Oud 18-09-2006, 13:09
faker
faker is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, welk maandverband gebruiken jullie het liefst?

Dik of dun, lang of normaal

xxx
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 13:14
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Geen... maandverband is klote
Oud 18-09-2006, 13:23
coopergirl
coopergirl is offline
ik gebruik geen maandverband, alleen maar tampons. Vanwaar je vraag? Ik zou zeggen probeer gewoon wat uit?
Oud 18-09-2006, 13:24
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 18-09-2006 @ 14:14 :
Inderdaad. Tampons zijn veel fijner, het voelt veel schoner en je hebt er meer vrijheden mee.

Maar toen ik net voor het eerst ongesteld was, gebruikte ik wel nog maandverband (het eerste jaartje denk ik, daarna overgestapt op tampons) en had ik ze het liefst zo dun mogelijk en met vleugeltjes.
Oud 18-09-2006, 13:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik al jaren geen maandverband meer, vind tampons veel fijner, dat voelt veel schoner. Toen ik wel nog maandverband gebruikte had ik het liefst Allways en dan de dunste en met vleugels. 's Nachts langer en dikker dan overdag.
Oud 18-09-2006, 13:42
Bloem
Bloem is offline
Geen, altijd tampons.

Toen ik nog maandverband gebruikte vond ik, euh, Libresse geloof ik wel fijn, omdat die een heel zacht laagje hadden
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 14:35
duveltje iris
duveltje iris is offline
ik gebruik alleen nog maar tampons echt veele fijner dan maandverband!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 14:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik dan maar als eerste reactie van iemand die wel maandverband gebruikt:
De zwaarste dagen always ultra long plus, en bij de lichtere dagen dat libresse invisible new generation-spul.
Oud 18-09-2006, 14:47
mar87
mar87 is offline
1e nacht: Libresse Maxi Goodnight
1e - 2e/3e dag: Libresse Invisible Ultra Super Clip
laatste dagen: Libresse Ultra Normal Clip / Libresse Ultra Normal.

Ik gebruik geen tampons omdat ik die rotdingen er niet in krijg en die keer dat ik ze er in gekregen had kreeg ik enorme buikpijn en wist ik niet hoe snel dat ding er weer uit moest. Dus ik begin er voorlopig als het niet echt nodig is niet weer aan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 14:54
Verwijderd
Toen ik nog geen tampons gebruikte, gebruikte ik overdag libresse invisible met vleugeltjes/clips (want ik vond dat die het spul sneller opnam dan always) en 's nachts always ultra night (want ik vond dat die beter bleef zitten dan libresse). 1 keer heb ik kotex gebruikt en dat voelde aan als een luier en het was ook een centimeter dik en het plakte met de onderkant aan zichzelf vast waardoor het voor geen meter bleef zitten. Nu vind ik tampons fijner, maar als je nog niet zo lang ongesteld bent begrijp ik heel goed dat je liever maandverband gebruikt, heb ik ook de eerste twee jaar gedaan
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:01
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
duveltje iris schreef op 18-09-2006 @ 15:35 :
ik gebruik alleen nog maar tampons echt veele fijner dan maandverband!!!!!!
klinkt misschien dom hoor, maar zijn jullie met tampons dan niet bang dat je doorlekt?
Oud 18-09-2006, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Wuftie schreef op 18-09-2006 @ 16:01 :
klinkt misschien dom hoor, maar zijn jullie met tampons dan niet bang dat je doorlekt?
In het begin is dat nog wel eens lastig, maar na een tijdje kun je heel redelijk inschatten hoe lang je met 1 tampon kunt doen. En ik doe er voor de zekerheid altijd een inlegkruisje bij.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-09-2006 @ 15:54 :
1 keer heb ik kotex gebruikt en dat voelde aan als een luier en het was ook een centimeter dik
Dat hebben ze in het ziekenhuis altijd, als ik daar onverwachts ongesteld word vind ik het wel fijn, minder bang om door te lekken
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:27
Kaa
Kaa is offline
Ik wissel nogal eens af. De eerste twee/drie dagen gebruik ik tampons, want dan bloed ik toch wel lekker door. Maar de laatste dag gaat er geen kurk meer in. Want die wordt nooit verzadigd, dus dan is het hels om m eruit te halen of er nog een in te doen. En ik ga ook niet 12 uur zitten wachten tot ie n keer vol zit met andere sappen want dat vind ik maar smerig. Draag tampons nooit langer dan 6 uur. Anyhoo, De laatste dag is dat dus Always, zo dun mogelijk. Maar ik draag m meer 'voor de zekerheid' dan voor het nuttige ervan...
Oud 18-09-2006, 15:29
Faerie
Faerie is offline
ik gebruik ook tampons. Maar idd vanwaar je vraag? Toen ik nog net ongesteld was gebruikte ik ook maandverband, en ik moet zeggen dat ik de duurdere merken echt veel beter vond en fijner vond zitten dan een onbekende, goedkopere soort. Oh en met vleugeltjes trouwens, maar wat ben ik nu BLIJ dat ik van maandverband af ben!

ik vraag me trouwens iets af. Weet iemand hoe vrouwen in bijvoorbeeld Afrika dat doen? Als ze midden in de rimboe wonen ofzo, lijkt me niet dat ze daar echt maandverband hebben..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Dat kan met maandverband ook.

Ik gebruik meestal Always Ultra en dan een donker paars pak (plus oid?) en een donker blauw pak (nachtversie), alles met vleugels. Het is idd uitproberen wat je het prettigst vindt, sommige mensen vinden Libresse fijn, anderen Always of weer wat anders.

Laatst gewijzigd op 18-09-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik gebruik naast een tampon altijd een inlegkruisje zodat je gauw genoeg ziet of je aan het doorlekken ben, dan kan je best nog op tijd je tampon verwisselen
Oud 18-09-2006, 15:33
Verwijderd
Vroeger gebruikte ik donkergroene allways die dunne met vleugeltjes dus
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee hoor, na verloop van tijd krijg je wel door hoe lang je een tampon op welke dag in kan houden. En op de hevigste dagen voel je het ook echt wel als zo'n tampon vol is.
Oud 18-09-2006, 15:51
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Faerie schreef op 18-09-2006 @ 16:29 :
ik vraag me trouwens iets af. Weet iemand hoe vrouwen in bijvoorbeeld Afrika dat doen? Als ze midden in de rimboe wonen ofzo, lijkt me niet dat ze daar echt maandverband hebben.. [/B]
Toen mijn moeder jong was hadden ze dat soort dingen nog niet, en daarom gebruikten ze dus een oud stuk stof of iets dergelijks. En tja als ie verzadigd was moest je hem wassen en buiten laten drogen, het kon zo niet anders. Trouwens, ik denk niet dat het 100 jaar geleden in Nederland ook heel erg anders was.

OT: ben een van de weinigen die geen tampons gebruikt, omdat ik bang ben dat ik ze vergeet eruit te halen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:54
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Faerie schreef op 18-09-2006 @ 16:29 :

ik vraag me trouwens iets af. Weet iemand hoe vrouwen in bijvoorbeeld Afrika dat doen? Als ze midden in de rimboe wonen ofzo, lijkt me niet dat ze daar echt maandverband hebben..
Ik vraag me ook nog steeds af hhoe ze dat deden in de steentijd, dan hadden ze ook nog geen doeken ofzo. En dierenvacht lijkt me nou niet zo fantastich absorberend, als je het mij vraagt.
Oud 18-09-2006, 16:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 16:51 :
OT: ben een van de weinigen die geen tampons gebruikt, omdat ik bang ben dat ik ze vergeet eruit te halen.
Hoe kan je dat nou vergeten?
Oud 18-09-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 16:51 :
Toen mijn moeder jong was hadden ze dat soort dingen nog niet, en daarom gebruikten ze dus een oud stuk stof of iets dergelijks. En tja als ie verzadigd was moest je hem wassen en buiten laten drogen, het kon zo niet anders. Trouwens, ik denk niet dat het 100 jaar geleden in Nederland ook heel erg anders was.
of 40 jaar geleden. Al dat wegwerpmaandverband is nog betrekkelijk nieuw.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 17:06 :
Hoe kan je dat nou vergeten?
Ja, dat vraag ik me ook af. Je voelt dat ding op geven moment toch wel zitten? En dat groene touwtje tussen je benen valt toch ook wel op zou je zeggen...
Oud 18-09-2006, 16:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 18-09-2006 @ 14:14 :
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:45
Poepkind
Poepkind is offline
Tsja ik ben ook al van de tampons, ob mini. Ik vond alle maandverband vervelend, duurdere iets minder dan goedkopere
Oud 18-09-2006, 17:08
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 18-09-2006 @ 17:17 :
Ja, dat vraag ik me ook af. Je voelt dat ding op geven moment toch wel zitten? En dat groene touwtje tussen je benen valt toch ook wel op zou je zeggen...
Ik ben redelijk vergeetachtig En vooral als ik druk bezig ben met iets trouwens, met roept toch altijd van "je voelt hem niet eens zitten"? Dan is het toch wel voorstelbaar dat je hem op tijd vergeet uit te doen? (Ik heb het trouwens niet over lekgevaar, want dan doe ik wel maandverband in ofzo, maar over infecties.)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:33
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 18:08 :
trouwens, met roept toch altijd van "je voelt hem niet eens zitten"? Dan is het toch wel voorstelbaar dat je hem op tijd vergeet uit te doen?
Ja, dat is ook wel zo. Maar als ie vol is, voel ik hem altijd wel wat naar onder zakken en geeft het een licht drukgevoel. Daaraan merk ik vooral die ie vervangen moet worden. En om te voorkomen dat ze er te lang inzitten, gebruik ik altijd OB mini, omdat ik meestal toch niet zo heel erg vloei.
Oud 18-09-2006, 17:35
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 18-09-2006 @ 18:33 :
Ja, dat is ook wel zo. Maar als ie vol is, voel ik hem altijd wel wat naar onder zakken en geeft het een licht drukgevoel. Daaraan merk ik vooral die ie vervangen moet worden. En om te voorkomen dat ze er te lang inzitten, gebruik ik altijd OB mini, omdat ik meestal toch niet zo heel erg vloei.
Tja, het is wel heel handig tijdens het sporten enzo. Maar soms ben ik heel lang(soms van 9 tot 5) op de uni bezig met practica enzo waarbij ik niet zomaar kan wegglippen, daar dacht ik eigenlijk meer aan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 18:35 :
Tja, het is wel heel handig tijdens het sporten enzo. Maar soms ben ik heel lang(soms van 9 tot 5) op de uni bezig met practica enzo waarbij ik niet zomaar kan wegglippen, daar dacht ik eigenlijk meer aan.
Hmm, dat lijkt me wel lastig dan. Kan me ook haast niet voorstellen dat je tussendoor niet een keertje pauze hebt? Je zal toch ook wel eens gewoon naar de wc moeten lijkt me Bovendien, van maandverband houd je toch ook niet van 9 tot 5 achter elkaar dezelfde in?

En nee, ik probeer je nu niet wanhopig aan de tampons te krijgen hoor, dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Ik probeer alleen je punt te snappen
Oud 18-09-2006, 17:45
DvoorA
DvoorA is offline
geen, sinds ik aan de prikpil ben word ik niet meer ongesteld. Weet je hoe heerlijk Vrouw te zijn zonder de nadelen
Maar vroeger gebruikte ik ook alleen tampons..en maandverband extra dun, volgens mij maakt het geen klap uit, elke keer zeggen ze weer: nu, extra verbeterd! alsof de vorige niet goed waren
Oud 18-09-2006, 17:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 18:08 :
Ik ben redelijk vergeetachtig En vooral als ik druk bezig ben met iets trouwens, met roept toch altijd van "je voelt hem niet eens zitten"? Dan is het toch wel voorstelbaar dat je hem op tijd vergeet uit te doen? (Ik heb het trouwens niet over lekgevaar, want dan doe ik wel maandverband in ofzo, maar over infecties.)
Wanneer een tampon vol is zakt hij naar beneden en voel je dat wel. Het is geen pijnlijk gevoel, maar wel een gevoel van 'hé daar zit iets'.
Ook als een tampon lang in zit voel ik dat wel.

En bovendien, bij wc-bezoek merk je dat toch ook wel.
En ik neem aan dat je bij je les wel gewoon naar de wc mag
Oud 18-09-2006, 17:57
Verwijderd
even een vraagje voor degene die geen maandverband gebruiken, je mag toch eigenlijk niet constant een tampon in hebben, ik dacht dat je minstens 8 uur op een dag zonder moet rondlopen, dus met maandverband?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:05
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 18-09-2006 @ 18:42 :
Hmm, dat lijkt me wel lastig dan. Kan me ook haast niet voorstellen dat je tussendoor niet een keertje pauze hebt? Je zal toch ook wel eens gewoon naar de wc moeten lijkt me Bovendien, van maandverband houd je toch ook niet van 9 tot 5 achter elkaar dezelfde in?

En nee, ik probeer je nu niet wanhopig aan de tampons te krijgen hoor, dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Ik probeer alleen je punt te snappen
Je mag natuurlijk wel naar de wc, alleen ik wil dat nog wel eens vergeten en in de praktijk luncht men tussendoor soms ook niet, omdat je dan in tijdnood komt Enfin ik snap je punt wel, alleen ik heb tot nu toe nog geen echte behoefte gehad om tampons uit te proberen ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 18-09-2006 @ 16:54 :
Ik vraag me ook nog steeds af hhoe ze dat deden in de steentijd, dan hadden ze ook nog geen doeken ofzo. En dierenvacht lijkt me nou niet zo fantastich absorberend, als je het mij vraagt.
constant zwanger zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 18-09-2006 @ 18:57 :
even een vraagje voor degene die geen maandverband gebruiken, je mag toch eigenlijk niet constant een tampon in hebben, ik dacht dat je minstens 8 uur op een dag zonder moet rondlopen, dus met maandverband?
Ik ken die regel niet. Volgens mij mag je alleen een tampon niet langer dan 8 uur inhouden.
Oud 18-09-2006, 18:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 19:05 :
Je mag natuurlijk wel naar de wc, alleen ik wil dat nog wel eens vergeten en in de praktijk luncht men tussendoor soms ook niet, omdat je dan in tijdnood komt Enfin ik snap je punt wel, alleen ik heb tot nu toe nog geen echte behoefte gehad om tampons uit te proberen ofzo
Maar hoe doe je dat dan met je maandverband?
Oud 18-09-2006, 18:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 19:19 :
Ik ken die regel niet. Volgens mij mag je alleen een tampon niet langer dan 8 uur inhouden.
Idd, beter om om de 4 uur te verwisselen, en max. 8 uur inhouden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:25
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 19:20 :
Maar hoe doe je dat dan met je maandverband?
Eh ja, ik glip 1 keer naar buiten ofzo bij maandverband zit er toch geen tijdsgrens? Maar sowieso is het op zulke momenten altijd een hoop gezeik omdat alles steriel moet blijven enzo, tja ... anyway beetje een zinloze discussie dit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 18-09-2006 @ 19:25 :
Eh ja, ik glip 1 keer naar buiten ofzo bij maandverband zit er toch geen tijdsgrens? Maar sowieso is het op zulke momenten altijd een hoop gezeik omdat alles steriel moet blijven enzo, tja ... anyway beetje een zinloze discussie dit
Nou, ik snap het verschil dus niet. Of je er nou 1x uitglipt om maandverband te verwisselen of 1x om je tampon te verwisselen
Oud 18-09-2006, 18:27
Drez
Drez is offline
Citaat:
vrouwen werden toen niet maandelijks ongesteld. geloof ik.
Oud 18-09-2006, 19:08
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 19:27 :
Nou, ik snap het verschil dus niet. Of je er nou 1x uitglipt om maandverband te verwisselen of 1x om je tampon te verwisselen
Ja, dat snap ik dus ook niet. Dat verschil is er ook niet.
Oud 18-09-2006, 19:15
DDM
DDM is offline
Citaat:
Vroeger waren vrouwen om de zoveel tijd zwanger omdat het begrip anticonceptie natuurlijk nog niet bekend was. Aan de andere kant werden kinderen heel lang gezoogd (door gebrek aan andere dranken?) En zo lang er melk wordt gegeven is er een andere hormonale balans waarbij geen cyclus is. Dit om moeder en kind te beschermen.
Oud 18-09-2006, 19:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
DDM schreef op 18-09-2006 @ 20:15 :
Vroeger waren vrouwen om de zoveel tijd zwanger omdat het begrip anticonceptie natuurlijk nog niet bekend was. Aan de andere kant werden kinderen heel lang gezoogd (door gebrek aan andere dranken?) En zo lang er melk wordt gegeven is er een andere hormonale balans waarbij geen cyclus is. Dit om moeder en kind te beschermen.
Ik weet idd wel dat in andere, armere culturen het zogen als een soort voorbehoedsmiddel wordt gebruikt.
Oud 18-09-2006, 19:19
DDM
DDM is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 20:17 :
Ik weet idd wel dat in andere, armere culturen het zogen als een soort voorbehoedsmiddel wordt gebruikt.
Ja klopt Het is alleen niet 100% betrouwbaar. Maar dat geldt natuurlijk ook voor andere voorbehoedsmiddelen
Oud 18-09-2006, 19:37
Verwijderd
ik gebruik gewoon goedkoop huismerk maandverband. om de simpele reden dat er bij mij niks in kan. zeg maar. gebruik t liever ook niet, maar ja. geen keuze
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik gebruik nooit tampons, nooit gedaan ook en niet echt behoefte aan. En ik gebruik gewoon normaal en 's nachts wel grotere.
Oud 18-09-2006, 20:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 19:27 :
Ik zie het verschil ook niet. Bovendien zou ik maandverband juist vaker verwisselen dan een tampon, omdat je dat wat sneller ruikt en ik me heel vies zou voelen als ik constant dat natte, plakkerige (sorry voor de details) maandverband tegen me aan zou voelen. Maar he, dat ben ik
Oud 18-09-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2006 @ 19:19 :
even die bijsluiter doorgelezen en het staat er inderdaad niet in. Geen idee waar ik dit dan vandaag haal. Ik meen het toch echt ergens gelezen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Drez schreef op 18-09-2006 @ 19:27 :
vrouwen werden toen niet maandelijks ongesteld. geloof ik.
jawel, maar vrouwen werden vrijwel gelijk nadat ze vruchtbaar waren zwanger. tegenwoordig is dat niet meer zo in trek.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten