Advertentie | |
|
17-05-2012, 20:50 | |
Nou het zal wel niet door jou komen dat de zaak minder bezoekers krijgt. Misschien een afhaal formule van het restaurant toevoegen. Dat ze restaurant maaltijden ook kunnen nemen, of een shirt-sponsor worden van een voetbalclub, dan krijg je naamsbekendheid, de menu's aanpassen. Of de zaak binnen en buiten eventueel vernieuwen een opfrisbeurt geven, heb totaal geen idee over de financieële haalbaarheid, maar het zijn maar ideën, succes
|
18-05-2012, 13:19 | ||
Citaat:
Dus TS, begin met meer secuur te werken, of stop als het je onvoldoende ligt. Verder zijn acties vaak wel een goed middel om mensen te lokken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
18-05-2012, 15:10 | |
Redenen waarom het wel/niet druk is bij een cafetaria kunnen legio zijn. Tevens zijn er allerlei mogelijkheden om het drukker te maken. Hieronder schrijf ik een aantal punten en vraagstellingen, die bij elkaar heel belangrijk kunnen zijn voor de huidige beperkte drukte zoals jij noemt.
- Kwaliteit van de producten, hoe goed is jullie geleverde eten? - Assortiment, hebben jullie de producten die de klanten willen? - Serviceniveau van personeel, snelheid/beleefdheid/... - Hygiene, in de winkel/tijdens bereiden van eten/... - Worden jullie klanten weleens verbaasd? Bijv. doordat ze onverwacht veel frites krijgen... - Acties, zetten jullie weleens acties uit om (nieuwe) klanten te lokken? Ben benieuwd wat jullie nu al doen, als je vragen hebt reageer gerust. Succes ermee! |
18-05-2012, 19:32 | |
Is 't de laatste tijd opvallend rustiger geworden in de zaak? Sinds wanneer ongeveer? Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?:
- Heeft zich onlangs een nieuwe concurrent gevestigd in de buurt van jullie zaak? - Hebben jullie concurrenten goeie aanbiedingen/acties gehad? - Hebben jullie de laatste tijd klachten gehad over de producten of de dienstverlening? Dus eerst de oorzaken benoemen, dan kun je pas oplossingen/verbeteringen bedenken . Mijn ouders hebben ook 'n cafetaria, al ruim 10 jaar. Omdat 't rustig liep, zijn ze aan maandelijkse voordeelmenu's begonnen. Daarnaast hebben ze de zaak laten opknappen voor 'n ietswat meer eigentijdse uitstraling. Tot slot kopen ze vaker nieuwe producten in, om te voorkomen dat klanten denken dat we "altijd en eeuwig hetzelfde verkopen". Qua dienstverlening zijn m'n ouders wel redelijk goed bezig, naar mijn mening. Babbelen met de klant is logisch voor ze, omdat de cafetaria midden in 'n woonwijk staat. Daardoor hebben wij voornamelijk vaste klanten. Maar 't is natuurlijk essentieel om naar alle klanten toe respect te tonen en je waardering te laten blijken. Als je iets vergeten bent bij hun bestelling; bied je excuses aan, geeft 't product gratis mee en doe er 'n blikje frisdrank bij.
__________________
En dat meen ik!
|
20-06-2012, 08:11 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Amstelcup 2003/2004 Verwijderd | 446 | 25-05-2004 17:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
De Kantine |
verboden te roken in de horeca Buzzzfuzzz.vs | 59 | 04-12-2003 15:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod clubje | 23 | 12-10-2003 18:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Franse frietjes TECHNique | 45 | 19-03-2003 09:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bomaanslag op universiteit in Oost-Jeruzalem Fellaci | 52 | 13-08-2002 18:32 |