Oud 13-06-2010, 18:02
Ducky-men
Ducky-men is offline
Hoe kan je weten of je vocht in je zak (balzak ) hebt zitten?

kan je dat zien of voelen?

En is dit erg?

( Eftjes checken voor clb! )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 19:27
Pluis
Pluis is offline
vocht in je balzak merk je zeker. Normaal gesproken zit het vel van je zak zonder vocht ertussen tegen je ballen aan. Als er vocht tussen zit dan kun je dit dus tussen je balzak en je bal voelen zitten met je handen.
Oud 13-06-2010, 22:24
Mistraelle
Mistraelle is offline
Wat is het?
Waterbreuk. Ook wel hydrokèle genoemd. Het betreft een ruimte in de balzak (naast en rondom de zaadbal) die met vocht is gevuld. Vaak ontstaat dit door een open verbinding met de buikholte, de zogeheten hydrokele communicans.

Wie kan het krijgen?
Baby’s en kleine kinderen, maar soms ook volwassenen mannen.

Hoe herken je het?
De balzak is aan de kant van de vochtophoping gezwollen. Aanraken doet geen pijn, de huid ziet er normaal uit. De zwelling heeft een glad oppervlak en is fluctuerend. Dat wil zeggen: het kan net als water schommelen en heen en weer bewegen.

Is het ernstig?
Niet ernstig, het is de meest voorkomende afwijking van het scrotum. Bij kinderen verdwijnt het meestal als ze anderhalf jaar zijn. Als de waterbreuk nog niet weg is als het kind 5 jaar is, dan is een operatie nodig. Bij volwassenen, en soms ook bij zuigelingen en peuters, kan er een reactieve of symptomatische hydrokèle optreden. Dan hoopt zich vocht op in het scrotum, terwijl de verbinding tussen buikholte en scrotum al gesloten is. Dit kan veroorzaakt zijn door een ontsteking van de zaadbal of bijbal. Het gaat gepaard met pijn, koorts of een rood scrotum. Behandeling hiervan gebeurt door een kinderarts of uroloog.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 11:57
Ducky-men
Ducky-men is offline
en wat als je dit zou hebben maar je merkt het niet (je hebt er geen last van, geen pijn)?

IS een opperatie dan nodig want soms is het vocht er en anders niet. ??? dus ik weet eigelijk niet wat te doen?

Ik heb er nooit last van maar soms zit er vocht soms ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 16:50
Ducky-men
Ducky-men is offline
pleas antwoord
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 07:51
Verwijderd
Als het vocht er soms wel zit en soms niet, kan het in elk geval weg. Maar eigenlijk klinkt dat niet echt als waterbreuk, maar meer als een liesbreuk, die kan ook uitpuilen in je balzak. Een liesbreuk hoeft niet altijd geopereerd te worden.

Maar komop, je bent een jongen en je hebt iets aan je ballen. Dan wil je toch zeker weten wat dat is, in plaats van een zelfdiagnose over internet te stellen. Ga er gewoon mee naar de huisarts, die kan kijken wat het is én al je vragen beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 17:22
Ducky-men
Ducky-men is offline
waarom zou ik gaan als ik er geen last van heb?

de dokter in clb zei, dat als je last heb kan je er naar laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 09:09
Verwijderd
Omdat je kennelijk wel vragen hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 14:27
Ducky-men
Ducky-men is offline
Kheb het gezegt tegen een trouw familie lid die aqulputurist i(da beroep met naaltje prikken, je weet wel)

die zegt dat dit eigenlijk niet erg is en waarschijnlijk zal weg gaan (want ik had dit nog niet zo lang (msh een maand of zo)
en als het niet zo is dan ja dan moest ik er verder naar laten zien.
Maar goed nieuws tis gelijdelijk aan het wegtrekken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Kheb het gezegt tegen een trouw familie lid die aqulputurist i(da beroep met naaltje prikken, je weet wel)

die zegt dat dit eigenlijk niet erg is en waarschijnlijk zal weg gaan (want ik had dit nog niet zo lang (msh een maand of zo)
en als het niet zo is dan ja dan moest ik er verder naar laten zien.
Maar goed nieuws tis gelijdelijk aan het wegtrekken.
Ja dat is een betrouwbare bron Misschien kan ze d'r ook even een naaldje in steken, dan loopt het vanzelf weer leeg.

Oftewel doe niet zo moeilijk en ga gewoon naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:01
Ducky-men
Ducky-men is offline
gast, wat is je probleem. Tis over tis gedaan!!! En je moet niet zo sarcatisch zitten doen. " ooh dat is een betrouwbare bron".

Denk je msh dat hji geen goede dokter is!!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:12
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
gast, wat is je probleem. Tis over tis gedaan!!! En je moet niet zo sarcatisch zitten doen. " ooh dat is een betrouwbare bron".

Denk je msh dat hji geen goede dokter is!!!
even rustig zijn. Ze wil gewoon dat je er voor zorgt dat je 100% zeker bent en het in een zij
Oud 22-06-2010, 17:14
Ducky-men
Ducky-men is offline
Ik heb ook al een gebeld naar mijn huisdokter in de tussentijd en die wist mij te zeggen dat als het mindert 'positief' als het nog niet minder niet erg dat kan een aantal weken duren. maar hij vroeg een paar dingen en daaruit kon het leiden dat ik geen effectie had of zo iets dus en mijn bal was niet te dik want als hij ongeveer een 15 cm groot zo zijn is het nodig om een opperatie te doen en die van mij is misschein 3 of 4 cm, geen verschill buiten die andere denk ik
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten