een slinger naar rechts zou komen, want die weg is omgelegd ivm werkzaamheden.
Bleek hij te vroeg naar rechts te gaan en reden we ineens op de uitrit voor de wegwerkers! Echt een rare situatie en nee, dan slaag je niet
Oud 16-12-2008, 22:38
Verwijderd
Niet geslaagd, en ook echt op een hele lullige manier.
Ik wilde inparkeren, maar ik had de ruimte wat overschat. Dus hoorde ik een lichte tik. Gaf ik de andere auto een heel licht kusje. Gelukkig was de eigenaar een collega van me, en samen hebben we goed gekeken. Geen schade, zelfs geen krasje... Maar toch. Ik denk dat dat een reden is om te zakken...
Oud 17-12-2008, 10:12
Dysmorphofobist
Citaat:
Tuurlijk, oh grote meester. Wat ben ik blij dat er iemand van het internet constant over m'n schouder meekijkt als ik aan het rijden ben en daardoor dergelijke dingen kan concluderen.

Zó moeilijk is het niet hoor, als je denkt de enige te zijn die bandjes kan laten spinnen ben je best zielig

Maargoed, whatever, ik ben hier ook niet om iemand te overtuigen ofzo. Ik dream wel lekker on
Maar niet op de manier zoals ik je mededeel. Dat betekent dus dat je met 120km/h door een bocht gaat met de handrem en ondertussen je banden dusdanig hard laat ronddraaien dat je door de rook de weg niet meer ziet.

Overigens denk ik niet dat ik de enige ben, maar ik ga hier uit van een filmpje van autoweek waar ze het voordeden en op een dergelijke manier kan jij dat nooit met een 85pk auto = feit.

Ik doe het zelf overigens met achterwiel en 457pk/600nm, daar is dus geen enkele moeite voor nodig. Maar goed, zoals gewoonlijk interpreteer je het weer fout.

Niet geslaagd, ik had nogal haast (verslapen) en heb dus met vrij hoge snelheid (rijbewijskwijtsnelheid) naar m'n werk gereden - en ja, ik was op tijd.
Oud 17-12-2008, 11:22
Qimm
Qimm is offline
Ik kom liever te laat dan dat ik mijn rijbewijs riskeer eigenlijk Hoe moet ik dan ooit nog op tijd komen. Met de trein? Hahaha.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten