Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
omdat veel mensen er bang voor zijn ik snap niet waarom ![]()
||
Citaat:
Ze werken bij de politie niet voor niets veel met, inderdaad, Duitse Herders. Ook zie je ze heel vaak als waakhond bij een bedrijf ofzo, vast ook niet omdat ze zo lief zijn ![]() Ik zou zelf nooit een Herder nemen maar dat is een persoonlijke keuze, misschien ook door de ervaringen met herders die ik ken... ![]() Ik ben er niet bang voor als mensen hem gewoon in huis hebben maar als hij ergens achter een hek zit vertrouw ik het toch niet.
Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 08:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die worden niet kapot gefokt. Mensen vinden dat die honden dan te duur worden. Maar heb je er een met stamboom scheelt het wel qua bouw etc ![]() ![]()
||
Citaat:
Trouwens ik ben nooit bang voor honden ![]() Niet dat ik er zo meteen op af loop hoor, toen ik klein was wel ![]() Die goede oude tijd ![]() Wat heb je dan meegemaakt met herders..?
||
Citaat:
Die zal de hele groep als je weggaat bij elkaar houden.. ![]() Merk je nu al bij hem al is hij 6 maanden.. Als er 1 iemand bijv even in de winkel naar binnen gaat blijft ie blaffen en aan de riem trekken omdat hij er achteraan wil ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een stamboom geeft geen zekerheid van een goede en erkende fokker, want iedere halve zool met een computer kan zo'n stamboom maken en desnoods een logo van een rasvereniging ook namaken. Bovendien is het heel moeilijk om bepaalde uiterlijke kenmerken te behouden als er steeds minder honden zijn die deze bezitten, ook voor erkende fokkers. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
als ze bij bepaalde verenigingen zitten ![]()
||
Citaat:
Bij Rotweilers is het voor mij meer de combinatie groot en (soms) gevaarlijk |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rasverenigingen hanteren regels als: kittens mogen niet weg voor dertien weken, een beperkt aantal nesten per jaar, ouderdieren moeten getest zijn op bepaalde erfelijke ziekten (je zult wel moeten, anders kom je nergens binnen met je ouderdieren) etc. maar een rasvereniging kan níet in de gaten houden hoe fokkers met de genetica van hun ouderdieren omgaan. Daar zijn geen regels voor. En dus kunnen fokkers met ouderdieren gaan fokken die niet helemaal voldoen aan de rasstandaard of die bijvoorbeeld een achtergrond hebben waar agressief gedrag van de dieren in voorkomt. Daar kan een rasvereniging vrij weinig aan doen, vaak omdat zij daar niet van op de hoogte zijn, ze kunnen moeilijk elke lijn van ieder ras in de gaten houden. En ook al zijn deze mensen lid van een dergelijke rasvereniging, ze kunnen nog steeds ontzéttend verkeerd bezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rasverenigingen stellen namelijk wél een adviesprijs voor een kitten/pup vast...... Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 19:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Wat daar allemaal achter de hekken loopt ... Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oke, het is wel een heel ander geval, maar heel veel mensen denken vaak: och, zo'n klein lief hondje. Maar als je zo'n jack niet fatsoenlijk opvoedt, breekt 'ie je hele huis af en is er echt geen land mee te bezeilen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus je moet je manier van opvoeden weldegelijk aanpassen aan het ras (en dus de aard) van je hond. (en van wat je zelf wilt natuurlijk) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee voor die honden ben ik ook niet bang. Maar ik ben niet dwaas natuurlijk, ik ga niet gezellig bij die honden naar binnen klimmen zonder reden. Die honden achter de hekken zijn vaak getrainde waakhonden. Dus voor je binnenkomt moet eerst de baas zeggen dat het goed is. Dat eenmaal gedaan en je kan naar binnen lopen en de helft van die beesten veranderen dan in schoothonden die geaaid willen worden. Is bij mijn eigen hond ook zo. Als hij in de auto zit en ik ben er niet bij, er hoeft niemand binnen te komen in die auto want dan heeft die persoon een probleem. Als ik er wel bij ben en ik zeg dat het goed is, dan vindt ie het wel prima.
|||
Citaat:
Maar iedere hond die je slecht (of helemaal niet) opvoed kan agressief of weet ik wat worden. Nouja iedere hond ... maltezers niet denk ik ![]() Citaat:
||
Citaat:
Ik ben een keer aangevallen door een Rotweiler. Hij had zich de autodeur opengeduwt van de auto waar ie inzat en kwam toen op mij afstormen en toen ben ik subtiel achter mijn moeder gesprongen en zij was er totaal niet bang voor en heeft hem toen nog in bedwang kunnen houden totdat het baasje uit haar auto was geklommen (zij had in eerste instantie helemaal niet door dat haar hond uit de auto was). Dusja het ligt ook wel aan de ervaring die je met honden hebt en ook aan het soort hond dat er achter die hekken staat, je bent dan idd in sommige gevallen echt een dwaas zoals AngelLena zegt als je achter die hekken gaat. Maarja een normaal mens heeft daar ook niets te zoeken als die honden er los rondlopen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hond als een herder is gewend om in een roedel te leven en dus een baas boven zich te hebben. Ze zullen je wel uit blijven proberen omdat ze altijd eigenlijk zelf de baas willen zijn. Maar omdat ze dus normaal een baas boven zich hebben zijn ze wel makkelijker om ze wat te leren omdat ze meer gehoorzamen. Hebben zelf een appenzeller sennenhond en die kan je ook heel goed wat leren. Is ook een echte hond voor op het erf die ruimte en wat te doen moet hebben. Nadeel van een herder vind ik trouwens dat zolang je naar ze kijkt, ze niets doen, maar zodra je je omdraait ze je in je rug aanvallen. Je moet ze altijd in de gaten blijven houden (als je een valse hebt tenminste) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(nou heb ik het niet over politiehonden, die zien die aanval als spel, ze zijn getraind om vast te houden maar ze mogen niet doorbijten, ze vallen niet echt aan, waakhonden mogen/doen dat wel, dat zijn toch 2 verschillende types trainingen)
||
Citaat:
hebben hier altijd 1 of 2 honden gehad en dat scheelt idd
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
zit in de rang van fokken etc en wat je de hond laat doen traplopen is dus slecht..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom? Tja.. ik ben grote honden gewend..
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Duitse Herder -- Omgeving Midden, Midden Oost en Oost Nederland Bosje93 | 2 | 19-11-2013 18:58 | |
De Kantine |
Saaiterklaas #1748 fizzle-fluffy | 500 | 05-12-2012 09:46 | |
Flora & Fauna |
Welke soorten honden hebben jullie? -.-Monique-.- | 45 | 22-07-2009 17:21 | |
Flora & Fauna |
wat voor soort hond? Kommunist | 46 | 07-02-2009 11:22 | |
Flora & Fauna |
Een hond erbij Poor twisted me | 9 | 11-08-2004 21:22 | |
Flora & Fauna |
ik zoek een geschikte hond sweetchrissiej | 94 | 30-07-2003 18:38 |