Oud 22-02-2010, 12:28
nienn2
nienn2 is offline
Jaja, ik heb wel eens van die domme acties. Maar deze actie dat is gewoon te dom voor woorden! Ik was net op centerparcs aan het kijken. Ik wil graag met mijn vriend op vakantie. Dus ik klik op zoek en boek. Was ik uiteindelijk ergens uitgekomen, dus ik klik op boek. Ik heb wel eens vaker een vakantie geboekt via internet, maar dan krijg je eerst nog een bevestiging na het boeken etc. Maar bij deze was dat niet het geval, ik kreeg een mail met daarin dat ik een vakantie heb geboekt! Terwijl ik gewoon nieuwsgierig was naar de prijs en niet van plan was wat te gaan boeken. Ik weet echt niet wat ik moet doen, zit hier echt heel erg te balen, gelukkig had ik een annuleringsverzekering erbij gedaan(tenminste dat staat er) Maarja, volgens mij is dat alleen in noodgevallen geldig. Ik heb centerparcs net gemailt dus moet maar afwachten... Er staat dat je ook kan bellen maar dat kost weer veel geld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 14:44
Missy
Missy is offline
Ik verplaats deze even naar Geld & Recht, daar kunnen ze je vast verder helpen.
Oud 22-02-2010, 14:58
Balance
Balance is offline
Je hebt blijkbaar niet alleen maar wat geklikt, want je hebt in elk geval ook je emailadres ingevuld.
Wat nog meer, heb je al je gegevens opgegeven? En heb je ook ergens iets aangevinkt dat je akkoord gaat met de voorwaarden enzo? En je was nieuwsgierig naar de prijs, was er dus nog nergens een overzicht geweest met hoeveel het zou gaan kosten?
Oud 22-02-2010, 16:10
Henck
Henck is offline
Als je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, is Centerparcs volgens mij niet verplicht de bestelling ongedaan te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 17:33
Verwijderd
Ikdenk dat je zaak hopeloos is, op grond van 3:35 BW.
Er is een wil en een verklaring(nadruk op dat), dus kan er geen overeenkomst op dat ontbonden worden.

maar het is koop op afstand? dus binnen 7 dagen mag men toch van gedachte wisselen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:08
Lente
Lente is offline
hoezo klik je op 'boek' als je niet wil boeken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Er is een wil en een verklaring(nadruk op dat), dus kan er geen overeenkomst op dat ontbonden worden.

maar het is koop op afstand? dus binnen 7 dagen mag men toch van gedachte wisselen?
Ik weet niet of dat ook op gaat voor vakanties.. Iemand die dat weet?
Oud 22-02-2010, 21:23
Lente
Lente is offline
Citaat:
Ik weet niet of dat ook op gaat voor vakanties.. Iemand die dat weet?
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

* reizen die u op internet boekt

http://www.consuwijzer.nl/Consumente...pen_op_afstand
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:29
Lente
Lente is offline
ik verveel me, dus heb even op de centerparcs site gekeken Heb je niet gewoon spijt dat je geboekt hebt? Want als je op 'zoek en boek' klikt, krijg je prijzen en beschikbaarheid te zien voor je ook maar iets van je eigen gegevens hebt ingevuld. Je doorloopt 5 stappen: zoeken, beschikbaarheid, overzicht, uw gegevens, betalen. Lijkt me niet dat je daar nog onderuit kan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Geloof het niet, het gaat namelijk niet om een bestelling die geleverd wordt.

Als Nienn2 geen 18 is, is het probleem zo opgelost. Even ouders laten bellen dat er een minderjarige iets heeft geboekt en het ontbonden dient te worden.

Ben je nou wel 18 of ouder; kan je het eventueel proberen op misbruik van omstandigheden.
Dit is aanwezig je een rechtshandeling verricht (zoals het tot stand brengen van een overeenkomst, zoals hier het geval is), maar daarbij van bijzondere omstandigheden sprake is zoals noodtoestant, afhaneklijkheid, abnormale geestetoestand of ondervarenheid. Dat laatste lijkt me hier wel van toepassing.

Dit allemaal wel verdomd theoretisch; wat kan je het beste doen?
Gewoon even bellen zeggen dat er iets is misgegaan. Ben je geen 18, laat je ouders dit doen dan zullen ze het snel genoeg ongedaan maken. Ben je ouder dan 18 zou ik gewoon bellen dat er blijkbaar iets mis is gegaan, omdat je een bevestiging hebt gekregen maar je enkel gekeken hebt op de website en het nooit de bedoeling was iets te boeken. Laat hierbij gewoon in het midden of het jou fout is of die van hun, mensen zijn doorgaands geneigd aardig te willen zijn en het dus wel op te willen lossen.

Edit; werkt dat niet, wijs ze dan op het feit van die misbruik van omstandigheden. In dit geval een onduidelijke website en jou beperkte kennis van die dingen wat dus nooit tot een geldige overeenkomst kan leiden. Begin daar niet mee, dat is aggresief, en dan kun je aggressie terug verwachten.
Mochten ze echt niet willen helpen, kan je natuurlijk ook gewoonweg niet betalen. Dan krijg jij je huisje niet, maar zij hun geld niet. Maar dat is eigenlijk precies wat je wil. Mochten ze er juridisch moeilijk over gaan doen dan moeten ze je eerst op de hoogte brengen (in gebreke stellen), als je dat binnen krijgt kan je nogmaals bellen dat je van een boeking niks weet, omdat je enkel op de website hebt gekeken, en dat destijds ook aan hun hebt doorgegeven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 23:59
Verwijderd
Misbruik van omstandigheden lijkt me vrij kansloos. Wellicht is OP aan te merken als onervaren, maar hoe heeft Centerparcs daar precies misbruik van gemaakt dan? Had Centerparcs moeten begrijpen dat het niet de bedoeling van OP was om een vakantie te boeken?

Als ze minderjarig is lijkt het me ook geen uitgemaakte zaak. Rechtshandelingen van minderjarigen zijn inderdaad in beginsel vernietigbaar, maar daar zijn uitzonderingen op. Zo zijn rechtshandelingen van minderjarigen niet vernietigbaar indien het gebruikelijk is dat een minderjarige die rechtshandeling verricht. Voor een 17 jarige lijkt het boeken van een weekendje in een bungalow me niet ongebruikelijk.

Citaat:
Er is wel sprake van een verklaring, maar niet van een wil. Het ontbreken van die wil wordt gerepareerd door het vertrouwen van 3:35 BW.

Maar goed, gezien de rest van je bericht bedoelde je dat waarschijnlijk ook.

Ik vrees dat je hier zonder de medewerking van Centerparcs niet onderuit komt. Hopen maar dat ze begrip hebben voor je vergissing.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 08:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Als ze minderjarig is lijkt het me ook geen uitgemaakte zaak. Rechtshandelingen van minderjarigen zijn inderdaad in beginsel vernietigbaar, maar daar zijn uitzonderingen op. Zo zijn rechtshandelingen van minderjarigen niet vernietigbaar indien het gebruikelijk is dat een minderjarige die rechtshandeling verricht. Voor een 17 jarige lijkt het boeken van een weekendje in een bungalow me niet ongebruikelijk.
Als ik het goed herinner heb verplicht CP om iemand van 18 (of zelfs 21) of ouder mee móet gaan, anders kan je de boeking niet voltooien. Boeken via reisbureau's onder de 18 vereist ook een toestemming van ouder.

Denk dus niet dat het heel gebruikelijk is dat iemand onder de 18 zomaar een vakantie boekt ^^.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 08:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Jammer dat TS niet meer reageert.
Het lijkt me een sterk verhaal dat ze geboekt heeft zonder het te weten, want bij stap 3 van de 5 kun je alle prijzen al zien, en pas daarna moet je al je gegevens opgeven.

@NaamInGebruik: er moet inderdaad minstens 1 volwassene (18 of ouder) meegaan om online te kunnen boeken, maar ik zie nergens een restrictie dat een minderjarige persoon die vakantie dan niet mag boeken in plaats van die volwassene.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten