Oud 12-09-2007, 16:21
Verwijderd
Hallo,

Voor mijn opleiding moeten we een boek lezen over een andere opleiding. Ik doe zelf Small Business & Retail Management. (HBO)

Nu wil ik een boek lezen wat over psychologie gaat. Wie kan me een leuk beginners boek aanraden? Graag niet te moeilijk en zeker geen boek waar honderden pagina's instaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2007, 17:38
Verwijderd
Toen ik een bijvak psychologie volgde, moest ik als inleiding 'psychologische zaken' van Gerrit Breeuwsma lezen. Ik vond het geen heel goed boek want het beuzelt een beetje, maar dat doen psychologieboeken altijd wel, dus ach. Het was wel heel duidelijk en er staan leuke voorbeelden in. En het is wel echt een beginners boek. Het heeft wel zo'n 250 pagina's maar ik denk dat je geen boek met minder dan 200 pagina's gaat vinden op hbo-niveau en dat je je aanstelt wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:03
Verwijderd
Psychologie voor Dummies? (Is natuurlijk niet serieus. )

Maar: Wat wordt precies verstaan onder een boek 'over een andere opleiding'? Een boek over de opleiding psychologie of een boek over psychologie?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 21:50
light fighter
light fighter is offline
je zou palet van de psychologie kunnen lezen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Psychologie voor Dummies? (Is natuurlijk niet serieus. )

Maar: Wat wordt precies verstaan onder een boek 'over een andere opleiding'? Een boek over de opleiding psychologie of een boek over psychologie?
Een boek over psychologie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Toen ik een bijvak psychologie volgde, moest ik als inleiding 'psychologische zaken' van Gerrit Breeuwsma lezen. Ik vond het geen heel goed boek want het beuzelt een beetje, maar dat doen psychologieboeken altijd wel, dus ach. Het was wel heel duidelijk en er staan leuke voorbeelden in. En het is wel echt een beginners boek. Het heeft wel zo'n 250 pagina's maar ik denk dat je geen boek met minder dan 200 pagina's gaat vinden op hbo-niveau en dat je je aanstelt wat dat betreft.
Bedankt voor de tip.

Maar heb gewoon geen zin om een boek van 500+ pagina's te lezen en daar nadien een samenvatting over te schrijven.

Maar 250 pagina's gaat inderdaad nog.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 09:14
Verwijderd
Oh ok, ik dacht dat je met 'meer dan honderden' bedoelde: meer dan tweehonderd
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 09:29
Verwijderd
@ Sarah

Wat vond je verder van het boek? En wat bedoel je precies met "leuke" voorbeelden?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 12:55
Verwijderd
Er staan veel gevallen in beschreven van zowel normale mensen als mensen met bijzondere en zeldzame afwijkingen. Dat vond ik leuk om te lezen.
En verder, tja, prima boek op zich, zoals ik al zei is het erg duidelijk, het leest ook wel prettig. Alleen staat er vrij weinig informatie in, in verhouding tot de hoeveelheid tekst - maar dat is een beetje psychologie-eigen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 13:14
Verwijderd
Heb je er toevallig een ISBN-nummer van?

Andere tips zijn ook welkom trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 14:53
Verwijderd
psychology van Gray is een vrij standaard boek voor alle sociale wetenschappen aan de universiteit. Maar die is dik en ook Engels. Wel erg leuk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:21
Flijn
Flijn is offline
Gray vind ik ook een erg leuk boek, maar niet iets dat je zomaar even doorleest.
Er is een nederlandstalig boek over psychologie, Psychologie, de stand van zaken van Metaal en Jansz (isbn 90-265-1385-2). Iets van 250 blz, echt bedoeld als inleiding, gemakkelijk te volgen. Er zijn boeiender boeken, maar die zijn meestal ook een stuk uitgebreider.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:28
Balance
Balance is offline
Psychology van Bernstein et al is ook erg fijn om te lezen en een geweldig naslagwerk, maar echt veeeeeel te veel bladzijdes.
Oud 14-09-2007, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Heb je er toevallig een ISBN-nummer van?

Andere tips zijn ook welkom trouwens.
9044601873
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
je zou palet van de psychologie kunnen lezen
Is dat engels of nederlands? Toevallig een ISBN-nummer?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 08:17
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Is dat engels of nederlands? Toevallig een ISBN-nummer?
tis nederlands gaat vooral over de stromingen die er binnen de psychologie zijn. Persoonlijk vond ik het een boek waar je makkelijk door heen leest

isbn: 9062830307
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
tis nederlands gaat vooral over de stromingen die er binnen de psychologie zijn. Persoonlijk vond ik het een boek waar je makkelijk door heen leest

isbn: 9062830307
Oke super!

Is het wel een verders wel een interessant boek?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 19:07
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Oke super!

Is het wel een verders wel een interessant boek?

ik vond het wel interessant zaten volgens mij ook wel leuke voorbeelden bij
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 08:26
Verwijderd
Iedereen badankt voor de reakties. Denk dat ik wel een keus heb gemaakt. Moet het nog even overleggen met mijn leraar. Zal laten weten wel boek het geworden is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten