Oud 01-12-2006, 19:42
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Okee, de situatie. Ik woon hier sinds een maand of 4 in dit studentenhuis met 9 andere studenten... Van een van de meisjes had ik vanaf de eerste dag al direct zoiets van: 'Hmmm, jij bent leuk!' Maarja, je woont er net en je bent nota bene elkaars huisgenoot, dus dan ga je niet gelijk lopen flirten en heel de rotzooi...

Maar goed.. in de periode van toen tot en met nu zijn we steeds meer met elkaar gaan optrekken. Klinkt lullig misschien, maar we doen ontzettend veel samen, dat zit 'm in de kleinste dingetjes zoals samen naar de universiteit fietsen, samen koken/eten, samen een spacecakie bakken , 's avonds tv kijken, mekaar helpen bij van alles en nog wat... Laatst bijv. met z'n 2en naar Ikea geweest want ik wilde een nieuwe bank en zij een tweepersoonsbed want dat heeft ze nu niet. Naar Ikea! Lijkt gvd wel een burgerlijke gezinnetjes activiteit.

Nah goed.. al die tijd had ik dus zo'n idee van 'ik zal wel in de friend zone blijven steken' en vond dat ook niet zo'n probleem... want als je bij mekaar in huis woont en je zou iets krijgen met elkaar zit je echt constant op elkaars lip en dan kan het sneller fout gaan imho... Maar dat idee heb ik inmiddels aan de kant gezet want het is natuurlijk bullshit.. natuurlijk kan zoiets wel gewoon werken!

Naja, dinsdagavond was eigenlijk wel een 'doorslaggevende' avond.. Ik was jarig en ging met wat vrienden op stap. Zij en een vriendin waren ook in dat cafe en stonden al snel bij ons. Beetje ouwehoeren enzo. Toen ze op een gegeven moment drinken ging halen kwam haar vriendin ineens naar me toe en vroeg me "hey hoe zit het nu eigenlijk tussen haar en jou?". Overviel me een beetje... Ik zei met mn stomme kop iets als: "oh we kunnen het goed vinden samen he, gewoon goeie maatjes". En toen ze vroeg of ik niet meer wilde stond ik eigenlijk er ook maar wat omheen te draaien.. Ik had natuurlijk gewoon eerlijk moeten zijn, want die vriendin kan ik best vertrouwen denk ik. Naja, toen kwam ze weer terug en nog n beetje ouwehoeren, ik haar voor de gein beloofd ontbijt op bed te brengen de volgende ochtend.

Zo gezegd zo gedaan, ze vond het erg lief van me. Nu is ze een paar dagen naar haar ouders, want morgen is ze jarig. Maar de komende periode.. ik twijfel erg over hoe ik 't eens aan ga pakken. Haar face to face eerlijk vertellen hoe ik over haar denk? Een keer een move maken als we gezellig tv liggen te kijken? Nog ff aankijken en op meer hints van haar kant wachten?

Kijk.. ik ben zo bang dat ik het niet helemaal goed heb en zij mij erg lief vindt maar gewoon als goeie vriend.. en ja, dan sta je daar met je ontzettende liefdesbekentenis en 't is verdomme m'n huisgenootje! Dus dat drukt wel een stempel, zal ik maar zeggen.. als het 'verkeerd' uitpakt dan.

Lang verhaal.. weinig inhoud.. maar ik wilde gewoon effe jullie meningen polsen... dus kom maar op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2006, 19:50
Scatterheart
Scatterheart is offline
Volgens mij weet je het zelf prima.
Oud 01-12-2006, 19:52
no_chi-chi]\\\!
no_chi-chi]\\\! is offline
Citaat:
MarkusSchulz schreef op 01-12-2006 @ 20:42 :
Laatst bijv. met z'n 2en naar Ikea geweest want ik wilde een nieuwe bank en zij een tweepersoonsbed want dat heeft ze nu niet. Naar Ikea! Lijkt gvd wel een burgerlijke gezinnetjes activiteit.
Lijkt?
Oud 01-12-2006, 19:54
juno
juno is offline
In mijn (ons dus ) oude studentenhuis zijn relaties op deze manier begonnen die inmiddels al hoog en breed getrouwd en bekinderd zijn.

Wat dacht je van een vet grijnzende: "ik vind je leuk, maar dat had je natuurlijk al door".
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 19:55
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 01-12-2006 @ 20:50 :
Volgens mij weet je het zelf prima.
IK weet het prima, maar ik ben zo bang om een pleefiguur te slaan! Ze is sowieso gewoon een heel spontaan en hartelijk meisje, ik weet ook niet hoe 'ver' ze normaal met gewone vrienden gaat... in de kleine dingetjes dan he.

Zondagavond gaan we ons waarschijnlijk een delerium zuipen ter ere van haar verjaardag en misschien komt er nog een enkel jointje bij kijken ook.. dus we zullen eens kijken wat daar uit komt.

Citaat:
no_chi-chi]\\\! schreef op 01-12-2006 @ 20:52 :
Lijkt?
Ehh, 'is' ja. Alleen de golden retriever, de stationwagen en de kids ontbraken nog.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 19:56
Muchacha
Muchacha is offline
Hmm, lastige situatie. Ik geef je gelijk dat je niet zomaar je gevoelens bloot kunt leggen want ze is idd je huisgenootje en je kan het goed met haar vinden en dat mag niet veranderen. Langs de andere kant: als je echt zo gek op haar bent, ga er dan voor! Pols eens hoe zij zich voelt, desnoods door nog eens die vriendin van haar aan te spreken (vraag wat ze bedoelde onlangs met die vraag). Het zou jammer zijn als zij hetzelfde zou voelen en er ook niet voor durft gaan.
Kruip tijdens het film kijken wat dichter tegen haar aan en zie wat zij doet en hoe het aanvoelt. Voelt het <3 aan, then make your move. Let op de kleine dingetjes
Oud 01-12-2006, 19:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
"Ik vind je lief, liever dan gewoon lief... Jij mij ook?"
Oud 01-12-2006, 20:21
Verwijderd
"Hallo, je bent een stoephoer."
Met citaat reageren
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Het probleem is dat als het misloopt en je elkaar niet meer kan uitstaan dat je dan nog voor de rest van het jaar op elkaar zit te zien. Ik ga nu wel van een slecht scenario uit.
Met citaat reageren
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Mja okee, maar zo'n zoetsappige zin krijg ik niet zomaar over m'n lippen hoor, whehe. Ik ben dan toch meer van de 'move', dus gewoon een keer 'toehappen'.

Zij heeft mij trouwens beloofd me komende week een keer ontbijt op bed te brengen, onverwachts.. ook leuk.

Ja mensen ik weet het! De hints lijken overduidelijk, maar toch vertrouw ik 't nog niet helemaal!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:23
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-12-2006 @ 21:21 :
"Hallo, je bent een stoephoer."
Opzouten, nerd.

Citaat:
pvt. stengo schreef op 01-12-2006 @ 21:21 :
Het probleem is dat als het misloopt en je elkaar niet meer kan uitstaan dat je dan nog voor de rest van het jaar op elkaar zit te zien. Ik ga nu wel van een slecht scenario uit.
Mja, daar heb ik ook wel aan gedacht... al kan ik me niet voorstellen dat we om wat voor reden dan ook elkaar niet meer uit zouden kunnen staan, wat er ook gebeurt. Maar da's misschien veel te naief. Naja, boeiiehhh.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:24
Fearless
Fearless is offline
ja,

en die vriendin komt ook niet voor niets naar je toe om te vragen hoe 'het zit' tussen jullie denk ik
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:25
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Citaat:
MarkusSchulz schreef op 01-12-2006 @ 21:21 :
Mja okee, maar zo'n zoetsappige zin krijg ik niet zomaar over m'n lippen hoor, whehe. Ik ben dan toch meer van de 'move', dus gewoon een keer 'toehappen'.

Zij heeft mij trouwens beloofd me komende week een keer ontbijt op bed te brengen, onverwachts.. ook leuk.

Ja mensen ik weet het! De hints lijken overduidelijk, maar toch vertrouw ik 't nog niet helemaal!
Ik heb de hints altijd te laat door, zelf zo'n duidelijke hints. Ik denk toch dat het vrij duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:30
juno
juno is offline
Waarom willen jullie het toch altijd in drievoud op de daartoe bestemde formulieren, met stempel, hebben voor jullie het durven te geloven?

Ze vindt je leuk, zet de deur open, maar jij moet de eerste stap zetten en je bloot geven. Zo gaat dat nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:32
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
Fearless schreef op 01-12-2006 @ 21:24 :
ja,

en die vriendin komt ook niet voor niets naar je toe om te vragen hoe 'het zit' tussen jullie denk ik
Hmm inderdaad.. maar ik vraag me af of dat uit haar zelf kwam, of omdat ze het met haar over mij heeft gehad. Ik had iig gewoon eerlijk tegen die vriendin moeten zijn ipv er zo omheen draaien.... lomp van me maarjaaa.

Ze is trouwens 22, ik net 21, schelen ongeveer een jaar... Niet dat dat wat uitmaakt, maar ik had in het begin het idee dat ze echt zo iemand is die op oudere gozerts valt. En ik kom nou niet bepaald veel ouder over dan ik ben ofzo. Ook is ze al 3 jaar vrijgezel na een vrij lange relatie.. ze kan moeilijk verliefd worden en ze komt nooit iemand tegen die ze ECHT leuk vindt zei ze me eens..

Ook hadden we het een hele tijd terug over relaties binnen 'n studentenhuis, bij ons zijn dat er momenteel twee. En dat wij dat allebei niet zouden trekken, met vriend of vriendin in 1 huis wonen, omdat je dan altijd bij mekaar zit zeg maar... Maarja, tijden veranderen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:34
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
juno schreef op 01-12-2006 @ 21:30 :
Waarom willen jullie het toch altijd in drievoud op de daartoe bestemde formulieren, met stempel, hebben voor jullie het durven te geloven?

Ze vindt je leuk, zet de deur open, maar jij moet de eerste stap zetten en je bloot geven. Zo gaat dat nou eenmaal.
Bureaucratie is een mooi iets.

Ik realiseer me ook wel dat ik niet de laffe turk moet blijven uithangen en op een move van haar kant moet blijven wachten... Ik ga d'r ook heus wel werk van maken, maar eerst ns kijken hoe deze week verloopt. Ik moet zeggen, ik mis ze wel nu ze zo een paar dagen weg is!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:10
Verwijderd
Ben jij nou een vent? Toon eens wat initiatief.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:41
Verwijderd
Je moet haar pakken, gek
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:44
Verwijderd
Citaat:
MarkusSchulz schreef op 01-12-2006 @ 21:23 :
Opzouten, nerd.
Zelf optiefen. Ik geef je waardevol advies in een compact sarcastisch jasje, namelijk, je weet zelf ook wel wat je moet zeggen en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 00:56
Verwijderd
"Best hard verliefd, zij ook..."

Nergens kom ik tegen dat zij ook 'hard verliefd' is. Uit je posts blijkt iig dat je daar niet echt zeker van bent.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 01:04
Bloem
Bloem is offline
Ga in ieder geval niet te lang door met 'gezellig' doen zonder verder initiatief te nemen, voor je het weet ben je echt een soort broertje voor d'r.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 08:22
smvs
smvs is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-12-2006 @ 02:04 :
Ga in ieder geval niet te lang door met 'gezellig' doen zonder verder initiatief te nemen, voor je het weet ben je echt een soort broertje voor d'r.
Klopt maar er is initiatief nemen en initiatief nemen, en suggesties uit dit topic in de trant van zeggen dat je haar leuk vindt etc. zijn mijns inziens nou niet bepaald goede moves. Het haalt alle spanning weg. Ze moet juist een beetje onzeker zijn over wat je van haar vindt. Ontbijt op bed brengen terwijl je nog niet eens gezoend hebt vind ik ook vreselijk fout.

Citaat:
MarkusSchulz schreef op 01-12-2006 @ 20:42: Ik had natuurlijk gewoon eerlijk moeten zijn, want die vriendin kan ik best vertrouwen denk ik.
Afgezien van of het handig is om je gevoelens uit te spreken, is het een misvatting dat je een vriendin van een meisje kunt vertrouwen. Je betekent nog niks in haar leven dus vriendinnen komen op de 1e plaats. Ga maar na, omgekeerd werkt het ook zo. Als een meisje iets aan mij vertelt wat over een goede vriend van mij gaat, dan krijgt hij dit hoe dan ook te weten. Zo werkt dit bij meiden onderling ook.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 08:50
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Dit is zoooo overduidelijk
ze wil het hoor!!!
waar wacht je eigenlijk op?
als haar vriendin op je afkomt, dan wist zij het waarnschijnlijk op voorhand dat haar vriendin ging komen!
ik denk dat ze al lang genoeg heeft moeten wachten....
en dan nog eens ontbijt op bed...
dit is gewoonweg zo duidelijk
Oud 02-12-2006, 10:40
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-12-2006 @ 23:44 :
Zelf optiefen. Ik geef je waardevol advies in een compact sarcastisch jasje, namelijk, je weet zelf ook wel wat je moet zeggen en wat niet.
Sorry gast.. ik reageerde iets te fel idd.

Citaat:
N00dles schreef op 02-12-2006 @ 01:56 :
"Best hard verliefd, zij ook..."

Nergens kom ik tegen dat zij ook 'hard verliefd' is. Uit je posts blijkt iig dat je daar niet echt zeker van bent.
Hehe, ja de topictitel is ietwat ongelukkig gekozen, dat geef ik toe.

Verder.. ik ga inderdaad zeker niet te lang meer door met gezellig doen, niet alleen omdat ik anders een 'broertje' wordt maar ook omdat ik dat zelf niet langer meer trek.

Naja, vandaag is ze dus jarig, ik stuurde gister om 0:30 uur een smsje met felicitatie en voor de gein de vraag of ik toch zeker wel de eerst was die haar feliciteerde (wat niet waarschijnlijk is.. half uur na twaalven...). Kreeg er eentje terug dat ik zeker niet de eerste was met m'n sms maar wel de eerste die zij iets terugstuurde. Daarna nog wat heen en weer gesmst.. naja, 't zijn die kleine dingetjes he.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 10:51
Escapism
Escapism is offline
en probeer nog eens uit te leggen waarom je niet zou proberen je move te maken?
Oud 02-12-2006, 10:57
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Citaat:
Escapism schreef op 02-12-2006 @ 11:51 :
en probeer nog eens uit te leggen waarom je niet zou proberen je move te maken?
Eh, er is werkelijk echt geen reden om 't niet te doen he?

Ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 11:22
Escapism
Escapism is offline
morgen lezen we je succesverhaal
Oud 02-12-2006, 11:48
stout!
stout! is offline
Citaat:
Escapism schreef op 02-12-2006 @ 12:22 :
morgen lezen we je succesverhaal
Wat ben je aardig .
Oud 02-12-2006, 12:45
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
stout! schreef op 02-12-2006 @ 12:48 :
Wat ben je aardig .
ik zei toch dat ik dat soms wel ben
Oud 02-12-2006, 14:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MarkusSchulz schreef op 02-12-2006 @ 11:40 :
Sorry gast..
Het is een zij, geen gast.

En ik zou het na een tijdje echt wel gehad hebben als jij er zo omheen blijft draaien. Volgens mij laat ze overduidelijk merken dat ze je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 13:08
MarkusSchulz
MarkusSchulz is offline
Update.

't Is dik aan. Niet echt veel geslapen de afgelopen paar dagen, we hadden andere dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 13:09
Bloem
Bloem is offline
Oh leuk!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:21
-(L)-
Hoe is 't nu precies gekomen dan?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:32
Roosje
Roosje is offline
Goaf!
Oud 06-12-2006, 16:47
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-12-2006 @ 17:21 :
Hoe is 't nu precies gekomen dan?
Markus heeft samen met haar een cursus veters strikken gedaan.

En nu hebben ze allebei een diploma
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten