Oud 07-01-2006, 14:22
Verwijderd
Ik weet niet of dit het goede deelforum is, maar ik heb een vraagje over gebrande cd's.
Heb nl voor iemand een cd gebrand, die het in mijn cd-speler ook gewoon doet, maar de speler van de ander pakt de cd niet.
Heb al duurdere (philips) cd's gekocht, maar ook die doen het niet.
Heeft iemand tips hoe ik het wel voor elkaar zou krijgen dat de speler de cd's pakt?
Oh ja, speler is nog maar een jaar of 2 oud.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2006, 14:54
Verwijderd
Om welke (merk en type) cd-speler gaat het?

Offtopic: Van mij mag hij hier blijven staan
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 20:26
MTpower
MTpower is offline
Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:38
June bug
June bug is offline
Brand de cd's op iets lagere snelheid
Oud 08-01-2006, 23:23
Verwijderd
Cd-speler kan ik vanaf hier even niet nakijken.
Ik brand cd's normaal gesproken al niet op de maximumsnelheid.
meestal rond 32x ofzo. Is dat nog te snel?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 02:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-01-2006 @ 21:26 :
Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen
Mijn 3 CD's spelers (waaronder een oude Philips CD100) en DVD speler lusten ze wel, maar dan moeten ze wel in het ''gewone'' formaat zijn opgenomen (geen Mp3 formaat oid)

Mijn CD recorder (Philips CDR880) kan zelfs de goedkope data CD's opnemen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 14:23
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 09-01-2006 @ 00:23 :
uhm, ik brand audio-cd's die langer dan een week mee moeten gaan zelf eigenlijk niet hoger 4x speed. probeer het eens...!
Oud 23-01-2006, 19:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cornel schreef op 19-01-2006 @ 03:38 :
Mijn 3 CD's spelers (waaronder een oude Philips CD100) en DVD speler lusten ze wel, maar dan moeten ze wel in het ''gewone'' formaat zijn opgenomen (geen Mp3 formaat oid)

Mijn CD recorder (Philips CDR880) kan zelfs de goedkope data CD's opnemen!
Mijn pioneer installatietje pakt ze ook, maar heb ook een sony dingetje staan die ze niet pakt
Oud 24-01-2006, 12:33
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 09-01-2006 @ 00:23 :
Dat is véél te snel! Voor muziek brand ik nooit hoger dan 8x, meestal doe ik maar 4x.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 15:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
@Moon schreef op 24-01-2006 @ 13:33 :
Dat is véél te snel! Voor muziek brand ik nooit hoger dan 8x, meestal doe ik maar 4x.
Ik brand gewoon 1 op1 snelheid, dan gaat het altijd goed. Alleen duurt het copyeren dan wel net zo lang als de speeltijd van de CD!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 19:09
Verwijderd
Wat een onzinnig geleuter hier weer. Het is in principe wel zo dat je audio-CD's beter niet te snel kunt branden, maar 1X (of 4X for that matter) is zwaar overdreven. Daarvan wordt de brandkwaliteit echt niet hoger.

De meeste moderne branders kunnen zelfs niet eens onder de 4X of soms 8X als het gaat om audio-CD's. Ik brand ze zelf altijd op 16X en ja, ik ben audiofiel, ik heb daartoe besloten na ettelijke blinde luistertests.

Wat belangrijker is dan de brandsnelheid is dat jouw brander de schijfjes wel CLV brandt (constant linear velocity, tegenover CAV, constant angular velocity). CLV wil zeggen dat de snelheid van de schijf omlaag wordt gebracht naarmate de laser verder naar de buitenste sporen vordert. Audio-CD's die gebrand worden met een CAV-brander hebben vaker last van jitter.

De meeste moderne branders branden 4X, 8X, 12X en 16X (de 'oude snelheden') in CLV-modus, terwijl ze op 10X en 20X meestal CAV branden. Boven de 20X wordt sowieso altijd in CAV gebrand, anders zou de schijf veel te hard rondgedraaid moeten worden (de hoogste snelheid die men meestal ziet is 52X CAV, dus van ~22X inner tracks tot 52X outer tracks).

Sterker nog, er is zelfs anekdotisch bewijs dat het gebruik van zeer lage brandsnelheden in bepaalde gevallen tot onvoorspelbare en ondermaatse resultaten kan leiden. Dat komt doordat schijfjes van tegenwoordig (uiteraard) gemaakt worden voor hogere snelheden; de 'dye' (beschrijfbare laag) van die schijfjes is gewoon anders dan die van oudere types. Mensen die dus hun oude 2X-brander bewaard hebben om er nog 'kwaliteitsschijfjes' mee te kunnen maken, kunnen bedrogen uitkomen.

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 13:45
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Zal is ff wat vertellen: Mijn opa heeft een heel dure home-cinemaset gekocht en gebruikt nu een dvdspeler van de Aldi omdat de dvdspeler van de cinemaset geen gebrande kon afspelen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten