Oké even om iets duidelijk te krijgen. Hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik wil gaan studeren (waar weet ik wel, graag in Utrecht) en ben wel geinteresseerd geraakt in Liberal Arts and Sciences en University College of Utrecht. Ik zie veel overeenkomsten, maar ook verschillen en wil deze eventjes duidelijk hebben.
Het idee is hetzelfde (toch?): je beperkt je niet tot één vakgebied, wordt 'allround intelectueel'. Liberal Arts and Sciences heeft alleen als voertaal Nederlands en wordt gegeven op Universiteit Utrecht. University College is in het Engels en je moet op een campus leven. Daarnaast is het erg internationaal georienteerd en heb ik begrepen dat het moeilijker is om bij UCU toegelaten te worden (?).
Het hele campusidee spreekt mij niet zo aan (is dit echt verplicht????), maar ik wil wel graag een Engelse opleiding doen (al zal Liberal Arts and Sciences niet geheel in het Nederlands zijn lijkt me? Engelse boeken enzo?). Dat University College erg internationaal is vind ik wel weer superleuk.
Klopt het wat ik hier heb geschreven? Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen geven.