Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
heerlijk. Je geeft zelf aan hoe bekrompen je kijk op drugs is. De defenitie van drugs is niet dat ze verslavend zijn, want dat zijn ze lang niet allemaal. Verder zijn je overige posts ook best lachwekkend dus beter hou je je mond maar.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En deed daarbij ook nog andere drugs die ik maar kon krijgen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
En ik weet uiteraard dat de indianen ze gebruikten tegen bijv. de pijn. Ja! Drugs zijn zelfgemaakt. Of denk je dat marihuana groeit om als drugs te dienen? Wij hebben er zelf een doel aan gegeven en op die manier drugs tot stand gebracht. Citaat:
![]() [EDIT]Of je gebruikt de meest rare, verkeerde grammatica/spelling. Of ik begrijp absoluut niet wat je hiermee wilt zeggen: Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 19:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In 1803 ontdekte een Duitse apotheker hoe je uit opium morfine kon maken. Morfine werd net als opium gebruikt als middel tegen chronische pijnen en slapeloosheid, maar het werd ook genomen door mensen die verslaafd waren aan laudanum en daar vanaf wilden komen. Dit werkte niet aangezien morfine nog krachtiger en verslavender is als opium. Hoe verslavend morfine was, bleek toen 45.000 soldaten verslaafd terugkeerden van de Amerikaanse burgeroorlog. De werking van de 1898 ontdekte nieuwe drug heroïne bleek nog veel sterker dan die van morfine. Om die reden werd de drug ook 'heroïne' genoemd, wat in het Duits heldhaftig of krachtig betekent. Daar waar men morfine gebruikte om van een laudanumverslaving af te komen, ging men heroïne gebruiken om weer van die morfineverslaving af te komen. Salvia Salvia divinorum is een psychoactieve plant en behoort tot de Labitae familie (ook wel de 'mint' familie). Voor zover bekend is de plant enkel afkomstig uit het Mazatekengebied in het Sierra Madre gebergte in Oaxaca, Mexico, ook bekend als Sierra Mazateca (Ott 1996). Sommige Mazateekse curanderos en curanderas (medicijnmannen en -vrouwen, ook vaak sjamanen genoemd) gebruiken Salvia divinorum als hulpmiddel om voorspellingen te kunnen doen in genezende rituelen. De soortnaam van de plant, divinorum, betekent volgens velen 'van de ziener' en refereert aan het traditionele gebruik: door middel van rituelen inzicht geven in de oorzaak of het identificeren van ziekten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Christiana is dom idd. /me tilt steen op. schuift haar er terug onder |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ANTWOORDEN AUB
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik ben niet ongelukkig zonder drugs. Ik ben van nature al ontzettend gelukkig en de posts van jou maken me altijd nog net ff iets vrolijker. Zo goed bedoeld, maar zo ontzettend ontiegelijk ondoordacht en je slaat iedere keer de plank mis. Lees verder en ik zal (een poging doen tot iig, het is vrij laat) je uitleggen waarom ik tot deze conclusie/bevinding kom. Ik weet dat het een lap tekst is, maar het loont zich om het helemaal door te lezen. Ik snap dat in jouw leef omgeving er een soort taboe rust op drugs gebruik, wat ik me voor een 14 jarige erg goed kan voor stellen. Toen ik 11 was had ik dat ook. Roken was ontzettend slecht, en van de rest van de dingen had ik eigenlijk nog geen weet. Maar in tegenstelling tot jouw denk wijze werd die van mij in de loop der jaren breder, hetgeen ongetwijfeld ook bij jou zal gaan gebeuren. En ik hoop dat deze post toe bij kan dragen. Ik gebruik(te) drugs niet omdat ik ongelukkig was of ben (iets wat totaaaaaaaaaaal geen zin heeft (op een enkele drug na dan), dat wist je niet, maar nu wel ![]() Je kan niet alle drugs met elkaar vergelijken, en als dat niet kan, kan je ook niet alle "gebruikers" met elkaar vergelijken (ja, het kan wel, maar de overeenkomsten zijn schrikbarend klein). Ik gok (schot in het duister hoor, kijk me er niet op aan als ik fout zit) dat jij als beeld van een "gebruiker" een doorgefreakte junk op een bankje in het park (oid) hebt. Maar wat denk je van de overbuurvrouw die niet meer gelukkig kan zijn zonder anti depressiva? De buurman die zonder koffie echt niet te genieten is (en dan bedoel ik ook echt niet te genieten is)? Dat naaste famillielid die elke dag net ff iets te veel alcohol tot zich neemt? De cannabis die de oma van je vriend(in) tot zich neemt om zo de steeds terug kerende/permanente pijn van haar reuma te verminderen? De moeder van die ene vriend(in) die niet meer zonder afslakpillen kan? Die hoog geplaatste man in het bedrijfsleven die graag een lijntje coke neemt? Die dorps/stads genoot die vanwege zijn versleten nekwervel methadon moet "gebruiken" omdat dat de enige pijnstiller is die hem kan "verlossen" van de pijn? Wat denk je van de beloning die jouw lichaam je geeft als je eet, drinkt, slaapt, contacten legt en zelfs als je verliefd bent? Misschien ben je zelf wel verslaafd aan iets, zonder dat je het zelf echt in de gaten hebt. Wat ik eigenlijk gewoon probeer te zeggen is het volgende: Drugs en gebruikers zijn er in vele vormen (ik doel voornamelijk op de recreative gebruiker en de noodgedwongen gebruiker, omdat dat de mensen zijn die nu en in de toekomst het dichtst bij je zullen staan of zelfs op dit moment al dicht bij je staan), niet alle verslavingen zijn slecht (dan wel voor je lichaam, dan wel voor je omgeving), en dat dat dus eigenlijk betekent dat niet elke drug slecht is. Sommige mensen moeten zelfs "gebruiken" omdat ze anders hardstikke dood gaan, of een leven hebben waarvan de kwaliteit zo ontiegelijk laag is dat je het eigenlijk geen leven meer mag noemen. Recreatief gebruik van een drug hoeft geeneens slecht te zijn, bij sommige drugs is recreatief gebruik zelfs goed voor je lichaam (denk hierbij aan een X aantal glazen rode/witte wijn per dag (kweet niet welke wijn en hoeveel glazen, ik drink zelf geen alcohol)). Het feit dat jij zo ontiegelijk tekeer gaat tegen "ons" (en met ons bedoel ik (reguliere) posters op dit subforum) met de tot nu toe door jou aangerijkte stellingen en argumenten doet mij concluderen dat jij, ondanks dat je het (denk ik) goed bedoeld, geen idee hebt waar je eigenlijk over praat. Begrijp me niet verkeerd, ik juich het alleen maar toe dat je een mening hebt, en dat je die ten volle probeert te verdedigen. Maar je moet wel onthouden dat dat (en dit klinkt waarschijnlijk echt heel stom, maar over 4 jaar snap je wat ik er mee bedoel) voor een 14 jarige heel erg moeilijk is, vooral over een gecompliceert onderwerp als dit, en wanneer je dan ook nog te maken hebt met mensen die over het onderwerp beduidend meer kennis hebben, zowel in de praktijk als met de theorie, is het een gevecht tegen de bierkaai. Ik hoop (en denk het stiekem ook wel) dat ik hier mee ook voor een groot deel de algemene opvatting van "ons" (wederom doel ik hier op de vaste d&a crew) verwoord. Maar nog veel meer dan dat hoop ik dat ik jou iets heb kunnen mee geven van onze kant van het verhaal, al is het maar een heel klein beetje. Ik snap jouw kant echt beter dan dat je denkt, maar ik zie ook de gaten en fouten in de opvattingen die je hier naar voren brengt, en ik heb er voor gekozen deze in een zo beleefd en duidelijk mogelijke manier naar voren te brengen zonder dat het aanvallend is bedoeld, en ik vind dat ik dat redelijk goed gedaan heb gezien het tijdstip (waar ik dan ook eventuele grammaticale en spellings fouten op gooi) ![]()
||
Citaat:
![]() En ik kan wel begrijpen waarom de meeste jongen mensen hier negatief en onwetend over drugs zijn. De meeste bronnen die je hebt op die leeftijd zijn niet objectief en vaak negatief(voorlichting op school, ouders, tv, etc.) Uit mijn ervaring was drugs zeker in de eerste paar jaren van de havo iets wat alleen mensen deden die graag stoer wilden doen. Ik blijf het wel jammer vinden dat er vanuit de overheid een te negatief beeld over alcohol, drugs en roken word gegeven(voorbeelden zijn de nieuwste anti rook en drink campagnes die echt nergens op slaan ![]() Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 07:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb JIJ het gelezen?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
@coop: ty ![]()
||
Citaat:
Lol, jij bent dom ![]() Maybe it's in the name.. ![]()
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE] Laatst gewijzigd op 05-01-2006 om 12:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@zeehond: Respect! |
![]() |
||
Citaat:
@zeehond: Ik wist dat er ergens wel een stukje wijsheid in je zou zitten. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Drugs mondeling Verwijderd | 5 | 18-01-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Drugs & Alcohol |
Heeft uitgaan groei van het aantal mensen met een alcohol/drug verslaving tot gevolg? Lieke89 | 19 | 13-10-2006 12:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 | |
Muziek |
When the drugs don't work Rain down on me | 35 | 10-02-2003 19:01 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs bij feesten als Impulz, Trance Energy, Sensation, Innercity...ect. Verwijderd | 26 | 06-02-2002 12:53 |