Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt: * reizen die u op internet boekt http://www.consuwijzer.nl/Consumente...pen_op_afstand |
![]() |
|
ik verveel me, dus heb even op de centerparcs site gekeken
![]() |
![]() |
|
![]() |
Geloof het niet, het gaat namelijk niet om een bestelling die geleverd wordt.
Als Nienn2 geen 18 is, is het probleem zo opgelost. Even ouders laten bellen dat er een minderjarige iets heeft geboekt en het ontbonden dient te worden. Ben je nou wel 18 of ouder; kan je het eventueel proberen op misbruik van omstandigheden. Dit is aanwezig je een rechtshandeling verricht (zoals het tot stand brengen van een overeenkomst, zoals hier het geval is), maar daarbij van bijzondere omstandigheden sprake is zoals noodtoestant, afhaneklijkheid, abnormale geestetoestand of ondervarenheid. Dat laatste lijkt me hier wel van toepassing. Dit allemaal wel verdomd theoretisch; wat kan je het beste doen? Gewoon even bellen zeggen dat er iets is misgegaan. Ben je geen 18, laat je ouders dit doen dan zullen ze het snel genoeg ongedaan maken. Ben je ouder dan 18 zou ik gewoon bellen dat er blijkbaar iets mis is gegaan, omdat je een bevestiging hebt gekregen maar je enkel gekeken hebt op de website en het nooit de bedoeling was iets te boeken. Laat hierbij gewoon in het midden of het jou fout is of die van hun, mensen zijn doorgaands geneigd aardig te willen zijn en het dus wel op te willen lossen. Edit; werkt dat niet, wijs ze dan op het feit van die misbruik van omstandigheden. In dit geval een onduidelijke website en jou beperkte kennis van die dingen wat dus nooit tot een geldige overeenkomst kan leiden. Begin daar niet mee, dat is aggresief, en dan kun je aggressie terug verwachten. Mochten ze echt niet willen helpen, kan je natuurlijk ook gewoonweg niet betalen. Dan krijg jij je huisje niet, maar zij hun geld niet. Maar dat is eigenlijk precies wat je wil. Mochten ze er juridisch moeilijk over gaan doen dan moeten ze je eerst op de hoogte brengen (in gebreke stellen), als je dat binnen krijgt kan je nogmaals bellen dat je van een boeking niks weet, omdat je enkel op de website hebt gekeken, en dat destijds ook aan hun hebt doorgegeven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Misbruik van omstandigheden lijkt me vrij kansloos. Wellicht is OP aan te merken als onervaren, maar hoe heeft Centerparcs daar precies misbruik van gemaakt dan? Had Centerparcs moeten begrijpen dat het niet de bedoeling van OP was om een vakantie te boeken?
Als ze minderjarig is lijkt het me ook geen uitgemaakte zaak. Rechtshandelingen van minderjarigen zijn inderdaad in beginsel vernietigbaar, maar daar zijn uitzonderingen op. Zo zijn rechtshandelingen van minderjarigen niet vernietigbaar indien het gebruikelijk is dat een minderjarige die rechtshandeling verricht. Voor een 17 jarige lijkt het boeken van een weekendje in een bungalow me niet ongebruikelijk. Citaat:
Maar goed, gezien de rest van je bericht bedoelde je dat waarschijnlijk ook. Ik vrees dat je hier zonder de medewerking van Centerparcs niet onderuit komt. Hopen maar dat ze begrip hebben voor je vergissing. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Denk dus niet dat het heel gebruikelijk is dat iemand onder de 18 zomaar een vakantie boekt ^^. |
![]() |
|
Jammer dat TS niet meer reageert.
Het lijkt me een sterk verhaal dat ze geboekt heeft zonder het te weten, want bij stap 3 van de 5 kun je alle prijzen al zien, en pas daarna moet je al je gegevens opgeven. @NaamInGebruik: er moet inderdaad minstens 1 volwassene (18 of ouder) meegaan om online te kunnen boeken, maar ik zie nergens een restrictie dat een minderjarige persoon die vakantie dan niet mag boeken in plaats van die volwassene. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Vakantie boeken JoshC | 2 | 24-03-2015 20:03 | |
Vrije tijd |
Minderjarige op vakantie. Mag dat? En waar kun je boeken? Verwijderd | 6 | 21-01-2015 16:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Ontnemen van vakantie miekmuis | 21 | 09-07-2008 07:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Vakantie geboekt! T...S | 23 | 06-04-2005 07:55 | |
Liefde & Relatie |
vakantie Verwijderd | 53 | 01-02-2005 20:05 | |
Liefde & Relatie |
vraagje over vakantie... softie | 7 | 28-01-2002 09:22 |