Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
formatteer, verwijder alle partities, maak opnieuw 1 partitie aan en dan is partitie 55 gb ? Owja en LEES eens wat ze hier zeggen ! Want ik hoor je nog steeds niet zeggen dat je al de partities verwijdert hebt en opnieuw aangemaakt enz! Toch logisch als je 25 wegdoet dat die niet vanzelf in de 33 vliegen..
||
Citaat:
![]() LBA adresseert het aantal sectoren je kunt aanspreken. Elke sector is 512 bytes groot. Dus 2^<lba bits> / 2 / (1024*1024) = aantal GB's die je kunt aanspreken. In geval van 28-bit adressering: 2^28 / 2 / (1024*1024) = 128GB. 2^48 / 2 / (1024*1024) = 134217728GB = 131072TB = 128PB. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Je hebt een hardeschijf met twee partities: A) 33GB B) 20GB Je gooit partitie B van 20GB weg. Wat houd je dan over? Juist: partitie A van 33GB. Zoals al heel vaak gezegd in dit topic wordt die niet opeens groter. Je zit nu dus met: A) 33GB <vrije ruimte van 20GB> Als je je hele hardeschijf met 1 partitie wilt van 55GB moet je alles verwijderen (dus ook partitie A) en dan opnieuw een partitie maken, die de hele hardeschijf gebruikt. Tot zover duidelijk? ![]() Je zegt verder dat je alle partities hebt verwijderd. Ik denk dat je dat nog eens goed moet controleren want dat lijkt niet te kloppen. In elk geval niet wat je ons aan het begin van dit topic hebt verteld.
Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 10:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Afbeelding
Ik heb de HD weer opgedeeld in 3 Partities maar zoals je kunt tellen is het maar ongeveer 30 GB. Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 11:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat ik zou willen weten is wat er staat bij 'schijfstation' Ga eens naar het (systeemeigenschappen -> Hardware ) apparaatbeheer, klap de tree schijfstations uit, en laat ons eens weten welk(e) serienummer(s) er staat ![]()
|
Oudere computers en dan vooral het systeem waar het om gaat komen in de bios inderdaad niet voorbij de 32GB. Zal wel een BX chipset op dat moederbord zitten (Die capacity limit jumer zit niet voor niets op je hdd)
Wat de TS even moet doen is naar de website van de fabrikant van zijn harde schijf gaan en daar een progje downloaden die de "verloren" capaciteit kan aanspreken. Meestal maakt zo'n progsel een opstart diskette waar je dan van moet starten. Dit is ook de rede waarom je 1 partitie van 32 of 33 gb hebt de bios ziet gewoon niet meer en mowet windows dus kunnen starten van deze partitie. Als windows gestart is wordt de bios uit het geheugen gemikt en neemt wondows de besturing over en die kan wel met grotere schijfen overweg, mit je dus een partitie met zo'n floppy aan maakt. Voor meer info: http://www.experts-exchange.com/Hard..._20853588.html Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 21:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nu wel gevonden waar staat dat het een bekend probleem is wat ijscoman ook al aangaf al1 is mijn engels slecht en ik hoop dat jullie dit voor mij beter kunnen uitleggen wat ik kan doen
The drive is larger than 32GB, but the operating system only recognizes 32GB. En het ligt aan de Bios denk ik want ik heb een PC ouder dan 1998. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||