Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2006, 10:38
cam-boy18
cam-boy18 is offline
hallo,

ik heb een vraag ik woon nog thuis en ik ben op zoek naar een kamer ,
maar zijn vraag is is het mogelijk om te te blijfen wonen en je post te ontvangen en tegelijker tijd een kamer te huren in Den Haag ?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2006, 10:55
saartje19
saartje19 is offline
Dit is een beetje onduidelijk. Wil je een kamer huren, maar toch thuis blijven wonen??
Oud 24-03-2006, 11:47
cam-boy18
cam-boy18 is offline
50/50 vraag niet waarom dat zijn allemaal persoonlijke redenen sorry maar ik moet weten of het mogelijk is om bij 2 huizen op de gemeente geregisteerd te staan ?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 11:53
Briseïs
Briseïs is offline
Volgens kun je maar op een adres geregistreerd zijn, wat natuurlijk niet betekent dat je niet zoveel adressen kunt hebben als jezelf wilt. Je kunt ook een ander postadres dan je woonadres hebben. Alleen als je uitwonende stufi wilt ontvangen zul je op je kamer geregistreerd moeten staan, niet bij je ouders.
Oud 24-03-2006, 11:58
dext0r
dext0r is offline
ik denk dat hij op zijn kamertje ongestoord wilt kunnen cammen,
en thuis gewoon met de pot mee eten.
Oud 24-03-2006, 12:03
saartje19
saartje19 is offline
Ga dan gewoon helemaal op kamers wonen, kan je idd ook nog extra studiefinanciering ontvangen (als je op school zit dan).
Je kan in ieder geval wel maar bij een gemeente ingeschreven staan, maar je kan zelf kiezen waar je je post ontvangt. Alleen post van de IB-groep krijg je niet meer thuis. En je moet natuurlijk stemmen/paspoort ophalen bij de gemeente waar je ingeschreven staat
Oud 24-03-2006, 12:04
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
dext0r schreef op 24-03-2006 @ 12:58 :
ik denk dat hij op zijn kamertje ongestoord wilt kunnen cammen,
en thuis gewoon met de pot mee eten.
haha ik wou dat het zo simpel was maar nee dat is het niet en zal het nooit worden.

@Briseïs kijk elke keer als je ergens wil huren dan moeten je jezelf registreren bij de gemeente is dat je dan gelijk daarmee je post adres is ? of moet je bij tpg post doorgeven welke van de 2 je post adres is?

en als ik dan bij dat kamertje ben geregistreerd ben ik dan automatish uitgeschreven bij mijn ouders ? of moet ik dat zelf doorgeven ?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:09
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 24-03-2006 @ 13:04 :
@Briseïs kijk elke keer als je ergens wil huren dan moeten je jezelf registreren bij de gemeente is dat je dan gelijk daarmee je post adres is ? of moet je bij tpg post doorgeven welke van de 2 je post adres is?

en als ik dan bij dat kamertje ben geregistreerd ben ik dan automatish uitgeschreven bij mijn ouders ? of moet ik dat zelf doorgeven ?
Je moet toch zelf overal je adres invullen? Dan kun je zelf kiezen waar je je post wilt onvangen. En ook bij de ib-groep kun je ervoor kiezen je post op een ander adres te ontvangen dan je ingeschreven staat.

Als je je bij de nieuwe gemeente laat inschrijven zorgen zij ervoor dat je wordt uitgeschreven bij je oude gemeente.
Oud 24-03-2006, 12:23
Verwijderd
Wat je doet is het adres van je kamer doorgeven aan de IBG en aan de gemeente. Dan sta je daar officieel ingeschreven. Eventueel kun je een ander postadres nemen (bijv. het adres van je ouders). Het maakt de gemeente niet uit hoeveel dagen per week je in je kamer zit en hoeveel dagen bij je ouders. Je hoeft dus ook niet meer ingeschreven te staan in de stad waar je ouders wonen, maar je mag er natuurlijk wel zo vaak komen als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 13:16
saartje19
saartje19 is offline
Het is alleen wel zo dat als je een uitwonende studiebeurs wil ontvangen, je wel ingeschreven moet staan bij de gemeente waar je zelf dan een kamer hebt. Je kan dan dus niet meer bij de gemeent 'van je ouders' in geschreven staan!
Oud 24-03-2006, 14:28
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 14:16 :
Het is alleen wel zo dat als je een uitwonende studiebeurs wil ontvangen, je wel ingeschreven moet staan bij de gemeente waar je zelf dan een kamer hebt. Je kan dan dus niet meer bij de gemeent 'van je ouders' in geschreven staan!
Dat klopt niet, want dat zou betekenen dat je geen uitwonende beurs kan ontvangen als je in dezelfde stad woont. Je moet op een ander adres, dan dat van je ouders, staan ingeschreven.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 14:35
saartje19
saartje19 is offline
Ja en als dat in een andere gemeenten is, moet je daar dus ingeschreven staan!!! Dat zeg je zelf al!

Je moet dus ingeschreven staan bij de gemeente waar je kamer is en waar dus de post van de ig-groep naartoe gaat!!
Oud 24-03-2006, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:35 :
Ja en als dat in een andere gemeenten is, moet je daar dus ingeschreven staan!!! Dat zeg je zelf al!

Je moet dus ingeschreven staan bij de gemeente waar je kamer is en waar dus de post van de ig-groep naartoe gaat!!
Je post van de IB-Groep hoeft niet perse op het adres te komen waar je ingeschreven staat. Je woonadres wat je opgeeft bij de IB-Groep moet hetzelfde zijn als waar je ingeschreven staat maar daarnaast kan je ook een postadres nemen waar je je post van bijv de IB-Groep ontvangt. Woon en postadres hoeft niet hetzelfde te zijn.
Oud 25-03-2006, 06:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-03-2006 @ 15:45 :
Je post van de IB-Groep hoeft niet perse op het adres te komen waar je ingeschreven staat. Je woonadres wat je opgeeft bij de IB-Groep moet hetzelfde zijn als waar je ingeschreven staat maar daarnaast kan je ook een postadres nemen waar je je post van bijv de IB-Groep ontvangt. Woon en postadres hoeft niet hetzelfde te zijn.
Idd, want als Nederlandse student in België mag je je kameradres niet als postadres opgeven, maar als woonadres moet wel ivm de studiefinanciering (en dat vinden veel Belgen al raar, want in België hoeft dat niet).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 06:27
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:35 :
Ook als het dezelfde gemeente is moet je je apart inschrijven, voor zo ver ik weet. En jij zegt 'Je kan dan dus niet meer bij de gemeent 'van je ouders' in geschreven staan!', wat dus niet klopt, want dat kan wel: als je in dezelfde gemeente op kamers woont.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 12:02
remy476
remy476 is offline
houd de ibg niet voor de gek. je wilt gewoon meer centen vangen is het niet?
Oud 25-03-2006, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2006 @ 07:26 :
Idd, want als Nederlandse student in België mag je je kameradres niet als postadres opgeven, maar als woonadres moet wel ivm de studiefinanciering (en dat vinden veel Belgen al raar, want in België hoeft dat niet).
Ik mocht mijn adres in Belgie wel als postadres en als woonadres gebruiken toen ik daar woonde maar dat vinden ze daar idd wel raar.
Oud 25-03-2006, 22:22
Iduna
Iduna is offline
Je kunt je post thuis of op je kameradres ontvangen. Je geeft namelijk zelf aan waar jij je post van de bank, ib-groep, verzekeringspapieren enz. wilt hebben.
Als jij je bij de gemeente gaat inschrijven op een ander adres, dan betekent dat niet dat zij jouw adreswijzing aan al die instanties gaan sturen waar jij post van kunt krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten