Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Degenen die niks voor school doen zijn maar dom, school is immers je enige bron van informatie, ops school wordt je slim. Ga zo door meid. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Lees het nog maar eens een tweede keer. Trouwens het feit dat er slimme mensen zitten in laag opleidingsniveau door luiheid, was maar een voorbeeld, natuurlijk zijn er nog andere varianten. Om die nu allemaal op te gaan noemen, daar steek ik mijn tijd niet in hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ookal doe ik vwo, ik vind mezelf niet heel slim. Toegegeven, ik kan de feitjes redelijk goed erin stampen, onthouden en daarna weer snel vergeten. Maar wat héb ik daar nou uiteindelijk aan? Ik bewonder mensen die veel over de wereld weten, zich weten te redden, niet afhankelijk zijn en weten wat er om hen heen en in de wereld gebeurt. Mensen die kansen aanpakken, weten hoe ze op een juiste manier kunnen profiteren van alle soorten situaties, goed of slecht. Personen die mensen kunnen 'lezen', weten wie ze voor zich hebben. Ik heb niet het gevoel dat ik zo ben. Ik ben degene die orders nodig heeft, die moet weten waar ik aan toe ben, anders sta ik daar onzeker voor mij uit te staren. In discussies meng ik me niet, ik heb niet het gevoel dat ik genoeg heb toe te voegen. Daarnaast kan ik vaak nogal langzaam van begrip zijn. Ik kan denk ik niet snel de zogenaamde gedachtensprongen maken. Al heb ik soms wel het gevoel dat ik wat 'sneller' denk dan anderen. Ik wil graag dingen leren, maar blijkbaar is dat niet hetgene wat ik op school leer. Al die loze feiten doen me niets. Daarentegen heb ik niet genoeg discipline om mezélf wereldwijs te maken. Ik bewonder bij andere mensen ook inlevingsvermogen. Ik ken een aantal mensen waarbij dat ontbreekt, of ze verbergen het wel erg goed. ![]() *leest het nog een keer over* Ik moet 'ns wat aan mijn zelfvertrouwen gaan doen. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 20:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn niet dom; ze lopen alleen achter op jou kwa ervaring. Dom klinkt zo onnodig negatief. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die anders nadenken, of niet nadenken, of op de verkeerde manier en zo op foute conclusies komen. Met ervaring heeft dat volgens mij niets te maken. Wat Mark Almighty zegt dus eigenlijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De creatieve gedeelten in de hersenen zijn goed te isoleren, dat wil zeggen we kunnen meten in welke gedeelten activiteit plaatsvindt als iemand musiceert. We kunnen ook kijken in welke gedeelten activiteit plaatsvindt als iemand andere intellectuele activiteiten onderneemt, of bewust of onbewust bepaalde impulsen binnenkrijgt en verwerkt. Geen twee stel hersenen zijn hetzelfde, waarom is het zo moeilijk te aanvaarden dat sommige mensen gewoon aangeboren achterlopen en nooit kunnen inhalen, omdat ze dat gewoon niet kúnnen? Zo je wilt, omdat hun ratio gewoon minder ontwikkeld is en zich ook niet verder kán ontwikkelen? Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 17:05. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (en als je antwoord intelligentie is; hoe ontwikkel je dan intelligentie? Waar komt intelligentie vandaan?) 'niet nadenken' bestaat trouwens niet; dan zijn we hersendood. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk vaak gewoon niet aan bepaalde dingen waardoor ik weet ik hoevaak op en neer moet, op mn werk denk ik niet aan de kleine dingetjes die wél gedaan moeten worden e.d. ik heb regelmatig domme foutjes e.d. dus ik vind mezelf niet zo slim eigenlijk ![]()
||
Citaat:
Wanneer je na het herkennen van een situatie vanwege je ervaring besluit iets niet te doen is wijs, maar het is geen bewijs van hoge intelligentie, en daar hadden we het toch over eigenlijk. Jij hebt veel levenservaring, dús jij bent slim: dat gaat niet op. Jij hebt veel levenservaring dús jij bent vast wijs: ja. Wijsheid en intelligentie hebben continue met elkaar te maken maar zijn NIET hetzelfde.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam? Verwijderd | 363 | 16-08-2012 21:11 | |
Liefde & Relatie |
Wat heb je liever? .Ingrid. | 67 | 01-09-2008 21:04 | |
Seksualiteit |
Friends with benefits Muchacha | 40 | 19-03-2008 13:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen!! iekie | 73 | 27-05-2004 23:00 | |
Psychologie |
Slimmer worden Verwijderd | 41 | 31-12-2002 09:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
slim zijn ratsja | 17 | 16-03-2002 13:25 |