Oud 06-06-2007, 20:34
Verwijderd
Ik vroeg me plots af. Als ik een banaan HELEMAAL eet dus inclusief schil en stengel. Zou die schil en stengel verteren??? Of is het als katoen dat als ik me niet vergis niet verteert?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 20:40
Verwijderd
misschien dat er een klein deel van verteert, maar het meeste is cellulose denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:04
Verwijderd
... dus dat sla ik op als vet? Of blijft zitten in mijn darmen/maag?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:21
Verwijderd
Als je iets opslaat als vet heb je het juist wel verteerd Hopelijk komt het er gewoon weer uit, misschien blijft het ergens ''steken''. Ik zou het niet proberen iig.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:48
Girl89
Girl89 is offline
Als je dat zo graag wilt weten, ga het dan proberen merk je het vanzelf.
Oud 07-06-2007, 06:28
Verwijderd
Citaat:
Girl89 schreef op 06-06-2007 @ 22:48 :
Daar heb ik niet veel aan, zeg dan gewoon niks omdat je het antwoord niet weet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 09:09
MTpower
MTpower is offline
Ik ken iemand die bananen altijd gewoon met schil opat, geloof niet dat hij er ooit last van heeft gehad, dus het zal wel verteren
Oud 07-06-2007, 09:47
Verwijderd
nee, dat poep je gewoon weer uit
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:26
Jampot
Jampot is offline
schil is voornamelijk vezel, je verteert gras ook niet.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:44
Girl89
Girl89 is offline
Citaat:
svleur schreef op 07-06-2007 @ 07:28 :
Daar heb ik niet veel aan, zeg dan gewoon niks omdat je het antwoord niet weet
Ik weet genoeg.
Maar vind het nogal onzinnig om hier een topic over te openen.
Oud 08-06-2007, 08:09
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
svleur schreef op 06-06-2007 @ 21:34 :
Ik vroeg me plots af. Als ik een banaan HELEMAAL eet dus inclusief schil en stengel. Zou die schil en stengel verteren??? Of is het als katoen dat als ik me niet vergis niet verteert?
Ik wil het wel zien iemand die een schil van een banaan opeet, foto aub
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 08:16
Yana
Yana is offline
Ik vraag me vooral af waarom je dat uberhaupt zou willen
Oud 09-06-2007, 00:16
uhz
uhz is offline
Citaat:
Girl89 schreef op 06-06-2007 @ 22:48 :
Goed kauwen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 00:05
jckosten
jckosten is offline
goed kauwen idd en je hebt nergens last van... ik at eens vijf hele appels achter elkaar inclusief schil , klokhuis en stokje en daar heb ik nooit last van gehad

was een weddenschap/wedstrijdje
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 02:35
Verwijderd
Citaat:
jckosten schreef op 11-06-2007 @ 01:05 :
goed kauwen idd en je hebt nergens last van... ik at eens vijf hele appels achter elkaar inclusief schil , klokhuis en stokje en daar heb ik nooit last van gehad

Wat een makkelijke weddenschap, stond er veel geld op? Kom op man, appels met schil. 99% van de mensheid eet die zo, hoor.

@ Yana: Ik denk dat het voornamelijk nieuwsgierigheid is, en niet dat 'ie dat echt zou willen. Ik vraag me ook weleens debiele dingen af. Momenteel wat er gebeurt als je lijm drinkt, afgezien van dat je waarschijnlijk doodgaat. Op puur fysiologisch niveau, hoe reageert het op je tong/speeksel? Lost het op in je maag? Lijmt het iets bij elkaar? Jammer dat je die dingen nooit kan uitproberen. Stomme mensenrechten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 06:46
Yana
Yana is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-06-2007 @ 03:35 :
Wat een makkelijke weddenschap, stond er veel geld op? Kom op man, appels met schil. 99% van de mensheid eet die zo, hoor.

@ Yana: Ik denk dat het voornamelijk nieuwsgierigheid is, en niet dat 'ie dat echt zou willen. Ik vraag me ook weleens debiele dingen af. Momenteel wat er gebeurt als je lijm drinkt, afgezien van dat je waarschijnlijk doodgaat. Op puur fysiologisch niveau, hoe reageert het op je tong/speeksel? Lost het op in je maag? Lijmt het iets bij elkaar? Jammer dat je die dingen nooit kan uitproberen. Stomme mensenrechten.
haha Nou ja.. het kan ook wel.. maar toch vind ik het stomme vraag
Nee eigenlijk vind ik het geen stomme vraag, want stomme vragen bestaan niet, maar ik wil gewoon rebels doen
Oud 12-06-2007, 23:47
Verwijderd
misschien blijkt dat ineens wel VET lekker te zijn.

en bij fruit is het toch vaak zo dat de meeste vitamines bij de schil zitten? of is dat een fabeltje.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 07:56
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 13-06-2007 @ 00:47 :
misschien blijkt dat ineens wel VET lekker te zijn.

en bij fruit is het toch vaak zo dat de meeste vitamines bij de schil zitten? of is dat een fabeltje.
Ik weet niet of het zo is, maar als het zo is heb je daar natuurlijk helemaal niets aan bij bijv. bananen of sinaasappels; als je de schil niet kan verteren, kun je de vitamines ook niet opnemen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:

dat doen echt zo veel mensen, en dan zonder er om te wedden. Ik weet niet of je fruit ooit nader bekeken hebt, maar er zit nogal een verschil tussen de schil van een appel en die van een banaan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 13:07
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Ik eet altijd m'n appels helemaal op (steeltje eet ik tegenwoordig niet meer omdat ik t niet meer lekker vind, maar vroeger at ik dat ook altijd). En 5 achter elkaar moet ook wel lukken

Een bananenschil zie ik mezelf echter niet snel doen...
Oud 13-06-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 08-06-2007 @ 09:16 :
Ik vraag me vooral af waarom je dat uberhaupt zou willen
Omdat dat vet relaxed is...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:31
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-06-2007 @ 03:35 :
als je verder leest zie je niet dat het om de schil ging maar om de takjes die er nog aan hingen..zucht
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:32
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Quis schreef op 13-06-2007 @ 13:10 :
dat doen echt zo veel mensen, en dan zonder er om te wedden. Ik weet niet of je fruit ooit nader bekeken hebt, maar er zit nogal een verschil tussen de schil van een appel en die van een banaan.
tuurlijk it er verschil tussen. mijn punt is, als je geen tast van takken in je maag heb, waarom dan wel van een halfzacht schil van een banaan?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
jckosten schreef op 13-06-2007 @ 18:32 :
tuurlijk it er verschil tussen. mijn punt is, als je geen tast van takken in je maag heb, waarom dan wel van een halfzacht schil van een banaan?
Omdat het niet om de zachtheid gaat maar om de verteerbaarheid. Die appelsteeltjes verteer je waarschijnlijk niet/nauwelijks maar ze zijn klein en komen er zondergedoe weer aan de andere kant. Bananenschillen zijn heel anders samengesteld en zullen ook niet verteerd worden, maar kunnen in je maag en darmen voor wel wat meer problemen zorgen. Die draden in de schil, lijken een beetje op haren en haren blijven eeuwig in je lichaam zitten.
Gewoon geen appels met peren vergelijken. (mhuhaha, wat ben ik gevat )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 20:42
Verwijderd
Whua, dont try to eat the whole banana at home
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2007, 22:10
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Quis schreef op 13-06-2007 @ 18:41 :
Omdat het niet om de zachtheid gaat maar om de verteerbaarheid. Die appelsteeltjes verteer je waarschijnlijk niet/nauwelijks maar ze zijn klein en komen er zondergedoe weer aan de andere kant. Bananenschillen zijn heel anders samengesteld en zullen ook niet verteerd worden, maar kunnen in je maag en darmen voor wel wat meer problemen zorgen. Die draden in de schil, lijken een beetje op haren en haren blijven eeuwig in je lichaam zitten.
Gewoon geen appels met peren vergelijken. (mhuhaha, wat ben ik gevat )
ja misschien heb je wel gelijk...goed kauwen of gewoon niet dom doen dan heb je sowieso nergens last van
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 19:23
Nissassa
Nissassa is offline
Citaat:
jckosten schreef op 13-06-2007 @ 18:31 :
als je verder leest zie je niet dat het om de schil ging maar om de takjes die er nog aan hingen..zucht
Waarom dan juist de achter 'schil' zetten? Lijkt zo echt of dat de big deal is. [/whinemode]

Ontopic: bananenschil zal wel niet veel kwaad kunnen. Sinaasappelschil, citroenschil, appelschil en aardappelschil toch ook niet? Misschien simplistisch gedacht maar och.
Oud 24-06-2007, 11:14
Nienna*
Nienna* is offline
Ik meende dat er in sinaasappelschil gevaarlijke stoffen zaten..? Of vergis ik me dan?

Ik denk dat je een bananenschil niet verteert. Maar vezels verteer je toch ook niet, die gaan toch gewoon door?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 20:10
Lenny K
Lenny K is offline
denk aan bestrijdingsmiddelen.
ik denk dat de bananenschil wel verteerd wordt en voor het geval dat dat niet zo is, is het net zo min een probleem als het stokje bij een appel, ik neem aan dat je de schil niet in 1x doorslikt
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten