Oud 28-05-2007, 17:31
luiezak
luiezak is offline
Normaal door de weeks ga ik rond half 11 / 11 uur slapen, ik leg echter dan tot 1 uur (of zelfs half 3) wakker. In het begin (2 weken geleden) merkte ik er overdag niks van. Maar nu ben ik de hele dag achter mezelf aan het lopen, nog maar 3 weken school en ik moet die laatste proefwerkweek wel uitgeslapen ingaan. Ik heb ook al een langere tijd moeite met concentreren gehad, maar dat zal wel apart staan ervan. Iemand tips of ervaringen? (buiten slaapmiddelen, want daar hoor je alleen maar slechte dingen over)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:35
Verwijderd
Dus hier heb je sinds twee weken last van?
Heb je stress, bv. door twijfel of je wel overkan of ruzie met vrienden of iets dergelijks? Dan kan voor tijdelijke inslaapproblemen zorgen.

Inslapen is makkelijker als je
- overdag actief bent
- in het uur voorafgaand aan het slapengaan niet actief bent, zowel fysiek (sporten) als psychisch (huiswerk maken)
- in het uur voor het slapengaan niet te veel licht ziet, dus ook niet computeren of tv kijken, een gewoon lampje kan wel
- een uur voor het slapengaan niets eet (maar ook geen honger hebt als je naar bed gaat)
- een vast ritueel hebt voordat je naar bed gaat
- niet piekert; probeer dingen af te sluiten voordat je gaat slapen en als dat niet lukt, bedenk dan vast een manier waarop het binnenkort wel gaat lukken zodat je je er geen zorgen om hoeft te maken

Laatst gewijzigd op 28-05-2007 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:44
luiezak
luiezak is offline
Ik heb eigenlijk nooit last van stress, meer relax kan iemand niet zijn. Ook geen last van ruzies o.i.d. Ook al was er iets aan de hand dan zou ik dat makkelijk aan de kant zetten, dat gaat eenmaal makkelijk.

En die tips heb ik ook gevonden op internet, maar helpen niet echt veel. Dat ritueel probeer ik aan te houden, maar het duurt dan nog langer. Hoe meer ik erop probeer te letten wat wel en wat niet, des te langer ik wakker lig.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 18:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je kan ook melatonine proberen. Kun je gewoon halen bij de drogist en is een lichaamseigen stof die je normaal gezien zelf aanmaakt als je lichaam het tijd vind om te gaan slapen. Misschien heb je toch onbewust een beetje stress of te lang verkouden geweest etc. etc. Als je dus wat supplement neemt kan je lichaam de draad weer een beetje oppakken.
Oud 28-05-2007, 19:41
luiezak
luiezak is offline
bedankt, dan ga ik dat eens proberen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten