Oud 11-06-2012, 20:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En in de categorie WAAROM, WAAROM zijn er mensen die Roland heten, en er mensen die Ronald heten. Godverdomme verwarrend gedoe allemaal welke slimmerik heeft dat nu weer bedacht?
De ouders van Ronalden en Rolanden.
Oud 11-06-2012, 20:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Hallo! Ik vroeg me laatst al af waar jij was gebleven, hoe is het?
Ik had me even laten verbannen.
Het gaat goed! Toen ik me liet verbannen zat ik een beetje aan de grond, had nogal een behoorlijk slaaptekort. Mijn lichaam was een beetje op en ik mentaal ook. Ik had geen eetlust meer, bij vlagen kotsmisselijk, ik had het koud (het was 25 graden buiten) en ik kon geen geluid meer verdragen en ik zag het niet meer zo zitten, werd maf in mijn koppie, maar ik sliep alsnog niet. Toen kreeg ik nieuwe pilletjes om te kunnen slapen en sindsdien slaap ik 10 uur op een nacht en ga ik vooruit als een tierelier! Dus ik lig nog maar een uurtje per dag op bed en ik kan al naar de supermarkt en terug lopen en ik ga drie keer per week naar de fitness waar ik op de hometrainer fiets (laatste keer 3x 7min. gefietst!) en krachtoefeningetjes doe en de planning is dat ik binnen drie weken weer helemaal thuis ben!
Oud 11-06-2012, 20:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het gaat goed! Toen ik me liet verbannen zat ik een beetje aan de grond, had nogal een behoorlijk slaaptekort. Mijn lichaam was een beetje op en ik mentaal ook. Ik had geen eetlust meer, bij vlagen kotsmisselijk, ik had het koud (het was 25 graden buiten) en ik kon geen geluid meer verdragen en ik zag het niet meer zo zitten, werd maf in mijn koppie, maar ik sliep alsnog niet. Toen kreeg ik nieuwe pilletjes om te kunnen slapen en sindsdien slaap ik 10 uur op een nacht en ga ik vooruit als een tierelier! Dus ik lig nog maar een uurtje per dag op bed en ik kan al naar de supermarkt en terug lopen en ik ga drie keer per week naar de fitness waar ik op de hometrainer fiets (laatste keer 3x 7min. gefietst!) en krachtoefeningetjes doe en de planning is dat ik binnen drie weken weer helemaal thuis ben!
Wauw, veel gebeurd dus in de afgelopen weken! Gelukkig ben je nu uit dat dal, klinkt heel erg naar. En fijn natuurlijk dat het nu zo goed met je gaat. Goed om te horen!
Oud 11-06-2012, 21:02
Verwijderd
Ronald komt uit het engels/schots (reginald, reynald), Roland is een verbasterde Germaanse naam.
Oud 11-06-2012, 21:11
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Echt, er is hier een hond en die is continu, uren op een dag, zijn eigen poten aan het likken en aan het smakken? Waarom doet hij dat in godsnaam? Ik vraag het hem maar ik krijg geen antwoord.
Citaat:
Maar als er iemand is die weet waarom honden hun bloedeigen poot als bot beschouwen, hit me!
Citaat:
Smakken en likken kan soms een teken van stress of pijn zijn. Maar ook wel van andere dingen, dus dat zegt niet echt iets
Dit dus. Het wordt vaak veroorzaakt door stress, wat dan omslaat in stereotype gedrag. Dan heeft het beest dus geen stress meer omdat het stereotype gedrag is geworden, maar het is wel sneu als je bedenkt dat het zover heeft moeten komen. En het is verdomd lastig te verhelpen.
Oud 11-06-2012, 21:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Onze hond smakte/slikte veel om zijn bek toen hij ernstige rugpijn had, dus in dat geval was het stress door pijn lijkt me. Toen zijn rug beter was slikte hij ook bijna niet meer.
Oud 11-06-2012, 21:29
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Onze hond smakte/slikte veel om zijn bek toen hij ernstige rugpijn had, dus in dat geval was het stress door pijn lijkt me. Toen zijn rug beter was slikte hij ook bijna niet meer.
Ja, kan ook, inderdaad. Jij hebt een witte herder gehad, toch? Weet je nog wat hij had? Slijtage, spondylose?
Oud 11-06-2012, 21:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit even stukjes te lezen uit m'n bachelorscriptie en, jeetje, ik ben er eigenlijk best trots op als ik alles zo terug lees
Oud 11-06-2012, 21:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, kan ook, inderdaad. Jij had een witte herder, toch? Weet je nog wat hij had? Slijtage, spondylose?
Witte herder ja Het was inderdaad spondylose. Hij heeft een tijdje veel pijn gehad, maar na een tijdje was dat helemaal over toen de rugwervels vergroeid waren. We hebben toen het laatste jaar (of misschien wel twee) de vloeren in huis bedekt met kleden en goedkoop tapijt, omdat hij uitgleed en niet meer kon opstaan op de gladde vloer. M'n ouders hadden ook een loopplank gemaakt voor de auto.
Oud 11-06-2012, 21:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dit dus. Het wordt vaak veroorzaakt door stress, wat dan omslaat in stereotype gedrag. Dan heeft het beest dus geen stress meer omdat het stereotype gedrag is geworden, maar het is wel sneu als je bedenkt dat het zover heeft moeten komen. En het is verdomd lastig te verhelpen.
Pf, ja. De hond van een goeie vriendin van me pijt zijn poten altijd tot bloedens toe kapot en als het even kan ook zijn kont enzo. Een cone of shame helpt ook niet want dan botst hij overal tegenaan en dan krijgt hij stress waardoor het inderdaad nog heftiger wordt. Honden
Spoiler
Oud 11-06-2012, 21:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Overigens zijn er momenten geweest waarop het heel erg slecht met hem ging ineens en we allemaal dachten dat een bepaald tripje naar de dierenarts zijn laatste zou zijn, maar dan kreeg hij weer een spuit met steroïden en dan ging het weer ineens een stuk beter.
Oud 11-06-2012, 21:37
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Witte herder ja Het was inderdaad spondylose. Hij heeft een tijdje veel pijn gehad, maar na een tijdje was dat helemaal over toen de rugwervels vergroeid waren. We hebben toen het laatste jaar (of misschien wel twee) de vloeren in huis bedekt met kleden en goedkoop tapijt, omdat hij uitgleed en niet meer kon opstaan op de gladde vloer. M'n ouders hadden ook een loopplank gemaakt voor de auto.
Ja klopt, dan zijn ze wat stijver maar dan is de pijn weg. Hebben veel beestjes last van, spondylose. Met een beetje aanpassingen heeft zo'n beest nog een prima leven, inderdaad . Lang niet alle mensen doen dat, hoor. Die hebben een beetje een /care wat dat betreft. Onder het mom van 'oh, over een tijdje is het toch wel weer over'.

Oude katten met heftige spondylose zien springen is erg grappig om te zien (). Het zijn dan net plankjes.
Oud 11-06-2012, 21:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik werk soms met een meisje samen op stage die een rare combinatie van semi-aso en tuttig is en zij vertelde dat ze een pup had gekregen vorige week. Dus ik vraag haar wat voor hond, me erop voorbereidend dat ze één of andere mini-knuffel-keffertjes-ras gaat noemen en ik mijn gezicht in de plooi moet houden, blijkt ze al haar hele leven honden te hebben gehad en nu een Deense Dog heeft
Oud 11-06-2012, 21:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Overigens zijn er momenten geweest waarop het heel erg slecht met hem ging ineens en we allemaal dachten dat een bepaald tripje naar de dierenarts zijn laatste zou zijn, maar dan kreeg hij weer een spuit met steroïden en dan ging het weer ineens een stuk beter.
Ja, spieren kunnen het met een beetje hulp best opvangen. Ik had een keer een dog in de praktijk die zo erg HD had, dat zijn heupkoppen bij elke stap uit de kom schoten (wat dus geen kom meer was). Dan zou je zeggen dat dat vreselijke pijn doet, maar het beest had een geweldig hoge pijngrens (want dog). De spieren eromheen hadden zich zo aangepast, dat die het opvingen, echt bizar. Als je je handen op zijn spieren legde, voelde je bij elke stap het 'plokken' van die heupkoppen .
Oud 11-06-2012, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Nah, stress is het niet. Althans, ik kan het me niet voorstellen. Ze lijkt er gewoon plezier in te scheppen, is niet angstig of onrustig. Ook is er nooit sprake van gekke situaties of plotse veranderingen in huis, of zo. De lichaamstaal van hondlief is allesbehalve gestresst en ik kan me ook geen trigger herinneren (vuurwerk, mot met andere honden, onweer, ..)
Oud 11-06-2012, 21:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik werk soms met een meisje samen op stage die een rare combinatie van semi-aso en tuttig is en zij vertelde dat ze een pup had gekregen vorige week. Dus ik vraag haar wat voor hond, me erop voorbereidend dat ze één of andere mini-knuffel-keffertjes-ras gaat noemen en ik mijn gezicht in de plooi moet houden, blijkt ze al haar hele leven honden te hebben gehad en nu een Deense Dog heeft
Deense doggen . Pas was er een reu bij ons in de praktijk, en die was móói. En gróót! Zelfs voor een Deen was 'ie echt monsterlijk groot. Om maar even te visualiseren: ik ben 1,67 lang, en hij kon met gemak aan mijn borstbeen snuffelen zonder zijn nek te hoeven uitrekken . En lief dat 'ie was, hij deed geen vlieg kwaad. Maarja, groot ras ook enzo.
Oud 11-06-2012, 21:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja klopt, dan zijn ze wat stijver maar dan is de pijn weg. Hebben veel beestjes last van, spondylose. Met een beetje aanpassingen heeft zo'n beest nog een prima leven, inderdaad . Lang niet alle mensen doen dat, hoor. Die hebben een beetje een /care wat dat betreft. Onder het mom van 'oh, over een tijdje is het toch wel weer over'.

Oude katten met heftige spondylose zien springen is erg grappig om te zien (). Het zijn dan net plankjes.
Honden bij ons thuis (that is, bij mijn ouders) zijn deel van het gezin. Hoeveel zielige gevallen wij al wel niet hebben gehad. Daar is heel wat geld en tijd en aandacht in gaan zitten. Onze eerste hond (Dimpel, bobtail) was niets mee aan de hand, maar die is jong doodgereden. Tweede hond (Tibor, wederom bobtail) bleek een erfelijke oogziekte te hebben en werd blind op z'n 2e ofzo. Derde hond (Bayco, golden) kwam uit het asiel en had een heel erge chronische snotneus (zijn er zelfs nog mee naar Universiteit Utrecht geweest, maar nooit duidelijk geworden waar dat door kwam) en had HD, twee heupoperaties gehad, ging redelijk vroeg dood aan lever- of nierproblemen. Vierde hond (Jolan, witte herder) kwam ook uit het asiel, had gedragsproblemen omdat hij was mishandeld, heeft een maagtorsie gehad en is met spoed geopereerd op vakantie in Italië, is gebeten door een adder en kreeg dus later spondylose.

Als wij die honden net uit het asiel hadden gehaald hadden ze het vast niet lang overleefd, dus ach, wij namen de kneusjes wel <3
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nah, stress is het niet. Althans, ik kan het me niet voorstellen. Ze lijkt er gewoon plezier in te scheppen, is niet angstig of onrustig. Ook is er nooit sprake van gekke situaties of plotse veranderingen in huis, of zo. De lichaamstaal van hondlief is allesbehalve gestresst en ik kan me ook geen trigger herinneren (vuurwerk, mot met andere honden, onweer, ..)
Nee, maar dat is het 'm juist met stereotype gedrag. Ze krijgen er een fijn gevoel van, dus je hond oogt ook totaal niet angstig of gestresst.
Verwijderd
Hah, Bordeaux-doggen zijn ook awesome. Mijn eerste onverwachte confrontatie met eentje van zeventig kilo schoon aan de haak is er een die ik nooit zal vergeten
Oud 11-06-2012, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar dat is het 'm juist met stereotype gedrag. Ze krijgen er een fijn gevoel van, dus je hond oogt ook totaal niet angstig of gestresst.
Maar er is ook geen aanleiding geweest, iets traumatiserends of zo. Ze doet het overigens niet zo vaak, gelukkig.
Oud 11-06-2012, 21:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, spieren kunnen het met een beetje hulp best opvangen. Ik had een keer een dog in de praktijk die zo erg HD had, dat zijn heupkoppen bij elke stap uit de kom schoten (wat dus geen kom meer was). Dan zou je zeggen dat dat vreselijke pijn doet, maar het beest had een geweldig hoge pijngrens (want dog). De spieren eromheen hadden zich zo aangepast, dat die het opvingen, echt bizar. Als je je handen op zijn spieren legde, voelde je bij elke stap het 'plokken' van die heupkoppen .
Ik heb zoiets eens op een dierenartsprogramma gezien. Hond was aangereden door een auto en heupgewicht was verbrijzeld. Poot werd niet geamputeerd omdat de spieren uiteindelijk vanzelf zó zouden kapselen dat het gewicht werd opgevangen en hij er redelijk gewoon op zou kunnen blijven lopen
Oud 11-06-2012, 21:47
Verwijderd
Godver, vet leuk voor die Oekraïners dat ze winnen maar denk toch eens aan mijn poule
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
*verhaal*

Als wij die honden net uit het asiel hadden gehaald hadden ze het vast niet lang overleefd, dus ach, wij namen de kneusjes wel <3
Ahw <3. En zo hoort het! Fijn dat er altijd mensen zijn met een dosis hondenervaring, en die dan de asielhonden een tweede kans willen geven. Want dat verdienen ze. Er worden zoveel hondjes weggedaan in hun 'puberteit'. Superzonde, want als je dan even doorbijt, heb je waarschijnlijk een superhond.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Likken kan toch ook door verveling-stress komen Miekje?
Oud 11-06-2012, 21:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb niet veel met honden, maar een vriendin van me heeft een hulphond en dat is wel zó'n enorme schat, dat ik bijna zou gaan twijfelen of ik niet zelf een hond wil.
Oud 11-06-2012, 21:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ben je eigenlijk al begonnen met je stage Miekje?
Oud 11-06-2012, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet veel met honden, maar een vriendin van me heeft een hulphond en dat is wel zó'n enorme schat, dat ik bijna zou gaan twijfelen of ik niet zelf een hond wil.
Hulphonden zijn dan ook zeer hoog opgeleid
Oud 11-06-2012, 21:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb zoiets eens op een dierenartsprogramma gezien. Hond was aangereden door een auto en heupgewicht was verbrijzeld. Poot werd niet geamputeerd omdat de spieren uiteindelijk vanzelf zó zouden kapselen dat het gewicht werd opgevangen en hij er redelijk gewoon op zou kunnen blijven lopen
Ja klopt. Wat het lichaam soms allemaal niet uit haalt. Zo hadden we ook een keer een hond in de praktijk die geopereerd werd omdat hij een splinter in zijn keel had (met stokken gespeeld -.-). De dierenarts haalde een keurig ingekapseld bolletje bindweefsel uit zijn nek, dat nog maar met een flintertje vast zat aan de buitenkant van zijn slokdarm. Ook zoiets bizars.
Oud 11-06-2012, 21:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Likken kan toch ook door verveling-stress komen Miekje?
Ja, is ook een mogelijkheid! Komt vaak voor bij extreem slimme honden die geen trigger krijgen, zoals collies.

edit: sterker nog: het komt -voor zover ik weet- het vaakst door verveling.

Citaat:
Ben je eigenlijk al begonnen met je stage Miekje?
Jaaaa, al drie weken achter de rug. Of 4. Ik moet er nog 3 .
Oud 11-06-2012, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Ahw <3. En zo hoort het! Fijn dat er altijd mensen zijn met een dosis hondenervaring, en die dan de asielhonden een tweede kans willen geven. Want dat verdienen ze. Er worden zoveel hondjes weggedaan in hun 'puberteit'. Superzonde, want als je dan even doorbijt, heb je waarschijnlijk een superhond.
Seconded. Ik pleit er dan ook nog steeds voor dat hondenbezitters verplicht met een pup de puppycursus en zowel elementaire gehoorzaamheid A als B moeten hebben. Het kan bijna niet anders dan dat de asiels (of asielen?) over 'n jaar of tien veel minder klandizie hebben.
Oud 11-06-2012, 21:54
Verwijderd
Eigenlijk heb ik helemaal niks met honden. Ze zijn wel gewoon een beetje leuk, maar ik zou er geen willen hebben. Ook geen kat, overigens.
Oud 11-06-2012, 21:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, hoe boeiend ik het hondengesprek ook vind (honden <3 ik mis ze), het is al een tijdje bedtijd voor mij. Morgen weer fris en fruitig an die arbeit, anders is straks de collector niet klaar voor de opening! Slaap lekker!
Oud 11-06-2012, 21:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oke, hoe boeiend ik het hondengesprek ook vind (honden <3 ik mis ze), het is al een tijdje bedtijd voor mij.
Same here!

Weltrusten iedereen!
Oud 11-06-2012, 21:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Jaaaa, al drie weken achter de rug. Of 4. Ik moet er nog 3 .
Heb je het naar je zin?

Door al dat gepraat over huisdieren mis ik mijn ratjes nóg erger. Afgelopen nacht droomde ik er zelfs over. Ik droomde dat ik een paar muizen had in een kooi en dat er toen tientallen ratten bij kwamen liggen, op een hoopje
Oud 11-06-2012, 21:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik moet ook gaan slapen. Maar ja! Nu ik ge-unbanned ben..
Oud 11-06-2012, 22:01
Verwijderd
Afhaeckers

Waarom had je een ban trouwens, Snebbel?
Oud 11-06-2012, 22:03
Zeppelin
Zeppelin is offline
Wij hebben de woning gekregen

Omg je wil niet weten hoe blij we zijn volgens het puntensysteem kwamen wij en de andere gegadigden precies uit op het zelfde aantal punten. Maar, die mensen hebben helemaal niks uitgezocht van te voren en het blijkt dat ze samen teveel verdienen voor die woning.
Oud 11-06-2012, 22:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Afhaeckers

Waarom had je een ban trouwens, Snebbel?
Ik deed een banaanvraag.
Oud 11-06-2012, 22:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Jeuj voor Zep!!
Oud 11-06-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik deed een banaanvraag.
Aber WARUM?

En wat een gaaf nieuws, Zep
Oud 11-06-2012, 22:21
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Aber WARUM?

En wat een gaaf nieuws, Zep
Ik had mijn rust nodig..

Citaat:
Oud 11-06-2012, 23:29
Verwijderd
Oud 11-06-2012, 23:29
Verwijderd
En potverdikkie Noedelhap, je had gelijk in dat schattopic!
Oud 12-06-2012, 01:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
you! are such a perfect star to wish upon (8)
Jason
Oud 12-06-2012, 01:08
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Jason
en zijn enige goede nummer
Oud 12-06-2012, 01:10
Zeppelin
Zeppelin is offline
en nu fijn slapen. als mijn jong morgen wakker wordt dan ziet ie een stuk taart, jip en janneke champagne en een briefje liggen met dat we het huis hebben.
Oud 12-06-2012, 01:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
en zijn enige goede nummer
Ja dat vind jij vind je Curbside Prophet ook niet leuk?
Oud 12-06-2012, 01:16
Zeppelin
Zeppelin is offline
Die vind ik mwah. En nu ga ik slapen, stressvolle dagen achter de rug! en dagen met weinig slaap.

even helemaal terzijde schwessi, lust jij appelkruimel vlaai?
Oud 12-06-2012, 02:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja dat lust ik

Ik ga ook zo slapen, houdoe!
Oud 12-06-2012, 03:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo mens0n! Ik ben al een paar dagen niet geweest en nu is iedereen wrs al tukken, maar ik wou even hoi zeggen. Dus... 'hoi'. *zwaai*

Gisteren was ik trouwens in Utrecht en het was awkward, want ik ben awkward (ik ben me altijd heel bewust van mezelf als ik bij iemand anders slaap en dan ben ik bang om geluiden te maken en dan schrik ik van mezelf als ik in slaap val en maak ik een lomp/raar geluid en dan schrik ik daar dus van. En ik weet nooit hoe ik als een normaal mens afscheid moet nemen. ), en vandaag had ik ineens vrij en alles ging vrij rustig totdat ik een fles whisky vond en nu air-drum en zing ik mee met foute liedjes. Dat is hoe ik rol.
kusjedoei!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten