Ik wil een tweede controller voor m'n ps3 kopen dus ik naar de winkel en eens rondgekeken wat de mogelijkheden zijn. Zoals ik wel had verwacht zijn die dingen behoorlijk duur, rond de 60 euro als ik mij niet vergis.
Net naast die officiële PS3 controllers lagen er echter ook 'namaak' controllers, het merk weet ik niet zo meteen. Deze zien er bijna hetzelfde uit en ik veronderstel dat ze ook wel dezelfde functies hebben (misschien wel zo geen bewegingssensor?). Het prijsverschil met de officiële ps3 controllers is in mijn ogen groot genoeg om te overwegen om'n namaak modelletje te kopen. Toch wel bijna de helft goedkoper, denk ik.
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Betaal je bij de officiële controller vooral extra omdat het nu eenmaal een officieel ding is of is er ook een aanzienlijk kwaliteitsverschil in vergelijking met namaak? Zijn die namaakdingen ook kwaliteit? Zijn ze betrouwbaar? Zijn de knopjes even 'soepel'?
In't kort: Wat is de beste keuze, geld besparen en voor een namaakmodel gaan of toch een beetje extra betalen maar wel betalen voor een product dat die euro's ook echt waard is?
Heb hier zelf geen ervaring mee, wie wel?