Oud 28-11-2005, 18:36
Verwijderd
Er is jarenlang een felle discussie geweest over of we euthanasie wel of niet toe zouden laten. De ene partij riep dat het leven ons door god gegeven is en we dus niet het recht hebben het af te nemen of dat het aan zou zetten tot het ongerechtvaardig doden van mensen. De andere partij zei dat een mens moet kunnen beslissen over zijn of haar eigen leven bij ondraaglijk lijden.

In laten slapen bij huisdieren wordt al tijden normaal gevonden en er lijkt nauwelijks een ethische discussie te bestaan over of dit wel kan. Waarom wordt er over het in laten slapen van een huisdier vaak zoveel makkelijker gedacht dan over het in laten slapen van een mens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 19:29
Verwijderd
ben ik mee eens. iedereen moet kunnen bepalen waarom hij zijn eigen leven zelf op een verantwoorde manier kan beeindigen. heb helaas ervaring met dit, maar het is gewoon echt het beste.

dieren in laten slapen, het is verschrikkelijk, maar een beest laten lijden is nog verschrikkelijker. je kan em beter verlossen.

je kan kiezen, of ik steek je in de brand en ik schiet 2 sec daarna een kogel door je kop, of ik steek je in de brand en ik laat je 10 min rondrennen tot je door neerval...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:00
Verwijderd
Dat komt doordat dieren door veel mensen worden beschouwd als minderwaardig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 07:28
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-11-2005 @ 21:00 :
Dat komt doordat dieren door veel mensen worden beschouwd als minderwaardig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:42
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het respectloos om een dier onnodig te laten lijden, als het toch niet meer te redden is. Vind ik van mensen ook trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 13:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-11-2005 @ 13:42 :
Ik vind het respectloos om een dier onnodig te laten lijden, als het toch niet meer te redden is. Vind ik van mensen ook trouwens.
Inderdaad
Voor ik een dier in laat slapen kijk ik altijd van uit een ander standpunt naar de situatie...
'Wat zou ik willen als ik dat beest was?'

Ik had eens een rat met kanker (komt veel voor bij ratten).
Ik heb er toen niets aan laten doen, gewoon nog vrolijk door laten leven voor zolang het nog zou duren. Ik had al eens een rat laten opereren, maar omdat het zulke kleine beestjes zijn is dit eigenlijk niet te doen, het beestje leed alleen maar meer door de operatie. Dus besloot ik dat bij die niet te laten doen en zoals ik al zei gewoon nog laten leven voor zolang het duurt.
Toen ik begon te zien dat hij er echt last van kreeg heb ik hem in laten slapen (wat echt het ergste was wat ik ooit heb moeten doen, dat beeld is me altijd bijgebleven )
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:29
PV
PV is offline
Mensen kunnen meestal zelf zeggen dat ze er genoeg van hebben, dieren kunnen dat niet dus bepalen de mensen dat voor hen. Verder ben ik het met Bloem eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten