Oud 28-12-2004, 10:36
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Hallo mensen,

Ik heb sinds gister mijn laptop opgehaald maar nu heb ik geprobeerd om deze op internet aan te sluiten via UTP kabeltje van de router of kabelmodem naar de laptop maar nu kan ik het internet niet op.

Als ik IE open zoekt de browser naar proxy settings?

Ook zegt ie telkens no connectivity or limited

Als ik probeer om het ip adres te refreshen zegt ie:

Windows could not finish repairing the problem because the following actie cannot be completed:

TCP/IP is not enabled for this connection. Cannot proceed.

Misschien dat iemand raad weet, dat het een algemeen probleem is maar ik kom er niet uit!

Alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 12:18
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 28-12-2004 @ 11:36 :
TCP/IP is not enabled for this connection. Cannot proceed.
Kijk eens bij configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuisknop op je internetverbinding, of daar de tcp/ip instellingen wel zijn toegevoegd.
Oud 28-12-2004, 12:41
Verwijderd
Detecting proxy settings is normaal...

Heb je wel de netwerkkaart geinstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:13
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik heb de netwerk kaart geinstalleerd via windows xp installatie eerst? en daarna via gewoon de drivers in windows...

Heb ook gekeken bij TCP/IP staat gewoon toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:38
sail fan
sail fan is offline
offtopic: Heb je je laptop mischien via studenten.net gekocht, zo ja, wat was je besteldatum?? Ik heb er namelijk ook 1 besteld maar de lervertijd bedraagd al meer dan 5 weken
Oud 28-12-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 28-12-2004 @ 14:13 :
Ik heb de netwerk kaart geinstalleerd via windows xp installatie eerst? en daarna via gewoon de drivers in windows...

Heb ook gekeken bij TCP/IP staat gewoon toegevoegd
De helft van de tijd heb je dan dus niet de goede drivers van de netwerkkaart..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 22:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik wou hem eerst ook bestellen bij studenten.net maar uiteindelijk niet gedaan, dit omdat ik geen zin had om lang te wachten, maar het betreft een alpha 2500 voor dezelfde prijs ong, en met betere specs... inmiddels zit ik op scholieren.nl met de laptop
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 13:06
sail fan
sail fan is offline
Heb hem nu uiteindelijk toch nog gisteren binnengekregen, maar weinig lovende woorden. Er zat maar 192 MB ram in, in plaats van 256, en vanmorgen wou h9ij helemaal niet meer opstarten, dat wordt dus weer terug sturen, heb het nu al helemaal gehad met studenten.net
Oud 01-01-2005, 13:25
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
sail fan schreef op 01-01-2005 @ 14:06 :
Heb hem nu uiteindelijk toch nog gisteren binnengekregen, maar weinig lovende woorden. Er zat maar 192 MB ram in, in plaats van 256, en vanmorgen wou h9ij helemaal niet meer opstarten, dat wordt dus weer terug sturen, heb het nu al helemaal gehad met studenten.net
dat er 192mb in zit lijkt me heel sterk, mss dat tie op dat moment 192mb gebruikte?

ontopic: mss staan je proxy zoeken nog aan. ga eens naar configuratiescherm - internet opties - verbindingen - LAN-instellingen.
Daar alles afvinken, als dat nog niet zo was.

Ik zie dat je een router hebt, kan je wel in je router komen? via jou internet explorer. dat adres staat wel in het boekje dat je bij je router hebt gekregen, iets in de trent van: http://192.168.1.
Als je hem direct op je kabelmodem hebt aangesloten zal je laptop een bepaalde naam moeten hebben om het te kunnen ontvangen, bij @home is dat bijvoorbeeld iets in de trent van: CC559032-A
Kijk ff in je papieren van je provider.

Nog een ding is de netwerk-wizard volgen. Deze Computer - Mijn Netwerklocaties - Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen. Volg hier de wizard die het beste bij je past

Ook kan je hier kijken of je verbinding er uberhaupt bij staat. Klik bij Mijn netwerklocaties op: Netwerkverbindingen weergeven. Staat daar een verbindingen, dubbel klik je erop en kan je zien of hij uberhaupt packages ontvangt.
Ontvangt tie niks is er denk ik iets mis met de kabel zelf of de netwerkkaart.

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 15:45
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 01-01-2005 @ 14:25 :
dat er 192mb in zit lijkt me heel sterk, mss dat tie op dat moment 192mb gebruikte?

ontopic: mss staan je proxy zoeken nog aan. ga eens naar configuratiescherm - internet opties - verbindingen - LAN-instellingen.
Daar alles afvinken, als dat nog niet zo was.

Ik zie dat je een router hebt, kan je wel in je router komen? via jou internet explorer. dat adres staat wel in het boekje dat je bij je router hebt gekregen, iets in de trent van: http://192.168.1.
Als je hem direct op je kabelmodem hebt aangesloten zal je laptop een bepaalde naam moeten hebben om het te kunnen ontvangen, bij @home is dat bijvoorbeeld iets in de trent van: CC559032-A
Kijk ff in je papieren van je provider.

Nog een ding is de netwerk-wizard volgen. Deze Computer - Mijn Netwerklocaties - Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen. Volg hier de wizard die het beste bij je past

Ook kan je hier kijken of je verbinding er uberhaupt bij staat. Klik bij Mijn netwerklocaties op: Netwerkverbindingen weergeven. Staat daar een verbindingen, dubbel klik je erop en kan je zien of hij uberhaupt packages ontvangt.
Ontvangt tie niks is er denk ik iets mis met de kabel zelf of de netwerkkaart.
Thx voor de reactie maar hij deed het al gaf ik boven al aan maar heb je denk over heen gelezen

Misschien heb je 64 mb shared video geheugen? <-- voor sailfan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:35
Koning
Koning is offline
192 kan best, heeft mijn nicht ook.. 32mb standaard + 128mb uitgebreid..

zet trouwens ff all verbindingen uit behalve behalve de lan verbinding..
Oud 01-01-2005, 18:18
SubbehQ
SubbehQ is offline
Fuck
Dat zinnetje was te klein om er snel doorheen te lezen en toch te begrijpen dat je wel internet had.
Moet wel zeggen dat ik mijn reply wel mooi vond
Oud 02-01-2005, 14:06
bench140
bench140 is offline
Citaat:
Koning schreef op 01-01-2005 @ 18:35 :
192 kan best, heeft mijn nicht ook.. 32mb standaard + 128mb
=160
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 14:52
Koning
Koning is offline
Citaat:
bench140 schreef op 02-01-2005 @ 15:06 :
=160

holy shit idd, maar de combo is dus wel te maken met 64+128
Oud 02-01-2005, 16:27
sail fan
sail fan is offline
Heb de laptop olos gehad, en het was wel een blok van 256 wat er in zat. Dat klopt achteraf gezien ok wel. Heb 64 MB shared memory voor de videokaart. Dus dan kom ik uit op 192.
Oud 02-01-2005, 16:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 01-01-2005 @ 19:18 :
Fuck
Dat zinnetje was te klein om er snel doorheen te lezen en toch te begrijpen dat je wel internet had.
Moet wel zeggen dat ik mijn reply wel mooi vond
Prachtig
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten