Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 14:25
ABrules
ABrules is offline
OKeej hier komt de situatie....

Ik heb een beste vriendin, en ik heb haar verteld dat ik veel meer dan vriendschap voor haar voel voordat ik 2 weken op vakantie ging. Toen zei ze dat ze ook "soms" verliefd op mij was maar toen niet. Ik kom afgelopen vrijdag terug van die vakantie en die zaterag ging ik uit. Zij was er ook, nou goed we hebben het altijd gezellig enzo... maar er stond iets te gebeuren. We hadden ons allebei van onze vriendengroep verlost, en we stonden te dansen toen zij opeens mij kuste. Nou goed geweldige avond gehad enzo en toen ik haar op de bus zette zei ze dat het goed zat. Ik kon haar maandag weer zien en dat gebeurde ook we hebben de hele dag rondgelopen als stelletje enzo tot vroeg in de avond. Ze lag op mijn bed en toen begon ze dat ze zich niet zo aangetrokken tot mij voelde als die zaterdag. Ik had ook al gemerkt dat er iets anders was en hoopte zo dat ik het mis had maar nee hoor, ze maakte het uit. Maar nu komt het volgende, als je niet aangetrokken voelt geeft je lichaam geen reacties op een kus bv, en hoe hard zij ook beweerde dat ze zich niet aangetrokken voelde, had ze na het kussen bv. zwaardere adem, snellere hartslag verwijdde pupillen enz. Dit zijn maar een paar van de reacties die je hebt bij iemand die jou aantrekt zeg maar. Maar goed, nu komt het er dus op neer dat ik haar niet echt geloof, en ze heeft ooit eerder gezegd dat ze bang is om mij te verliezen ofzo. Nu heb ik dus het gevoel dat ze loog om waarom ze het uitmaakte en heeft ze me veel pijn gedaan door mij niet eens een kans te geven om... tja... haar lief te hebben ofzo... Nu ben ik niet boos geworden op haar en tja gezegd dat het niet uitmaakt en niet verder gevraagd wat de echte reden ervan is dat ze het uitmaakte.
Ze heeft me veel pijn gedaan, maar ik geef nog steeds meer om haar dan dat zij mij pijn heeft gedaan, en ik zal nog steeds beste vrienden met haar blijven hoeveel moeite me dat ook kost.

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie hebben gedaan of doen in mijn situatie??

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 14:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 14:41
Verwijderd
Het is een algemeen bekend probleem dat wanneer iemand iets graag wil zien dat ook denkt te zien.

Stel je nou eens voor, waarom zou ze zeggen dat ze zich niet zo aangetrokken voelt tot jou? Als ze enkel bang is jou te verliezen als vriend, dan had ze misschien verteld twijfels te hebben of bijvoorbeeld dat ze niet echt verliefd is .. of iets anders in die richting.

Toch?

Anderzijds vind ik het wel markant dat zij jou zoende die zaterdagavond :/
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:52
ABrules
ABrules is offline
Ja het zijn ook de tegenstrijdigheden die het zo moeilijk maken, maar ze heeft ook ooit gezegd dat ze bang is om echt van iemand te gaan houden, dat ze daar niet klaar voor zou zijn... We kennen elkaar al 3 jaar en het laatste jaar zijn we ook heel close geworden, het probleem is dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn... in wat ze zegt en doet....
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:56
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt!

Maar euh, misschien stomme vraag maar.. had zij gedronken die zaterdagavond? Het is natuurlijk nooit een excuus, maar drank wil nog wel es invloed hebben op de aantrekkingskracht die je voelt naar een ander persoon toe, de sfeer kan dat ook etc.

Als het angst was jou te verliezen en dat soort dingen, denk ik eigenlijk dat dat niet zo snel gekomen was, niet de eerste keer na je haar zag na die zaterdagavond lijkt mij.

Ze zal zich toen ze erover nagedacht heeft zijn gaan afvragen of ze dit wel wilde, en tot de conclusie gekomen zijn dat het antwoord daarop nee was..

Als je toch twijfelt zou ik met haar gaan praten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:05
ABrules
ABrules is offline
Ja ze had gedronken... Maar als het daar door zou zijn gekomen, dan... zou ik gebruikt zijn. Dit wil ik niet geloven... Maar ik ga er nog met haar over praten ja, misschien dat ik dat dan maar moet geloven, het zal me nog meer pijn doen dat te horen te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
Ja ze had gedronken... Maar als het daar door zou zijn gekomen, dan... zou ik gebruikt zijn. Dit wil ik niet geloven... Maar ik ga er nog met haar over praten ja, misschien dat ik dat dan maar moet geloven, het zal me nog meer pijn doen dat te horen te krijgen...
Ik zie dat dan niet als gebruikt..

Ik zie dat als niet verder nadenken over wat het echt is, of ze wel echt iets met je wil.. Maar opgaan in de sfeer en alles, niet nadenkend over wat ze er verder mee wil. En ook dat de gedachtes daarover blurry zijn, ze het denkt te willen, maar niet helder na kan denken, en zich dan de volgende dag ofzo pas beseft van heej, maar eigenlijk voel ik het niet op die manier voor hem.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:22
ABrules
ABrules is offline
Ja laat ik het hopen... Het zou makkelijker zijn, maar ze heeft mij verzekerd dat het echt was en dat ze nog veel voor mij voelt... Dit maakt het ook zo moeilijk al die tegenstrijdigheden....
Ook op die zondag dat ik haar niet kon zien, was ze nog helemaal blij dat wij iets hadden en dat heeft ze tegen een paar vrienden van ons allebei gezegd... Dit allemaal maakt het voor mij zo lastig...

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:01
PardonMe
PardonMe is offline
Volgens mij weet ze zelf niet wat ze voelt en wat ze wilt..
je bent toch niet de ene dag smoorverliefd en de andere dag ineens niet meer..? Dat kan toch niet in 1 keer weg zijn..?
En waarom kust ze je als ze "soms" verliefd op je is, terwijl ze (ga ik even van uit) wist dat jij wel degelijk verliefd op haar was??
Ik vind het zo een beetje overkomen alsof ze je enigzins gebruikt heeft.. (zo zie ik het)

en wat ik zou doen?
Eerst zou ik mezelf een tijdje zielig voelen, maar daarna zou ik hem proberen uit mn hoofd te zetten, lol maken en er niet meer te lang over blijven peinzen..

maar ik zou ook willen weten wat hij (in jouw geval zij) nou werkelijk wil en voelt, want zo is het maar raar hoor => eerst kust zij jou, jullie hebben even iets en een paar dagen later is ze *ineens* niet meer verliefd en maakt ze het uit
Oud 16-08-2002, 11:13
ABrules
ABrules is offline
Ja Pardonme, je zegt precies waarmee ik nu de hele tijd in mijn hoofd zit... Mmmz ik heb me gelukkig niet zielig gevoelt, het is duidelijk dat ik nog een keer met haar moet praten... maar na wat ze nu heeft gedaan en ze wil zo graag vrienden blijven, mag ze van mij wel eerst weer contact opnemen, of vinden jullie dat ik haar eerste moet bellen ofzo??
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:11
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou haar laten bellen denk ik..
Zij heeft jou toch best wel gebruikt eigenlijk, en als je echt graag vrienden met je wil blijven, dan moet ze daar ook maar wat moeite voor doen!

Ik kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is om zo tegen haar te doen, aangezien je haar erg leuk vindt, maar dit is denk ik wel de beste manier om erachter te komen wat ze van je wil..
Belt zij jou; dan is ze blijkbaar bereid er wat moeite voor te doen
Laat zij niks van zich horen; dan boeit het haar waarschijnlijk niet..
Oud 16-08-2002, 20:44
ABrules
ABrules is offline
Ja... nu moet ik wachten.... we zullen waarschijnlijk goede vrienden blijven... ik moet haar alleen wel vertellen dat dit mij enige moeite kan kosten na wat er gebeurt is... zouden jullie de vriendschap opgeven als er zoiets gebeurt????
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 13:23
Tox
Tox is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Je wilt gewoon niet geloven dat ze je niet leuk vind, een beetje zwak.
Oud 18-08-2002, 13:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
kijk, als k te veel drink, ben k ook makkelijker en dan denk k over bepaalde dingen soms ook anders... k zoen dan nog niet met mensen met wie k eigenlijk niet wil zoenen, maar er zijn mensen die dat dus wel doen. misschien je beste vriendin ook.

praat gewoon nog een keer met dr...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:23
ABrules
ABrules is offline
Tox, je weet niet waar je over praat man.... kon ik dat maar geloven, maar als zij zelf zegt dat ze me wel leuk vind wat moet ik dan geloven... Kom nu maar op met je bijdehande opmerking... Zwak... pfff

En rainbow, je hebt gelijk en ik heb het ook wel zelf ervaren zo toen ik wat op had... Maar hoe zit het dan met wat ze zei van dat ze vaker op mij verliefd is geweest... maar ik ga met haar praten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:09
mood indigow
mood indigow is offline
nou je kan degelijk wel van het ene op het andere moment niet meer verliefd zijn.. dat heb ik altijd en het is behoorlijk kut..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:52
ABrules
ABrules is offline
ik geloof het mood indigow. en hoop dat het ooit anders met je zal gaan...

Ik heb nu met haar gesproken, ze begreep dat ze me veel pijn had gedaan, maar dat is niet het belangrijkste....

De reden omdat ze het uit had gemaakt wist ze zelf ook niet echt, zei ze... we hebben gebeld, en afgesproken om er dieper op in te gaan... ofzo.

maar goed ze weet dus zelf ook niet waarom ze het zo heeft gedaan... wat wil dit dan zeggen??? ik kon trouwens weer goed met haar praten net als voor de gebeurtenis... dit was echt wel fijn... nu ons gesprekje nog...

Ik heb het gevoel dat ik weer verder kan...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 09:52
mood indigow
mood indigow is offline
mooi.. veel sterkt en suc6 verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten