Oud 14-06-2002, 16:18
Gothic
Gothic is offline
But I love him... dat zeggen meisjes op de vraag: Waarom blijf je bij een vriend die je slaat... Waarom doen meisjes dit? Waarom zijn ze zo blind? Hoe kan het dat iemand met verstand bij haar vriend blijft?

Meteen hieruit een ander punt (tevens de reden dat ik vond dat hij op psy moest staan).
Mijn stelling: Liefde is niet een gevoel, maar een gedrag.

Mijn uitleg: Iemand kan dus wel heel vaak zeggen 'ik hou van je' maar als hij dat niet laat zien dan houdt hij niet echt van je. Dat geldt niet alleen in liefdesrelaties, maar ook in andere relaties. Familie is anders denk ik. Familie is meestal onvoorwaardelijke liefde zoals een oma en opa bijv. Maar gewoon bij vriendschap bijv, als je zegt om iemand te geven, maar tevens constant ruzie maakt, dan geef je kenlijk niet echt of niet genoeg om die 'vriend'.

Eens oneens? Zeg het maar... met argumenten...
Oud 14-06-2002, 16:44
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Mm nee, liefde is niet alleen gedrag. Liefde kan heel diep gaan en daarom kun je dan denk ik ook zoveel van een bepaald persoon verdragen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 17:21
Verwijderd
Jein (ja en nee).

Liefde kan zich op vele wijzen uiten. Ik geef je gelijk op het punt dat het verbale "ik hou van je" alleen niet genoeg is, maar tevens zijn er genoeg mensen die hun gevoelens niet goed kunnen uiten. Het is een beetje kortaf om te oordelen dat het dan gelijk geen liefde meer is, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 17:24
Verwijderd
Ik denk dat liefde toch het gevoel enzo is wat je bij een ander hebt...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vraag ik me ook af ja...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:35
Frida
Frida is offline
Gevoelens zitten van binnen, en zijn pure innerlijke processen
Gevoelens uiten is een totaal andere zaak. De manier waarop je dit uit kan je als gedrag beschouwen idd.

De echte gevoelens niet.
(Heel cru stellen, mensen die een leven (fysiek) hebben dat vaak vergelijken wordt met het leven van een plant, kunnen ook liefde ervaren. Vanbinnen. Dat is echter niet merkbaar in hun gedrag omdat zij ernstig beperkt zijn in dit gedrag. Gedrag wordt door innerlijke processen bepaald ( en door god zoveel andere dingen) maar wanneer we spreken over gedrag gaat het meestal over het uiterlijk waarneembare.)

Het is zo dat gevoelens bewust en onbewust geuit worden, zowel non_verbaal als verbaal. Dat lijkt me logisch.

Je begon je topic trouwens met:
But I love him... dat zeggen meisjes op de vraag: Waarom blijf je bij een vriend die je slaat... Waarom doen meisjes dit? Waarom zijn ze zo blind? Hoe kan het dat iemand met verstand bij haar vriend blijft?

Je haalt meisjes wat algemeen aan vind ik persoonlijk. Dr zijn genoeg meisjes die weggaan bij dit soort vriend. Alleen komen deze minder aan bod. Waarom doen sommige dit? Angst? zeer lage drempel van assertief gedrag? Kunnen zoveel redenen zijn. Samenloop van omstandigheden nog vaker
Oud 14-06-2002, 21:33
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Gothic schreef:
knip
Een gedrag is boelshit het is een gevoel dat je gedrag zwaar beinvloed.
als het een gedrag was dan had mijn oom nu dus niet verder kunnen leven hijs 40 en nog steeds vrijgezel. (sja, gouda)
Oud 14-06-2002, 21:34
zeep007
zeep007 is offline
God hoor, er heeft er ook 1 Oprah gekeken vanmiddag!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 06:57
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:
Het moet toch ergens vandaan komen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:08
PiNoW
PiNoW is offline
ik denk om de momenten waarop hij niet slaat, dat hij misschien spijt heeft en (doet alsof) hij van ze houd..
pas als het echt uit de hand loopt gaan de meeste vrouwen bij zo'n man weg
Oud 15-06-2002, 11:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
Waarom zet je daar een rolleyes achter?

Wat is er trouwens mis met ergens je inspiratie vandaan halen? Iedereen haalt het erger vandaan...

@ PiNoW: Maar als hij spijt heeft dat laat hij dat toch zien d.m.v. gedrag? Tuurlijk kan iemand wat voelen, maar je gedrag toont liefde... Wantr met alleen gevoel weet men niet dat een ander van je houdt...

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 11:25
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Eens oneens? Zeg het maar
eens, 'k vind het maar dom eigenlijk dat veel meisjes dat toch toelaten. dat die jongen het ergens niet mee eens is ok, maar om haar dan te slaan, das wel heeeeeeeeeeeeel erg zwak.
Oud 15-06-2002, 13:12
love is life
love is life is offline
Ik zou nhet zelf ook niet toelaten dat mijn vriend me zou slagen maar mijn beste vriendin laat dit toe al een hele tijd eigenlijk en eigenlijk kan ik best snappen waarom ze dit toelaat ze houdt er zoveel van en ze zegt zelf dat hij niet altijd zo is ... ze hoopt ergens dat hij gaat stoppen met haar te slagen maar ik weet niet of die vriend van haar dat gaat kunnen afleren ...
Oud 15-06-2002, 19:21
Verwijderd
ik denk dat liefde wel degelijk een gevoel is. Maar het veroorzaakt een bepaald gedrag.

vb: sommige mannen zijn ontiegelijk onzeker en jaloers. daarom slaan ze hun vriendin. Zodat ze te bang is om weg te gaan.

vrouwen die zeggen dat ze "van hem houden" terwijl de blauwe plekken nog goed te zien zijn, zijn niet verliefd maar bang. Ze zijn bang voor wat hij zal doen als ze weggaan.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Daar is een betrekkelijk eenvoudige verklaring voor: mensen zijn bang om een bestaande situatie te veranderen. Als een meisje geslagen wordt door haar vriend, zal ze snel geneigd zijn om een rechtvaardiging voor dat gedrag te zoeken, omdat ze 'van hem houdt'. Houden van in deze context betekent niet veel meer dan dat ze al lang bij hem is en bang is om zich weer helemaal in het onzekere te storten door het uit te maken. Ook al slaat die vriend, hij geeft ook nog houvast, is een vast punt in haar leven. Daarom pikken vrouwen ook altijd zoveel van hun man voor ze uiteindelijk de knoop doorhakken en het uitmaken (of hun man vermoorden, wat ook nog wel eens voorkomt )

Citaat:
Meteen hieruit een ander punt (tevens de reden dat ik vond dat hij op psy moest staan).
Mijn stelling: liefde is niet een gevoel, maar een gedrag.
Liefde is een gevoel met daaruit voortvloeiend een gedrag. Net zoals houden van is liefde niet iets wat duidelijk te definiëren valt. Het is een vaag gevoel van affectie waar je niet echt heel duidelijke uitspraken over kunt doen. Als je zo'n gevoel voor iemand hebt, zul je snel geneigd zijn om die persoon een pleziertje te doen, het die persoon naar de zin te maken, e.d. In extreme gevallen kan het zelfs zo ver gaan dat men het eigen belang opoffert aan het belang van de ander, of belang van de relatie. Dan krijg je dus situaties zoals boven, dat meisjes bij een vriend blijven die hen slaat, terwijl elk rationeel persoon kan inzien dat een jongen die dat doet niet van zijn vriendin houdt (lees: niet datzelfde gevoel bij haar heeft als zij bij hem).

Verder ben ik het gewoon met jouw uitleg eens: je kunt wel zeggen 'ik hou van je' maar zonder daarop afgestemd handelen is dat natuurlijk een inhoudsloos zinnetje.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
(of hun man vermoorden, wat ook nog wel eens voorkomt )
De liefde van een man gaat door zijn maag .. waar zijn einde ook nog wel eens voorkomt

De meeste vrouwelijke daders vergiftigen hun man..

Laatst gewijzigd op 15-06-2002 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:12
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
De meeste vrouwelijke daders vergiftigen hun man..
of snijden hun penis eraf, sorry ik heb weer de verkeerde boekjes gelezen
Oud 15-06-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
of snijden hun penis eraf, sorry ik heb weer de verkeerde boekjes gelezen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:39
Linda
Linda is offline
Dan zou ik hem vaarwel zeggen. Maar ik zou geen vriend willen hebben die dat doet!
Oud 15-06-2002, 21:45
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Go dat komt me ergens bekend van voor
Oprah Winfrey?

Jaja verzin voortaan je eigen dingen wil je?

=xxx= Lieke
Oud 15-06-2002, 22:48
zeep007
zeep007 is offline
dat was ook mijn punt dat ik indirect wou maken...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 07:03
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:
dat was ook mijn punt dat ik indirect wou maken...
Wat boeit dat nou? Je kan toch nog steeds willen weten wat anderen ervan vinden?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rocaliaan Lieke schreef:
Go dat komt me ergens bekend van voor
Oprah Winfrey?

Jaja verzin voortaan je eigen dingen wil je?

=xxx= Lieke
Pardon? Dit is een openbaar forum, dus wil je het niet lezen, lees je het toch lekker niet? En btw je reageert off topic en dat mag niet...

Maar als liefde een gevoel is, waarom slaan sommige jongens hun vriendin? Die mensen claimen dat ze zoveel van hun vriendin houden. Maar de enige manier om liefde te laten zien is dmv gedrag...
Oud 16-06-2002, 09:48
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
pas maar op jongeman, denk maar na voor je iemand versiert in het vervolg
Oud 16-06-2002, 10:03
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
liefde is gevoel waardoor t gedrag kan veranderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 10:14
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
pas maar op jongeman, denk maar na voor je iemand versiert in het vervolg
Er zijn mannen die hun ex in de bossen begraven
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:09
Verwijderd
Liefde is wel gevoel. Ookal hou ik van iemand, dan kan ik die persoon nog wel kwetsen. Ik heb geen betere argumenten, maar gedrag voel je niet van binnen, gevoelens wel. Liefde ook.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:57
Frida
Frida is offline
Verdikke wat zijn mensen toch raar
Ok ze haalt het misschien van ergens, Oprah ofzo in dit geval. Ik begrijp echt niet wat er mis mee is. Een persoon neemt de moed om dit te vermelden, en waarschijnlijk is het zo dat andere personen dit gewoon na praten. Ok nog geen ramp. Maar praat je na, praat dan na wat gegrond is.

Ik zie geen enkele rede waarom ze dit niet zou kunnen plaatsen enkel omdat het bij Oprah was? Ik ken dat niet eens

Mensen lezen iets, zien iets, horen iets, en gaan daar dieper op in. Bv dmv het plaatsen van een topic?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten