Oud 29-08-2006, 19:21
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Vanochtend woog ik ineens minder en mijn moeder viel dat ook al op, dat ze minder woog...
Weet iemand misschien of een weegschaal zodanig kapot kan zijn dat die een paar kilo minder aangeeft? Eerst deed 'ie het wel goed...Kan het misschien zijn dat die doordat die ouder word ineens minder aan gaat geven?
Ben namelijk heel bang dat ik heel veel aangekomen ben, maar de weegschaal dat niet aangeeft
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 19:23
DDM
DDM is offline
Dat kan ja. Dus een nieuwe kopen
Oud 29-08-2006, 19:26
Balance
Balance is offline
Weeg je je normaal misschien 's avonds? Tussen 's avonds en 's ochtends kan ook een verschil zitten.
Oud 29-08-2006, 19:30
ikkuh15
ikkuh15 is offline
weeg me altijd s'ochtends en altijd op dezelfde tijd...
Voel me zo dik en ben zo bang dat die weegschaal het verkeerde aangeeft maar mijn ma wil geen nieuwe kopen, want ze is vanmiddag al naar die winkel geweest en die vrouw is erop gaan staan en die zij dat het bij haar klopte...(maar hoe kan ze dat nou zo zeker weten! Het was s'middags, dus gegeten en gedronken en met kleren aan)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:46
Shredder
Shredder is offline
Het kan ook gewoon zo zijn dat jullie allebei voordat jullie erop sprongen toevallig jullie excramenten geloosd hadden en hierdoor gewicht zijn kwijtgeraakt.
Voor een goede meting moet je je 's ochtends meten, voordat je eet, maar nadat je naar de wc bent gegaan en gepoept hebt.
Oud 29-08-2006, 21:13
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Shredder schreef op 29-08-2006 @ 21:46 :
Het kan ook gewoon zo zijn dat jullie allebei voordat jullie erop sprongen toevallig jullie excramenten geloosd hadden en hierdoor gewicht zijn kwijtgeraakt.
Voor een goede meting moet je je 's ochtends meten, voordat je eet, maar nadat je naar de wc bent gegaan en gepoept hebt.
en dan nog kan het wisselen
Oud 29-08-2006, 21:16
jolijn73
jolijn73 is offline
Offfff je bent natuurlijk gewoon afgevallen, en je moeder ook. Kan ook toch?

Er zijn trouwens wel meer dingen waar je aan kunt merken of je ineens, ondanks een liegende weegschaal, kunt merken dat je moddervet bent geworden. De spiegel, je kleding, opmerkingen van anderen. Waarom meteen van het slechtste uitgaan?
Oud 29-08-2006, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je weegschaal op een badmat, handdoek of een andere zachte ondergrond hebt staan dan geeft ie een lager gewicht aan dan wanneer je op een gewone, harde vloer staat.
Oud 29-08-2006, 21:41
Shredder
Shredder is offline
Wat is het probleem eigenlijk? Het is toch goed voor het zelfvertrouwen als blijkt dat je lichter bent dan voorheen? (Ookal is dit misschien niet zo).
Oud 29-08-2006, 21:46
Yana
Yana is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2006 @ 22:41 :
Als je je weegschaal op een badmat, handdoek of een andere zachte ondergrond hebt staan dan geeft ie een lager gewicht aan dan wanneer je op een gewone, harde vloer staat.
Omg, dat wist ik niet . Ik zet hem vaak zat op een handdoek. Kut.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 22:11
Katy
Katy is offline
Citaat:
Yana schreef op 29-08-2006 @ 22:46 :
Omg, dat wist ik niet . Ik zet hem vaak zat op een handdoek. Kut.
oh mijn god zometeen ben je wel een halve kilo zwaarder!!!

ontopic: jullie zijn gewoon afgevallen en vertrouw je het niet, koop je een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 01:57
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Katy schreef op 29-08-2006 @ 23:11 :
oh mijn god zometeen ben je wel een halve kilo zwaarder!!!

ontopic: jullie zijn gewoon afgevallen en vertrouw je het niet, koop je een nieuwe.
TIP: Koop zowel een analoge (met wijzerplaat) alsook een digitale weegschaal (met led cijfers).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 05:47
Gothic
Gothic is offline
kennlijke zie je het veschil niet aan jezelf en zit het tussen je oren... laat lekker de weegschaal weg, kun je er meteen aan wennen dat je je niet elke dag meer weegt...
Oud 30-08-2006, 09:45
GekkeWaus
GekkeWaus is offline
Weeg sowieso altijd s'ochtends voordat je gaat ontbijten en nadat je een bezoek hebt gebracht aan het toilet. Dat is je gewicht.
Oud 30-08-2006, 09:57
Verwijderd
Hou gewoon op met dat geweeg als je er zo gek van wordt
Iedere ochtend wegen geeft geen goed beeld, je schommelt gewoon heel erg. Als je bij wil houden of je afvalt, weeg je dan eens per week ofzo en maak er een grafiekje van.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 09:58
Verwijderd
Citaat:
GekkeWaus schreef op 30-08-2006 @ 10:45 :
Weeg sowieso altijd s'ochtends voordat je gaat ontbijten en nadat je een bezoek hebt gebracht aan het toilet. Dat is je gewicht.
Want o-wee als je eten of resten daarvan meeweegt, als die paar gram al zoveel uit maken voor het gevoel dat je bij je gewicht hebt, dan doe je echt iets fout.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
eigenijk zijn die weegschalen gewoon niet te vertrouwen...
als ik de weegschaal 2 meter verder zet dan normaal geeft ie (standaard) 5 ons minder aan! En als ik er 3 keer achterelkaar op ga geeft hij ook 3 keer wat anders aan....
Echt om gek van te worden! Die dingen zijn gewoon niet te vertrouwen....
Conclusie: ik moet niet meer zoveel waarde hechten aan dat getal op de weegschaal...(makkelijker gezegt dan gedaan...)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:28
niene
niene is offline
Het beste is nog om dat ding helemaal de deur uit te gooien, maar dat is moeilijk, ik weet het...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:38
♪
♪ is offline
Bij ons was het de batterij die slechter werd. Het ene moment woog ik nog 45kg, omdat ik dat erg weinig vond ging ik er nog een keer op staan. Toen gaf die 37kg oid aan. Mijn broer had precies hetzelfde dus hadden we de batterijen vervangen. Daarna deed de weegschaal het weer gewoon.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 17:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
toch een nieuwe gekocht dus we zullen zien morgen...
Vandaag was ik echt compleet in paniek, in huilen uitgebarsten, op de fiets gestapt en naar de apotheek geweest, daar op de weegschaal gegaan, maar die was zo onprecies als het maar kan. Dus s'middags een nieuwe gaan kopen...
geeft wel weer aan hoe belangrijk (TE belangrijk) een weegschaal voor mij is
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 17:51
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 31-08-2006 @ 18:25 :
Jij hebt een probleem. Als je er zo obsessief mee bezig bent word je daar ook niet echt gelukkig van?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 18:04
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Vandaag was ik echt compleet in paniek, in huilen uitgebarsten, op de fiets gestapt en naar de apotheek geweest, daar op de weegschaal gegaan, maar die was zo onprecies als het maar kan. Dus s'middags een nieuwe gaan kopen...
Het lijkt me dat het probleem hier niet in de weegschaal zit.
Oud 01-09-2006, 16:30
liek88
liek88 is offline
Citaat:
kan je niet eens proberen te gaan minderen met wegen? ik woog eerder ook paar keer per dag nu is het zo dat ik vaak halverwege de ochtend denk: ik heb me vanmorgen geeneens gewogen, heb dr gewoon niet aan gedacht! das eigenlijk superrelaxt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:47
juno
juno is offline
Of je dikker wordt merk je aan kleren die niet meer passen, niet aan een weegschaal.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 17:02
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 31-08-2006 @ 19:04 :
Het lijkt me dat het probleem hier niet in de weegschaal zit.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten