Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik maak graag kip met roerbakgroente en paddenstoelen en rijst. Dan doe ik daar een boemboe doorheen. En heel af en toe maak ik Italiaanse pannenkoeken, jammie ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat klinkt lekker ![]() En wat zijn dat precies, Italiaanse pannenkoeken? ![]() |
![]() |
|
Rijst koken in ruim water, afgieten als je de korrel goed vindt. Losroeren met vork, terug in pan met deksel, twintig minuten laten nastomen. Voor serveren nogmaals losroeren. Perfecte korrels.
Rijst stomen is ook prima te doen, vuistregel is rijst in de pan, water toevoegen ter hoogte van een vingerkootje boven de rijst. Vuur zacht en deksel op de pan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sowieso rijst in de gaten houden. Als het water boven opdroogt, terwijl de bovenste korrels nog rauw zijn, dan gaat het te hard. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Heb weleens geprobeerd met wat Indische specerijen, is wel lekker. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik doe altijd eerst 1 kant bakken en dan omgooien en dan snel beleggen. Voor het toetje gebruik ik altijd de Swiss noir 72%. Lekker volle smaak. Beter als de flesjes saus
Laatst gewijzigd op 16-11-2015 om 19:43. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ah! Dus je voegt tijdens het koken al kruiden toe? Stoomt jouw moeder dan vis/vlees mee met de rijst? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is ook een methode! Meestal bak ik eerst de spekjes, dan giet ik snel het beslag erin, verdeel het over de bodem en draai 'm om. Daarna leg ik aan één kant van de pannenkoek kaas en vouw de pannenkoek dubbel. Dan draai ik hem om en bak ik hem aan de andere kant. Pure chocolade is wel heel lekker voor zul soort sausjes ja! Een jaar geleden leerde ik caramelsaus maken. Na even oefenen niet zo heel moeilijk, maar wel lekker. (en megazoet.) |
![]() |
||
Citaat:
Caramelsaus is toch met gesmolten suiker?
||
Citaat:
Rijst met tonijn is typisch Kaapverdisch gerecht en dat wordt inderdaad samen gekookt. Vind ik niet lekker. Rijst met chourico is wel vet lekker. Hemels. M'n broer maakte vaak rijst met gehakt, ook lekker. Zelfs koud is die lekker. Mss beetje vergelijkbar met paella, maar dan simpel en met gewone rijst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja! Je smelt eerst de suiker, tot het donkerbruin wordt en je denkt dat het bíjna te ver is. Daarna voeg je er wat room aan toe, onder goed roeren. Wel beetje bij beetje, want dat stijgt als een malle en is superheet. Daarna eventueel nog wat klontjes boter en klaar! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan kookt hij dan gewoon het gehakt mee? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|