Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2005, 21:47
Verwijderd
kan ik geld op zeehond in zetten ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2005, 21:55
zeehond23
zeehond23 is offline
nee, amar wel doneren
Oud 30-12-2005, 18:14
Christiana
Christiana is offline
Zeehond, waarom laat je me niet gewoon lekker mijn mening geven op de vraag

Citaat:
Hoe denken jullie over drugs?
In plaats van gebeurtenissen uit andere topics te halen?
Oud 30-12-2005, 22:19
zeehond23
zeehond23 is offline
sorry lieverd, maar wanneer haalde ik dingen uit andere topics?
Oud 30-12-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 30-12-2005 @ 23:19 :
sorry lieverd, maar wanneer haalde ik dingen uit andere topics?
toen je nog blank was
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 23:01
zeehond23
zeehond23 is offline
way back in the day dus!
Oud 01-01-2006, 20:25
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Christiana schreef op 29-12-2005 @ 17:56 :
[Balleen dat zullen jij en je bekrompen geest niet begrijpen [/B]
Citaat:
Christiana schreef op 27-12-2005 @ 18:47 :
Je antwoord: ja dat reken ik onder drugs (softdrugs wel te verstaan). Waarom? Ze zijn verslavend.

heerlijk. Je geeft zelf aan hoe bekrompen je kijk op drugs is. De defenitie van drugs is niet dat ze verslavend zijn, want dat zijn ze lang niet allemaal.

Verder zijn je overige posts ook best lachwekkend dus beter hou je je mond maar.
Oud 01-01-2006, 22:29
HTID
HTID is offline
Citaat:
Christiana schreef op 27-12-2005 @ 18:47 :

Je antwoord: ja dat reken ik onder drugs (softdrugs wel te verstaan). Waarom? Ze zijn verslavend.
Terwijl alcohol toch voor zover ik weet geklassificeerd kan worden als een harddrug...
Oud 02-01-2006, 02:02
Verwijderd
IEDEREEN is een drugs gebruiker.

aangezien je lichaam zelf drugs produceert.

en omdat christina veel sport zij des te meer. endorfine!=P(NOOIT gebruiken, want het is te koop, leuk voor een paar dagen, maar het verneukt je wel voor de komende 6 maanden)

drugs gebruiken kan fijn zijn, omdat je dewereld anders ervaart.

Waarom zo gezond mogelijk leven? de meeste drugsgebruikers genieten van de drugs en vinden hun gezondheid niet zo belangrijk.. en niet alle drugs zijn erg schadelijk.

als ik jou was, christina, zou ik ook nooit pilletjes van de huisarts slikken, want die kunnen ook weer drugs bevatten

en nu maar is mijn jointje afdraaien
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 09:16
Verwijderd
uhm als je dan toch een betoog wil houden doe het dan goed.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 09:41
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nog geen antwoorden op mijn vragen...
Oud 02-01-2006, 11:41
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Sepul schreef op 02-01-2006 @ 03:02 :
IEDEREEN is een drugs gebruiker.

aangezien je lichaam zelf drugs produceert.

en omdat christina veel sport zij des te meer. endorfine!=P(NOOIT gebruiken, want het is te koop, leuk voor een paar dagen, maar het verneukt je wel voor de komende 6 maanden)

drugs gebruiken kan fijn zijn, omdat je dewereld anders ervaart.

Waarom zo gezond mogelijk leven? de meeste drugsgebruikers genieten van de drugs en vinden hun gezondheid niet zo belangrijk.. en niet alle drugs zijn erg schadelijk.

als ik jou was, christina, zou ik ook nooit pilletjes van de huisarts slikken, want die kunnen ook weer drugs bevatten

en nu maar is mijn jointje afdraaien
Gast, maak er anders een geheel van ofzo... Dit slaat van kut op vrachtwagen
Oud 02-01-2006, 12:11
-Will-
-Will- is offline
Meer drugs = leuk als je weet wat je doet.
Oud 02-01-2006, 13:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Drugs kan leuk zijn als je het in controle kan houden.
Jammer genoeg kon ik dat niet, 9 maanden lang in de afkick kliniek gezeten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:54
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 02-01-2006 @ 14:19 :
Drugs kan leuk zijn als je het in controle kan houden.
Jammer genoeg kon ik dat niet, 9 maanden lang in de afkick kliniek gezeten
voor wat?
Oud 03-01-2006, 06:16
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 02-01-2006 @ 14:54 :
voor wat?
Was aan de cocaïne verslaafd 2 jaar lang.
En deed daarbij ook nog andere drugs die ik maar kon krijgen. maarjah dat is allemaal in het verleden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:12
Verwijderd
ik wilde een vernietigende reactie schrijven over bont en vlees en schofterigheid, maar ik heb me voorgenomen wat toleranter te zijn...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:41
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Katje schreef op 03-01-2006 @ 10:12 :
ik wilde een vernietigende reactie schrijven over bont en vlees en schofterigheid, maar ik heb me voorgenomen wat toleranter te zijn...
over moi
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:08
samiej
samiej is offline
heey.. Ik zelf vind drugs wel slecht en ik zal het ook nooit gebruiken maar dat andere mensen het willen gebruiken vind ik niet erg het is hun eigen beslissing en ze weten heus wel dat het niet goed is...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:01
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
ik word van drugs anders vrolijker dan van jouw avatar en zinconstructie

Verder geloof ik dat het ernstig subjectief is om een voorwerp of substantie een waardeoordeel toe te kennen.

Een boom is goed als je kijkt naar de bruikbare zuurstof de t de mens oplevert, maar een boom is zo gruwelijk slecht gekeken naar alle mensen die er afgelopen jaar 1 op hun hoofd kregen.
Maarja, maakt dat de boom slecht of goed of de mens gewoon dom?

Je mag van mij alle drugsgebruikers dom noemen (scheer ze maar over 1 kam, generaliseer dr lekker op los als je dat nodig vindt) mits je het tenminste kunt beargumenteren / onderbouwen, maar een stofje goed of kwaad willen noemen vind ik een beetje 'potter'-achtig klinken.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:11
Christiana
Christiana is offline
Valt het jullie ook op hoe enorm aangevallen de drugsgebruikers zich hier voelen als mensen alleen maar zeggen dat drugs slecht zijn damnz Ik vind trouwens niet dat je drugs met een boom kunt vergelijken. Een boom is hier al sinds we op aarde zijn en wij zijn noodgedwongen afhankelijk van hem. Drugs zijn door de mens gemaakt (feitelijk indianen) en bedoelt als genotmiddel. Het grote verschil is: van drugs hebben wij onszelf afhankelijk gemaakt
Oud 03-01-2006, 18:16
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wij zijn op de eerste plek ook forummers die ervan houden een goes gesprek aan te gaan en daarbij weloverwogen juist beargumenteerde dialogen aan te gaan.

Dit in tegenstelling tot de kleutertopics waar jij je klaarblijkelijk doorgaans ophoudt die er blijkbaar slechts toe dienen forummers klakkeloos te laten opsommen wat niemand nog wil nalezen (laat staan zich druk over maken).

En ja, mensen hier voelen zich aangevallen als menszen 'alleen maar' zonder goede argumenten ineens tegendraads, intimiderend en bijdehant gaan lopen doen.

Heb je al eens geprobeerd op maroc.nl in t forum te beweren dat je alle moslims slecht vindt zonder dit te beargumenteren? Doe es proberen dan.....

\\

Cactussen bestaan al sinds vóór de indianen, net als bomen.
Dit is dus wat ik bedoel, je wilt wel graag iedereen uitlokken, besmeuren en laten zien hoe geweldig je bent maar je bent te lui om daadwerkelijk juiste informatie te zoeken en improviseert dus maar gewoon wat.
Ik vind het goed geweest met je vieze stemmingmakerij en plaats bij deze een openbaar verzoek tot verbanning van jou door de fb's.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:16
Verwijderd
Drugs zijn door de mens gemaakt... Kind, zoveel drugs groeien vrij en blij in de natuur. En dat je dan nog de Indianen wil aanhalen, noem ze dan op zijn minst Sjamanen of Native Americans, of zoek de juiste stammen op.

En als je dan toch zo nodig die Native Americans erbij wil slepen, zij hadden heel wat meer doelen ervoor dan simpel genot.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Christiana schreef op 03-01-2006 @ 19:11 :
Het grote verschil is: van drugs hebben wij onszelf afhankelijk gemaakt
Lol, aan die overdosis zoete voedsel die de gemiddelde westerling eet ook hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:45
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Robo schreef op 03-01-2006 @ 19:29 :
Lol, aan die overdosis zoete voedsel die de gemiddelde westerling eet ook hoor.
Ja, en? Het gaat hier toch over drugs.

En ik weet uiteraard dat de indianen ze gebruikten tegen bijv. de pijn.

Ja! Drugs zijn zelfgemaakt. Of denk je dat marihuana groeit om als drugs te dienen? Wij hebben er zelf een doel aan gegeven en op die manier drugs tot stand gebracht.

Citaat:
Ik doe dat es proberen

[EDIT]Of je gebruikt de meest rare, verkeerde grammatica/spelling. Of ik begrijp absoluut niet wat je hiermee wilt zeggen:

Citaat:
Cactussen bestaan al sinds vóór de indianen, net als bomen.
Oud 03-01-2006, 19:09
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Valt het jullie ook op hoe enorm aangevallen de drugsgebruikers zich hier voelen als mensen alleen maar zeggen dat drugs slecht zijn damnz Ik vind trouwens niet dat je drugs met een boom kunt vergelijken. Een boom is hier al sinds we op aarde zijn en wij zijn noodgedwongen afhankelijk van hem. Drugs zijn door de mens gemaakt (feitelijk indianen) en bedoelt als genotmiddel. Het grote verschil is: van drugs hebben wij onszelf afhankelijk gemaakt
Mijn boeit het echt geen flikker hoe een 14 jarige over drugs denkt, mij boeit het wel dat die mensen helemaal verkeerd aan dat beeld zijn gekomen. Doe wat research voordat je ergens een mening over uit. En verder over je quasi-intelligente verhaaltje, hoezo is iets slechter als de mens zich er afhankelijk van heeft gemaakt?

Citaat:
Christiana schreef op 03-01-2006 @ 19:45 :
Ja! Drugs zijn zelfgemaakt. Of denk je dat marihuana groeit om als drugs te dienen? Wij hebben er zelf een doel aan gegeven en op die manier drugs tot stand gebracht.
Je vind de mens wel ontzettend superieur he? Ookals de mens niet bestond, zouden de drugs bestaan. Alleen is drugs een menselijk woord, dat wij voor een bepaald product/voorwerp geven. Dus het zou de naam niet hebben. Maar het zou er evengoed zijn.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 19:12
Christiana
Christiana is offline
Geluk wordt pas moeilijk als je het ergens vanaf laat hangen

En ja, dat staat op de Loesje agenda. Maar ik vind het de meest geniale uispraak ooit!
Oud 03-01-2006, 20:04
Verwijderd
En wat heeft dat met jouw mening te maken ?
'oh ik ben ongelukkig, laat ik drugs nemen, dan word ik gelukkig !'

zoals iemand al eerder zei, jij denkt behoorlijk bekrompen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, en? Het gaat hier toch over drugs.
Zucht, jij zegt dat wij ons afhanekelijk hebben gemaakt van drugs. Maar mensen hebben zich ook afhankelijk gemaakt aan een overdosis aan zoete voeding. Onnodig, niet gezond, maar we vreten het wel allemaal. Ik probeerde dus aan te tonen dat wij dit niet alleen met drugs doen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Drugs zijn door de mens gemaakt (feitelijk indianen) en bedoelt als genotmiddel.
Heroïne
In 1803 ontdekte een Duitse apotheker hoe je uit opium morfine kon maken. Morfine werd net als opium gebruikt als middel tegen chronische pijnen en slapeloosheid, maar het werd ook genomen door mensen die verslaafd waren aan laudanum en daar vanaf wilden komen. Dit werkte niet aangezien morfine nog krachtiger en verslavender is als opium. Hoe verslavend morfine was, bleek toen 45.000 soldaten verslaafd terugkeerden van de Amerikaanse burgeroorlog.

De werking van de 1898 ontdekte nieuwe drug heroïne bleek nog veel sterker dan die van morfine. Om die reden werd de drug ook 'heroïne' genoemd, wat in het Duits heldhaftig of krachtig betekent. Daar waar men morfine gebruikte om van een laudanumverslaving af te komen, ging men heroïne gebruiken om weer van die morfineverslaving af te komen.

Salvia
Salvia divinorum is een psychoactieve plant en behoort tot de Labitae familie (ook wel de 'mint' familie). Voor zover bekend is de plant enkel afkomstig uit het Mazatekengebied in het Sierra Madre gebergte in Oaxaca, Mexico, ook bekend als Sierra Mazateca (Ott 1996). Sommige Mazateekse curanderos en curanderas (medicijnmannen en -vrouwen, ook vaak sjamanen genoemd) gebruiken Salvia divinorum als hulpmiddel om voorspellingen te kunnen doen in genezende rituelen. De soortnaam van de plant, divinorum, betekent volgens velen 'van de ziener' en refereert aan het traditionele gebruik: door middel van rituelen inzicht geven in de oorzaak of het identificeren van ziekten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:29
Verwijderd
oja, en je bent ook nog eens dom
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:34
Verwijderd
Leuk verhaaltje, jammer dat de auteur stoned was tijdens de les over de vergrotende trap.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:39
Verwijderd

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 03-01-2006 @ 21:29 :
oja, en je bent ook nog eens dom
hoe weet een nieuweling als jij zoveel over drugs .

Christiana is dom idd.

/me tilt steen op. schuift haar er terug onder
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 20:45
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 03-01-2006 @ 21:44 :
hoe weet een nieuweling als jij zoveel over drugs .
Justfuckinggoogleit
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 23:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-12-2005 @ 23:58 :
Waar haal je het idee vandaan dat iedere gebruiker metteen een junk is? (Dit concludeer ik uit je post mocht dit niet zo zijn verbeter me dan aub met goede argumenten)

Verder vind ik dat je nogal minderwaardig doet over drugsgebruikers. Nogmaals lang niet iedere gebruiker is per definitie verslaafd. En zo goed als geen een drugsgebruiker is er op uit om zijn of haar vrienden ook drugs te laten gebruiken en al helemaal niet om je de shit in te sturen.

Verder vind ik dat je je mening over drugs wel iets beter mag beargumenteren want ik zie geen een punt waar ik inhoudelijk op in kan gaan. Mocht je hier een andere mening over hebben ben je uiteraard vrij om me tegen te spreken maar doe ook dit alsjeblieft met goede argumenten waar ik op in kan gaan want zo heeft de discussie in mijn ogen niet echt zin.

Dat je recht hebt van spreken lijkt me duidelijk. Daar heeft het feit dat jij geen magnetronmaaltijden eet en veel sport verder geen fuck mee te maken.

Ik ga op het punt zelf verder maar niet in omdat dat nogal heel erg offtopic is maar ook hierover vind ik dat je je mening niet echt goed beargumenteerd (en nee ik probeer hiermee geen reactie hierop te forceren want nogmaals dat is te ver offtopic. Ik meld dit meer even om aan te geven dat je je mening wel wat beter mag beargumenteren want hier kan ik persoonlijk niet zo heel veel mee.)
@ Christiana:

ANTWOORDEN AUB
Oud 04-01-2006, 00:28
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
wammus schreef op 04-01-2006 @ 00:28 :
@ Christiana:

ANTWOORDEN AUB
Inderdaad, als je het maar groot genoeg schrijft komt ze waarschijnlijk vanzelf terug in dit topic
Oud 04-01-2006, 01:06
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 03-01-2006 @ 20:12 :
Geluk wordt pas moeilijk als je het ergens vanaf laat hangen

En ja, dat staat op de Loesje agenda. Maar ik vind het de meest geniale uispraak ooit!
Lieverd, moet je eens goed luisteren/lezen:

Ik ben niet ongelukkig zonder drugs. Ik ben van nature al ontzettend gelukkig en de posts van jou maken me altijd nog net ff iets vrolijker. Zo goed bedoeld, maar zo ontzettend ontiegelijk ondoordacht en je slaat iedere keer de plank mis. Lees verder en ik zal (een poging doen tot iig, het is vrij laat) je uitleggen waarom ik tot deze conclusie/bevinding kom. Ik weet dat het een lap tekst is, maar het loont zich om het helemaal door te lezen.

Ik snap dat in jouw leef omgeving er een soort taboe rust op drugs gebruik, wat ik me voor een 14 jarige erg goed kan voor stellen. Toen ik 11 was had ik dat ook. Roken was ontzettend slecht, en van de rest van de dingen had ik eigenlijk nog geen weet. Maar in tegenstelling tot jouw denk wijze werd die van mij in de loop der jaren breder, hetgeen ongetwijfeld ook bij jou zal gaan gebeuren. En ik hoop dat deze post toe bij kan dragen.

Ik gebruik(te) drugs niet omdat ik ongelukkig was of ben (iets wat totaaaaaaaaaaal geen zin heeft (op een enkele drug na dan), dat wist je niet, maar nu wel ), maar om dat wat leuk is (het leven bijvoorbeeld) nog net ff wat leuker te maken. Nu zal jij misschien zeggen: "Maar daar heb je geen drugs voor nodig toch? High on life etc etc!". Natuurlijk, dat kan ook best zo zijn, maar tot jij weet waar je over praat heb je eigenlijk geen recht van spreken (zet die maar in je loesje agenda).

Je kan niet alle drugs met elkaar vergelijken, en als dat niet kan, kan je ook niet alle "gebruikers" met elkaar vergelijken (ja, het kan wel, maar de overeenkomsten zijn schrikbarend klein). Ik gok (schot in het duister hoor, kijk me er niet op aan als ik fout zit) dat jij als beeld van een "gebruiker" een doorgefreakte junk op een bankje in het park (oid) hebt.
Maar wat denk je van de overbuurvrouw die niet meer gelukkig kan zijn zonder anti depressiva? De buurman die zonder koffie echt niet te genieten is (en dan bedoel ik ook echt niet te genieten is)? Dat naaste famillielid die elke dag net ff iets te veel alcohol tot zich neemt? De cannabis die de oma van je vriend(in) tot zich neemt om zo de steeds terug kerende/permanente pijn van haar reuma te verminderen? De moeder van die ene vriend(in) die niet meer zonder afslakpillen kan? Die hoog geplaatste man in het bedrijfsleven die graag een lijntje coke neemt? Die dorps/stads genoot die vanwege zijn versleten nekwervel methadon moet "gebruiken" omdat dat de enige pijnstiller is die hem kan "verlossen" van de pijn? Wat denk je van de beloning die jouw lichaam je geeft als je eet, drinkt, slaapt, contacten legt en zelfs als je verliefd bent? Misschien ben je zelf wel verslaafd aan iets, zonder dat je het zelf echt in de gaten hebt.

Wat ik eigenlijk gewoon probeer te zeggen is het volgende: Drugs en gebruikers zijn er in vele vormen (ik doel voornamelijk op de recreative gebruiker en de noodgedwongen gebruiker, omdat dat de mensen zijn die nu en in de toekomst het dichtst bij je zullen staan of zelfs op dit moment al dicht bij je staan), niet alle verslavingen zijn slecht (dan wel voor je lichaam, dan wel voor je omgeving), en dat dat dus eigenlijk betekent dat niet elke drug slecht is.
Sommige mensen moeten zelfs "gebruiken" omdat ze anders hardstikke dood gaan, of een leven hebben waarvan de kwaliteit zo ontiegelijk laag is dat je het eigenlijk geen leven meer mag noemen.
Recreatief gebruik van een drug hoeft geeneens slecht te zijn, bij sommige drugs is recreatief gebruik zelfs goed voor je lichaam (denk hierbij aan een X aantal glazen rode/witte wijn per dag (kweet niet welke wijn en hoeveel glazen, ik drink zelf geen alcohol)).
Het feit dat jij zo ontiegelijk tekeer gaat tegen "ons" (en met ons bedoel ik (reguliere) posters op dit subforum) met de tot nu toe door jou aangerijkte stellingen en argumenten doet mij concluderen dat jij, ondanks dat je het (denk ik) goed bedoeld, geen idee hebt waar je eigenlijk over praat.
Begrijp me niet verkeerd, ik juich het alleen maar toe dat je een mening hebt, en dat je die ten volle probeert te verdedigen. Maar je moet wel onthouden dat dat (en dit klinkt waarschijnlijk echt heel stom, maar over 4 jaar snap je wat ik er mee bedoel) voor een 14 jarige heel erg moeilijk is, vooral over een gecompliceert onderwerp als dit, en wanneer je dan ook nog te maken hebt met mensen die over het onderwerp beduidend meer kennis hebben, zowel in de praktijk als met de theorie, is het een gevecht tegen de bierkaai.

Ik hoop (en denk het stiekem ook wel) dat ik hier mee ook voor een groot deel de algemene opvatting van "ons" (wederom doel ik hier op de vaste d&a crew) verwoord. Maar nog veel meer dan dat hoop ik dat ik jou iets heb kunnen mee geven van onze kant van het verhaal, al is het maar een heel klein beetje. Ik snap jouw kant echt beter dan dat je denkt, maar ik zie ook de gaten en fouten in de opvattingen die je hier naar voren brengt, en ik heb er voor gekozen deze in een zo beleefd en duidelijk mogelijke manier naar voren te brengen zonder dat het aanvallend is bedoeld, en ik vind dat ik dat redelijk goed gedaan heb gezien het tijdstip (waar ik dan ook eventuele grammaticale en spellings fouten op gooi)
Oud 04-01-2006, 03:48
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
En jij denkt dat ze de moeite neemt dat te gaan lezen?
Oud 04-01-2006, 07:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 03-01-2006 @ 19:01 :
ik word van drugs anders vrolijker dan van jouw avatar en zinconstructie
Dat word mijn nieuwe sig

En ik kan wel begrijpen waarom de meeste jongen mensen hier negatief en onwetend over drugs zijn.
De meeste bronnen die je hebt op die leeftijd zijn niet objectief en vaak negatief(voorlichting op school, ouders, tv, etc.)
Uit mijn ervaring was drugs zeker in de eerste paar jaren van de havo iets wat alleen mensen deden die graag stoer wilden doen.

Ik blijf het wel jammer vinden dat er vanuit de overheid een te negatief beeld over alcohol, drugs en roken word gegeven(voorbeelden zijn de nieuwste anti rook en drink campagnes die echt nergens op slaan )

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 04-01-2006 @ 04:48 :
En jij denkt dat ze de moeite neemt dat te gaan lezen?
Ja, daar heb ik wel vertrouwen in

Heb JIJ het gelezen?
Oud 04-01-2006, 12:45
HTID
HTID is offline
Citaat:

Dat is de natuuuur. Veel dieren gebruiken ook drugs, van kevers die een bepaalde plant eten en daar knock van gaan om het 24 uur later weer te eten tot giraffen die overrijpe vruchten eten vanwege de alcohol die erin zit.
Oud 04-01-2006, 12:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 04-01-2006 @ 13:08 :
Ja, daar heb ik wel vertrouwen in

Heb JIJ het gelezen?
Wat een über geniale post! Ik krijg er een mentaal orgamse van
Oud 04-01-2006, 12:49
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
HTID schreef op 04-01-2006 @ 13:45 :
Dat is de natuuuur. Veel dieren gebruiken ook drugs, van kevers die een bepaalde plant eten en daar knock van gaan om het 24 uur later weer te eten tot giraffen die overrijpe vruchten eten vanwege de alcohol die erin zit.
Mja, maar ik betwijfel of ze het daar ook echt om doen..

@coop: ty
Oud 05-01-2006, 12:28
Gedoemd
Gedoemd is offline
willen jullie haar over halen drugs/sigaretten/drank te gaan gebruiken ofzo???

wat een zielig zootje hier zeg
Oud 05-01-2006, 12:30
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Gedoemd schreef op 05-01-2006 @ 13:28 :

Lol, jij bent dom

Maybe it's in the name..

Laatst gewijzigd op 05-01-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:

Je m00der belde net. Tis tijd voor je middagslaapje...

@zeehond: Respect!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:29
Tripo
Tripo is offline
sommig mensen zijn echt te stom om te leven
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:36
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Wil jij een zeekomkomer in je reet?

@zeehond:

Ik wist dat er ergens wel een stukje wijsheid in je zou zitten.
Oud 05-01-2006, 13:36
zeehond23
zeehond23 is offline
Nou, ik hoop dat je snapt dat wij haar niet aan het roken/drinken/snuiven/spuiten willen krijgen... Wij zijn hier gewoon een groep mensne met een gedeelde intresse en bepaalde kennis. Als je dat zielig vind, vind ik je heel kortzichtig.
Onze 3 voornaamste doelen hier zijn educatie, uitwisseling van ervaringen en lol maken.
Wij hebben vaak genoeg mensen dingen uit hun hoofd gepraat omdat het gewoon gevaarlijk was, en vaak mensen geholpen met het "verantwoord" gebruiken van drugs. Wij zullen nooit mensen proberen aan te sporen tot gebruik van drugs. Maar inzien wij in dat deze persoon hoe dan ook gaat gebruiken proberen wij dit zo veel mogelijk dit gebruik in goede banen te leiden, zodat ze niet de fouten maken die veel van ons wel hebben gemaakt.
Als je dit raar vind, stom vind of zelfs zielig vind, dan vind ik dat alleen maar heel, heel jammer voor je..
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten