Oud 02-12-2007, 16:49
Malossi
Malossi is offline
Ik heb sinds een half jaar een ontzettend lieve vriendin...
Inmiddels is zij al eens een weekend met me mee geweest naar familie, 300 km hiervandaan, bij mijn ouders in de auto, hartstikke leuk en gezellig, niks aan het handje. Ook is ze al es mee geweest uit eten, andere kant van de familie voorstellen enzo Ook al aan een deel van haar (ontzettend grote) familie gezien, allemaal hartstikke leuk, iedereen positief, iedereen blij.

Maarrrrrr nu komt het probleem...
In de vakantie van mijn ouders had ik het huis alleen, en is ze een aantal keer blijven slapen, wat mijn ouders en haar ouders allebeide niet weten. Wij hebben er nog steeds geen problemen mee, dus niks aan de hand.
Weekend weg, sliepen we ook gewoon bij elkaar, ook niks aan de hand.
Maar nu, haar ouders vroegen of ik daar ook eens sliep. Mijns inziens gewoon omdat zij ook toekomst in onze relatie zien. Doen wij ook, en mijn ouders dacht ik ook wel. Vriendinlief wil ook wel dat ik daar slaap, heel graag zelfs, en ik wil het ook heel graag. Maar nu komt het probleem, mijn ouders willen het absoluut niet hebben. Ze vinden het onzin, omdat we dicht bij elkaar wonen en ik dus makkelijk even naar huis kan fietsen. Zij interpreteren het bij elkaar slapen gewoon als 'met elkaar naar bed willen'. Nu weten ze niet dat dit inmiddels allang gebeurd is. Als tegenargument heb ik gebruikt dat als we dat zouden doen, ik daarvoor echt niet hoef te blijven slapen. Hier gaven ze me gelijk in...
Moeder gaf zelfs te kennen, dat als we 'iets' zouden willen zij dat toch niet tegenhield.
Verder is het zo, elke keer als ik hierover begin, ze steeds slappere tegenargumenten verzint als ik gezorgd heb dat het oude argument niet meer werkt. Ook merk ik, dat mijn ouders totaal niet op één lijn liggen, vader roept alleen maar dom 'gebeurt niet, doe je het wel pak je je spullen en flikker je maar op... ', waar ik me zo langzamerhand kapot aan erger omdat hij dit bij elke discussie roept. Moeder zegt dat het niet nodig is en ik net zo goed thuis kan slapen...
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn met hetzelfde probleem, en welke goede argumenten zij gebruikt hebben om toch te krijgen wat ze willen, namelijk toestemming...
Ik bedoel, ik blijf moederslievekindje niet! Ik ben verdomme inmiddels bijna 18, what's the fuckin' problem of ik nou daar of hier slaap...?!
Oud 02-12-2007, 18:51
Kaa
Kaa is offline
Maar jouw ouders vinden het wel oke als je vriendin bij jullie thuis slaapt?
I don't get it...
Als dat zo is is het nogal vreemd dat ze het niet erg vinden als zij bij jou slaapt maar wel als jij bij haar gaat slapen...
Odd odd. Anyhoo, als je ze niet omkrijgt zonder teveel herrie te schoppen, zou ik gewoon dan maar altijd je vriendin bij jou thuis laten slapen als jullie samen willen zijn...tsjah. En haar ouders inlichten hoe het zit dan ofzo.
Oud 02-12-2007, 19:07
Malossi
Malossi is offline
Ook dat vinden ze niet goed...
Ze vonden het alleen dat weekend weg goed omdat het toen niet anders kon, maar nu zeggen ze gewoon:
'Je kan wel thuis slapen, want het is best op de fiets te doen, dat kleine eindje'...
Maar probleem is dat ik liever daar slaap...
Oud 02-12-2007, 20:02
Muchacha
Muchacha is offline
Ik had het met mijn ex ook. Hij bleef soms slapen, zijn ouders waren er tegen maar hij deed het toch. Hij vroeg geen toestemming, belde gewoon naar huis en zei "ma, pa, ik blijf hier slapen". Ik ging echter nooit bij hem slapen in het begin
Mja, argumenten, het is lastig. Je ouders weten echt wel waarom je graag samen slaapt, het hoeft niet perse om seks te draaien, maar ze zullen het er gewoon moeilijk mee hebben. Misschien kan je eens proberen te praten met hen, dat je oud genoeg bent, dat je ooit wel eens een vriendinnetje ging krijgen en dat ze je daarin ooit wel eens in zullen moeten loslaten en dat dit de goede moment is aangezien je al een tijdje een goede relatie hebt . Zijn ze er nog steeds niet mee akkoord, dan zal je moeten afwachten tot ze het wel zien zitten, of het doen zonder hun toestemming.
Oud 02-12-2007, 20:29
Malossi
Malossi is offline
Dat is juist het probleem... Met mijn ouders valt ontzettend moeilijk te praten.
Mijn vader probeer ik niet eens meer, daar valt gewoon niet mee te praten.
Bij vader is het gewoon dom dominant gedrag; ik wil het niet, ik ben baas, anders oprotten. Daar heb je dus totaal niks aan, en met hem valt dan ook geen fatsoenlijk woord te praten. Draait toch op ruzie uit.
Met moeders is het allemaal wat anders... Daar valt opzich wel mee te praten, maar die heeft principes uit de middeleeuwen, en is in feite tegen het samen slapen voor het huwelijk zegmaar, ook al mag mijn broer dat wel.
Oud 02-12-2007, 21:55
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Misschien vinden je ouders je gewoon nog te jong?
Oud 02-12-2007, 22:39
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nah dan neuk je ff voordat je naar huis fietst . Nee grapje, dit is een rot onderwerp van de bovenste plank, ouders kunnen daar zo kinderachtig in zijn. Zelf hebben ze het rond jouw leeftijd allang gedaan, maar zodra het bij hun zoontje in de buurt komt is het eigenlijk 'wel heel jong he'. Ouders hebben hier ook geen goed excuus voor. Het is gewoon een soort territorium beschermend gedoe, waar geen goede argumenten voor te vinden zijn. Het gevoel overheerst!

Tja, de oplossing. Misschien samen naar feesten gaan en dan samen bij een ander logeren. Je dan natuurlijk wel even netjes gedragen op de slaapkamer van de betreffende vriend. Maar zo kunnen ze wennen aan het idee dat jullie allang samen slapen. Wellicht maakt dat de overgang tot bij elkaar logeren minder groot. Of ga op hun gevoel spelen. Dat laatste kan denk ik alleen als je ouders hebt waar je redelijk mee kan praten en zo klinkt je vader eigenlijk niet. Maar een emotioneel verhaal ophangen dat het mooiste in de wereld is om wakker te worden in de armen van je geliefde... wellicht doet het ze smelten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:40
Malossi
Malossi is offline
Te jong?! Mag ik vragen hoe oud jij was?
Probleem is dat ik in dit geval de eerste ben, aangezien broerlief studeert. Die bepaald lekker zelf wie waar slaapt.
Moet dus gewoon het ijs breken, maar nu; hoe?!
Ik zit eraan te denken gewoon lekker niks te zeggen en gewoon doen, en geen zorgen voor morgen! Iemand suggesties?
Oud 04-12-2007, 20:48
luchtballon
luchtballon is offline
Mja, kan je doen, je ouders zullen je heus niet zomaar het huis uitschoppen. Maar ik zou wel bellen dat je dat doet, of op zn minst smsen, anders gaan je ouders zich ongerust maken, en dat is ook weer niet de bedoeling neem ik aan.
Ik heb ook toen ik 16/17 was het argument gebruikt dat seks ook zonder slapen kon en dat ik gewoon het samen in slaap vallen en wakker worden zo fijn vond, en dat dat toch ok leuk is. Maar ik heb dan ook wel redelijke ouders. (en als je een meisje was geweest had je kunnen zeggen dat het toch veel te laat is om naar huis te fietsen en dat je je vriend ook nie dat stuk alleen terug wil laten fietsen, mja dat gaat neit)
Vraag het als je vader er neit is, en ga dan alvast naar je vriendin toe?
Oud 04-12-2007, 21:07
metallica
metallica is offline
Ik zou t iig niet zo doen, zonder iets te zeggen... Maar gewoon zeggen "Pa, ma ik ga bij haar slapen." En verder zie je dan wel Het lijkt me wel heel lastig hoor... ik heb er zelf nooit last van gehad, omdat ik al vroeg uit huis was en voor die tijd nog geen vriendje had. Maar ik weet niet, ik kan me voorstellen dat m'n ouders ook wel van die zeikerds zullen zijn...
Oud 05-12-2007, 11:41
tuttebel
tuttebel is offline
misschien kun je een afspraak maken, dat als je 18 bent geworden het wel mag? ik mocht ook nooit bij een vriendje blijven slapen, ook al was ik aan de pil..dus was het wel duidelijk wat ik deed met mn vriendje. en anders wachten totdat je op kamers zit, als dat er snel aankomt.
Oud 05-12-2007, 23:21
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
[QUOTE=Malossi;26541921]Te jong?! Mag ik vragen hoe oud jij was?
QUOTE]

Ik vind het persoonlijk niet te jong, maar om mijn moeder als voorbeeld te nemen. Die had op haar 18e al een relatie van ongeveer drie jaar lopen met alles erop en eraan. Als ze het over mij of een ander iemand van 18 of 19 heeft, zegt ze, maar ze zijn nog zo jong! Dan moet ik haar altijd even tot de rede roepen.
Zo zitten ouders denk ik nou eenmaal in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 00:05
Verwijderd
Ik denk dat je ouders bang zijn dat er iets mis zal gaan of dat jullie niet voorzichtig genoeg zullen zijn. Jullie zijn niet zo jong als het gaat om de eerste keer seks hebben, maar wel erg jong om al vader en moeder te worden. Jouw ouders denken dat allemaal te kunnen voorkomen door jou te verplichten om naar huis te komen.
Dat je vader er verder niet over wil praten is misschien omdat hij zich schaamt om met jou over dat onderwerp te praten?
De volgende keer dat je ruzie hebt met je pa over dit onderwerp moet je in ieder geval niet roepen dat je bijna achttien bent en dus volwassen.. want dan gooit hij gegarandeerd voor je voeten dat als je zo volwassen bent je voor jezelf mag gaan zorgen. Probeer hem liever gerust te stellen dat jullie allebei volledig gekleed in bed liggen, zij op het ene randje en jij op het andere. (Zal ook wel zo zijn, maar in een eenpersoonsbed lig je dan nog steeds tegen elkaar aan. )
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:52
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
. Probeer hem liever gerust te stellen dat jullie allebei volledig gekleed in bed liggen, zij op het ene randje en jij op het andere. (Zal ook wel zo zijn, maar in een eenpersoonsbed lig je dan nog steeds tegen elkaar aan. )
hmm, dat komt niet heel geloofwaardig over of wel? Welke ouder gelooft er nou dat je aangekleed zo ver mogelijk uit elkaar gaat slapen met je vriend(in) . Dan beter het gooien op de gezelligheid en het knuffelen en wakker worden, maar dat had ik al gezegd

En verder heb je met je post wel gelijk
Oud 06-12-2007, 17:01
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mja, kan je doen, je ouders zullen je heus niet zomaar het huis uitschoppen.
Hangt heel erg van de ouders af.

@TS: Ga als het niet lukt op kamers wonen. Dan bepaal je zelf je regels.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 18:35
Malossi
Malossi is offline
Kutouders!
Ik mag dus nog steeds niet bij mn vriendin slapen...
En nu hebben ze helemaal geen goede reden meer...
Het enige wat ik te horen krijg is; Je slaapt thuis, mijn naam hangt bij de deur ik ben de baas klaar...
Ik maak me hier toch wel zo verdomde kwaad over he, dat achterlijke domme gelul waar niemand een steek verder mee komt!
Wat moet ik nou doen? Ik wil vet graag bij mn vriendin slapen, zij wil ook, haar ouders hebben geen probleem ermee, alleen die kutouders van mij. En pa schopt me deruit als ik daar wel slaap.
Of moet ik gewoon vertellen dat het om de 'neukerij' zoals pa het noemt, niet uit maakt omdat dat allang gebeurd is? Dan heb k em waarschijnlijk wel mee tuk
Oud 07-12-2007, 19:20
Fingon
Fingon is offline
Doen.
En daarna gewoon kijken of hij je er echt uitschopt, als hij dat doet weet je wat je ana hem hebt(nixx)
Oud 08-12-2007, 23:38
metallica
metallica is offline
Citaat:
Doen.
En daarna gewoon kijken of hij je er echt uitschopt, als hij dat doet weet je wat je ana hem hebt(nixx)
Dat klopt denk ik wel , al is t kut... Succes iig
Oud 09-12-2007, 00:01
Verwijderd
Echt vreselijk lastig, dat soort ouders.
Ik denk dat jezelf het beste in kan schatten of je vader echt serieus is wat betreft het je uit huis trappen, als dat zo is, dan zou ik niet gaan zeggen dat jullie allang seks gehad hebben, want dan heb je een probleem natuurlijk. Misschien kan je het via je moeder spelen? Aangezien zij wel naar je wil luisteren, praat eens afzonderlijk met haar en leg haar uit dat je echt heel erg gek bent op je vriendin, dat de relatie gewoon echt goed zit en dat je gewoon eens gezellig samen met haar wil zijn, dat het je niet gaat om seks (misschien dan meteen zeggen dat dat toch al gebeurd is?) maar dat je gewoon lekker samen tegen elkaar aan wil slapen en in elkaar armen wakker wil worden. Misschien kan zij vervolgens je vader wat milder maken, in ieder geval tot zo'n niveau dat hij je niet het huis uit zal zetten.

En misschien heeft je broer nog tips hoe je je ouders kan aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 10:18
Anuz
Anuz is offline
Ga je toch uit huis zodra je 18 bent?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:07
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Ga je toch uit huis zodra je 18 bent?
Dat maakt het er nu niet minder kut op.
Ik heb zelf een soortgelijke situatie, ik iriteer me te pletter aan m'n vaderm naar ik kan ook pas over ~7 maanden het huis uit...
Oud 10-12-2007, 11:07
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat maakt het er nu niet minder kut op.
Ik heb zelf een soortgelijke situatie, ik iriteer me te pletter aan m'n vaderm naar ik kan ook pas over ~7 maanden het huis uit...
Waarom kun je niet eerder het huis uit? Gewoon werk zoeken en een kamertje
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom kun je niet eerder het huis uit? Gewoon werk zoeken en een kamertje
Dat is niet zo makkelijk als scholier, om een kamer te kunnen krijgen, moet je vaak ingeschreven staan bij een hogeschool of universiteit.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:21
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Dat is niet zo makkelijk als scholier, om een kamer te kunnen krijgen, moet je vaak ingeschreven staan bij een hogeschool of universiteit.
En al die dingen waar je je ouders' toestemming voor nodig hebt :
Oud 10-12-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
En al die dingen waar je je ouders' toestemming voor nodig hebt :
Dat inderdaad ook.
Als het écht niet uit te houden is thuis, kan je wel eerder uit huis als 17-jarige, trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2007, 18:55
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Dat inderdaad ook.
Als het écht niet uit te houden is thuis, kan je wel eerder uit huis als 17-jarige, trouwens.
Weet ik, maar zó wanhopig ben ik nog niet
Oud 12-12-2007, 18:21
Malossi
Malossi is offline
Hmm... ik moet ook maar gewoon uitzitten tot mijn 18e... Dan ga ik OF meer mogen, OF ik ben vertrokken en wens ik ze voor de komende 20 jaar alvast prettige kerstdagen omdat ze me dan toch niet zien=).
Oud 12-12-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Hmm... ik moet ook maar gewoon uitzitten tot mijn 18e... Dan ga ik OF meer mogen, OF ik ben vertrokken en wens ik ze voor de komende 20 jaar alvast prettige kerstdagen omdat ze me dan toch niet zien=).
.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:05
Poepkind
Poepkind is offline
Mijn ouders vonden dat eerst ook niet zo leuk, maar ik was wel wat jonger, meisje en 15. Maar uuh ja uiteindelijk deed ik het toch, maar aangezien ik in een andere stad woonde ging dat wat makkelijker. Gewoon zeggen dat ik bij een vriendin ben blijven slapen. Maar wat is er zo gek aan dat een jongen van 18 jaar seks wilt Dat lijkt me een hele gezonde en normale ontwikkeling, dus tsja, ik snap die ouders nooit zo.
Oud 14-12-2007, 10:01
remy476
remy476 is offline
de laatste posts heb k niet meer gelezen....dus kan zijn dat ik in herhaling val

Zeg tegen je pa/ma:

1)hoe hij het zou vinden als je moeder/vader vroeger niet bij elkaar mochten blijven slapen.
2) dat je nu echt serieus bezig bent met een realtie en dat niet door hen laat verpesten.
3) hij niet zo'n zielige oplerkingen moet maken van: dan flikker je maar op!
4) dat het intiemer/ gezelliger is om daar te blijven slapen.
5) je iedereen (haar ouders) beter leert kennen als je blijft slapen.
6) dat het geen jaren 50 zijn waarbij het een tabow was sex twe hebben voor je trouwgedoe.

heb nu geen tijd meer maar misschien kan de rest aanvullen
Oud 14-12-2007, 12:53
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
trouwgedoe.
A.K.A. huwelijk

verder helemaal gelijk
Oud 14-12-2007, 13:50
zoef de haas
zoef de haas is offline
Laat haar ouders en jou ouders eens een keer met elkaar praten? gewoon omdat die van haar het wel goed vinden die van jou niet, dat kan je ouders wel een beetje de ogen doen openen.
Mijn ouders die vonden het allemaal wel prima nadat ik gewoon was blijven slapen bij mn vriend toen, ik had geen verplichte tijd waarop ik thuis moest zijn. Heb ze gesmst dat ik ergens anders bleef pitten en toen ze de volgende dag vroegen waar heb je geslapen, mja bij vriendlief, daarna ze hebben er nooit meer wat over gezegd. Terwijl t daarvoor ook allemaal een grote nono was.
Oud 15-12-2007, 14:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
Oh? Dat valt hier dan wel mee denk ik want ik heb nog nooit van zoiets gehoord terwijl ik toch ook een grote kamerzoektocht heb gehouden.

@TS: Als alles wat iedereen al heeft geopperd niet werkt gewoon wachten joh, het heeft toch geen haast? Op dit moment denk je dat jij en je vriendin voor lange tijd bij elkaar blijven dus wat maakt het nou uit of je nu al samen slaapt of later? Uiteindelijk komt het toch wel goed en misschien is het dan wel nog leuker omdat je er zo lang op hebt moeten wachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten