Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bron Ik heb toch altijd het idee, ondanks de uitkomsten van dit onderzoek, dat huilen in zekere zin oplucht..
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Misschien dat ze daadwerkelijk minder worden als je denkt dat ze minder zullen worden als je ze uit. Maar als je denkt dat negatieve gevoelens minder zullen worden als je ze negeert zal dat misschien ook wel gebeuren. Krijg je bovengenoemde problemen van opgekropt emoties? Van alleen opgekropte negatieve emoties of ook positieve emoties? Is er eigenlijk wel een verschil tussen positieve emoties en negatieve emoties? Krijg je van opgekropte negatieve emoties paniekstoornissen en van opgekropte positieve emoties krijg je chronische tevredenheid? Punt is, jouw emoties zijn stofjes in je hersenen. Die stofjes hebben geen flauw idee of ze al dan niet geuit worden. Houd het stofje op met stromen, dan houden jouw emoties op. Emoties opkroppen kan niet want je hebt geen reservoir om je stofjes in op te slaan. Denk maar niet te veel na over je negatieve gevoelens, dan gaan ze zo snel mogelijk weg. Denk maar wel uitgebreid na over je positieve gevoelens, dan blijven ze langer hangen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het voordeel van huilen lijkt me dat het eerder aanzet tot iets doen (troost zoeken -> oplossing zoeken) en je dus mogelijk eerder iets doet aan dat wat de negatieve emoties veroorzaakt. Of het huilen ook echt zin heeft, weet ik niet - iedereen gaat anders met verdriet om. Wel huilen mannen sowieso minder dan vrouwen. Ik weet niet waar dat 'm in zit, maar ik weet wel dat ik het strontvervelend vind dat ik altijd ga janken bij heftige emotie. Kunnen huilen is niet altijd positief :\ |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Middelbare scholen zouden moeite hebben met sociale media Linda Prins | 5 | 24-02-2012 20:24 | |
Psychologie |
Moeite met meisjes-rol Hayden | 32 | 24-08-2006 14:55 | |
Liefde & Relatie |
Moeite met loslaten Nienna* | 19 | 08-04-2005 16:49 | |
ARTistiek |
Verder tekenen? (moeite waard?) Verwijderd | 11 | 08-03-2002 23:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
ook moeite met Plato??? mixer | 3 | 22-09-2001 16:22 | |
Games |
Red Faction (ps2) de moeite waard? Taeke | 2 | 29-08-2001 14:46 |