Oud 06-04-2011, 17:24
Lychee
Lychee is offline
Ik ben heel erg oververmoeid geweest, dit kwam omdat ik heel weinig en onregelmatig sliep. Ik at ook slecht, en deed niet aan sport.

Ik heb dit nu allemaal verbeterd, ik slaap doordeweeks altijd tussen 10 en 11, en sta op om kwart voor zeven. In het weekend maak ik het ook niet vaak te laat.
Ik jog elke dag minstens één keer, en doe verder minstens 3x per week aan sport.
Ik eet nu heel gezond en probeer niet te snacken/frisdrank te drinken etc.
Ik rook niet en probeer niet veel te drinken in het weekend.

Maar elke ochtend als ik opsta ben ik moe, en rond de late middag word ik ook suf, en nu voel ik me toch weer heel vermoeid vandaag, dezelfde vermoeidheid als eerst.
Ten eerste al bij het opstaan, vervolgens op school (daar werd ik helemaal gek), en toen ik thuis kwam viel ik gewoon zó in slaap. Dus even een middagdutje gedaan.
Ik heb gewoon goed gegeten vandaag, gisteravond genoeg geslapen, nog niets zeer inspannends gedaan.
Ik voelde me voor dat dutje ook nogal koud en rillerig, en heel suf.
Ik ben nu nog wat suf maar denk dat als ik zo nog een rondje ga joggen dat dat weer beter gaat.

Ik heb Pfeiffer gehad maar dat was 3 jaar geleden.
Hoe kan dit nou, geeft dit aan dat ik ijzertekort of zoiets heb?
Oud 06-04-2011, 18:24
Verwijderd
Misschien heb je weer Pfeiffer, of kan dat maar één keer voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Misschien heb je weer Pfeiffer, of kan dat maar één keer voorkomen?
Dat krijg je inderdaad maar 1 keer.

Maar natuurlijk zijn er wel meer virusjes waarvan je moe, koud, rillerig en suf wordt. Het kan best dat je er daar nu een van te pakken hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 18:43
Verwijderd
Pfeiffer kan je maar 1 keer hebben, maar ik weet wel dat er mensen zijn die er heel lang last van houden.

Ik vind wel dat als je echt zoveel slaap, het een bezoekje aan de huisarts waard is. Hij kan je bloed even laten testen, en misschien blijkt dan inderdaad dat je een ijzertekort hebt, en dan kunnen ze daar wat aan doen .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 18:45
Verwijderd
Ja idd ga eens een keer naar de huisarts. Hij kan je er vast meer over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind wel dat als je echt zoveel slaap, het een bezoekje aan de huisarts waard is. Hij kan je bloed even laten testen, en misschien blijkt dan inderdaad dat je een ijzertekort hebt, en dan kunnen ze daar wat aan doen .
Ze slaapt toch niet zo heel veel? 7:45 tot 8:45 uur per nacht. Best normaal voor iemand van 15-20 jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 10:20
HangInThere
HangInThere is offline
Naar de HA gaan lijkt me een goed idee. Simpele bloedtestjes kunnen veel oorzaken van vermoeidheid uitsluiten.

Denk je niet dat je nu te veel hooi op de vork neemt? Van niet sporten naar elke dag is misschien iets teveel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ze slaapt toch niet zo heel veel? 7:45 tot 8:45 uur per nacht. Best normaal voor iemand van 15-20 jaar.
Nee, maar als je daarbij moe bent en middagslaapjes doet vind ik het niet echt normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar als je daarbij moe bent en middagslaapjes doet vind ik het niet echt normaal.
Dat was alleen vandaag. Daarbij was ze koud en rillerig. Je gaat toch niet elke keer naar de huisarts als je een dagje grieperig bent. Aan het eind van de middag een beetje suf zijn is wel normaal, dat heet de post-lunch dip.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:21
Lychee
Lychee is offline
Vandaag weer : (
Plus keelpijn erbij.
Oud 08-04-2011, 17:27
Verwijderd
Ja het is inderdaad wel vreemd. Ik heb er zelf ook last van. Na 2 jaar slaapproblemen en andere dingen... En nu slaap ik wel gemiddeld 7 tot 8 uur per nacht. Maar nog wel onrustig. En ik heb ook last van een soort constante slechte weerstand. Altijd verkouden of hoofdpijn, keelpijn enz. En ik voel me vaak heel lichtjes/slapjes.

Ik weet zelf ook niet wat je er aan kan doen. Maar miss toch maar overleggen met de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 22:58
Lychee
Lychee is offline
Aha, er zit waarschijnlijk een flinke oorontsteking aan te komen.
Keelpijn is weg, maar oren zitten dicht, het drukt, mijn kaak doet zeer bij bewegen en mijn neus zit continu dicht sinds gisteren.
Ik denk dat ik idd even naar de huisarts ga, om te kijken of het door een griepje is en of ik een oorontsteking ga krijgen, kan ik nl. gelijk wat antibiotica mee krijgen.
Mijn vader is niet kleinzerig, maar zat onder de pijnstillers en zei dat hij vreselijke pijn had, toen hij oorontsteking had dus ik wil er graag vroeg bij zijn. (ik ben héél kleinzerig :') )

Als dat het is is het verder gelukkig waarschijnlijk niks ernstigs..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten