Oud 28-04-2006, 14:02
WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
Mijn computer viel steeds uit en toen heb ik een rood knopje van volt verschoven van 230 naar 115 volt en nu is er iets geknald, weet iemand wat er nou kapot is en of die makkelijk te maken is?
Oud 28-04-2006, 14:52
M@rco
M@rco is offline
--> Hardware

Ja, daar kan 'ie niet zo goed tegen... je voeding is nu in ieder geval stuk, en andere onderdelen misschien ook wel.
Oud 28-04-2006, 14:53
dafelix
dafelix is offline
voeding is wss stuk ja, je had er verstandiger aangedaan 't knopje niet om te zetten (staat ook in de manual van je voeding)

hopelijk kun je met alleen een nieuwe voeding af, en is de rest van je hardware niet beschadigt

(over hardware gesproken, lijkt me meer iets voor H&T?)
Oud 29-04-2006, 00:42
Verwijderd
lol, altijd leuk als mensen dat doen
voeding = toasted en wss de rest ook

waarom snappen mensen niet dat je niet zomaar even van 220 naar 115 kan switchen

sorry kan t niet laten
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 07:33
Verwijderd
Waarschijnlijk is alleen je voeding stuk, of de zekering in de voeding.

115V hebben ze dacht ik in Engeland.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:32
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Dukko schreef op 29-04-2006 @ 08:33 :
Waarschijnlijk is alleen je voeding stuk, of de zekering in de voeding.

115V hebben ze dacht ik in Engeland.
en de USA

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...nd_frequencies
Oud 29-04-2006, 16:40
J-roenn
J-roenn is offline
word nieuwe voeding kopen, en maybe hele nieuwe pc.

word het een nieuwe voeding koop dan iig geen sweex/trust/qtech... succes.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:45
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je voeding is nu kapot. De rest van je hardware zal er weinig schade van hebben ondervonden, lijkt me. Het is trouwens wel een domme zet, maar dat had je inmiddels wel begrepen
Oud 29-04-2006, 17:15
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 17:24
Verwijderd
Waarschijnlijk alleen de zekering in je voeding. Kan je gemakkelijk zelf vervangen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:12
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-04-2006 @ 18:24 :
Waarschijnlijk alleen de zekering in je voeding. Kan je gemakkelijk zelf vervangen
als je weet waar je mee bezig bent ja, ook na ontkoppeling van het lichtnet blijven somigge onderdelen en condensators stroom vasthouden dus kan je alsnog een schok krijgen...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 20:15
Koning
Koning is offline
Citaat:
Sars! schreef op 30-04-2006 @ 21:10 :
Ruik je een aangebrande geur?
Hahaha,
leuk dat je je computer naar de kloten werkt en dat wij je kunne uitlachen!

Sars!
Godverdomme reageer dan niet 15 jarige aap
Oud 30-04-2006, 21:58
Gimme more beer
Citaat:
J-roenn schreef op 30-04-2006 @ 18:12 :
als je weet waar je mee bezig bent ja, ook na ontkoppeling van het lichtnet blijven somigge onderdelen en condensators stroom vasthouden dus kan je alsnog een schok krijgen...
Daar zou ik me niet te druk om maken
Oud 01-05-2006, 09:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2006 @ 22:58 :
Daar zou ik me niet te druk om maken
Als je nog niet genoeg hersens bezit om van de 110/230 volt switch af te blijven, lijkt het me ook niet verstandig zekeringen te gaan vervangen in een voeding. Kon wel eens slechter aflopen dan het omzetten van die switch.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 10:21
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 01-05-2006 @ 10:59 :
Als je nog niet genoeg hersens bezit om van de 110/230 volt switch af te blijven, lijkt het me ook niet verstandig zekeringen te gaan vervangen in een voeding. Kon wel eens slechter aflopen dan het omzetten van die switch.
Nou ja, het heeft sowieso weinig zin om slechts een zekeringetje te gaan vervangen, want een goedkope voeding die met de schuif op 110 op 230 aangesloten en ingeschakeld is, is per definitie total loss. Daarnaast zijn de stroompjes die op die condensatortjes staan niet levensgevaarlijk. Maar goed, ik zou sowieso niet verwachten dat de TS zelf het ding zou gaan openmaken, want om daaraan te beginnen moet je de kapotte zekering(en) kunnen identificeren en daarvoor moet je al iets van elektrotechniek snappen.
Oud 02-05-2006, 10:26
WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
Rook wel een beetje aangebrande geur ja.. en dat ding is van Dell maakt dat uit met kopen van een nieuwe zekering?
Oud 02-05-2006, 11:35
Gimme more beer
Citaat:
WU-rulezzz schreef op 02-05-2006 @ 11:26 :
Rook wel een beetje aangebrande geur ja.. en dat ding is van Dell maakt dat uit met kopen van een nieuwe zekering?
Ja, dat lijkt me handig ja, "even een nieuwe zekering kopen".
Oud 02-05-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
koop gewoon een nieuwe voeding
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 14:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Nou ja, "de zekering vervangen" kun je sowieso wel vergeten denk ik (bovendien zal heus niet alleen die zekering kapot zijn), en voor zover ik weet gebruikt Dell ook afwijkende voedingen (qua formaat en aansluitingen) dus een voeding die je in de winkel koopt zal waarschijnlijk niet in je Dell-systeem passen. Zul je toch echt naar Dell zelf moeten.
Oud 02-05-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je kijken wat voor zekering erin zit...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:09
Gimme more beer
Chris, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het "gewoon" een zekeringetje is. Ik heb al regelmatig een voeding moeten vervangen die er in een brak stroomnet uitgeknald is. Het kan natuurlijk dat een dergelijk zekeringetje vervangen duurder is dan een nieuwe voeding sturen, maar dat lijkt me sterk.
Oud 02-05-2006, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2006 @ 22:09 :
Chris, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het "gewoon" een zekeringetje is. Ik heb al regelmatig een voeding moeten vervangen die er in een brak stroomnet uitgeknald is. Het kan natuurlijk dat een dergelijk zekeringetje vervangen duurder is dan een nieuwe voeding sturen, maar dat lijkt me sterk.
Ik weet niet wat voor zekering erin zit, maar als het een doorsnee zekering is die ook in televisies ed zitten dan kan je het ook nog testen door er tijdelijk een stukje aluminumfolie tussen te stoppen. En zo'n zekering kost echt iets van 50 cent.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:17
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 02-05-2006 @ 22:15 :
Ik weet niet wat voor zekering erin zit, maar als het een doorsnee zekering is die ook in televisies ed zitten dan kan je het ook nog testen door er tijdelijk een stukje aluminumfolie tussen te stoppen. En zo'n zekering kost echt iets van 50 cent.
Wat ik dus bedoel is dat ik het vermoeden heb dat de complete voeding gewoon geknald is. Maar testen kan inderdaad geen kwaad.
Oud 07-05-2006, 10:50
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Ik denk dat die stinkerds van Dell ZEGGEN dat ze speciale zekeringetjes gebruiken zodat jij weer lkkr veel verzendkosten kan gaan betalen. Dat online doen ze om je te nakken ik moest 200 euri betalen alleen om mijn bestelde pc bij me thuis te krijgen
Niet goed gelezen in de voorwaarden
Oud 07-05-2006, 17:17
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 21:01
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 07-05-2006 @ 11:50 :
Ik denk dat die stinkerds van Dell ZEGGEN dat ze speciale zekeringetjes gebruiken zodat jij weer lkkr veel verzendkosten kan gaan betalen. Dat online doen ze om je te nakken ik moest 200 euri betalen alleen om mijn bestelde pc bij me thuis te krijgen
Niet goed gelezen in de voorwaarden
Haha, alsof Dell jou een zekering gaat sturen.

Niet dat dat veel nut zou hebben, want de rest van de componenten zullen ook wel een aardige opdonder gehad hebben, aangezien ze twee keer zoveel stroom voor hun kiezen hebben gekregen dan dat ze aankunnen.
Oud 08-05-2006, 14:36
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-05-2006 @ 22:01 :
Haha, alsof Dell jou een zekering gaat sturen.

Niet dat dat veel nut zou hebben, want de rest van de componenten zullen ook wel een aardige opdonder gehad hebben, aangezien ze twee keer zoveel stroom voor hun kiezen hebben gekregen dan dat ze aankunnen.
mijn ervaring hier is dat ze dat wel overleven. een of andere lolbroek hier heeft een rij PC's omgezet van 220 naar 110, voedingen van alle Dell's stuk maar de componenten nog heel.

wat mij ten zeerste verbaasde is dat de Compaq Evo's die er staan die klap gewoon geheel overleefd hebben, kennelijk zijn die er tegen beveiligd.

En nee, Dell gaat geen zekeringetjes sturen, zij zijn van mening (IMHO niet geheel ten onrechte) dat jij die voeding helemaal niet mag openmaken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten