Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2008, 16:55
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb samen met mijn ex een vakantie geboekt, maar nu het allemaal mis is gelopen tussen ons lijkt het erop uit te draaien dat hij mij mijn reispapieren niet geeft en ik dus niet op vakantie kan. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb wel het vluchtnummer en kan als het goed is daarmee online inchecken en dus wel gewoon er heen vliegen, alleen is het hotel (en metrokaartjes) apart geboekt op zijn naam en hij heeft ook de reispapieren. Zonder die papieren kom ik het hotel niet in volgens mij en metrokaartjes moet ik dan dus sowieso opnieuw kopen.
Oud 05-07-2008, 20:49
Mobius
Mobius is offline
Dan zit er niets anders op dan met hem te gaan onderhandelen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 21:03
Dith
Dith is offline
Maar andersom ontneem jij hem toch ook zijn vakantie? Waarom heb jij meer recht op die vakantie?
Oud 05-07-2008, 22:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar andersom ontneem jij hem toch ook zijn vakantie? Waarom heb jij meer recht op die vakantie?
Het is helemaal geen gegeven dat hij nog weg wil, en dat de TS niet tijdens de relatie geboekt heeft, en nu nog maar een van beiden weg wil.
Oud 05-07-2008, 23:40
miekmuis
miekmuis is offline
De vakantie is inderdaad tijdens de relatie geboekt. De reis staat op allebei onze namen, ,maar hij is de hoofdboeker, en dus de enige die veranderingen mag aanbrengen in de reis. Hij is ook degene die de reispapieren heeft gekregen en dit zijn de papieren die je bij het inchecken bij het hotel nodig hebt. Hoe dan ook, kan ik zonder zijn medewerking niet op vakantie, terwijl ik wel gewoon de helft van de reis heb betaald. Weet iemand wat mijn mogelijkheden nu zijn?
Oud 06-07-2008, 01:34
Verwijderd
Heb je die betaling op zn bankrekening gedaan, of contant?

Is het eerste het geval, dan sta je denk ik redelijk sterk (iniedergeval om je geld nog terug te krijgen, die vakantie kan je, als hij echt niet mee wil werken, wel vergeten denk ik) ....helemaal als je de overschrijving hebt gedaan met omschrijving 'vakantie' of iets dergelijks. Als je hem contant hebt betaald, dan heb je een probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 07:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kun je het reisburo/reisorganisatie niet bellen om te vragen om bepaalde gegevens en papieren?
Ik ben zo nooit weggeweest, maar met hotels kwam ik altijd gewoon binnen door mijn paspoort te laten zien. Die koppelde ze aan informatie in het systeem en zo kwam ik altijd mijn kamer binnen, ook al was ik geen hoofdboeker
Oud 06-07-2008, 09:03
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dan zit er niets anders op dan met hem te gaan onderhandelen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 10:40
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Kun je het reisburo/reisorganisatie niet bellen om te vragen om bepaalde gegevens en papieren?
Ik ben zo nooit weggeweest, maar met hotels kwam ik altijd gewoon binnen door mijn paspoort te laten zien. Die koppelde ze aan informatie in het systeem en zo kwam ik altijd mijn kamer binnen, ook al was ik geen hoofdboeker
Hmm ja dat probeer ik dan maar. Ik heb het grootste deel van de vakantie betaald bij het reisbureau, hij heeft een klein bedrag betaald daar, dus het is wel duidelijk dat ik ook betaald heb. Hij heeft mij toen later weer geld overgemaakt zodat we beiden de helft hebben betaald.
Oud 06-07-2008, 13:55
Dith
Dith is offline
Citaat:
Het is helemaal geen gegeven dat hij nog weg wil, en dat de TS niet tijdens de relatie geboekt heeft, en nu nog maar een van beiden weg wil.
Maar als hij wel weg wil, waarom zou zij er dan meer recht op hebben?
Oud 06-07-2008, 14:07
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Ben jij vrienden met haar ex ofzo, of heb je gewoon zin om moeilijk te doen? Ze beweert toch nergens er meer recht op te hebben, ze wil gewoon haar vakantie waar ze voor betaald heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is niet eens ter sprake gekomen, dus ik begrijp niet waarom je spontaan offtopic gaat.
Oud 06-07-2008, 16:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik snap het nog niet helemaal. Jullie hebben toch een reis voor jou en je ex geboekt, dus dat betekent toch ook dat je die reis ook samen met je ex moet maken?

Ik snap dat je graag op vakantie wil, maar als je ex zo tegen jou doet, dan lijkt het mij bijna onmogelijk om samen te reizen, en, erger nog, samen in 1 hotelkamer te slapen...

Kun je niet het geld terugvragen en zelf nog een lastminute boeken?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:15
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ik snap het nog niet helemaal. Jullie hebben toch een reis voor jou en je ex geboekt, dus dat betekent toch ook dat je die reis ook samen met je ex moet maken?

Ik snap dat je graag op vakantie wil, maar als je ex zo tegen jou doet, dan lijkt het mij bijna onmogelijk om samen te reizen, en, erger nog, samen in 1 hotelkamer te slapen...

Kun je niet het geld terugvragen en zelf nog een lastminute boeken?
Volgens mij wil ze zelf heel graag op reis en is de vraag wat zij nu moet doen, nu haar ex moeilijk doet en de reispapieren niet wil geven. Het is niet aan de orde of ze met hem in 1 hotelkamer moet slapen of dat ze een nieuwe reis wil boeken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Volgens mij wil ze zelf heel graag op reis en is de vraag wat zij nu moet doen, nu haar ex moeilijk doet en de reispapieren niet wil geven. Het is niet aan de orde of ze met hem in 1 hotelkamer moet slapen of dat ze een nieuwe reis wil boeken.
Jawel, ik snap ook wel dat ze graag op reis wil, maar volgens mij moet je bij zo'n reis toch ook met zijn 2-en gaan en meestal is het niet echt makkelijk om een andere persoon mee te laten gaan.

Maarreh, aangezien de reis bij een reisbureau geboekt is, zou ik daar gewoon even langs gaan. Grote kans dat die mensen je nog herkennen, en dan leg je gewoon even de situatie uit. Misschien hebben zij wel een goede oplossing. Je zal echt niet de eerste zijn met dit probleem!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 18:34
Ivo
Ivo is offline
Tuurlijk hoef je niet met z'n 2-en te gaan, ookal heb je voor 2 personen geboekt. Zo lang er maar voor 2 personen betaald is vindt de reisorganisatie het allemaal wel best als je alleen komt hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 19:30
Verwijderd
Je kan altijd je vakantie annuleren, als jij geregistreerd staat! Een hoofdboeker bestaat eigenlijk niet, deze persoon is alleen zo geregisteerd als de vakantie door de reisbranche wordt geannuleerd.
niet zeker, maar ik dacht het wel gewoon kon.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 20:17
miekmuis
miekmuis is offline
Het is inderdaad helemaaal niet het punt wie er meer recht heeft op de vakantie. Als hij ook wil maak ik daar geen enkel probleem van, als ik maar gewoon kan, maar op het moment dat hij de papieren niet wil geven kan ik niet meer, want ik dacht dat je die nodig hebt om in te checken in het hotel. Maar goed, ik heb hem inmiddels gezien en heb een kopie van de hotelpapieren en heb mijn metro en treinkaart nu zelf.
Oud 06-07-2008, 21:13
Dith
Dith is offline
Citaat:
Ben jij vrienden met haar ex ofzo, of heb je gewoon zin om moeilijk te doen? Ze beweert toch nergens er meer recht op te hebben, ze wil gewoon haar vakantie waar ze voor betaald heeft.
Zó zeg .
Alleen omdat ik het omdraai ben ik moeilijk? Ik wilde gewoon weten of die ex ook wilde gaan want als dat niet zo was dan is hij natuurlijk vreselijk sneu om haar die papieren niet te geven. En vandaar dat ik ook vind dat ik niet offtopic ging want als hij wél wilde gaan dan verandert dat natuurlijk heel het verhaal... als je het begrijpt?

Maar uiteindelijk fijn dat je gewoon kan gaan natuurlijk!
Oud 06-07-2008, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Zó zeg .
Alleen omdat ik het omdraai ben ik moeilijk? Ik wilde gewoon weten of die ex ook wilde gaan want als dat niet zo was dan is hij natuurlijk vreselijk sneu om haar die papieren niet te geven. En vandaar dat ik ook vind dat ik niet offtopic ging want als hij wél wilde gaan dan verandert dat natuurlijk heel het verhaal... als je het begrijpt?
Hoewel Lyne het misschien een beetje lullig brengt, vind ik wel dat ze gelijk heeft. OP vraagt naar haar juridische mogelijkheden. De morele kant van het verhaal staat hier compleet los van en hebben wij ook niks mee te maken. Door toch een morele discussie te starten maak je alleen het topic onoverzichtelijker.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 23:25
Lyne
Lyne is offline
Nou ik vind helemaal niet dat ik het lullig breng eigenlijk. Maar goed, zoals je het de tweede keer uitlegt klinkt het al een stuk beter dan alleen zeggen 'waarom zou zij er meer recht op hebben?'

Anyways, ze gaat op vakantie dus iedereen weer blij.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 07:53
Mobius
Mobius is offline
Zie je, mijn oplossing werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten