Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn motto:
LEEF voor je je bindt! Sex voor het huwelijk: zoveel mogelijk, die kans krijg ik later niet meer. Maar toch bewonder ik diegenen die het zolang weten vol te houden wel.
||
Citaat:
|
![]() |
Opzich zie ik er het nut ook niet echt van in. Opzich ben ik blij dat ik voor mijn vriend nog nooit met iemand naar bed ben geweest, omdat hij voor mij echt de ware is (hopelijk voor de rest van mijn leven!) en de vriendjes voorhem (totaal) niet. Het is iets speciaals, maar stel ik was hem pas op mijn 30ste tegengekomen dan was t toch alwel gebeurd, t lijkt me heel moeilijk om dat vol te houden, niet?
lots of love
||
Citaat:
Sex is heerlijk, maar verwacht geen magie -- dat is liefde.
|
![]() |
Als iemand dat wil doen, is dat mooi voor hen!
Maar ikzelf zou me er toch ook nie aan kunnen houden! Ik ben nu wel nog maagd,maar ik heb een vaste vriend en als ik me er klaar voor voel zou ik met hem wel willen vrijen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Achja ik kan er wel inkomen dat iemand zijn 'maagdelijkheid' wil bewaren voor het huwelijk
![]() Sex word tegenwoordig ook zo opgeblazen, iedereen moet het doen, sex is belangrijk, een jongen moet een bepaalde 'maat' hebben, vrouwen hebben grote borsten nodig... Ik heb bewondering voor de mensen die na hun 16de nog maagd zijn... En tjah sex hebben na het huwelijk heb ik echt geen probleem mee...dat moet iedereen voor zichzelf weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
REIE
|
(Ik dacht: laat ik es op F&L kijken... wat zie ik, deze topic! Eindelijk is iets interessant.
![]() K, daar gaan we dan. ![]() Ten eerste, sex hebben is volgens de Bijbel (dus volgens God) inderdaad hetzelfde als trouwen. De bruiloft enzow is in feite het alleen bezegelen en openbaar maken voor iedereen dat je met elkaar trouwt en daarvoor Gods zegen vraagt. En je trouwt pas als je elkaar dermate goed kent, dat je weet dat op elkaar kan vertrouwen en dat je echt met elkaar verder je hele leven wilt leven enz. enz. Je bouwt dus eerst een geestelijke band op, je wordt één in geest. (Zelfde meningen, je weet precies wat een ander waardeert en wat die niet zo leuk vindt e.d..) Na het huwelijk, word je ook lichamelijk één, dmv sex. Tuurlijk, (tong)zoenen en knuffelen ![]() Sex is niet zomaar iets, het is de bekroning op een relatie, voor altijd, het mooiste wat God aan ons gegeven mbt de liefde. (Zoals gewoonlijk is mijn betoog verandert in een chaotische samensmelting van meningen, argumenten e.d. zonder ook maar enige opbouw.)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het een bijzonder dom idee. Mag het ook niet van mijn moeder
![]() Waarom? Mh, onder andere omdat je in de puberteit erin geinteresseerd raakt, nieuwsgierig bent. Je moet toch kunnen uitproberen? Bovendien vind ik sex gewoon niet zo belangrijk dat je het maar met een persoon zou moeten delen... Je zoent toch ook niet met maar 1 persoon in je leven, en waarom zou je ook? Tis dus weer een ander verhaal als je je hele leven bij de vriend/vriendin blijft die je ontmaagd heeft... Maar die kans is niet bijzonder groot dus... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Trouwens nog zomaar eens een peilinkje: Stel je wil maagd blijven tot het huwelijk (en dit lukt ook nog eens ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind het niet eens zo'n slecht idee. Het gaat me niet om reinheid, maagdelijkheid of meer van die onzin. Als iemand met je wil trouwen heeft die persoon redelijk sterke gevoelens voor je en weet je zeker dat het de moeite waard is. Niet dat je 3 maanden na de eerste keer denkt: Nou, dat was de grootste fout van m'n leven.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Niets is de eerste keer perfect. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Dat tweede is daarmee ook een btje egoistisch, dan gaat het er dus alleen om dat jij je genot en bevrediging krijgt, ipv dat wat ik net en eerder al zei. (Dit is evenmin een aanval or ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben het met haar eens, op je huwelijksnacht zou je juist een heerlijke nacht moeten hebben, fijn als je dan nog ontmaagd moet worden (auw auw) en hij na 1 minuut al klaarkomt.... of de clitoris niet kan vinden... |
![]() |
|||
Citaat:
Maar als er IMO iets zorgt voor het opblazen van het hele seks-gebeuren, dan is het wel wachten tot je huwelijk*. 2.Zo moeilijk is dat niet hoor. Een beetje beperkte sociale vaardigheden doen wonderen. ![]() Citaat:
Overigens denk ik niet dat iedereen voor zichzelf kan zeggen dat hij/zij wel/niet wacht met seks tot het huwelijk. Zoiets zit in je, of niet. Als je zoiets gaat forceren, dan leidt dat juist tot problemen. Als wachten tot het huwelijk je een goed idee lijkt, is het waarschijnlijk verstandig om dat ook daadwerkelijk te doen. Vind je het onzin, dan laat je het. *Mensen die niet in de ceremonie van het huwelijk geloven, kunnen "huwelijk" natuurlijk vervangen door "degene met wie je de rest van je leven wilt doorbrengen" oid.
|
![]() |
Ik vind zowel sex voor het huwelijk als maagd blijven tot het huwelijk prima, zolang iemand er maar zelf achterstaat. Echt vervelend wordt het aps (maar dat is vaker zo) als je door opgelegde normen (ja, we geven onze ouders maar weer de schuld
![]() Zolang je voor jezelf een beslissing kunt nemen en door niemand (en dan bedoel ik zowel ouders als leeftijdgenoten: "heb jij het nou nog steeeeeds niet gedan") in die beslissing gedwongen wordt, is iedere beslissing toch even "goed" en waardevol?
||
![]() |
Citaat:
Als je mn vorige stukje had gelezen, dan had je ook geweten dat ik sex totaal niet zie als iets van een 'sport' die je zovaak en zoveel mogelijk wil doen omdat jijzelf dit wel leuk vindt. Ik vind het juist iets speciaals waarvan ik heel blij ben dat ik dit voor het eerst samen met voor mij de ware kan doen. Gewoon omdat je dan samen zoiets kan 'uitvinden'.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom maagd blijven tot het huwelijk? Seks stelt toch niet zoveel voor. Als je dan eenmaal getrouwd bent en net bent ontmaagd, denk je: "Was dát het?!?! Heb ik me daar al die moeite voor gedaan?!?!"
Ach, live fast, die young. Geniet ervan zolang het nog kan en verspil je tijd niet aan die idiote dingen als maagd blijven tot het huwelijk. Ripper
|
Ik denk dat dat Nobel streven kan uitdraaien in jezelf voor de gek houden
Het is nu eenmaal bekend dat men een partner mede kiest voor zijn seksuele prestaties. je moet seksueel compatible zijn. Dit is een oeroude instinctieve kant. Alles aan ons lichaam is hierop gebaseerd, onze hormoonhuishouding gelaatskleur, etc. Ik vind mensen die maagd willen blijven voor het huwelijk dus hypocriet. Ze obntkennen hun mens-zijn door hun impulsen te ontkennen
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
vragen lijst: sex stekker2014 | 67 | 16-07-2014 12:41 | |
Seksualiteit |
Dokter Verwijderd | 32 | 10-06-2011 17:51 | |