Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2005, 10:12
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoe vinden jullie de rug van een duitse herder, dat hij achter schuin naar achter loopt?

Veel mensen zeggen:
- Is er een stuk bot tussen uitgehaald ?
- Die hond groeit verkeerd?
- Wat is er met die rug aan de hand?

Hoe kijken jullie er tegen aan?

Het is een Duitse Herder eigen, een Mechelse herder heeft dat dan weer niet.

Een foto als hij staat volgt nog *hij ligt nu te slapen *

Hier was hij ongeveer 3,5 maand

Hier was hij 4.5 maand

Het karakter van een herder is ook dat ze heel oplettend zijn naar hun baas toe, dat merk je vooral met het wandelen.. Wat zou jij doen als je een herder tegenkomt? Meteen in de stress raken? Een blokje omlopen of er gewoon langsaf gaan?

Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 10:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2005, 10:49
Qimm
Qimm is offline
<3 duitse herders
Oud 09-07-2005, 14:52
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
WAt een schatje he
Heb je zelf ook een hond?
Oud 09-07-2005, 20:50
Qimm
Qimm is offline
nope, geen optie.

Is dit topic er nou alleen maar om je hond te showen?v Want echt een duidelijke vraagstelling is er niet.
Oud 09-07-2005, 21:48
Verwijderd
De 'originele' Duitse Herder heeft dat minder dan de Duitse herders die je nu veelal rond ziet lopen.

Ik ben niet bang voor Duitse herders, ik weet alleen dat de oude Duitse herder wel een zachter karakter hadden dan de duitse herder zoals wij deze nu kennen: kapot gefokt, de ENORME klauwen die ze hadden zijn nu vaak een stuk smaller, het hele bottenstelsel is stukken smaller dan voorheen, de haren zijn nu vaak meer bruin dan zwart, terwijl dat eerst niet zo was en bovendien ook stukken korter.

Dat betekent neit dat duitse herders niet leuk, lief en enthousiast zijn, natuurlijk niet, maar zoals de ECHTE duitse herders waren, zie je ze nauwelijks meer.

Oh, en ik vind dat schuine niet zo mooi.

Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 21:54
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Qimm schreef op 09-07-2005 @ 21:50 :
nope, geen optie.

Is dit topic er nou alleen maar om je hond te showen?v Want echt een duidelijke vraagstelling is er niet.
nee mening van jullie weten over herders
omdat veel mensen er bang voor zijn ik snap niet waarom
Oud 10-07-2005, 03:23
MTpower
MTpower is offline
ik ben niet zo snel bang voor honden
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 08:33
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 09-07-2005 @ 22:54 :
nee mening van jullie weten over herders
omdat veel mensen er bang voor zijn ik snap niet waarom
Nouja de Duitse herder staat natuurlijk niet bekend als een lievertje.
Ze werken bij de politie niet voor niets veel met, inderdaad, Duitse Herders. Ook zie je ze heel vaak als waakhond bij een bedrijf ofzo, vast ook niet omdat ze zo lief zijn.
Ik zou zelf nooit een Herder nemen maar dat is een persoonlijke keuze, misschien ook door de ervaringen met herders die ik ken...
Ik ben er niet bang voor als mensen hem gewoon in huis hebben maar als hij ergens achter een hek zit vertrouw ik het toch niet.

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 08:38.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 09:19
Verwijderd
Herders zijn politiehond, omdat ze de beste combinatie hebben van goed luisteren, goed ruiken en tegen stress kunnen. Er zijn honden die beter luisteren, maar die kunnen weer minder goed ruiken en met stress omgaan, enzovoort.

Maargoed, herders luisteren dus goed naar hun baasje, dus als het baasje er lief uit ziet vind ik de herder ook lief .
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 09:53
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 09-07-2005 @ 22:48 :
De 'originele' Duitse Herder heeft dat minder dan de Duitse herders die je nu veelal rond ziet lopen.

Ik ben niet bang voor Duitse herders, ik weet alleen dat de oude Duitse herder wel een zachter karakter hadden dan de duitse herder zoals wij deze nu kennen: kapot gefokt, de ENORME klauwen die ze hadden zijn nu vaak een stuk smaller, het hele bottenstelsel is stukken smaller dan voorheen, de haren zijn nu vaak meer bruin dan zwart, terwijl dat eerst niet zo was en bovendien ook stukken korter.

Dat betekent neit dat duitse herders niet leuk, lief en enthousiast zijn, natuurlijk niet, maar zoals de ECHTE duitse herders waren, zie je ze nauwelijks meer.

Oh, en ik vind dat schuine niet zo mooi.
Honden met stamboom wel
Die worden niet kapot gefokt.
Mensen vinden dat die honden dan te duur worden.
Maar heb je er een met stamboom scheelt het wel qua bouw etc Wij hebben er een met stamboom
Oud 10-07-2005, 09:54
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 10-07-2005 @ 09:33 :
Nouja de Duitse herder staat natuurlijk niet bekend als een lievertje.
Ze werken bij de politie niet voor niets veel met, inderdaad, Duitse Herders. Ook zie je ze heel vaak als waakhond bij een bedrijf ofzo, vast ook niet omdat ze zo lief zijn.
Ik zou zelf nooit een Herder nemen maar dat is een persoonlijke keuze, misschien ook door de ervaringen met herders die ik ken...
Ik ben er niet bang voor als mensen hem gewoon in huis hebben maar als hij ergens achter een hek zit vertrouw ik het toch niet.
Jep dat is wel zo.. maar mijn opa had ook herders, dus dan ben je er al minder snel bang voor.
Trouwens ik ben nooit bang voor honden
Niet dat ik er zo meteen op af loop hoor, toen ik klein was wel
Die goede oude tijd

Wat heb je dan meegemaakt met herders..?
Oud 10-07-2005, 09:55
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-07-2005 @ 10:19 :
Herders zijn politiehond, omdat ze de beste combinatie hebben van goed luisteren, goed ruiken en tegen stress kunnen. Er zijn honden die beter luisteren, maar die kunnen weer minder goed ruiken en met stress omgaan, enzovoort.

Maargoed, herders luisteren dus goed naar hun baasje, dus als het baasje er lief uit ziet vind ik de herder ook lief .
een herder let goed op..
Die zal de hele groep als je weggaat bij elkaar houden..
Merk je nu al bij hem al is hij 6 maanden..
Als er 1 iemand bijv even in de winkel naar binnen gaat blijft ie blaffen en aan de riem trekken omdat hij er achteraan wil
Oud 10-07-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 10-07-2005 @ 10:53 :
Honden met stamboom wel
Die worden niet kapot gefokt.
Mensen vinden dat die honden dan te duur worden.
Maar heb je er een met stamboom scheelt het wel qua bouw etc Wij hebben er een met stamboom
Ik heb zelf twee originele Engelse labradors zoals ze horen te zijn: breed en massief. En als ik kijk naar wat er zoal voor Labrador versleten wordt mét stamboom... ze zijn smal, spitsig met lange staarten en soms zelfs opstaande oren

Een stamboom geeft geen zekerheid van een goede en erkende fokker, want iedere halve zool met een computer kan zo'n stamboom maken en desnoods een logo van een rasvereniging ook namaken.
Bovendien is het heel moeilijk om bepaalde uiterlijke kenmerken te behouden als er steeds minder honden zijn die deze bezitten, ook voor erkende fokkers.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:37
Monica_90
Monica_90 is offline
geloof me..
ook de honden die een stamboom hebben en bij orginele fokkers vandaan komen..
kunnen in de loop der jaren kapot gefokt worden..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:46
wizkid
wizkid is offline
Persoonlijk ben ik niet zo bang voor Duitse herders. De enige hond waar ik wel voor opzij ga is de Rotweiler.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
wizkid schreef op 10-07-2005 @ 16:46 :
Persoonlijk ben ik niet zo bang voor Duitse herders. De enige hond waar ik wel voor opzij ga is de Rotweiler.
En ook rottweilers kunnen zúlke lieverds zijn. Het is allemaal een kwestie van opvoeding.
Oud 10-07-2005, 17:36
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Monica_90 schreef op 10-07-2005 @ 15:37 :
geloof me..
ook de honden die een stamboom hebben en bij orginele fokkers vandaan komen..
kunnen in de loop der jaren kapot gefokt worden..
dat kan ook, maar er is dan meer vertrouwen
als ze bij bepaalde verenigingen zitten
Oud 10-07-2005, 18:21
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Qimm schreef op 10-07-2005 @ 17:58 :
En ook rottweilers kunnen zúlke lieverds zijn. Het is allemaal een kwestie van opvoeding.
Ja dat klopt, iedere hond kan wel gevaarlijk zijn als hij zo'n opvoeding heeft gehad.
Bij Rotweilers is het voor mij meer de combinatie groot en (soms) gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:56
Verwijderd
Opvoeding heeft er minder mee te maken dan de manier waarop de hond gefokt is en dus wat voor achtergrond deze hond heeft.

Wat wel belangrijk is bij rottweilers bijvoorbeeld is dat ze iets te doen moeten hebben: een rottweiler is een werkhond, een hond wiens hersens continu bezig moeten zijn met iets (bijvoorbeeld het trekken van karren waar deze hond aanvankelijk voor gebruikt werd) om er voor te zorgen dat hij zich niet gaat vervelen en daardoor agressief gedrag gaat vertonen.
In die zin heeft het wel te maken met opvoeding.

@Ingetjuh: lid zijn bij een vereniging wil echt, nog steeds, niet zoveel zeggen, echt niet.
Ik zie het hier zelf met katten; een vrouw die met haar Brits Korthaar cattery lid is van mundikat, maar, bij wijze van spreken, de grootste rommel die je maar kan bedenken, fokt.
Wat natuurlijk NIET wil zeggen dat deze katten (in dit geval) niet lief zijn!

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:03
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 10-07-2005 @ 19:56 :

@Ingetjuh: lid zijn bij een vereniging wil echt, nog steeds, niet zoveel zeggen, echt niet.
Ik zie het hier zelf met katten; een vrouw die met haar Brits Korthaar cattery lid is van mundikat, maar, bij wijze van spreken, de grootste rommel die je maar kan bedenken, fokt.
Wat natuurlijk NIET wil zeggen dat deze katten (in dit geval) niet lief zijn!
Ik denk dat Ingetjuh meer denkt aan bepaalde betrouwbare verenigingen die erg bekend zijn en waar een goede controle is. Als verenigingen een goede naam hebben willen ze dit niet verpest hebben door bepaalde leden die niet volgens de regeltjes handelen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 10-07-2005 @ 20:03 :
Ik denk dat Ingetjuh meer denkt aan bepaalde betrouwbare verenigingen die erg bekend zijn en waar een goede controle is. Als verenigingen een goede naam hebben willen ze dit niet verpest hebben door bepaalde leden die niet volgens de regeltjes handelen.
In de kattenwereld IS Mundikat erg bekend.
De rasverenigingen hanteren regels als: kittens mogen niet weg voor dertien weken, een beperkt aantal nesten per jaar, ouderdieren moeten getest zijn op bepaalde erfelijke ziekten (je zult wel moeten, anders kom je nergens binnen met je ouderdieren) etc. maar een rasvereniging kan níet in de gaten houden hoe fokkers met de genetica van hun ouderdieren omgaan. Daar zijn geen regels voor.
En dus kunnen fokkers met ouderdieren gaan fokken die niet helemaal voldoen aan de rasstandaard of die bijvoorbeeld een achtergrond hebben waar agressief gedrag van de dieren in voorkomt.

Daar kan een rasvereniging vrij weinig aan doen, vaak omdat zij daar niet van op de hoogte zijn, ze kunnen moeilijk elke lijn van ieder ras in de gaten houden. En ook al zijn deze mensen lid van een dergelijke rasvereniging, ze kunnen nog steeds ontzéttend verkeerd bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:35
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 10-07-2005 @ 20:15 :
In de kattenwereld IS Mundikat erg bekend.
De rasverenigingen hanteren regels als: kittens mogen niet weg voor dertien weken, een beperkt aantal nesten per jaar, ouderdieren moeten getest zijn op bepaalde erfelijke ziekten (je zult wel moeten, anders kom je nergens binnen met je ouderdieren) etc. maar een rasvereniging kan níet in de gaten houden hoe fokkers met de genetica van hun ouderdieren omgaan. Daar zijn geen regels voor.
En dus kunnen fokkers met ouderdieren gaan fokken die niet helemaal voldoen aan de rasstandaard of die bijvoorbeeld een achtergrond hebben waar agressief gedrag van de dieren in voorkomt.

Daar kan een rasvereniging vrij weinig aan doen, vaak omdat zij daar niet van op de hoogte zijn, ze kunnen moeilijk elke lijn van ieder ras in de gaten houden. En ook al zijn deze mensen lid van een dergelijke rasvereniging, ze kunnen nog steeds ontzéttend verkeerd bezig zijn.
Ik had wel verwacht dat er wat meer controle was bij dit soort zaken k bedoel waarom maak je anders de regeltjes. Maar ik begrijp ook best dat je het niet echt kan controleren als je heel veel leden hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 10-07-2005 @ 20:35 :
Ik had wel verwacht dat er wat meer controle was bij dit soort zaken k bedoel waarom maak je anders de regeltjes. Maar ik begrijp ook best dat je het niet echt kan controleren als je heel veel leden hebt.
Het probleem is dat er in principe met ieder dier dat negatief getest is op erfelijke ziektes (bij honden bijvoorbeeld HD en ED en bij katten HCM, PKD, kattenaids en -leukemie) gewoon gefokt mag worden. Op het moment dat de achtergrond van zo'n ouderdier geen zuivere koffie is, zullen er best fokkers (die er wél verstand van hebben) zijn die weigeren hun kater of reu deze poes of teef te laten dekken, maar iemand die ECHT een nest wil fokken met zijn of haar poes/teef/whatever lukt dat altijd wel, omdat er altijd mensen zijn die geen idee hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn of gewoon eurotekens in de ogen hebben staan.
Rasverenigingen stellen namelijk wél een adviesprijs voor een kitten/pup vast......

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-07-2005 @ 04:23 :
ik ben niet zo snel bang voor honden
Om nog niet te zeggen helemaal niet. Een vriendin van me heeft 2 mechelse herders waarvan 1 vals en die heeft me al een keer een gat in m'n hand gebeten omdat ze me zo snel niet herkende toen ik binnen kwam stormen, maar ik heb nog geen enkele hond meegemaakt waar ik bang voor ben. Zo ook geen duitse herders, m'n zus heeft er 2 gehad, ze heeft er nu nog 1, maar duitse herders zijn hardstikke lieve beesten, mits goed opgevoed en goed getraind. Niets mis mee.
Oud 11-07-2005, 06:43
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 10-07-2005 @ 20:03 :
klop t
Oud 11-07-2005, 06:43
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-07-2005 @ 22:26 :
Om nog niet te zeggen helemaal niet. Een vriendin van me heeft 2 mechelse herders waarvan 1 vals en die heeft me al een keer een gat in m'n hand gebeten omdat ze me zo snel niet herkende toen ik binnen kwam stormen, maar ik heb nog geen enkele hond meegemaakt waar ik bang voor ben. Zo ook geen duitse herders, m'n zus heeft er 2 gehad, ze heeft er nu nog 1, maar duitse herders zijn hardstikke lieve beesten, mits goed opgevoed en goed getraind. Niets mis mee.
klopt als je er maar goed voor bent en goed opvoed
Oud 11-07-2005, 14:33
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 11-07-2005 @ 07:43 :
klopt als je er maar goed voor bent en goed opvoed
Bij honden als herders, boxers, doggen, bull's en dobermanns moet je gewoon verdomd consequent zijn in de opvoeding. Als je dat niet bent, ja, daar zijn ze nogal vatbaar voor. Is iedere hond vatbaar voor natuurlijk, maar deze wat extra vanwege hun achtergronden als vechtershonden en waakhonden.
Oud 11-07-2005, 15:09
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-07-2005 @ 22:26 :
Om nog niet te zeggen helemaal niet. Een vriendin van me heeft 2 mechelse herders waarvan 1 vals en die heeft me al een keer een gat in m'n hand gebeten omdat ze me zo snel niet herkende toen ik binnen kwam stormen, maar ik heb nog geen enkele hond meegemaakt waar ik bang voor ben.
Nog nooit op een industrieterrein geweest of op het platteland?
Wat daar allemaal achter de hekken loopt ...

Citaat:
AngelLena schreef op 11-07-2005 @ 15:33 :
Bij honden als herders, boxers, doggen, bull's en dobermanns moet je gewoon verdomd consequent zijn in de opvoeding. Als je dat niet bent, ja, daar zijn ze nogal vatbaar voor. Is iedere hond vatbaar voor natuurlijk, maar deze wat extra vanwege hun achtergronden als vechtershonden en waakhonden.
We hebben zelf altijd boxers gehad en hebben op dit moment een reu van 1 jaar. Ze zijn vreselijk eigenwijs en het duurt heel lang voordat je ze iets geleerd hebt. Ze zijn ook heel erg sterk dus sommigen moet je erg streng aanpakken anders zijn ze echt onhandelbaar. Maar een goede opvoeding maakt ook van deze honden schatjes
Oud 11-07-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-07-2005 @ 15:33 :
Dat is trouwens ook een misvatting van veel mensen bij Jack Russels
Oke, het is wel een heel ander geval, maar heel veel mensen denken vaak: och, zo'n klein lief hondje.
Maar als je zo'n jack niet fatsoenlijk opvoedt, breekt 'ie je hele huis af en is er echt geen land mee te bezeilen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 17:09
duifeltje
duifeltje is offline
Dat schuine in die rug vind ik eigenlijk niet mooi. Het is toch ook zo dat ze dan sneller heupdysplasie (ofzo) krijgen?

Ik vind herders niet speciaal eng ofzo, maar ik ben sowieso niet snel bang voor honden zolang ze maar opgevoed zijn.

Dat herders de groep bij elkaar houden merk ik ook aan onze hond (herder x boerenfox). Als je bijv. op het strand wandelt en de groep loopt een beetje uit elkaar, gaat ze voortdurend heen en weer lopen.

We hebben haar in het begin wel hard aan moeten pakken. Toen ze een pup was wilde ze nog wel eens fel uitvallen (ze zeiden toen dat dat kwam doordat ze half-herder was) maar ze weet nu dat wij de baas zijn en ze doet geen vlieg kwaad. Komt misschien ook omdat haar moeder zo'n lieverd was (boerenfoxje) die kwam meteen enthousiast op me af om te knuffelen toen we een pup gingen uitzoeken .
Oud 11-07-2005, 17:17
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 11-07-2005 @ 16:09 :
Die honden zijn dus ook om dat terrein te bewaken, ik vind het in dat geval dus ook helemaal niet erg als ze dan gevaarlijk zijn. Je hebt als die honden daar los rondlopen er helemaal niets te zoeken, en die honden kunnen zich dan ook beschermen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 20:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 11-07-2005 @ 17:12 :
Maar als je zo'n jack niet fatsoenlijk opvoedt, breekt 'ie je hele huis af en is er echt geen land mee te bezeilen
Geldt voor de meeste honden he

Citaat:
wizkid schreef op 11-07-2005 @ 18:17 :
Die honden zijn dus ook om dat terrein te bewaken, ik vind het in dat geval dus ook helemaal niet erg als ze dan gevaarlijk zijn. Je hebt als die honden daar los rondlopen er helemaal niets te zoeken, en die honden kunnen zich dan ook beschermen.
Ja dat snap ik ook wel hoor . Maar het gaat erom dat ze zei dat ze nog geen hond was tegengekomen waar ze bang voor was
Oud 11-07-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 11-07-2005 @ 21:56 :
Geldt voor de meeste honden he
Pardon, maar ik denk dat ik toch een héél stuk consequenter en strenger moet zijn voor een hond met een pittig karakter (zoals idd een jack russel, een duitse herder etc.) dan voor, bijvoorbeeld, een sullige labrador die, over het algemeen, wat meer mellow zijn.

Dus je moet je manier van opvoeden weldegelijk aanpassen aan het ras (en dus de aard) van je hond. (en van wat je zelf wilt natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 11-07-2005 @ 16:09 :
Ik heb 19 jaar op het platteland gewoond

Nee voor die honden ben ik ook niet bang. Maar ik ben niet dwaas natuurlijk, ik ga niet gezellig bij die honden naar binnen klimmen zonder reden. Die honden achter de hekken zijn vaak getrainde waakhonden. Dus voor je binnenkomt moet eerst de baas zeggen dat het goed is. Dat eenmaal gedaan en je kan naar binnen lopen en de helft van die beesten veranderen dan in schoothonden die geaaid willen worden. Is bij mijn eigen hond ook zo. Als hij in de auto zit en ik ben er niet bij, er hoeft niemand binnen te komen in die auto want dan heeft die persoon een probleem. Als ik er wel bij ben en ik zeg dat het goed is, dan vindt ie het wel prima.
Oud 11-07-2005, 22:41
Qsky
Qsky is offline
ik heb zelf een duitse herder van 12 jaar dus nog de oude bouw en zelf vind ik dat veeel mooier dan
de wat nieuwere bouw
hier onder mijn SCINDY
Oud 12-07-2005, 08:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 11-07-2005 @ 21:59 :
Pardon, maar ik denk dat ik toch een héél stuk consequenter en strenger moet zijn voor een hond met een pittig karakter (zoals idd een jack russel, een duitse herder etc.) dan voor, bijvoorbeeld, een sullige labrador die, over het algemeen, wat meer mellow zijn.
Natuurlijk zit er verschil tussen de verschillende soorten.
Maar iedere hond die je slecht (of helemaal niet) opvoed kan agressief of weet ik wat worden.
Nouja iedere hond ... maltezers niet denk ik

Citaat:
AngelLena schreef op 11-07-2005 @ 23:38 :
Nee voor die honden ben ik ook niet bang. Maar ik ben niet dwaas natuurlijk, ik ga niet gezellig bij die honden naar binnen klimmen zonder reden. Die honden achter de hekken zijn vaak getrainde waakhonden. Dus voor je binnenkomt moet eerst de baas zeggen dat het goed is.
Je bent er niet bang voor, dus ook zonder dat er een eigenaar bij is loop je zo het terrein van een vreemde hond op?
Oud 12-07-2005, 09:32
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 12-07-2005 @ 09:56 :

Je bent er niet bang voor, dus ook zonder dat er een eigenaar bij is loop je zo het terrein van een vreemde hond op?
Als jij veel ervaring hebt met honden en er totaal niet bang voor bent ben je nog in staat die honden achter de hekken in bedwang te houden als je op dat terrein komt.
Ik ben een keer aangevallen door een Rotweiler. Hij had zich de autodeur opengeduwt van de auto waar ie inzat en kwam toen op mij afstormen en toen ben ik subtiel achter mijn moeder gesprongen en zij was er totaal niet bang voor en heeft hem toen nog in bedwang kunnen houden totdat het baasje uit haar auto was geklommen (zij had in eerste instantie helemaal niet door dat haar hond uit de auto was).

Dusja het ligt ook wel aan de ervaring die je met honden hebt en ook aan het soort hond dat er achter die hekken staat, je bent dan idd in sommige gevallen echt een dwaas zoals AngelLena zegt als je achter die hekken gaat. Maarja een normaal mens heeft daar ook niets te zoeken als die honden er los rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:42
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 12-07-2005 @ 10:32 :
Als jij veel ervaring hebt met honden en er totaal niet bang voor bent ben je nog in staat die honden achter de hekken in bedwang te houden als je op dat terrein komt.
Ik ben een keer aangevallen door een Rotweiler. Hij had zich de autodeur opengeduwt van de auto waar ie inzat en kwam toen op mij afstormen en toen ben ik subtiel achter mijn moeder gesprongen en zij was er totaal niet bang voor en heeft hem toen nog in bedwang kunnen houden totdat het baasje uit haar auto was geklommen (zij had in eerste instantie helemaal niet door dat haar hond uit de auto was).

Dusja het ligt ook wel aan de ervaring die je met honden hebt en ook aan het soort hond dat er achter die hekken staat, je bent dan idd in sommige gevallen echt een dwaas zoals AngelLena zegt als je achter die hekken gaat. Maarja een normaal mens heeft daar ook niets te zoeken als die honden er los rondlopen.
dit bedoel ik dus niet
Oud 12-07-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 11-07-2005 @ 17:12 :
Dat is trouwens ook een misvatting van veel mensen bij Jack Russels
Oke, het is wel een heel ander geval, maar heel veel mensen denken vaak: och, zo'n klein lief hondje.
Verschil is natuurlijk dat een jack russel een terrier is. Zijn gewend om in het wild alleen te leven en voor zichzelf te zorgen en daarom ontzettend eigenwijs. Wat het ook moeilijker maakt om ze wat te leren. Je moet dus idd wel goed de baas zijn.

Een hond als een herder is gewend om in een roedel te leven en dus een baas boven zich te hebben. Ze zullen je wel uit blijven proberen omdat ze altijd eigenlijk zelf de baas willen zijn.
Maar omdat ze dus normaal een baas boven zich hebben zijn ze wel makkelijker om ze wat te leren omdat ze meer gehoorzamen.

Hebben zelf een appenzeller sennenhond en die kan je ook heel goed wat leren. Is ook een echte hond voor op het erf die ruimte en wat te doen moet hebben.

Nadeel van een herder vind ik trouwens dat zolang je naar ze kijkt, ze niets doen, maar zodra je je omdraait ze je in je rug aanvallen. Je moet ze altijd in de gaten blijven houden (als je een valse hebt tenminste)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 11:08
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 12-07-2005 @ 10:42 :
dit bedoel ik dus niet
Als je veel ervaring hebt met honden ben je er vaak vanzelf niet bang voor en durf je dus ook gemakkelijker zo'n terrein op te lopen waar die honden los lopen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 12-07-2005 @ 09:56 :

Als het niet nodig is niet nee. Als ik er vaker geweest zou zijn wel, vaak is de naam van het dier weten (en evt een koekje op zak) en geen angst hebben voor de hond genoeg om em rustig te houden, maar bij een totaal vreemde hond loop ik niet zomaar naar binnen, niet alleen voor mijn eigen veiligheid, maar ook omdat dat ook slecht is voor de hond. Die is immers getraind om te waken en heeft meestal een dermate afschrikwekkende houding dat niemand het waagt om binnen te komen lopen. De hond hoeft dus behalve wat blaffen en dreigen in de meeste gevallen niets te doen. Als ik daar zonder blikken of blozen als totaal onbekende wel gezellig naar binnen kom sjouwen, staat dat dier (in veel gevallen dus, een enkeling die het vaker meemaakt nagelaten) voor een nieuwe situatie en de training leert: aanvallen, en als ie dat niet doet omdat ie daarvoor getraind is, dan doet ie het uit angst voor de nieuwe situatie. En al is het dier nog zo goed getraind en heeft de baas em zo goed onder controle, als een hond 1 keer een mens aangevallen heeft knapt er toch wat in dat hoofd en krijg dat er als baas maar weer uit.
(nou heb ik het niet over politiehonden, die zien die aanval als spel, ze zijn getraind om vast te houden maar ze mogen niet doorbijten, ze vallen niet echt aan, waakhonden mogen/doen dat wel, dat zijn toch 2 verschillende types trainingen)
Oud 12-07-2005, 19:28
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 12-07-2005 @ 12:08 :
Als je veel ervaring hebt met honden ben je er vaak vanzelf niet bang voor en durf je dus ook gemakkelijker zo'n terrein op te lopen waar die honden los lopen.
daar zit wat in. ik ben sinds mijn geboorte al met honden in aanraking gekomen
hebben hier altijd 1 of 2 honden gehad en dat scheelt idd
Oud 12-07-2005, 19:28
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Qsky schreef op 11-07-2005 @ 23:41 :
ik heb zelf een duitse herder van 12 jaar dus nog de oude bouw en zelf vind ik dat veeel mooier dan
de wat nieuwere bouw
hier onder mijn SCINDY
[afbeelding]
zeker een mooi beest geniet ervan! heeft al een hele leeftijd merk je zeker wel aan conditie etc?
Oud 12-07-2005, 19:29
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 11-07-2005 @ 18:09 :
Dat schuine in die rug vind ik eigenlijk niet mooi. Het is toch ook zo dat ze dan sneller heupdysplasie (ofzo) krijgen?

Ik vind herders niet speciaal eng ofzo, maar ik ben sowieso niet snel bang voor honden zolang ze maar opgevoed zijn.

Dat herders de groep bij elkaar houden merk ik ook aan onze hond (herder x boerenfox). Als je bijv. op het strand wandelt en de groep loopt een beetje uit elkaar, gaat ze voortdurend heen en weer lopen.

We hebben haar in het begin wel hard aan moeten pakken. Toen ze een pup was wilde ze nog wel eens fel uitvallen (ze zeiden toen dat dat kwam doordat ze half-herder was) maar ze weet nu dat wij de baas zijn en ze doet geen vlieg kwaad. Komt misschien ook omdat haar moeder zo'n lieverd was (boerenfoxje) die kwam meteen enthousiast op me af om te knuffelen toen we een pup gingen uitzoeken .
nee krijgen ze niet sneller
zit in de rang van fokken etc en wat je de hond laat doen
traplopen is dus slecht..
Oud 12-07-2005, 20:51
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 12-07-2005 @ 20:28 :
daar zit wat in. ik ben sinds mijn geboorte al met honden in aanraking gekomen
hebben hier altijd 1 of 2 honden gehad en dat scheelt idd
Toen ik klein was hadden we ook altijd honden hier, nu niet meer ivm een allergie. Maar ik merk wel dat ik niet meer met honden omga zoals ik vroeger met ze omging. Ik ben dan wel niet bang voor de meeste soorten honden maar ik merk toch verschillen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 05:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 12-07-2005 @ 21:51 :
Toen ik klein was hadden we ook altijd honden hier, nu niet meer ivm een allergie. Maar ik merk wel dat ik niet meer met honden omga zoals ik vroeger met ze omging. Ik ben dan wel niet bang voor de meeste soorten honden maar ik merk toch verschillen.
ja en ik ga ook anders om met grote honden dan met kleine
Waarom? Tja.. ik ben grote honden gewend..
Oud 13-07-2005, 11:27
Poeperd
Poeperd is offline
Herders zijn meestal gewoon superlieve honden. Ik moet wel zeggen dat ik bijna altijd vind dat het aan het baasje ligt hoe de hond is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen bij bepaalde honden. Als ze te ver zijn doorgefokt, of wanneer ze opeens 'flippen'. Dat hoor je nog wel eens.

Maarja, mijn opa en oma hadden vroeger een herder en dat was een superlieve hond. Ook voor kinderen etc. Mn opa is met em naar een hondentraining gegaan en hij luisterde heel goed. Maar mn opa is gestopt toen hij de hond moest slaan met een stok als ie niet wilde luisteren.. Hierna is hij zelf verder gegaan met de training (zonder te slaan) en hij luisterde uiteindelijk ontzettend goed. Als je zei 'waak' terwijl hij naast je liep, kwam ie naast je benen lopen en dan ging ie naar iedereen die in de buurt kwam grommen en als je dan mn oma (of opa) aanraakte oid, viel ie je aan. Dan hoefde je maar 1 keer te zeggen 'LOS' en dan liet ie meteen los. Maar meestal was grommen genoeg. Dit deed mn oma natuurlijk alleen als ze 's nachts alleen over straat moest

Maarja, het komt er dus op neer dat ik Herders wel vertrouw. Misschien ook omdat ik van alle honden hou en nergens bang voor ben. Veel mensen zijn ook bang voor Rottweilers, maar dat vind ik ook schatten van honden
Oud 13-07-2005, 11:28
Poeperd
Poeperd is offline
Oja, de schuine rug vind ik inderdaad niet zo mooi. Verder hele mooie honden.
Oud 13-07-2005, 12:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 13-07-2005 @ 12:28 :
Oja, de schuine rug vind ik inderdaad niet zo mooi. Verder hele mooie honden.
waarom niet mooi?
Oud 13-07-2005, 13:32
Poeperd
Poeperd is offline
Uhm.. omdat ik het minder mooi vind dan wanneer het recht loopt? Ik zou niet kunnen vertellen waarom. Vind ik gewoon minder mooi.
Reageren

Regels voor berichten