Oud 17-02-2013, 18:12
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik wil volgend jaar misschien op kamers in Nijmegen. En nou vroeg ik me af hoeveel een kamer in Nijmegen ongeveer kost, het is volgens mij niet de duurste stad om op kamers te gaan, dus 200-400 leek me wel zo ongeveer. Het gaat om een kamer van 3,5 bij 3,8 meter en een kamer van 5 bij 8,5 ofzo. De kamer van 3,5 bij 3,8 is op de begane grond vlak bij de voordeur en de kamer van 5 bij 8,5 is in de kelder en er is dus geen of nauwelijks daglicht. Wat zouden jullie daar maximaal voor betalen? Het betreft een huis met een publieke woonkamer met 3 andere studenten die ik niet goed ken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2013, 12:46
Martiño
Martiño is offline
Schrijf je vandaag alvast in bij de woningbouw/studentenhuisvestiging in Nijmegen, zodat je al wachttijd opspaart. Woningbouw altijd goedkoper dan particulier, en ze zijn ook minder geneigd om je een oor aan te naaien zoals sommige particuliere verhuurders wel doen. Als je geluk hebt kun je misschien zelfs een studio aan de haak slaan.

Ik snap trouwens niet hoe je aan die specifieke afmetingen komt? Heb je al een kamer op het oog, en zoja, waarom vraag je dan niet gewoon aan de verhuurder hoeveel ze kosten?

Nijmegen zal niet heel goedkoop zal zijn, in studentensteden zijn kamers vaak schaars, dus dan gaat de prijs omhoog. Reken op 300 tot 400 euro per maand. De prijs zal sterk afhangen van de grootte van de kamer en belangrijker nog: de locatie. Een kamer die dicht bij het centrum/station of de uni zit zal meer kosten dan een kamer in een wijk die 20 minuten fietsen van het centrum af ligt.
Eigen faciliteiten (eigen keukentje en/of badkamer) zullen de kamer duurder maken, maar of jij je huisgenoten toevallig kent of niet zal de verhuurder worst wezen, hij zal de kamer echt niet goedkoper aanbieden omdat het onbekenden zijn, voor jou tien anderen.
Oud 18-02-2013, 15:55
Heer Wil
Heer Wil is offline
ja ik heb al twee kamers die ik zou mogen huren dankzij kennissen. Het is 1 kilometer van de winkels en café's enzo. Maar ik wilde weten wat anderen ervoor zouden betalen zodat ik zeker weet dat ik niet teveel betaal
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Wat vragen ze dan?
Oud 18-02-2013, 17:14
Heer Wil
Heer Wil is offline
3,5 bij 3,8 is 300-350 euro per maand. Die is op de begane grond vlak bij de voordeur en de woonkamer, naast de extra douche. Ze weten nog niet precies wat ze volgend jaar willen vragen
5 bij 8,5 is 550-600 euro per maand. Zoals ik al zei is deze in een kelder zonder daglicht.

Er is een gemeenschappelijke badkamer in die kelder, want de kelder is evengroot als de begane grond en daarnaast is op de begane grond grenzend aan de woonkamer nog een extra douche. Dat zijn dus twee douches voor 4 a 5 personen. Er is één keuken in de woonkamer.

De kamers zitten in hetzelfde pand overigens. Aangezien ze zelf nog niet precies weten wat het volgend jaar moet kosten vroeg ik me dus af wat jullie maximumbedrag zou zijn, zodat als ze meer vragen dat ik dan iig weet dat ze gewoon teveel vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 08:33
Adore
Adore is offline
Ik zelf zou geen geld over hebben voor een kamer zonder daglicht. Een kelder is toch vaak vochtiger en geen daglicht hebben is ongezond. Het zal wel lekker donker zijn na een nacht uitgaan, maar als dat je enige winst is.. De gegeven prijs is ook erg hoog. Daar krijg je in de duurste studentensteden al gauw wat beters voor. Ik heb een nieuwbouwappartement van 50m2 voor mezelf (met daglicht!) en betaal dat absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:08
Martiño
Martiño is offline
Die prijs voor die kelder is inderdaad absurd. Je hebt dan wel een ruime kamer, maar volgens mij mag je zo'n ruimte zelfs niet als woonruimte verhuren, er moet een raam inzitten. Grote kans dat het ook nog eens erg ongezond is (vocht, slechte ventilatie, etc.). Ik zou dat helemaal niet doen.

3,5x3,8 voor 300-350 (wat is het nu? 300 of 350? en is dit inclusief servicekosten/g/w/l/internet/tv?), mja, aan de prijzige kant, maar dit soort prijzen zul je meer tegenkomen. Hier in den bosch kom je dit soort prijzen ook tegen in het centrum.
Als het 300 inclusief service/internet/g/w/l etc. is, dan zou ik het er misschien nog van over hebben, mits het een beetje in een goede conditie is. Kijk bijvoorbeeld ook even naar de ramen (enkel/dubbelglas), verwarming en de staat van de rest van het huis.
Oud 20-02-2013, 13:31
Adore
Adore is offline
300 inclusief is bijvoorbeeld keurig, 350 exclusief is duur.
Ik betaalde voor 12m2 € 260,- inclusief alles, maar dat was dan weer niet in een echte studentenstad.
Kijk inderdaad goed naar de kwaliteit van de kamer / het huis, ga niet meteen springend akkoord als je überhaupt een kamer te zien krijgt. Enkel glas is best nog te doen, maar daarnaast een beroerde isolatie / verwarming is ronduit onprettig.
Ik had in mijn tweede kamer last van haperende verwarming en ketel, enkel glas met houtrot en kieren in de kozijnen, slechte isolatie en met een gatenkaas als buitenmuur. Naast kou (of enorme hitte) en erge tocht had ik spinnennesten en duiven. De huur was laag, maar ik was er ook zo weer weg.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 15:56
Heer Wil
Heer Wil is offline
vocht had ik idd nog niet aan gedacht in zo'n kelder, dat merk je vaak pas als je al je meubels erin hebt gezet. Bedankt voor die tip nog. En ik denk dat ik maar eens even verder ga zoeken, de mensen waren sws niet echt heel leuk daar...

Ga denk ik nu naar een appartement/ studio zoeken omdat ik ook toch liever alleen woon, wat zou dat kosten?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 09:38
Verwijderd
400.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 09:46
Adore
Adore is offline
Reken jezelf niet rijk, veel studenten gaan op kamers omdat het alternatief 'op jezelf wonen' er niet is of te duur is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 23:44
Verwijderd
Daarnaast is aanspraak ook fijn, dus ik zou altijd op kamers gaan verkiezen boven een zelfstandige studio.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 17:39
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Daarnaast is aanspraak ook fijn, dus ik zou altijd op kamers gaan verkiezen boven een zelfstandige studio.
Ik heb voldoende aanspraak omdat ik mensen ken die er ook heen gaan, maar daarmee ga ik niet samen in een studentenhuis wonen... verder is het denk k niet heel prettig om altijd met hetzelfde clubje willekeurigen opgescheept te zitten lijkt me. Wat betreft het geld kan t wel maar moet wel echt iets leuks vinden dan
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 02:01
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Al die alleenstaanden in Nederland en op de rest van de wereld met een zelfstandige woonruimte hebben geen aanspraak? Ik heb 4 jaar alleen gewoon in een zelfstandig appartement maar heb toch echt wel dagelijks aanspraak gehad. Buren, collega's, studiegenoten, vrienden, familie... Of durf jij alleen maar met huisgenoten contact te leggen?

Wat betreft die kelder... Ik zou er niet eens aan denken om die te gaan huren. Nog afgezien van de absurd hoge prijs. Een mens heeft daglicht en frisse lucht nodig. Je hebt in je kamer dus een raam nodig van fatsoenlijk formaat wat je open kunt zetten wanneer jij dat wilt/nodig vindt.

Sowieso vind ik alles boven de 400-450 euro voor een kamer met gedeelde voorzieningen erg fors aan de prijs. Of het moet echt een fatsoenlijke kamer zijn op een toplocatie. Maar anders zou ik als je 450 euro of meer per maand kunt besteden toch echt op zoek gaan naar een kleine studio of een klein appartementje.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 13:31
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik snap wel dat je op kamers gaan zou kunnen verkiezen boven alleen wonen voor de aanspraak hoor
Volgens onderzoek is overigens een redelijk deel van de studenten best wel eenzaam, dus...
Maar ik heb het idee dat ik vooral eenzaam wordt door met andere huisgenoten op kamers te gaan omdat ik dan rekening met hen moet houden en als ik alleen woon kan ik iedereen uitnodigen die ik maar wil op mijn zelfstandige woonruimte, je kunt immers niet even 10 mensen in de gemeenschappelijke keuken uitnodigen, stel je voor dat die anderen dat ook zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 21:42
Verwijderd
Daar heb je in de meeste studentenhuizen systemen voor hoor .

Ik snap nooit zo wat het probleem van mensen nu is met studentenhuizen. Het is niet dat het allemaal luidruchtige, feestende, kotsende mensen zijn die absoluut geen rekening met je willen houden en dat idee krijg ik altijd een beetje als ik de topics hier doorlees over studenten die vanuit huis meteen maar een studio of appartement willen. Een simpel voorbeeld; wij hebben gewoonweg een krijtbord waarop we schrijven als we meer dan 2 personen uitnodigen. Zo weet iedereen dat er bijvoorbeeld op een maandag 10 personen komen eten omdat huisgenoot X ze heeft uitgenodigd. Dan weet je dus ook dat je niet ook 10 personen kan uitnodigen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 12:39
Ra de jager
Ra de jager is offline
Beste studenten, ik wil jullie graag mijn advertentie aanbevelen. ik weet niet of het in strijd is met de regels hier maar dat hoor ik dan van zelf. <knipperdeknip>

Laatst gewijzigd op 20-03-2013 om 12:58. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 12:58
Adore
Adore is offline
Laat zich raden hè.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken